65
Fotogalerie

Test Audi TT 2.0 TFSI quattro S tronic: Jednoduše TT

Kapitoly článku:


Dynamicky orientované řidiče tedy ani nové Audi TT neosloví tolik, jak jsme doufali. Nadšeni by z něj ale mohli být ti, kteří hledají stylové kupé vhodné pro každodenní používání.

Nejde jen o typickou uživatelskou přívětivost v běžném provozu, kterou se vyznačuje většina produkce skupiny VW. Audi TT je překvapivě praktické také tehdy, když přijde na pořad dne převážení nákladu.

Kupé, nebo hatchback?

Ačkoliv vypadá jako kupé a má to dokonce i v názvu, můžete vyklopit celou jeho zadní stěnu. A pod ní najdete zavazadlový prostor o objemu 305 litrů, což není o mnoho méně než u běžných hatchbacků nižší střední třídy. (Ať nechodíme daleko, Golf s pohonem všech kol má 340 litrů.)

To ale není všechno. Konstruktéři dali „tétéčku“ také sklopná opěradla zadních sedadel. Sklápějí se páčkami přímo na opěradlech do jedné roviny s podlahou zavazadelníku. Vzniklý prostor o objemu 712 litrů snadno pojme i větší krabice s nábytkem.

Audi TT Coupé v testu AutoRevue.cz 164.jpgAudi TT Coupé v testu AutoRevue.cz 165.jpgAudi TT Coupé v testu AutoRevue.cz 166.jpgAudi TT Coupé v testu AutoRevue.cz 159.jpgAudi TT Coupé v testu AutoRevue.cz 163.jpgAudi TT Coupé v testu AutoRevue.cz 157.jpg
Díky výklopné zádi odvezete i větší předmět, pokud projde nakládacím otvorem; TT má zadní sedadla, ale počítejte s tím, že ten, koho na ně posadíte, nadšený nebude

Každodenní soužití s TT usnadňují i praktické detaily jako úchyty ISOFIX na předním sedadle spolujezdce (cpát dítě dozadu přes sklopené opěradlo opravdu nechcete, aspoň ne moc často) nebo bezzátkové hrdlo nádrže, jaké mívají fordy či renaulty. Mimochodem, zatímco třistakoňoví příbuzní vyžadují pro plný výkon benzín s oktanovým číslem 98, TT se spokojí s běžnější a levnější pětadevadesátkou. Nemyslete si ale, že jen díky tomu nějak ušetříte.

Nenarážím na to, že výrazněji pod deset litrů se dostanete jen při klidné jízdě na delší vzdálenosti, s tím každý soudný zájemce počítá. TT ale vůbec není levné.

Začíná na milionu

Základní model Audi TT 2.0 TFSI Coupé s manuální převodovkou a pohonem předních kol stojí 999 900 Kč, což z něj bezpochyby dělá jednu z nejdražších kompaktních předokolek na trhu. Příplatek za prémiovou značku a stylovější, byť méně praktickou karoserii oproti Golfu GTI Performance se stejným motorem činí 338 000 Kč neboli 51 % ceny Golfu.

Audi TT Coupé v testu AutoRevue.cz 167.jpgAudi TT Coupé v testu AutoRevue.cz 180.jpgAudi TT Coupé v testu AutoRevue.cz 181.jpg
Hrdlo nádrže se obejde bez tradiční zátky; motoru stačí benzín s oktanovým číslem 95

Testované TT s pohonem všech kol a dvouspojkovým automatem má v ceníku částku 1 129 900 Kč a ocitá se tak nebezpečně blízko na dohled už zmiňovanému BMW M235i (1 167 400 Kč). Ve standardní výbavě nabízí mj. xenonové světlomety, LED zadní svítilny, sportovní sedadla, automatickou klimatizaci nebo parkovací senzory, ale poněkud nepochopitelně i asistent pro jízdu v pruzích. Takového TT jezdí sériově na 17“ kovaných kolech.

Naše Audi TT mělo ale kola 19palcová, v pětipaprskovém vzoru Blade. Stojí 57 300 Kč. Za příplatek je i volič jízdních režimů Audi Drive select (6500 Kč), multifunkční volant (5500 Kč) nebo tempomat (8200 Kč). Kompletní výčet příplatkové výbavy jsme seřadili do tabulky:

Audi TT Coupé: příplatková výbava testovaného vozu
Výbava/paket Cena (Kč)
19" kola Blade 57 300
Barevné prvky interiéru stříbrná 6500
Audi Drive select 5700
Multifunkční sportovní volant 5500
Vyhřívání sedadel vpředu 9900
Kožený paket 11 000
Asistent dálkových světel 4300
Tempomat 8200
Audiosystém Bang & Olufsen 24 000
Audi Connect 14 100
Potahy Alcantara/kůže 32 700
MMI navigace Plus s MMI Touch 70 300
S line exteriérový paket 42 400
LED světlomety 34 500
Paket odkládacích prostor 4800
Paket osvětlení 7100
S line sportovní paket 70 300

Jestli jste četli všechny předchozí kapitoly, víte, že já bych klidně oželel zejména Audi Connect a také sportovní paket S line. I bez nich by však pořád platilo, že hezky vybavené TT je povážlivě drahým autem. Se všemi prvky z tabulky by stálo 1 566 400 Kč. Auta pro radost a auta prémiových značek samozřejmě nikdy nelze hodnotit hokynářskou optikou – a už vůbec ne, když se jedná o auto pro radost od prémiové značky. To se bude zdát drahé vždycky. Člověk se přesto neubrání úvahám, že za takové peníze už se dá pořídit leccos jiného. Třeba Porsche Cayman, které by sice bylo chudě vybavené, ale z hlediska schopností na silnici a zážitku z jízdy hraje úplně jinou ligu.

Audi TT 2.0 TFSI Coupé S tronic quattro: Verdikt

V předchozích kapitolách zaznělo na adresu TT relativně hodně kritických slov, proto je potřeba zasadit je do správného kontextu: to už je podstata recenzí, že se obšírněji zabývají odchylkami od ideálu. Nepochybujte o tom, že nové Audi TT vypadá a po většinu času také působí jako prémiový produkt. Všechny naše zásadnější výhrady se točí okolo toho, že nenabízí lepší „železo“ a zážitek z jízdy než levnější a praktičtější koncernové příbuzenstvo.

Audi TT Coupé v testu AutoRevue.cz 179.jpgAudi TT Coupé v testu AutoRevue.cz 182.jpgAudi TT Coupé v testu AutoRevue.cz 170.jpg
Ceny nového Audi TT začínají na českém trhu na 999 900 Kč, testovaný kus by ale vyšel na více než půldruhého milionu korun

Pokud vás TT přitahuje spíš svým atraktivním vzhledem, moderním interiérem a prémiovou značkou (či nejspíš kombinací všech tří faktorů), nic proti tomu. Jako stylové auto pro každý den, symbol prestiže a také trochu technologická hračka pro „geeky“ je bezesporu velmi lákavou volbou.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud