Test autonomního kamionu: Do cíle dopravil 50.000 plechovek piva

Někdy si už přijdeme jako v budoucnosti, kde řídit vůz bude už jenom oldschoolovou vzpomínkou. Za pár let možná přijdou o práci i profesionální řidiči kamionů…
Test autonomního kamionu: Do cíle dopravil 50.000 plechovek piva

Postarat by se o to mohl kamion s autonomní technologií od amerického start-upu Otto. Ten minulý rok za více než 16 miliard korun koupila známá společnost Uber. Společnost ze San Francisca do kamionu aplikovala hardware a software za statisíce korun, aby mohl pracovat v autonomním režimu bez pomoci člověka.

Po dlouhých přípravách se kamion vydal na svou první oficiální cestu, a to rovnou s cenným nákladem – 50.000 plechovkami piva Budweiser. Kamion zvládl trasu dlouhou 193 kilometrů bez jakýchkoliv potíží. Samozřejmě na hladký průběh dohlížel i inženýr společnosti. Ten ze začátku seděl za volantem a odřídil první úsek cesty. Když ale s kamionem vyjel na dálnici, přesedl si na místo spolujezdce a o zbytek cesty se postaral kamion sám. To vše díky instalaci různých snímačů a kamer. 

Už teď se nechali zástupci společnosti slyšet, že to byl jenom začátek. Mají vyrobených 6 trucků a už teď připravují další testy v ostrém provozu. Vývojáři budou na technologii i nadále pracovat a v průběhu několika let by měl být autonomní kamion schopen zvládnout jakékoliv podmínky na silnici.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků