Kapitoly článku:
Přes 300 km/h
Pod kapotou tedy nemáme tradiční dvanáctiválec, ale ve jménu downsizingu se tam nastěhoval čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný osmiválec schopný vyprodukovat maximálně 507 koní a 660 Nm. Protože ale u Bentley myslí hodně na ekologii a spotřebu paliva, dostal tento motor například ložiska se sníženým třením a především systém vypínání poloviny válců v momentě, kdy zrovna nepotřebujete plný výkon. Výsledkem by měla být podle Bentley spotřeba paliva nižší o 40% v porovnání s dvanáctiválcem.
Dvakrát přeplňovaný osmiválec umí s testovaným "drobečkem" pořádně zacvičit. Mimochodem i v motorovém prostoru najdeme moc pěkné detaily.
Něco pravdy na tom zřejmě bude, protože při klidné jízdě palubní počítač ukazoval čísla kolem dvanácti litrů, což není špatné a podobné údaje platí také pro předpisovou jízdu na dálnici. Běda ovšem, když dostanete za volantem chuť trochu zlobit a budete zkoušet, co všechno nový osmiválec v kombinaci s velmi těžkým kabrioletem dovede. Osobně jsem skončil na údaji 39,7 l/100 km a troufám si tvrdit, že by klidně bylo možné jít ještě výše.
Jenže ono se není čemu divit. Přeplňovaný osmiválec umí s dvěma a půl tunami zacvičit vskutku obdivuhodně. Do rychlosti 200 km/h na vás čeká pořádný zátah bez ohledu na to, zda zrovna jedete do kopce nebo z kopce, nebo zda zrovna akcelerujete z 80 km/h nebo 180 km/h. Převodovka podřadí, následně se dostaví hluboký dunivý a velmi příjemný zvuk a posádka je bez pardonu nacpána do sedaček. Akcelerovat můžete až za hranici 300 km/h. Continental GTC V8 ji překoná o jeden kilometr za hodinu, což můžeme mimochodem považovat za jednu z výhod třeba při porovnávání s konkurenčním BMW 6 Cabriolet, které vám více než 250 km/h nedovolí.
GTC je mistrem komfortní jízdy a nic na tom nezmění ani disky o velikosti 21 palců.
Přirozeně, hlavně komfortně
Bentley Continental GTC se při jízdě tváří jakoby ho vůbec nezajímalo, co se zrovna děje. Suchý asfalt, déšť, sníh… Je to jedno, prostě jsem tu a jedu. Motor je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol používajícím mezinápravový diferenciál Torsen se základním rozdělením 40/60 ve prospěch zadní nápravy. Navíc si můžete nastavovat ve čtyřech úrovních tvrdost tlumičů, akorát je potřeba smířit se s tím, že i tento úkon dobře známe z Volkswagenů. Kdo někdy seděl třeba ve Phaetonu nebo v Passatu, ten dobře ví, o čem je řeč.
Co ale musím uznat a musím opravdu hodně pochválit, to je podvozek. Když si nastavíte tlumiče do nejkomfortnějšího režimu, výsledkem je limuzína se stahovací střechou s jízdním projevem přesně podle vašich očekávání. Sedíte si uvnitř, nevíte o žádné díře, žádném aerodynamickém hluku, nic vás nezajímá. Zdůrazňuji to kormě jiného proto, že náš testovací exemplář používal obrovské disky o velikosti 21 palců s velmi nízkými pneumatikami.
Například v porovnání s už zmíněným šestkovým kabrioletem od BMW umí Bentley mnohem lépe utlumit větší díry. Nepřeji vám zažít ten pocit, když s BMW 6 na dvacetipalcových kolech vezmete klasický kanál. Výsledkem je taková rána, že už v duchu začínáte kompletně předělávat svůj osobní rozpočet a chystáte si účet na opravu minimálně proražené pneumatiky a poškozeného disku. Co se komfortu jízdy týká, musím doplnit ještě jednu věc. Kabriolet s plátěnou střechou je velmi příjemná a stylová záležitost, na druhé straně ale bude majitel platit při každé rychlejší jízdě daň v podobě hlučnějšího interiéru. Ani GTC není výjimkou. Zapomeňte na jízdy rychlostí kolem 200 km/h a uvnitř ticho, že byste slyšeli dopadnout špendlík. To jednoduše nejde. Mezi kabriolety s plátěnou střechou si ovšem Bentley počíná výborně. Vlastně si nemohu vybavit jiný kabriolet, který by byl v tomto ohledu lepší.