Test Audi SQ5: Bezkonkurenční

Vyzkoušeli jsme prémiové SUV, které nemá sobě rovného. Ne v tom smyslu, že by bylo dokonalé, ale doslova – žádný přímo srovnatelný model na trhu není.
Seznam kapitol
  1. Audi SQ5 v kostce
  2. Motor, zvuk a dynamika
  3. Podvozek a chování na silnici
  4. Interiér a výbava
  5. Technické údaje; Kompletní fotogalerie

Nebyl to od Audi hloupý tah: Nač soupeřit se záplavou prémiových SUV se sportovními ambicemi přímo, když existuje skulinka, kterou ještě žádný konkurent neobsadil? Výsledkem je, že Audi SQ5 doslova nemá sobě rovného. Je to jediné menší sportovní SUV s logem prémiové značky na kapotě a naftovým motorem pod ní. Samozřejmě se můžeme ptát, kdo potřebuje takové auto. Pokud se zrovna teď hlásíte o slovo a vykřikujete „Já! Já!”, zjistíte, že v Ingolstadtu pro vás namíchali povedený mix rychlosti, každodenního komfortu a exkluzivity. Nebudeme si nalhávat, že je to to nejzábavnější sportovní svezení na světě. To je ovšem v pořádku. Nikdo soudný by přece nechtěl nejzábavnější sportovní svezení na světě od naftového SUV.

Radosti
Povedený „umělý“ zvuk motoru
Dynamika v reálném provozu
Výborně odladěná převodovka
Adekvátní komfort odpružení
Vycizelovaný chod ovladačů
Komfortní sedačky s dobrým vedením těla
Pravidelně tvarovaný kufr
Starosti
Vysoká hmotnost a z ní plynoucí těžkopádnost
Omezený prostor pro kolena vzadu
21palcová kola jsou krásná, ale zranitelná
V zatáčkách nenadchne tolik jako Alpina XD3
Pořád je to jen diesel
7  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi SQ5 v kostce
  2. Motor, zvuk a dynamika
  3. Podvozek a chování na silnici
  4. Interiér a výbava
  5. Technické údaje; Kompletní fotogalerie
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

dnes | Svět motorů | 20 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků