Test BMW 120d xDrive: hodně zvláštní „čtyřkolka“

Antiautomat  |  24. 07. 2013 17:29

''Na výbavové stupně se u BMW nehraje, výbava je již ve standardu rozsáhlá....'''
Ahm, tu si asi niekto (bez urazky) poriadne uhol z nejakeho 'slepeho draka'. Nenapada ma ani jedno bmw, ktore by malo (vzhladom na cenu) akceptovatelnu seriovu vybavu, co je jeden z dalsich dovodov preco (aspon u mna) skoncili. Jedine, co by som z toho chcel, je ten motor a tym to konci. Ostatne (hlavne dizajn), je hnus na jedenastu....

Odpovědět  |   | 
runner42  |  24. 07. 2013 17:37

Souhlas. Navíc MILION za tohle?

Odpovědět  |   | 
stealth  |  28. 07. 2013 11:37

Já jsem jezdil základní 114i, kterou jsem měl půjčenou ze servisu a to je teda fakt síla. Nevidím rozdíl v dílenském zpracování logana a téhle šílenosti. Je potřeba to vyzkoušet, ale chápu, že nějakým zamrzlým skalním fanouškům to vadit nemusí a dají za to auto půl milionu v základu.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  24. 07. 2013 18:32

Auto je to dobry, mam v F20 odjeto uz skoro 60tkm a porad me to bavi.

Vybava - v zakladni cene je jen komplet bezpecnostni vybava + klima, ani tuk navic, prekvapive, i v zakladni vybave to neni spatne auto.

Ergonomie - na jednicku, ale je pravda ze pres maly a tlusty venec volantu neni videt spotni radek pristrojoveho stitu a kontrolky na obou packach (auto dalkova svetla, auto sterace). Packy steracu a blinkru bez aretace funguji naprosto bez problemu, tuhle poznamku nechapu.

Podvozek - supr, auto sedi az za hrob, je neutralni, vyvazene, brzdy, ani korekce volantem ho v zatackach nerozhodi, dtc zasahuje s citem a az kdyz to je potreba. Podvozek ale porad trpi na rft gumy (ty na M135i nejsou, proto ten rozdil), i kdyz rozdil oproti minule generaci je velky (F20 na 17" je pohodlnejsi nez E81 na 16").

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  24. 07. 2013 22:36

Mám v GT535dXdrive "odjeto" 65000km a bavilo mě to první dvě hodiny. Pak jsem začal objevovat jeden paskvil za druhým a po cca 3dnech bylo jasno: Nikdy více BMW. Pochybuji, že 120dX na tom bude lépe.

Odpovědět  |   | 
vykuk  |  27. 07. 2013 08:06

Asi to nebude autem ale tvojí hlavou...Tak proč sis to pořizoval, jsi snad magor?!

Odpovědět  |   | 
stealth  |  28. 07. 2013 11:40

Dělás si legraci? Tobě někdo auto půjčí na 14 dní, abys zjistil, co je to za hrůza? Já mám úplně stejné dojmy. Minulý rok jsem si v dubnu koupil 520D a od té doby zjišťuju, jak šíleně až odporně odfláknuté to auto je. V životě neudělám stejnou chybu. Vždycky jsem se těšil na den, kdy budu mít své první BMW a teď se těším na den, kdy ho konečně prodám a koupím si něco kvalitního.

Odpovědět  |   | 
dan  |  26. 07. 2013 11:39

Ergonomie na jednicku? Proboha to asi pises o necem jinem nez bmw. Blinkr doprava musis vypnout zapnutim blinkru zas doprava, tedy packu nahoru. Protoze logickym pohybem packy dolu zapnes rovnou levy. Podobnych paskvilu je bmw plne.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  26. 07. 2013 12:02

Bingo, tahle zhovadilost s blinkry je fenomenální. Totéž platí o stěračích. Z polohy páčky nelze zjistit, který mód je aktivní. Cyklovač resp dešťový senzor sice signalizuje LED v páčce, ta ale není za věncem volantu vůbec vidět. Různě zacyklená menu idrivu s nekonzistentní logikou jsou taky zážitek. Dokonale stromově větvené menu MMI je proti tomu nádhera. Klimatizace si nepamatuje nastavení některých módů, například autorecirkulace. Po vypnutí zapalování se vypíná trvale. BC je roztříštěn mezi přístrojový štít a středový displej, krátkodobý (denní) registr se nuluje najednou ale dlouhodobý signle click reset nemá. Zmatečná navigace během tří minut pětkrát změní trasu, i když máte nastavenou nejrychlejší variantu, necháte si zobrazit alternativy, kde se ukáže, že jiná je rychlejší, totéž platí o nejkratší apod. Například Košice-Hradec Králové vede přes Žilinu-Bratislavu-Brno-Havlíčkův Brod - Pardubice - HK, 785km, 9,5 hodiny pak to změní na Olomouc - Brno, 795km, 9,5 hodiny, ale správně je Žilina-Olomouc-Svitavy-HK, 560km, 7 hodin. Kolem Paříže předvádí taky šílené veletoče, v SRN na dálnici A81 mezi Heibronnem a Würzburgem dokonce trvala na tom, že mám sjet z dálnice na polní cestu ... pro upřesnění: jde o navigaci CIC Professional 2013, idiotsky řešené night vision, nevyhřívané čidlo radarového tempomatu odstaví z provozu 3 sněhové vločky, i když funguje, plete si jízdní pruhy a dupne na brzdu, když vedle, nikoli před vámi, jede kamion..... Prostě BMW

Odpovědět  |   | 
Vita  |  26. 07. 2013 15:00

s idrive jsem neměl moc tu čest, takže nemůžu uplně srovnávat, ale mmi mě zas až tak dokonale stromově větvené nepřipadá. obzvláště některé nastevení, kde je možnost buď settingu "kontextovým" tlačítkem u kolečka, nebo setup ve sloupečku. a teď si pamatuj, kde co je ... občas se tam docela motám, než najdu to co jsem chtěl

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  26. 07. 2013 20:07

Tak si vyzkoušej idrive, vyrosteš. MMI opakuje v každé fázi stejnou logiku a kromě úvodní obrazovky u 4G neběhá do kruhu. Idrive se různými cestami a smyčkami dostává do míst, kde jsi už byl. Ne že by to bylo nepochopitelné nebo nepoužitelné, jen je to občas zmatečné a k obdobným procesům v rúzných levelech či větvích menu musíš používat odlišné kroky. U MMI naopak k obdobným krokům v každé z větví a v každém levelu použiješ vždy stejný proces. Jinak řečeno - idrive je chaotický, MMI ne.

Odpovědět  |   | 
jano  |  06. 05. 2019 21:14

Audi A4 Allroad totálny šmejd NIKDY VIAC r.v.2018 august. Čo je to za auto tkz. prémia keď má pravý zadok o 4CM nižšie ako lavý. Nevšimla si to ani výstupná kontrola v továrni ,ani dealer. Zistili sme to večer doma.Ukotvenie bespečnosných pásov hrkot . Mínusové teploty NESKUTOČNE VRZGANIE INTERIERU. Laborovali s tlmičmi pružinami vyše mesiaca až prišli na to ,že pružina je celkom z iného modelu.

Odpovědět  |   | 
Vita  |  26. 07. 2013 14:52

pokud máš blinkr zaplý na trvalo, tak je jedno jestli do páčky klepneš nahoru nebo dolu, vždy se vypne. nemusíš přemýšlet kam hýbat páčkou. pro mě je to pohodlnější, než "standartní" systém

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  26. 07. 2013 19:56

Tak jsem se zvedl a šel do auta, abych se ubezpečil, jestli plácám kraviny já nebo ty. Mám pro tebe špatnou zprávu. Pokud je blinkr zapnutý, tedy ne trojblik, pak logický pohyb páčky na opačnou stranu bohužel opravdu blinkr nevypne, ale zapne trojblik nebo trvalé blikání na opačnou stranu, dle míry pohybu páčkou. Jediný způsob, jak blinkr vypnout, je skutečně opakování pohybu směrem, kam bliká, nikoli naopak, jak by bylo logické.

Odpovědět  |   | 
stealth  |  28. 07. 2013 11:42

Souhlas, totální zhovadilost. Je vidět, že nad tím nikdo nepřemýšlel. Myslím, že BMW je totální paskvil jako značka. Měl jsem půjčenou X1, 1er a jezdím v pětce a jsou to peníze vyhozené oknem... Když zavřu dveře v X1, je to hodně podobné zvuku starého wartburgu. Nemluvím o interiéru, tam to totální šetření na materiálech.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  24. 07. 2013 18:37

A jeste jsem zapomel - cena - ta v ceniku je silena, ale za cenikovou cenu to kupuje malokdo + to ma v cene zahrnuty ten servis, ktery vychazi jinak na cca 50tkc....oproti srovnatelne konkurenci je rozdil velmi maly.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  24. 07. 2013 22:44

Naopak, proti konkurenci je rozdíl kolosální. Bohužel v neprospěch BMW. Srovnat úroveň materiálů, provedení, obsluhy, elektronických,asistentů, dynamiky a spotřeby výkonově ekvivalentních verzí sedanů a kombi BMW5/A6 a liftbacků .GT5/A7 dopadá pro BMW tragicky. Jediné, v čem je bmw lepší, jsou příplatková komfortní sedadla za 120 000Kč a xenony, kde audi má tradičně slabá dálková světla. V ostatním jeden velký průšvih.

Odpovědět  |   | 
Franta  |  25. 07. 2013 17:35

Mno, je to vždy jen o osobním (tedy silně subjektivním) hodnocení. Mám asi rok A6, s příplatkovými diodovými světlomety. A jak klopená, tak dálková světla (resp. jejich účinek je fantastický. Pokud jsem se dočetl v německém AMS o výkonech světlometů tak hodnocení je velmi problematické: měřené veličiny v "černém tunelu" nekorespondují s pocitem řidičů za volantem. Tak nevím, kdo má lepší světlomety?

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  26. 07. 2013 10:02

To samozřejmě. Záměrně jsem ale srovnával srovnatelné. LED se k pětce nabízí asi tak dva měsíce, takže proto hodnocení bixenon-bixenon. A tam jsou nářky řidičů Audi už tradicí u všech modelů s bixenony bez přídavného dálkového světla. O něco lépe je na tom jen Q5. Audi sice už od uvedení Q7 argumentuje výsledky měření s tím, že je prokázaná nadprůměrná účinnost potkávacích světel a proto se dálková zdají slabá, ale subjektivním pocitem řidiče je bixenon u BMW5 lepší než u A6. LED světlo u A6 je proti tomu fantastické. U BMW5 jsem zatím s LED neměl tu čest.

Odpovědět  |   | 
komik  |  24. 07. 2013 23:57

Cena je.. pro jiné trhy než je ČR u nás se vždy budou kupovat nejlevnější motorizace u jednotlivých řad. Mám doma minulou řadu a pohon 4 kol by se občas hodil, ale nová řada nepřináši nic tak dramatického proč vyhodit pár set tisíc... Kdybych vybíral teď, jdou asi do běžné značky, třeba v této třídě p. 3008 hybrid, kde 4-kolka spotřebu šetří a funguje tam, kde mám s BMW největší problém - třeba vyjet v zimě ze závěje od pluhu.. nebo nějakou klasickou atmosféru a předělat to na plyn.. i když se někteří budou ošívat.. ale připadá mi to už skoro menší humus než diesel :)

Odpovědět  |   | 
Honza  |  25. 07. 2013 08:12

Jinak si myslim, ze xdrive je u teto kategorie auta nesmysl, respektive zalezitost pro velmi uzkou skupinu zakazniku, navic zabijak jizdnich vlastnosti (zkusil jsem f30 v xdrivu a bylo to celkem zklamani).

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  25. 07. 2013 08:20

Jak často po českých silnicích jezdíš driftem? Protože v ostatních případech ti xdrive nic nezabije, nemá jak.

Odpovědět  |   | 
Honziss  |  25. 07. 2013 08:53

Ale ano, zabije. Sjed si to stejny auto s xdrivem a bez, uplne v klidu, jentak po meste a rozdil poznas - je to tezkopadnejsi, z volantu min poznas, je to jiny. A cim mensi a lehci auto, tim bude rozdil vetsi.

Na snehu? Klasicky nedostatky pripojovany druhy napravy - auto se chova jinak bez plynu a pod plynem, prodlevy v pripojovani, atd.. Jediny 2 situace, kde jsem citil byly: rozjezd do prudkyho kopce na snehu a pak jizda po dalnici v 10 cm brecky, kde to pod plynem proste tahne krasne rovne.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  25. 07. 2013 10:25

Aha, už chápu. Takže jinak řečeno, jel jsi s tím jen v mokrém snu.

Odpovědět  |   | 
Honziss  |  25. 07. 2013 11:03

Nebud smesnej a misto tech kecu radsi napis jakej ty mas poznatek z rizeni toho stejnyho auta v xdrive a rwd provedeni...no tak, chci si to precist!

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  25. 07. 2013 17:14

Tak například 530d. Dokud nenapadne sníh, rozdíl je nula.

Odpovědět  |   | 
Vzzzum  |  25. 07. 2013 08:33

Uz aby prisel facelift a byla zmenena ta predni svetla, to je neco strasneho.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  25. 07. 2013 10:27

Bangle .....
Náhodou i přes všechny zásadní výhrady k BMW - a není jich málo - je nutno této značce přiznat neuvěřitelnou životaschopnost, když ani deset let působení tohoto psychopata ji nedostalo zcela na kolena.

Odpovědět  |   | 
Vzzzum  |  25. 07. 2013 12:54

Na tomhle poslednim provedeni se uz Bangle nepodilel, ne?

Odpovědět  |   | 
Honza  |  25. 07. 2013 14:13

Ne, Bangle se nepodilel na zadnym F modelu.

Odpovědět  |   | 
dan  |  26. 07. 2013 09:14

ale podilel. F07 je banglovina

Odpovědět  |   | 
Vzzzum  |  26. 07. 2013 09:25

Bangle ci nekdo jiny, ta predni svetla pekne podelal...

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  26. 07. 2013 10:05

Kde vůbec ten magor skončil? Je v cvokhausu nebo ho někde vzali na milost a przní jinou značku?

Odpovědět  |   | 
dan  |  26. 07. 2013 11:27

Skemral kde mohl, vsude s nim vyrazili dvere. Tak si otevrel vlastni dedignerskou kancelar v Clavesane v Italii. Przni design nabytku uplne stejne jako zprznil BMW. A eko zakazky se mu nijak nehrnou. Ty kreace jsou opravdu silene.

Odpovědět  |   | 
Honziss  |  26. 07. 2013 14:32

2 dan + jogurt:

Zrovna ergonomii bych u soucasnych bmw nehanil:

Blinkry - samozrejme jdou vypnout protipohybem, bez pusteni blinkru na druhou stranu, staci zmacknout packu ve smeru nebo protismeru blikani jako pri spusteni normalniho 3bliku.

Sterace - ano, za M volantem neni videt LED indikujici pustene automaticke stirani, ale to je to posledni co vadi, protoze pri prvnich kapkach sterace pustim a nic vic neresim. Ano, na steracich neni zadna dalsi kontrolka stavu rezimu. Ale sakra k cemu by tam jako byla?

Klima - moje klima spina v tom rezimu jak byla naposledy kdyz jsem prijel.

Navi - ano, prepocitava trasu, protoze mas zapnutou dynamickou navigaci, ktera prepocitava dle aktualniho dopravniho zpravodajstvi z tmc a kvalita vypoctu je primo umerna kvalite tmc zprav. Vypni si dynamickou navi v nastaveni a mas po problemu.

Idrive - slozitej? Asi umru smichy! Je tam bambilion funkci a stejne se da vsechno v pohode ovladat, za jizdy, neseka se to, dela co ma. Jestli je na vas moc slozitej, tak si nastavte zkratky funkci na tlacitka predvoleb radia, bude z toho mit jednoduchej cudlikovej system.

BC - slozeni funkci maleho BC je nastavitelne pres idrive, ja si tam dal jenom navigacni prikazy + cteni znacek + teplotu a pohoda. Reset denniho bc se da nastavit na automat a bude se resetovat sam.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  26. 07. 2013 20:57

Nechce se mi věřit, že by byl každý model konfigurovaný jinak.
Už jsem to psal výše, zopakuji:
- blinkr v mém autě (F07 2012) protipohybem vypnout nejde, zapne se rovnou na opačnou stranu. jde vypnout otočením volantu nebo opakovaným pohybem jako zapnutí.
- stěrače máš sice pravdu, že první kapka = senzor. Jenže rozsah nastavení senzoru je tak malý, že při drobném dešti dřou stěrače nasucho, to znamená, že s páčkou se stejně manipulovat musí.Navíc - na rozdíl od klima - tady si auto polohu pamatuje i po restartu a to je bohužel špatně, stačí ostřikovač auta před tebou a senzor nechtěně zapnuté stěrače zapne. Indikace polohou páčky je prostě jednoznačná, tohle je, souhlasím s autorem článku, pitomost.
Klima- v mém autě si A polohu klapky nepamatuje.
Navi_ s tmc to nijak nesouvisí, počítá nesmysly i v zemích, kde TMC nevysílá. Je to problém idiotského SW. Evidentně chybné trasy rovněž nesouvisí s TMC. Navíc rádio nemá hlasovou paměť dopravního hlášení, což považuji za opravdu totální anachronismus.
Idrive není složitej. Je chaotickej. Protože střídám BMW a Audi s MMI 4G, vztekám se nad dementní logikou mnichovských programátorů několikrát za týden. Zaplácávat tím tlačíka nehodlám, tam mám telefony, rádio a navigační cíle.
BC- řeč byla o celkovém, ne denním. Zatímco v Audi se resetuje denní i celkový přes MMI, všechny registry najednou a v páčce každý registr samostatně, u BMW se denní resetuje přes idrive a celkový jen v páčce a pouze dva registry, každý samostatně, spotřeba a průměrná rychlost. Najednou to nejde, což je otravné. Ideální řešení je verze Touareg, který má režimy 3, denní, celkový a od tankování, který se sám resetuje otevřením víčka nádrže. Geniální řešení.

Odpovědět  |   | 
stealth  |  28. 07. 2013 11:26

Souhlas. Blinkr v mém autě 520D MY2012 F11 protipohybem vypnout nejde. Je to únavné, idiotské a nebezpečné (už to málem skončilo nehodou). Stává se mi běžně, že ta šílenost začne blikat na druhou stranu a bohužel ostatním řidičům nevysvětlím, že v BMW to udělali blbě.
Stěrače je to samé. Nevidím, jestli jsou aktivní nebo nejsou, navíc, proč by proboha nemohlo být nastavitelné, jestli budou aktivní trvale nebo až po zmáčknutí.
Když pak sedám do auta, musím:

A, zapnout motor tlačítkem
B, vypnout start/stop
C, přepnout režim jízdy (nepamatuje si to poslední režim)
D, zapnout automatické stěrače

Připadám si jako v boeingu před startem.

Paměť dopravního hlášení taky postrádám. Co se týče navigace, tak jsem spokojený, ale nikde jsem neobjevil, jak se zadávají souřadnice. Když jsou teď ty letní festivaly, tak by se přesné zadání souřadnic hodilo.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  28. 07. 2013 21:13

Hehe, to není všechno, Přidej ještě vybrat profil, potvrdit profil, potvrdit citlivost přednárazové ochrany a odbrzdit.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  29. 07. 2013 14:15

Může mi někdo vysvětlit, pokud když cestou k navigačnímu cíli zastavím a vypnu motor, například při tankování, pak po nastartování Audi naviguje dál k cíli zatímco u BMW musím idrivem potvrdit pokračování navigace (kromě dalších nesmyslných úkonů, jak správně píše stealth)?
Jinak řečeno zastávka u pumpy během, navigování:

Audi: připoutám se, START, volič D a jedu.
BMW: připoutám se, START, volič D, potvrdit profil, potvrdit přednárazový asistent, povrdit pokračování v navigaci, odbrzdit a jedu.

(Audi se odbrzdí se samo sešlápnutím plynu po zařazení D, MMI pokračuje tak, jak bylo před zastavením, není potřeba nic mačkat a potvrzovat).

Odpovědět  |   | 
stealth  |  28. 07. 2013 11:48

A mohu se zeptat, co bys na BMW hanil? Neber to jako provokační otázku, prostě ergonomie je dle Tvého názoru (v rozporu s mými zkušenostmi) v pořádku, tak jaké má BMW dle Tvého zásadní chyby? Třeba se na mnoha z nich shodneme...

Odpovědět  |   | 
Honziss  |  28. 07. 2013 17:50

No tak samozrejme je i na bmw rada chyb a nedostatku jako vsude jidne, na mem aute konkretne:

- zpracovani a material nekterych interierovych dilu jsou spatne
- nekvalitni celni sklo, do ktereho udela dubku snad i moucha
- pouziti RFT
- mechanicka odolnost laku je slaba
- arogantnost a namyslenost prodejcu v CR
- servis taky neni zadna hitparada...

Pred bnw jsem mel lexuse a tam to byla v materialech a zpracovani jina liga.

Na druhou stranu, ja do 1er nasypal asi jako do stejne vybaveny oktavky, focusu, A3 a oproti temhle autum se moje proste o parnik lip ridi, libi se mi a daleko vic me bavi. BMW fanatik nejsem, pred bmw jsem mel ruzny jiny znacky a dal budu zase treba zkouset jiny znacky. A docla chapu, ze kdyz nekdo vytlaci do 5er 1.5m, tak pak muze bejt trochu zklamanej z vyse uvedeneho.

Jinak start/stop jde nakodovat aby si pamatoval posledni nastaveni (off).

Ale ty blinkry jsou mi zahadou, v moji F20 funguji tak jak maji v jine F20 + 3x F30 fungovali taky tak. Dokonce jde protipohybem zastavit i pusteny trojblik...

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  28. 07. 2013 22:03

535dXdrive s navigací, radartempomatem, nočním viděním, HUD, asistentem jízdních pruhů, kůží, komfortními sedadly, nezávislým topením, TV, adaptivním podvozkem za 1,5M? Hahaha minimálně 800t přídej (po slevě).

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  29. 07. 2013 17:28

O nákladech bych v případě bmw už raději vůbec nemluvil. Stačí třeba srovnání nákladů na pneu. U BMW (245/40R20Y RFT vpředu, životnost Pirelli z prvovýroby 40000km cena 9200/ks, 275/35R20Y RFT vzadu, životnost 25000km, cena 7850/ks), v 65tkm mám vpředu druhou sadu a vzadu třetí.. U A6 255/40R19Y, Dunlop z prvovýroby, 4990/ks zatím mají 41000km a jsou P i Z na 4mm,. takže předpoklad životnosti 50tkm. jinak řečeno, za gumy na 100tkm dám u BMW 108000kč, u Audi 40000Kč.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  29. 07. 2013 17:40

Jj, kombinace rozdilny velikosti p/z kol + rft je vrazedna. Ja nakonfiguroval auto na 225/45/17 (byt jedny 18" se mi libily asi vic), dalsi sada uz nebude rft a mam vysmato, protoze tenhle rozmer je levnej.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  29. 07. 2013 18:16

Tak u jogurta v tom ještě přidává své Pirelli - výborná guma, která nic nevydrží.
Na Q7 jsem na doporučení přátel, že hankook vyhrává testy, jakýmsi nedopatřením objednal sadu 275/45R20, Hankook Ventus RH06.
První šok nastal z ceny, 4 gumy stály dohromady 14000kč. druhý šok nastal z jízdy, od 150km/h vrčí jak helikoptéra. a třetí šok z opotřebení: Po 90tis. km mají ještě 6mm !! vzorku.

Odpovědět  |   | 
Honziss  |  28. 07. 2013 18:17

2 jogurt + stealth: nechapu jednu vec, proc jste si vybrali a koupili auta na kterych vam vadi tolik veci? chapu ze na 14 si pujcit auto neni jednoduchy nebo na to ne kazdej ma cas, ale na zjisteni vami popsanych nedostatku staci den. Kdyz bych mel za auto dat 1-2mega, coz neni uplne malo penez, tak bych ho chtel asi i na dyl...

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  28. 07. 2013 21:58

A co třeba to, že u prémiové značky prostě člověk takové zku..eniny nečeká? Kdo má zkušenost s M-B, Audi, Lexusem není prostě připraven na to, že adaptivní tempomat odstaví z provozu pár vloček sněhu, navíc v létě to ani nemá šanci objevit. Nečeká, že adaptivní tempomat bude každý pátý kamion v pravém pruhu považovat za auto v levém pruhu a dupne na brzdu. Nečeká, že to nemá DCF automatické nastavení hodin. Nečeká, že to nemá hlasovou paměť TA, kterou má i fabia. Možná si všimne zpraseného čalounění 5. dveří z šedého tvrdoplastu a la Dacia, z kterého čumí hlavy černých šroubů a tří ošklivých gumových hadic, kryjících kabely. Nemá ale šanci bez každodenního ježdění objevit celý rozsah mnichovské psychopatie.
A asi těžko může brát vážně Honzissovu radu : připlatili jste si za asistenční, bezpečnostní,navigační a zábavní systémy, ale aby vás nes.alo, jak blbě fungují, tak je raději vypněte.
BMW má rozhodně mechanicky dobře udělané auto. Vše ostatní je ale totální průs.r a ostuda.

Odpovědět  |   | 
Honziss  |  28. 07. 2013 22:07

No zrovna ten kdo mas zkusenost s nekterym z poslednich lexusu by o precrash systemu mohl vypravet...

Ja v aute moc vybavy nemam, z jmenovaneho pouze navi a cteni znacek o oboji funguje jak ma. Samozrejme, vsechno se pred koupi vyzkouset neda, ale zrovna blinkry, sterace a kvalitu materialu interieru kazdy posoudi do 10ti minut.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  29. 07. 2013 14:02

Jen tak pro srovnání: Audi A6 s MMI high 2D/3D/4D versus BMW5 idrive:

přepnutí z přehrávání hudby z adresáře interního HDD na příjem TV:

MMI: MEDIA > SOURCE > TV
idrive: CD > idrive doleva > idrive doleva > idrive doleva> TV

nebo třeba telefon, zavolání na uložené číslo podle jména

MMI: NAME > pár znaků z jména > výběr + stisk ovladače = volání
Idrive: TEL > idrive doleva > idrive doleva > idrive doleva (1-3x, počet podle toho, kde jste v telefonu byli minule) > PHONE LIST >A-Z > pár znaků z jména > výběr + stisk ovladače = volání

Reset celkového palubního počítače, všechny registry najednou:
MMI: CAR - SETUP - BC - Celkový - Reset
Idrive: BC na levé páčce tolikrát, než naskočí průměrná spotřeba, podržet až se vynuluje, BC znovu - průměrná rychlost, podržet až se vynuluje. Km ani dobu jízdy v celkovém BC BMW neumí.

Navigační cíl adresa:
MMI: NAVI - Destination - zadání
Idrive: NAV - idrive doleva - otáčením na první položku nahoře, potvrdit stiskem, otáčením vybrat nová adresa - stisknout - zadání

Přečtení došlé nové SMS:
MMI: SMS (pravé dolní kontextové tlačítko)
idrive: TEL - idrive doleva (1-3x, počet podle toho, kde jste v telefonu byli minule) >otáčením vybrat messages, stisknout > SMS > stisk ovladače > otáčením vybrat zprávu > stiskem otevřít zprávu

a tak dále.......

Odpovědět  |   | 
Honza  |  29. 07. 2013 15:18

Na fce, ktery pouzivam casto mam nastaveny zkratky na radiu (zmacknu 2ku a zacne to navigovat domu, 3ka=zadani nove adresy, atd...) - tohle MMI umi nebo ne?

Co uznavam za blbost je znovupotvrzovani cile pri zastaveni...

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  29. 07. 2013 16:40

U MMI stiskneš tlačítko na volantu a po pípnutí vyslovíš "Domů" a jedeš. Zadávat nový cíl přes zkratku je volovina, stejně pak musíš naťukat jaký cíl, stát, místo atd, takže budeš kroutit a mačkat volič.

Odpovědět  |   | 
Honziss  |  29. 07. 2013 17:11

Dobry, to jde u myho auta taky, ale hlasovy ovladani nemam rad, takze radsi pouziju ten jeden cudlik a jedu.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  29. 07. 2013 17:34

Nedivím se ti. Hlasové ovládání BMW je nepoužitelné. Po mnoha marných pokusech alespoň zatelefonovat, kdy jsem volal těm, co jsem nechtěl, jsem to vzdal a s navigací je to ještě horší. tam se mi ani po hodinovém nácviku s manuálem v ruce nepodařilo zadat vůbec nic. vždy to skončilo tím, že auto místo navigace telefonovalo na poslední volané číslo. Uznávám, že to může být mou idiocií, ale u Audi to funguje ůplně v pohodě.

Odpovědět  |   | 
jano  |  06. 05. 2019 21:25

Ja som kúpil BMW 120d xdrive za 33600e zlacnené zo 44700e. Paráda funguje ako má r.v.december 2018. Horeuvedený môj príspevok AUDI nikdy viac.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 58 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 248 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A