Test Audi SQ5: Bezkonkurenční

Vyzkoušeli jsme prémiové SUV, které nemá sobě rovného. Ne v tom smyslu, že by bylo dokonalé, ale doslova – žádný přímo srovnatelný model na trhu není.
Seznam kapitol
  1. Audi SQ5 v kostce
  2. Motor, zvuk a dynamika
  3. Podvozek a chování na silnici
  4. Interiér a výbava
  5. Technické údaje; Kompletní fotogalerie

Nebyl to od Audi hloupý tah: Nač soupeřit se záplavou prémiových SUV se sportovními ambicemi přímo, když existuje skulinka, kterou ještě žádný konkurent neobsadil? Výsledkem je, že Audi SQ5 doslova nemá sobě rovného. Je to jediné menší sportovní SUV s logem prémiové značky na kapotě a naftovým motorem pod ní. Samozřejmě se můžeme ptát, kdo potřebuje takové auto. Pokud se zrovna teď hlásíte o slovo a vykřikujete „Já! Já!”, zjistíte, že v Ingolstadtu pro vás namíchali povedený mix rychlosti, každodenního komfortu a exkluzivity. Nebudeme si nalhávat, že je to to nejzábavnější sportovní svezení na světě. To je ovšem v pořádku. Nikdo soudný by přece nechtěl nejzábavnější sportovní svezení na světě od naftového SUV.

Radosti
Povedený „umělý“ zvuk motoru
Dynamika v reálném provozu
Výborně odladěná převodovka
Adekvátní komfort odpružení
Vycizelovaný chod ovladačů
Komfortní sedačky s dobrým vedením těla
Pravidelně tvarovaný kufr
Starosti
Vysoká hmotnost a z ní plynoucí těžkopádnost
Omezený prostor pro kolena vzadu
21palcová kola jsou krásná, ale zranitelná
V zatáčkách nenadchne tolik jako Alpina XD3
Pořád je to jen diesel
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie101 fotografií
Audi SQ5 TDI 44.jpg Audi SQ5 TDI 47.jpg Audi SQ5 TDI 49.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi SQ5 v kostce
  2. Motor, zvuk a dynamika
  3. Podvozek a chování na silnici
  4. Interiér a výbava
  5. Technické údaje; Kompletní fotogalerie
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků