TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

77 komentářů

Ralf
20. května • 12:25

BMW - nejlepší motory a převodovky, design bohužel rychle stárne
Audi - nejlepší podvozky a celková sladěnost vozu s perfektním interiérem a trvanlivým designem, skvělé jízdní vlastnosti, převodovky ovšem nepatří k nejlepším
Mercedes - král komfortu s trochu kýčovou image s úžasnou technikou, ale poněkud vratkým zpracováním.

Hradil
20. května • 21:00

Jsem rád, že zde chodí tak šikovní odborníci B-]

Ralf
21. května • 12:28

Vid ... :-)

KarelK
22. května • 19:25

jen jestli to nebyla ironie ;-)

MLokkkk
19. května • 16:17

Mať prachy tak radšej 760li V12 to je iná lakocinka.

Petr Vaněk
19. května • 18:08

Mať prachy, tak si raději koupím pořádné bydlení. To si bude držet hodnotu a možno používat. Za pár let z bude z Audiny jen stejná chudinka, jako flekatá Tatra o pár článků níže. Část dám do akcií aby peníze dělaly další peníze. Za něco málo pocestuji a dám dětem. Auto je určitě příjemné, ale není priorita.

Lubo
20. května • 23:28

Máte asi pravdu ..., jenže tady je server o autech ;-)

C. Rice
20. května • 22:39

no a to je to, ty nemas penize, ale nekdo je ma, tak si koupi treba tuhle S8 a takovy ma i poradne bydleni...

MLokkkk
19. května • 18:18

Ok jasné že vlastne bývanie je asi pre každého prioritou a deti detto ja som myslel mať veľa zvyšných peňazí ktoré by nikomu nechýbali ale bohužiaľ pre väčšinu z nás asi len utopia...

Pérák
19. května • 14:16

Vladimíre Kadero, Vaše čeština je až snad příliš originální... ;-)
"Uhel" místo "úhel" bych ještě pochopil, chybička se vloudí, "umí dvojnásobit" je poněkud neobvyklé (čekal bych "zdvojnásobit"), slovnímu spojení "schopnost rozřezt tmu" rozumím spíš intuitivně, ale můj mozek v tom češtinu nevidí...
Dál jsem raději nečetl, pardon.

petr r. (petrumr)
19. května • 15:38

péráku, si dementní a nemáš šestý smysl, pro tebe ale to auto bude vhodný, nezapomeneš otevřít garáž, prostě auto pro už nemyslícího starýho páprdu.

KarelK
22. května • 19:26

petr. r Co vás delší dobu trápí synu? Mám takový pocit, že něco totiž ano. Nám se můžete svěřit

petr r. je blb
19. května • 17:13

:-D no ty jsi blb, uprav si hlavně mozek..

RR
19. května • 15:01

Tak si sedněte někde s tím pérákem do garáže a dejte knížku třeba mluvnice :-D

Tom
19. května • 12:26

Má jen jednu drobnou vadu. Nefunguje jí software, ale to až v dalším článku.

kolkyno
19. května • 11:37

paci sa mi ked sa interierom podoba este na auto, nie ako ta chcipla hviezda S-classe

Luďa
21. května • 1:34

nezáviď, pokud na Mercedes nemášl můžeš si nějaké prohlídnout na internetu ;-)

Petr Vaněk
22. května • 7:28

Pokud nemáte na S-klasse, A8 nebo 7er , dovoluji si doporučit třeba Škodu Kamiq ;-) Není to samozřejmě úplně to stejné, ale milé překvapení a zatím velká spokojenost :-)

JaSo
22. května • 23:33

Jenže ten kdo váhá mezi A8 a 7 nebude ohlížet Kamiqa :-D

M&K
19. května • 11:26

Kdyz uz to musi byt "hybrid", tak nechapu, proc tam pri velikosti auta nedali nejakou pouzitelnou velikost baterie (alespon 5kWh), diky ktere by pri dlouhem popojizdeni po meste v kolone nemusel byt vubec v chodu spalovaci motor:-|
Jinak celkovy design auta je k uzoufani nudny a pomerne osklivy, podobne jako u sedmickoveho bavoraku. Kdyz si vzpomenu, jak tyto modely vypadaly v prvnich generacich, tak je mi smutno...

Green
19. května • 22:03

A proč by to dělali, když mají plug-in hybrid A8 TFSI e 60 se 450 hp, šestiválcem, baterii 14,1 kWh, 0-100 pod 5 sec.

Joe Doe
19. května • 15:42

Pretoze to nie je full-hybrid.

kari
19. května • 12:14

Protože tohle je auto. Má parádní motor a skvělý výkon. A hlavním prvkem u tohoto auta je motor. Ten "Hybrid" tam je jen kvůli mechem zarostlým zeleným mozkům. S osmiválcem nikdo nechce jezdit jak s mixérem.

M&K
19. května • 13:07

A prave proto, kdyz uz tam tu technologii museli kvuli zelenym mozkum nacpat, by mohla byt alespon uzitecna.

kari
19. května • 13:36

Ale oni jí tam dali jen proto, že museli a dali tam tu nejmenší co mohli. Prostě MH. Proč by tam dávali dalších X desítek, ne-li set kilo. Takhle se vlk nažral, ale kozy moc neubylo.

Art Vandelay
19. května • 10:04

Len preco do toho nedali tu Volkswagenom preferovanu dvojspojku ked je tak skvela?

Kosanovič
19. května • 12:19

Na dvojspojce není u VW nic preferovaného, dělají jak měniče, tak dvojspojky. A třeba v 911 je dvojspojka zcela nedostižná převodovka ze strany jakéhokoliv HDM.

JaSo
22. května • 3:11

Protože dvouspojka je jak manuál, kde se řadí natvrdo bez spojky, cuk cuk. Většina závodních aut to vydrží než se dojede etapa. Pak převodovku vymění a jede se nanovo. Každá vteřina dobrá. Takže u 911 prosím, donedávna tam byly také místo dveřních madel jen kožená potka jako odkaz na závodní speciály, které to mají na úsporu hmotnosti. Většina aut je ale něco jiného, na denní ježdění je hdm daleko lepší. Zejména ve městě a pro off road. Vůbec klasický automat s hdm haní většinou ti, kteří jej nikdy neměli.

Art Vandelay
19. května • 14:53

Patri podla teba do aut typu Golf, Octavia, Passat, A4, A6 prevodovka HDM alebo DSG?

WP
20. května • 12:01

A proč by tam neměla patřit?

Art Vandelay
20. května • 22:51

DSG je viac nahrada manualu, cize do sportovych aut ok, HDM je pre kazdodennu jazdu ovela prijemnejsia prevodoka, plynulo prehadzuje, zapcha jej nevadi a auto moze za sebou tahat ine auto, co sa s DSG neodporuca...

McQ
19. května • 11:23

točivý moment, ale vím, že to myslíš jinak ;-)

Holá pravda
19. května • 12:24

Ne, točivý moment je to poslední co by bránilo nasazení, mají dvojspojky až do 1600Nm.

Rokyta ex Acz
19. května • 9:58

Konečně solidní auto B-] Takhle má auto například vypadat :-)) Hned to člověka může lákat do garáže. Jít se o víkendu po ránu trochu projet a zbytek dne si tak kolem toho obcházet. A ne lomozící rybí konzervy s 1.5TSI a zapoceným zborceným molitanem uvnitř. :-D Jen cenu chce doladit aby byl vůz malinko dostupnější. ;-)

Rembaz
19. května • 10:52

Tak neviem či práve limuzína je auto, ktoré by ma lákalo sa previesť cez víkend.
Víkendovku si predstavujem inak.

Lubo
20. května • 23:26

Mě by Audi A8 nevadilo v žádném dni. O víkendu je aspoň menší provoz a lépe si to vychutnáš. Souhlas s panem rokytou. B-]

Rembaz
22. května • 10:36

Nehovorím, že by vadila. Ale limuzína ako vikendovka je pre mna take niečo ako sa ísť cez víkend previesť po diaľnici.

kolkyno
19. května • 11:38

veru, ta rapidecka

Rembaz
19. května • 12:23

?

ACE
19. května • 9:47

Na rozdíl od zvýšenejch přemotorovanejch Gaziků, tohle alespoň trochu smysl dává.

San
19. května • 11:11

"Lehké nerovnosti dokonale žehlí a o větších víte jen slyšitelným dupnutím. Vyloženě si kopne třeba až při přejetí prohloubeného kanálu.": tak to je na aktivní podvozek velká bída..

Petr
19. května • 13:53

Znalec se pozna. Audi je spicka momentalne. Lepsi nez MB a BMW

JaSo
22. května • 23:32

Mě Audi třeba tolik neláká. Max za komunizmu 80ka a potom nebylo špatné Audi A4 v generaci C4, jinak se klidně vzdám.

Karel Kolmáš
20. května • 21:22

Lepší v čem, pro koho? To mě zajímá. Vydržte minutku, udělám si k tomu kafe a vy můžete hezky spustit :-D

bob
19. května • 15:05

Moc koukáte na reklamy

ACE
19. května • 11:18

Jo rozhodně to bude bída, myslím teda to zhodnocení bez osobní zkušenosti a porovnání :-D:-D:-D

Twan
19. května • 15:06

Tak prastará E38 třeba nikdy nedupla, s "hloupím" podvozkem. A stejně je jejich aktivní podvozek směšný oproti starému Bose podvozku pro Lexus. Dodnes mi hlava nebere že se to nedoladilo a nepoužívalo. Prý byl moc těžké, ale nepřijde mi že by to byl u 2t limuzíny takový problém. Spíše bych to tipoval na opotřebení plynoucí z použití dílů sériového podvozku ale nikdy jsem se nedočetl jak to vlastně bylo a to co píšu je spekulace.https://www.youtube.com/watch...

ACE
20. května • 9:47

Děláš závěry o dupání na základě jednoho testu, aby si mohl porovnat co dupe a co to konkrétně znamená, musíš udělat právě to konkrétní porovnání, konkrétních aut na stejném úseku. Bez takového srovnání je dělat závěry vysloveně hloupí ;-)

Joe Doe
19. května • 15:40

Vitaj v klube ludi, co vedia o podvozku Bose.Vacsinou sa ti aj od 'expertov' dostane nechapaveho pohladu.BTW, Bose to predalo firme ClearMotion.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE
20. května • 9:43

Jo prozradil nám novinku :-D

Twan
19. května • 22:06

Trochu jsem zabádal a ClearMotion ten systém "zlevnilo" a jejich "lite" verzi teď používá pravděpodobně i Audi, to se nedá dohledat protože je zřejmě nepřípustné přiznat že to není jejich technologie, každopádně BMW a Mercedes ano a koupilo to 5 prémiových výrobců...takže dávají smysl němci, lexus a rolls?? (nevím jestli to spadá pod BMW nebo ne). Proto nikde není k dohledání test na hrbech, protože se to auto mnohem více hýbe. A místo přeskakování překážky fyzickým vymrštěním auta do vzduchu už ukazují jen přejíždění několika desek zřejmě reprezentujícími retardér, navíc tam není žádná hrana, protože to už by systém opět nezvládl. Jeho reakce jsou natolik pomalé, že i stabilizace náklonu se změnila z naprosté nehybnosti na lehkou plavbu protože nestíhá kompenzovat pneumatiky a reagovat na smyk (původní Bose zdárně bojoval s balony). Vzhledem k ceně 140,000 KČ za podvozek, v konstrastu s cenovkou vozu kolem 5ti milionů, mi nepřipadá, že by cena původního nějak tvořila zákazníkům vrásky, i kdyby měl stát 5x tolik. V této kategorii by si jistě spousta lidí raději připlatila. Systém celkově vypadá přesně tak, jako čím je, tedy levnou kopií Bose podvozku; samozřejmě prezentovaný jako naprostá revoluce.

Dinar
19. května • 8:24

"V nabídce konkurentů z Německa s krátkou karoserií prozatím podobně výkonné auto navíc nenajdete." Opravdu?
A co BMW 750i? Je papírově o fous slabší, ale je lehčí, naměřená dynamika stejná s S8. Pokud ale nestačí 750i, tak je tu ještě šestisetkoňová Alpina B7.

Kosanovič
19. května • 9:22

Alpinu bych sem netahal, S8 má také vytuněné verze počínaje 700hp od ABT a konče třeba kousky od Mayera s výkony přes 800 hp.

Dinar
19. května • 12:21

Alpina není tuning od ABTa, ale to je jedno. Jen jsem reagoval na větu, že německá konkurence podobně výkonné auto nenabízí. Nabízí... a stačí i ta 750i.

WP
19. května • 11:37

Alpina je oficiálně výrobce.

Petr Vaněk
20. května • 21:09

Výrobce je i má žena, když udělá večeři. :-D Vhodnější označení by byl úpravce, pokud chcete tak třeba ladič. ;-)

Lubo
20. května • 23:31

Ladič pian :-D

fri
19. května • 16:47

Tím si Alpina jen lže do vlastní kapsy. Nevím proč to dělají, působí to že mají nějaký komplex a zbytečně. Nemají to zapotřebí.

Kosanovič
19. května • 12:12

Čistě formálně ano, ale bez techniky BMW by neexistovali tak jako jiní úpravci. Vlastní model auta tento "oficiální" výrobce nikdy nepostavil.

Kosanovič
19. května • 12:12

Čistě formálně ano, ale bez techniky BMW by neexistovali tak jako jiní úpravci. Vlastní model auta tento "oficiální" výrobce nikdy nepostavil.

stealth01
19. května • 8:46

Alpinu jsem chtěl vytáhnout jako prvního vážného konkurenta, který v podstatě lehce popírá název článku.

Petr
19. května • 9:01

A co takova S-classe 65AMG. Tam je vykon dokonce vyssi. Ale je to tezke.. :)

Color
23. května • 5:20

V8 6.3 atmo, to byl motor B-]

Lubo
20. května • 23:30

V téhle cenové relaci jsou všechno většinou velmi krásná auta. Záleží pouze na osobním vkusu nebo nějakém sibjektivním detajlu nebo náklonosti ke značce. Já bych se také klonil k S-klasse 63AMG. 65 by být ani nemuselo. Ale rozumím, že co človek to názor.

Kosanovič
19. května • 9:10

Taková se neprodává. S běžnou karoserií je maximum S560 320kW, v longu S600 390kW a teprve superlong (Maybach) nabízí V12 v S650 463 kW.

Hradil
20. května • 21:05

Podle mých zkušeností stačí na běžnou komunikaci pro tyto vozy výkon okolo 500hp , tedy necelých 400kW. Za předpokladu dostatečné trakce už vyšší výkon znamená nepohodlné a prudké reakce. Akcelerace třeba 130-180 km/h lusknutím prstu je při 500hp už dostatečně příjemná. A moc nad 200km začíná být nerozum a je třeba dávat opravdu dobrý pozor.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
fifo
22. května • 0:01

Dálniční limuzíny jezdící v přímce. Impreza wrx má polovic a neřekl bych, žeby s tím byla mení sranda;-)

Jarda
17. července • 21:34

Proč sem pleteš bakelit? Tohle auto je úplně někde jinde!

JanProvazník
22. května • 2:02

Nejdulezitejsi clanek je stejne ridic, mate to marny

JanProvazník
21. května • 0:34

hm, ja mam 74 kw, tak nic :-(

Petr Vaněk
22. května • 7:25

Nic si z toho nedělejte, můj první vůz měl 36 kW.

KarelK
22. května • 19:24

A co jste mel?

JaSo
22. května • 23:30

mno to by mě taky zajímalo ;-)

KarelK
21. května • 8:04

:-D :-D :-D Ale jestli jste motorkář;-)

Petr
19. května • 10:52

Jo a ma to 463kW.

Kankunen
19. května • 8:07

Chápu úpadek této kategorie. Super auto, ale k čemu? Kdysi to bylo jízdně jiná liga, ale teď už umí jezdit výborně i auta levnější s praktičtějším využitím.

Doporučujeme

Články odjinud