Test BMW 116d: nejslabší z rodu

64 komentářů

yenda
16. října • 20:29

"Stačí si vzpomenout kolik výkonu dávaly podobně objemné turbodiesely před 10 lety. 66 nebo dokonce 75 kW?"
V roce 1996, tedy před 13 lety jsem loupi VW passat variant TDI, 1890 cm3 (nevím úplně přesně) 81 kW. Bylo to normální živé auto se spotřebou do 5 l s lehkou nohou.

Lunaria
15. října • 18:46

Je úžasnej:) Jezdím s Alfou 147 a už chápu, proč ho od prvního setkání miluju..:-D Navíc je to bavorák, a tak asi nebude mít neduhy taliánských aut Alfu nevyjímaje. Kvalitka...

Lunaria
15. října • 18:48

Zelí
14. října • 19:31

Měl jsem tu možnost v tom jet před cca dvěma lety a zjistil jsem, že pocitově je mi to auto malé a bylo by ideální pro ženskou 160-170cm. Takže tehdy jsem usoudil, že je to auto pro baby. Tím jsem s ním skončil.

mclown
14. října • 12:30

ma niekto prakticke skusenosti s bmw 116d a audi a3 1.9tdi (77kw)? Ktory chrocht lepsie potiahne?

Mr.Murphy
14. října • 12:35

myslím že obě auta potáhnou jako kráva, mají přece ten krouťák vocpodu :-D

Mr.Murphy
14. října • 9:07

.... z mého pohledu naprosto šílený test, věcně i formálně... ;-)Formálně: musí v článku opravdu být tolik šroubovaných přirovnání? Přijde mi to, jak kdyby auto text napsal normální mluvou a pak u každého druhé slova hledal ve slovníku to nejtěžkopádnější synonymum.... Asi největší zoufalostí v tomhle směru je obrat "tankování černého zlata"... nevím... ale já do nafťáků ropu nedávám.... ;-) O těch různých "snítcích na podrážkách baťovek" raději taktně pomlčme, ale myslím, že čtenáře nezajímají básnické ambice recenzenta, ale spíš realita týkající se auta....Jinak k autu: mě úplně fascinuje, jak někdo může být odvařený z podmotorovaného hatchbacku, jen proto, že to je BMW.... Ta modrá sedadla (já vím "balzám na duši rozlítaného městského člověka") by seděla tam možná do nějaké Fábie Color Line, ovšem v BMW vypadají zoufale lacině.... Celkově ten interiér působí neskutečně chudým dojmem, nemůžu si pomoci... Jinak technicky (samozřejmě až na ten slabý motor) je to auto určitě na výši, nicméně cenovka je naprosto směšná, za ty peníze opravdu člověk může koupit lepší auto úplně ve všech ohledech.... chápu že někdo prachy neřeší a tak si to koupí, ovšem se zdravým rozumem to moc společného nemá....Jo a když už máte v testu nutkání mluvit o Alfách, mohl jste možná zmínit interiér Alfy147 z roku 2001, který tuhle německou šílenost esteticky překonává asi tak o dvě třídy.... Zároveň bych si vůbec nebyl jistý, jestli takto motorizovaný 1-er má lepší jízdní vlastnosti než ta 147.... Ono zadní náhon u auta se 115k asi moc podstatný nebude....

ceedar
14. října • 10:08

moja rec, navyse za tie ceny sa da zohnat GOLF GTi (ktory uz nieje tak sedym maciatkom), kto vie kde hladat (urcite nie na svk)...a to moze mat zadne nahodny aj dva :)), radosti z jazdy v GOLF GTi sa ani nepriblizi, o tom ze su to kvalitativne 2 rozne auta ani pisat nebudem...BMW by si malo ujasnit cenovu politiku, na druhu stranu z premiovych znaciek ho musim chvalit, kedze ma stale zivotaschopny "lacny" model na trhu, tam kde Audi A2 skrachoval (to bol riaden des) ci Mercedes A robi hanbu niekedy dobrej znacke (taky paskvil sa len tak nevidi, zeby som len ja poznal tolko majitelov?).stale tu vsak mame Golf, Alfu, popripade Volvo C30...

Petr
14. října • 12:44

Golft GTI je o radosti z jizdy? Evidentne jsi mel predtim hodne spatne auto ... GTI neni nicim jinym nez silnejsim Golfem ... o radosti nebo skvelem rizeni nemuze byt reci ... je to proste rychly Golf

ceedar
14. října • 16:33

prepac v kompaktoch som v nicom lepsom nesiel, som sice zasadeny na kvalitu interieru a kvalitne pruzenie, ale u mna je to najlepsia value za danu cenu...niekto potrebuje jazdit v motokarach a mat olej na dioptriach od horiaceho sa motoru a atritidu 5teho stupna v klboch od drzania volantu so spravnou odozvou od podvozku... aby si jazdu "uzil"holt, kazdy sme nejaky...moj nazor je ze golf GTi strci hocijaku jednicku do zadku, aj tu najpremiovejsiu, a to s nim mozem jazdit aj ked prsi ci je zima, co je viac nez pol roka ;p

Chefino
16. října • 10:21

Naozaj si okrem toho svojho Golfa a predtým Octavie a Felicie v ničom inom nejazdil :-) Na to časom prídeš...

Radek Ondrášík
14. října • 13:05

Ono zalezi na pohledu. Realne receno z dnesni tak nejak bezne produkce dava radost z jizdy co? No moc toho neni. Hondy jsou marne, BMW je marne, Audi je marne, Alfy jsou marne, MB byl marny vzdy a takto muzeme pokracovat do nekonecna.

Petr
15. října • 12:46

Rekl bych, ze v te marnosti je BMW to nejmene marne ... neni to co to byvalo, ale takove 3kove kupe me porad oslovuje ve spojeni s trilitrovou atmosferou.... nicmene o vymene noveho za M3 e46 nemuze byt reci.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
19. října • 15:26

BMW je špatné z konstrukční podstaty, je to špatně navržený koncept. Mají díky tomu rozsáhlý hřbitov zákazníků.

Michal
14. října • 13:22

No hlavne dnes je marny uz i Radek Ondrasik :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
14. října • 13:31

Ale no tak, zkuste to znovu a nejak lepe.

Michal
14. října • 13:47

Obavam se, ze to lepe napsat nejde :-(

Judas Priest
17. října • 11:46

Má pravdu, předsedo! ;-)

Michal
14. října • 10:45

Hehe, socky se ozvali. Myslim, ze hosi v BMW moc dobre vedi, jake ceny si muzou dovolit. Smirte se proste s tim, ze BMW neni pro vas a bezte si koupit VW.

Peppe
14. října • 13:10

Hehe, primitiv se ozval též! Tak jako ty argumentují slabodušší jedinci, kteří mají sice cash na 1er, ale ještě k tomu nezbytně potřebují aby to všichni věděli neb ONI jsou přece někdo, anebo halt spíše patříš též do skupiny socek a jaksi v tom nechceš býti sám. Tak jak tak je mi tě upřímně líto. Nic to ovšem nemění na tom, že 1er je opravdu předražené auto značka neznačka, protože na verzi Social edition 116d opravdu nic premiového neni! Z jedniček lze za prémiovku označit snad jen 130i/123d neboť v dané třídě krom S3 nikdo jiný nic podobného nenabízí.

Michal
14. října • 13:43

No a takhle jako ty argumentuji zavistivy lide, kterym lezi v zaludku to, ze nekdo ma dost penez na nove BMW (na ktere si urcite nakradl). Proste se smir s tim, ze tahla auta jsou urcena pro jine spolecenske vrstvy, nez jsi ty. V automobilovem prumyslu funguje normalne trzni princip poptavky a nabidky. Takze kdyz se najdou lide, kteri si koupi za (pro tebe) nehorazne penize 116d, tak proc by jim ho BMW neprodalo. Nevim, co tu resis.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
zdeněk
14. října • 14:28

Naprostý souhlas s tím, že o ceně rozhoduje také trh! Ale že tak neposuzuješ třeba Škodu? Nebo snad nejsi jedním z těch, pro které je tato značka předražený krám?

Skyline
14. října • 14:03

Problem je, ze ty se skutecne projevujes jako vidlak s maly sebevedomim, ktery si ho dodava silackymi recmi o tom, jak si muze koupit za nehorazne prachy socka auto jen kvuli vrtuli ve znaku. Pripada mi srandovni psat v jedne vete "mam na to" a "116d v zakladu". Nikdo nezpochybnuje narok automobilky prodavat tak draho, jak trh dovoli, nicmene jsi ukazkovym prikladem cloveka vymasteneho marketingem, ktery ma dojem, ze kdyz uvali 660k za nejsockovatejsi BMW, je z nej najednou bohac a prislusnik "jine spolecenske vrstvy". V zasade se nelisis od zdejsich skodifkaru, kteri podobne vymleti marketingem kupuji predrazenou Skodu a biji se za hatapku nebo TraktorDrnciInside do posledniho dechu.

xvasek
15. října • 9:07

Pěkně napsané, LOL. :-)

ceedar
14. října • 16:29

lepsie by som to asi napisal, zabralo by mi to vsak viac casu a pejorativ, takze dakujem ze to nemusim robit :D

Radek Ondrášík
14. října • 13:43

A co ta S3/130i nabizi tak svetoborneho, ze to jini nemaji? Za ty penize nabizi v blede modrem to same napr. M3 MPS, Focus RS, Lancer Ralliart, WRX, v podstate i STI/EVO. Tedy pokud se budeme bavit o jizde, vybave apod.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Michal
14. října • 13:57

Mazda, Ford, Mitsubishi nebo Subaru jsou premiovky?

Radek Ondrášík
14. října • 14:37

Naucte se cist a davat si veci do souvislosti. Nebudete pak vypadat tak nejak...psal "130i/123d neboť v dané třídě krom S3 nikdo jiný nic podobného nenabízí."Co tedy tyto vozy nabizi tak ohromneho, ze to nikdo jiny nema?

Peppe
14. října • 17:03

Pro upřesnění. 1er ani S3 nic tak "ohromného" nenabízí. Výkonných hatchů je na trhu jistě víc, ovšem těch v kombinaci se zadním náhonem anebo event. 4x4 už tolik neni, a pokud jsou (jako třeba WRX či EVO) tak jim chybí ona vrtule či čtyři kruhy na přídi....
Nikde netvrdím, že 130i je nejlepší možné auto dané třídy a že nelze koupit za stejnou sumu lepší auto.

Radek Ondrášík
14. října • 17:58

Ano, zalezi co zvolim za parametr. Ve finale je jedinecne kazde auto. Staci dat za kriterium, aby ve znaku byly 4 kruhy a vitez je jasny.Nicmene pokud omezim vyber na vrtuli+4 kruhy, pak je logicke, ze zadne jine auto, nez vrtule a 4 kruhy neexistuje. Takze ano, nic jako BMW 130i neni. To je jenom jedno na svete. To same u audi.

Petr
15. října • 12:49

Ale 130i je stale vynikajici auto .. i pres ten elektricky posilovac. Sundas runflaty a das slusne siroke pneu a dokoupis quaife samosvor a troufam si rict, ze mas slusne zabavne auto:). S3 ani Impreza ti nemuze nabidnout to same .... ale je to hodne subjektivni.

Michal
14. října • 15:52

No kdyz uz teda zminujeme ty souvislosti...tak debata byla o premiovkach..ale asi je tezke chapat vic prispevku najednou.
A jinak ja nikde nepisu, ze BMW 130i/123d nabizi neco, co nikdo jiny nema...takze to je spis otazka na Peppeho.

ceedar
14. října • 16:28

z tvojich diskusii si nemozem pomoct ze doma vlastnite BMW, 5kovu radu...sice 30 rocnu, hrdzavu, co zerie viac oleja ako paliva a aj toho da cez 30 litrov na 50km, a ktorej priestor vzadu pripomina podmienky v Dacii Logan...ale je to Premiovka, na nej predsa jazdil detektiv Derrick, a to sa pocita nie?PREMIOVKA!

Michal
14. října • 19:00

Ne, BMW nevlastnim. Jenom jsem zkousel goesovu metodu cerveno hadru pred oci a musim uznat, ze je fakt docela zabava sledovat nektere jedince, jak je uzira vlastni zavistiva povaha...vid Skyline.
Apropo, uz ti taky wollfovi rodice pujcili na auto?

Mr.Murphy
14. října • 10:53

klasická argumentace.... Kdo napíše, že to je drahé, logicky na to nemá, že??? BMW si tyhle ceny asi opravdu může dovolit a asi se najdou lidi, kteří to koupí.... To ale neznamená, že to auto není předražené a že za ty peníze se nedá sehnat lepší auto (pravda, bez znáčku BMW....). Jinak můžu tě ujistit, že já bych si tohle auto nevzal, ani kdyby stálo stejně jako moje současná kárka (tedy řekněme nějakých 450tkč....).

Michal
14. října • 11:55

Nikdo ti prece BMW nenuti. Nasel sis v ramci svych financnich moznosti pro svoje jizdni/esteticke potreby lepsi, levnejsi auto, to je OK. Jenom me fascinuje snaha nekterych (Ceedar) radit premiovym firmam, jak by mela vypadat jejich cenova politika, protoze ma pocit, ze jejich vyrobky jsou predrazene a tudiz na ne nema. Priste se treba muze zkusit zamerit na predrazene kabelky od Luise Vuittona, protoze na trznici od Vietnamcu se daji sehnat podobne kvalitni a mozna i hezci, za zlomek ceny, takze by se LV mel nad sebou zamyslet a zlevnit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jyrka von Volkshaus
14. října • 13:23

Promluvila ovce, ktera je presne tam kam ji chtelo marketingove oddeleni bmw dostat.

Michal
14. října • 13:59

Jsem rad, ze me tak duverne znas B-]

Chefino
16. října • 10:14

:D
+1

AgentOrange
14. října • 11:31

Taky to tak vidím, 350k za auto +100k doplatek za vrtulku:-D

Honza
14. října • 8:58

Nedávno jsem kupoval nového mazlíka. Jezdím hodně po celé ČR, ale jezdím převážně sám a tak nepotřebuji a ani nechci extra velké auto. CHtěl jsem něco méně obvyklého. Golf V.gen. jistě neni špatné auto, ale tuctovka, které jsou plné silnice. Hledal jsem tedy jinde. V původním výběru byla A3 Sportback a BMW 118/120d. A3 se mi líbí ze všeho nejvíc, zejména interiér je parádní, ale ve verzi 2,0 TDI mě to provozně nijak nenadchlo, spíše naopak. To 120d je jízdně o nečem jiném. Nemá cenu se tu rozepisovat nad dokonalostí podvozků, řízení i řazení Made in BMW. Ovšem ve specifikaci v jaké bych měl o auto zájem to i při akční slevě dovozce a pár procentům dolů od prodejce bylo pořád skoro 800tis a to se mi za hatch dávat fakt nechtělo. Už jsem byl smířen s tím, že vezmu horší výbavu a verzi 118d až jsem koncem zimy zavítal do salonu Subaru. Po první předváděčce Imprezy 2,0D jsem byl nadšen. Interiér nesnese srovnání s A3, ale cenově (2,0TDI 4x4, 118d) se tyto vozy rovnovat také nemohou. Imprezu mi ochotně půjčili na celý víkend a po návratu ze zasněžených Krkonoš bylo rozhodnuto. To auto splňuje téměř vše co jsem od něj chtěl, snad jedině ten vnitřek vozu by potřeoval facelift...

81.201.60.xxx
14. října • 22:10

Zkus prodat Imprezu po 4 letech provozu - kolik za ní dostaneš v porovnání s BMW ????

Jony
15. října • 12:56

ty si kupujes auto preto, aby si ho dobre predal po x rokoch?

kox
15. října • 17:22

proc ne? po 4 letech muze koupit novy a pak se samozrejme penize za to prodane hodi.

Jyrka von Volkshaus
14. října • 8:30

Lol, tenhle vozejk má hodnotu tak maximálně 300.000 kaček, zbytek ceny ta tvoří ta pozérská vrtulka na kapotě :-D

ceedar
14. října • 9:54

neprehanaj, 300? ktory blb by tolko zato dal =)este raz si pozri ten lacny interier (hlavne tie budiky, palivomer na otackomeri???!! u BMW? ktore tam ma vzdy teplotu?) a plno inych "chybajucich" detailov..bmw je o detailoch, toto mi pride ako Logan (nemam nic proti Daciam, super auta na danu cenu), urobit vsetko z 1 kusu plastu kvoli nakladom...tak toto je tiez taky lacny kus na ktorom sa bude nabalovat BMW hlavne vybavou, kedze manzelkam nieco kupit treba nie?omg, ani sa mi nechce tu vraviet co vsetko z kompaktov za tu cenu mozem mat, a to rovnako s dieslom ale na kozi s xenonmi, gps a sport tuningom...

mates
15. října • 10:09

panove nekoukejte na to optikou zamindrakovanych chudych cechacku kterych tu je vetsina ale optikou vyspelejsich statu s vyrazne vyssi kupni silou obyvatel, staci jen prejet hranice do rakouska a vidite jaky je standard vozoveho parku, ne jako v nasi ukrajine...... osobne bych takovyhle prachy za to nedal, ale chapu ze to neni problem automobilky.....

81.201.60.xxx
14. října • 22:03

Pánové,je zcela zřejmé,že jste v jedničkovém BMW nikdy neseděli,nejeli,natož v silnějších motorizacích a soudě podle zkušeností a odhadu se asi nezmůžete ani na tu Dacii.Jinak nelze takové kokotiny napsat.Pravděpodobně jste navíc nikdy neřídili auto se zadním pohonem,kromě Š 105 L. Karel na BMW 1 najeto přes 100000 km.

Marty
14. října • 8:28

"není problém stlačit průměr ke 4,5 litru" No a při masochistické jízdě, kdy budete plynový pedál jen lechtat budete k benzínce jezdit naftu už jen prodávat :-D

Novák
14. října • 7:04

"jsem zastáncem syrového vzorce nízký sedák + natažené ruce + natažené nohy = nejlepší požitek z jízdy. J"Jak může psát testy aut člověk, který ani neumí sedět v autě, resp. zjevně neví, jak se tam má sedět ? Já jen že v takovým posezu se auto nedá pořídně ovládat a požitkem pak můžou bejt rekonvalescence po nehodách. Tam totiž při tomto posezu dochází k těžkým zlomeninám dlouhých kostí.

Dave
14. října • 19:26

Každému to může vyhovavat jinak, já třeba podle tohoto "vzorce" rád jezdím, když si chci vychutnat jízdu

Judas Priest
14. října • 7:55

Njn, taky by mě zajímalo co je třeba ke kvalifikaci na redaktora internetového nebo papírového plátku o "autech". Asi umění ze sebe udělat vola. Ale buďme upřímní, i my jsme byli mladí, měli jsme čerstvý řidičák...

Radek Ondrášík
14. října • 10:31

storm: no je treba alespon chapat trochu fyziku, ze ;)jinak kazdy ma moznost se predvest, jak tem autum rozumi a muze kdykoli napsat cokoli. Ovsem ono to pak konci recma, jak na to nema dotycny cas a jak se nebude snizovat apod. takze mas moznost ukazat, jak jsou ti redaktori spatni a jak ty jsi ten dokonaly...

Judas Priest
14. října • 11:35

Myslím že tento průjem je mimo mísu, co Radku? B-]

Radek Ondrášík
14. října • 12:08

Takze popirac fyziky zase tracine plival na vsechno a kdyz tedy ma prostor ukazat, co ma prej v malicku, tak opet couva. No jo, co jineho u tebe taky cekat ze. Za ty roky bych mohl uz prijit o iluze, ze i jednou neco predvedes...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Judas Priest
14. října • 13:19

no víš... kdo chce, najde si i moje články. A nejen o autech ;-)

Radek Ondrášík
14. října • 13:30

Ano a veru stoji za to :-D

šmankote
14. října • 8:03

Tady je zase chytrejch dementů... Hele, napiš blog, otestuj nějakou káru a ukaž jim/nám, jak se píšou testy, ty trubko.

ceedar
14. října • 10:00

nemusis mu hned nadavat, tvoj argument je z rodiny infantilnych (to su tie, ako napr. ked pozeras futbal a si dost rozculeny ako to ti blbi slovaci s tymi slovincami hraju, a niekto prenesie, ze "chod ty ak vies lepsie"), teda prispievatel sa tym nezivi...bingoco sa tyka sedenia, len pripomienka, pravu nohu polozit na plyn (nestlacat) a mierne pokrcit v kolene (45 stupnov), sedadlo prisunut tak aby sme bedrami uz boli pri tejto polohe oprety, operadlo dvihnut tak aby ruky ked su na 10:10 polocene dlanami na volante, boli natiahnute a venca volantu sa dotykali zapastiami, a volant chytit v polohe 9:15...uz davnejsie neplati 10:10 hodina, vyslo to z testoch, najlepsie je (hlavne mensie a sportove) volanty drzat vazne oboma rukami 9:15, potom vie clovek najlepsie reagovat, robyt "mysicky" a podobne...nepisem tu ziadnu dogmu, je to z hlavy a riadim sa tymto ja, ak chcete jazdit inak je to na Vas, ja som si na podobnych soferov ako redaktor uz davno zapezpecil poriadnu titanovo-kevlarovo-karbonovu Radlicu na moj SUV ;)))

ceedar
14. října • 10:01

robit. njn :)

Judas Priest
14. října • 8:57

No tak napsal jsem toho víc, ale co se týče aut tak tady je třeba jedna moje rychlovka ;-)http://jersey.blog.auto.cz/2009/05/18/turbo-a-spotreba-%E2%80%BA-tools-%E2%80%94-wordpress/

Skyline
14. října • 13:58

Clanek jsem si precetl a ze zrovna ty tady kritizujes ostatni za styl psani, to je vcelku usmevne. Nekolik uzasnych perel me malem rozsekalo, nicmene chapu, ze nejak si sveho stoleteho saaba vychvalit musis. Pak je mi ale zahadou, proc si myslis, ze je to na lepsi urovni, nez zdejsi testy...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
14. října • 14:55

Navic clanek je z poloviny prepsaninou jineho ;)

davpro
14. října • 7:15

Nevím, mě to hlavně nepřijde dvakrát pohodlné. Každému vyhovuje něco jiného, ale...toto už je celkem extrém na běžné řízení

Doporučujeme

Články odjinud