Test Audi SQ5: Bezkonkurenční

Vyzkoušeli jsme prémiové SUV, které nemá sobě rovného. Ne v tom smyslu, že by bylo dokonalé, ale doslova – žádný přímo srovnatelný model na trhu není.
Seznam kapitol
  1. Audi SQ5 v kostce
  2. Motor, zvuk a dynamika
  3. Podvozek a chování na silnici
  4. Interiér a výbava
  5. Technické údaje; Kompletní fotogalerie

Nebyl to od Audi hloupý tah: Nač soupeřit se záplavou prémiových SUV se sportovními ambicemi přímo, když existuje skulinka, kterou ještě žádný konkurent neobsadil? Výsledkem je, že Audi SQ5 doslova nemá sobě rovného. Je to jediné menší sportovní SUV s logem prémiové značky na kapotě a naftovým motorem pod ní. Samozřejmě se můžeme ptát, kdo potřebuje takové auto. Pokud se zrovna teď hlásíte o slovo a vykřikujete „Já! Já!”, zjistíte, že v Ingolstadtu pro vás namíchali povedený mix rychlosti, každodenního komfortu a exkluzivity. Nebudeme si nalhávat, že je to to nejzábavnější sportovní svezení na světě. To je ovšem v pořádku. Nikdo soudný by přece nechtěl nejzábavnější sportovní svezení na světě od naftového SUV.

Radosti
Povedený „umělý“ zvuk motoru
Dynamika v reálném provozu
Výborně odladěná převodovka
Adekvátní komfort odpružení
Vycizelovaný chod ovladačů
Komfortní sedačky s dobrým vedením těla
Pravidelně tvarovaný kufr
Starosti
Vysoká hmotnost a z ní plynoucí těžkopádnost
Omezený prostor pro kolena vzadu
21palcová kola jsou krásná, ale zranitelná
V zatáčkách nenadchne tolik jako Alpina XD3
Pořád je to jen diesel
7  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi SQ5 v kostce
  2. Motor, zvuk a dynamika
  3. Podvozek a chování na silnici
  4. Interiér a výbava
  5. Technické údaje; Kompletní fotogalerie
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků