Kapitoly článku:
Po stránce ergonomie, výbavy, prostoru a užitných vlastností se SQ5 vcelku pochopitelně neliší od Q5. Protože ale tento model, ač letitý, redakčním testem AutoRevue.cz nikdy neprošel, chvilku se u jeho praktických aspektů zastavme aspoň při této příležitosti.
Výborná pozice za volantem; příplatkový karbonový dekor; startování motoru tlačítkem a elektromechanická parkovací brzda
Rozvržením interiéru SQ5 nijak nevybočuje ze standardu značky. Ne náhodou se podobá modelu A4, ze kterého konstrukčně vychází. Před sebou vidíte jednoduchý, výborně čitelný přístrojový štít laděný do červenobílých tónů, zatímco středové části palubní desky dominuje barevný displej systému MMI. Jeho ovládání se nachází na středové konzole. Vystačíte si s otočným tlačítkem uprostřed, pro zrychlený přístup do jednotlivých kategorií menu můžete však využít funkční tlačítka.
V praxi není problém obsluhovat i složitější funkce po hmatu, během jízdy, s jen občasným mrknutím na středový displej.
Skvěle provedená kabina
Dobře si uvědomuji, že neustálé omílání kvalitního dílenského zpracování Audi zní jako nejhorší novinářské klišé, ale interiér Q5 skutečně působí jaksi dražším dojmem než kabiny vrcholných verzí BMW X3 nebo Mercedesu GLK. Verze S má k dobru kovové pedály, sportovní volant, velmi pohledný dekor ve vzhledu uhlíkových vláken a také sportovní sedadla s nastavitelnou délkou sedáku.
Zadní sedadla se sklápějí páčkou pod sedákem nebo táhlem v zavazadelníku
S místem vzadu to není špatné, pokud nezapomenete, že Q5 patří mezi „menší“ SUV. Místa pro kolena není nadbytek, i dospělý se ovšem usadí pohodlně a stěžovat si nebude. Největší reálné omezení pro cestující vzadu tak představuje úzký vstupní otvor, zejména ve spodní části.
Opěradla zadních sedadel byla v testovaném autě dělená v poměru 60:40. Sklopit je můžete páčkou umístěnou na vnější spodní straně sedáku, popřípadě táhlem v bočnici zavazadlového prostoru. Jeho kapacita je přibližně srovnatelná s kombíky nižší střední třídy: 540 litrů v základní konfiguraci, 1560 ve dvoumístné.
Vlákáme je do sítí… Síťky najdete v prostoru pro nohy u spolujezdce, na zadních stranách opěradel a dokonce i zespodu na krycím platu zavazadlového prostoru
Jestliže jsme na začátku mluvili o tom, že SQ5 nemá aktuálně na trhu přímého soupeře, mysleli jsme to vzhledem k cenové hladině. Audi za něj chce 1 639 900 Kč. To jistě není málo: BMW X3 335d je o čtvrt milionu levnější, ale také slabší a pomalejší. Mercedes-Benz GLK 350 CDI zrovna tak.
A6 Allroad se stejným motorem je přesně o 10 tisíc dražší
Na rozdíl od vaší Q5 2.0 TDI se SQ5 může pochlubit obstojnou sériovou výbavou, která z ní dělá relativně výhodnou koupi. Bez příplatku vám v továrně namontují vyhřívaná sportovní sedadla čalouněná kombinací Alcantary a kůže, tempomat nebo xenony.
(Ne)pochopitelné příplatky
Jak už to ale bývá, prémiová značka nabízí také prémiovou výbavu na přání, které se těžko odolává. Její ceny jsou nastaveny ještě relativně rozumně, snad s výjimkou nemravných 79 400 Kč za navigaci MMI 3G (v Q5 nemá touchpad ani velkoformátový displej). 21palcová kola z programu Audi Exclusive vyjdou na 41 200 Kč – při jejich přezouvání dáte tolik jenom za pneumatiky! Audiosystém Bang & Olufsen stojí velmi rozumných 26 900 Kč, karbonové dekorace Atlas osm a půl tisíce, bezklíčové odemykání 17 400 Kč.
`
Úchtyty ISOFIX na předním sedadle nejsou příliš obvyklé; tempomat se dodává sériově, toto je však příplatkový adaptivní
V seznamu příplatkové výbavy jsme ale našli i položky, které bychom ve vrcholném modelu řady čekali standardně. Napadlo by vás při objednávání SQ5, že za volič jízdních režimů musíte zvlášť připlatit 5700 Kč? Že Bluetooth stojí 7100 Kč, ačkoliv jste už zaškrtli navigaci za těch osmdesát tisíc? Že ani ta „pádla“ na volantu nedostanete, pokud nepřidáte 2950 korun? Za příplatek, byť nevysokých 5700 Kč, jsou dokonce i dělená opěradla zadních sedadel!
Celkem 17 položek příplatkové výbavy navýšilo cenu testovaného auta tak šikovně, že se zastavila těsně pod dvěma miliony – konkrétně na 1 997 550 Kč.