Test BMW 120d xDrive: hodně zvláštní „čtyřkolka“

Teprve před nedávnem prošla nejmenší mnichovská modelová řada citelným rozšířením nabídky verzí. Vyzkoušeli jsme vznětové provedení 120d v kombinaci s pohonem všech kol xDrive.
Seznam kapitol
  1. (Skoro) jediná čtyřkolka, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Stojí xDrive za to?, Nastupujeme, Dost místa pro zavazadla
  3. Chybičky se vloudí…, Za volantem, Na silnici
  4. A vystupujeme, technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

(Skoro) jediná čtyřkolka

Nejlevnější řada BMW 1 (F20) slavila svoji premiéru coby pětidveřový hatchback již před dvěma lety, přesto má stále co nabídnout. V rámci výše zmíněného rozšíření možností volby se loni představila nejen třídveřová karoserie, ale také základní provedení 114i a naopak špičková verze BMW M135i. A aby toho nebylo málo, objevila se také možnost připlatit si za pohon všech kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 120d xDrive

BMW 1 je jako „čtyřkolka“ zatím k mání pouze v provedení 120d xDrive (špičkové BMW M135i xDrive zatím v ceníku není), a právě to nyní prošlo naším redakčním testem. Soustava xDrive je tím málem, co vůz na snímcích odlišuje od verzí, které jsme již testovali. Připomeňme, že jsme pro vás zkoušeli ve své době základní BMW 116i, poměrně svižné BMW 125d a v polovině července pak špičkovou verzi BMW M135i xDrive.

Test BMW M135i xDrive – Zapomeňte na velká M

Test BMW M135i xDrive – Zapomeňte na velká M

Posledně zmiňovaný stroj se od všech ostatních variant BMW 1 liší daleko výrazněji, než byste čekali, a zanechal v naší redakci ty nejlepší dojmy. Tentokrát zkoušené BMW 120d xDrive však bylo i po stránce sestavy příplatkové výbavy takřka stejné jako BMW 125d, proto zájemce o podrobnější seznámení s řadou BMW 1 odkazujeme spíše na výše zmíněné testy a v následujících řádcích se budeme věnovat specifikům vozu na přiložených snímcích.

Nabídka verzí

V řadě BMW dnes najdeme celou řadu variant, kterých je jen v pětidveřovém provedení deset a sahají od dostupných typů 114i a 116d ED s průměrnou spotřebou 3,8 l/100 km přes silnější 118i či 120d až po špičkové verze 125i a 125d korunované BMW M135i s výkonem 320 koní. Co se motorů týče, je však skutečnost poněkud prozaičtější: je jich jenom pět a liší se různým nastavením výkonu.

Mezi vznětovými i zážehovými motory jde výhradně o čtyřválce s objemem 1,6 a 2,0 l, které jsou (stejně jako špičkový „třílitr“ M135i) opatřeny ve všech případech přeplňováním. Standardem jsou šestistupňové převodovky s manuálním řazením, s výjimkou základních verzí 114i a 116d ED si lze přiobjednat osmistupňový „automat“ Steptronic.

Test: BMW 116i – stále svojí cestou, byť s klopýtáním

Test: BMW 116i – stále svojí cestou, byť s klopýtáním

Základem pro všechny verze jsou soustava řízeného (a také odpojitelného) zhášení motoru start/stop a jistým (a s ohledem na obvyklé servisní náklady oficiálních servisů prémiových značek nikoli zanedbatelným) benefitem je standardní záruka na 5 let, resp. 100 000 km.

Zkoušený vůz

Jak už to tak bývá, i v tomto případě jsme zkoušeli vůz opatřeny celou škálou prvků příplatkové výbavy. A té je v ceníku k řadě BMW 1 opět ohromné množství. Na výbavové stupně se u BMW nehraje, výbava je již ve standardu rozsáhlá a zákazník si může připlatit jen za to, co opravdu chce a zač je ochoten zaplatit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Největšími položkami u auta na snímcích byly M Sportovní paket (+ 88 975 Kč) a paket Advantage Plus. Ten první zahrnuje například sportovní přední sedadla, specifické hliníkové obklady interiéru, volant M, sadu aerodynamických doplňků nebo černý strop. Sada Advantage Plus pak znamená především předozadní parkovací asistent, automatická světla a stěrače, lepší klimatizaci či bi-xenonové světlomety s denním svícením skrze dobře známé „andělské oči“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je to auto pro novináře, proto snad ani M paket a kola M Sport chbět nemohly...

Suma sumárum, po započtení této výbavy a všech poplatků, výsledný účet byl vystaven na částku 1 065 975 Kč. To rozhodně není za takto malé auto málo, navíc stojí za připomenutí, že vrcholné BMW M135i se zadním pohonem vás vyjde jen o nějakých 40 000 Kč dráž.

BMW 120d xDrive
Rok výroby2013
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)1065 975 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)560 000 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy6x
El. řízení podvozkuABS, DSC, DTC
Centrální zamykáníAno, na DO, transpondér
El. ovládání okenAno, 4x, aut.
El. ovládání zrcátekAno vč. vyhřívání a přiklápění
Čalouněnítextil/Alcantara
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelná bederní opěraNe
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioCD, MP3, AUX, USB
BluetoothAno
NavigaceNe
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyAno, Bi-HID
Denní svíceníAno, LED
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaAno
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentAno
Start/stop systémAno
MetalízaAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. (Skoro) jediná čtyřkolka, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Stojí xDrive za to?, Nastupujeme, Dost místa pro zavazadla
  3. Chybičky se vloudí…, Za volantem, Na silnici
  4. A vystupujeme, technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

bazar

BMW 1 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 231 865 km
Cena: 120 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2013
Stav: 51 351 km
Cena: 600 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2008
Stav: 183 232 km
Cena: 274 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků