TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Kankunen  |  19. 05. 2020 08:07

Chápu úpadek této kategorie. Super auto, ale k čemu? Kdysi to bylo jízdně jiná liga, ale teď už umí jezdit výborně i auta levnější s praktičtějším využitím.

Odpovědět  |   | 
Dinar  |  19. 05. 2020 08:24

"V nabídce konkurentů z Německa s krátkou karoserií prozatím podobně výkonné auto navíc nenajdete." Opravdu?
A co BMW 750i? Je papírově o fous slabší, ale je lehčí, naměřená dynamika stejná s S8. Pokud ale nestačí 750i, tak je tu ještě šestisetkoňová Alpina B7.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  19. 05. 2020 08:46

Alpinu jsem chtěl vytáhnout jako prvního vážného konkurenta, který v podstatě lehce popírá název článku.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  19. 05. 2020 09:01

A co takova S-classe 65AMG. Tam je vykon dokonce vyssi. Ale je to tezke.. :)

Odpovědět  |   | 
Kosanovič  |  19. 05. 2020 09:10

Taková se neprodává. S běžnou karoserií je maximum S560 320kW, v longu S600 390kW a teprve superlong (Maybach) nabízí V12 v S650 463 kW.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  19. 05. 2020 10:50
Petr  |  19. 05. 2020 10:52

Jo a ma to 463kW.

Odpovědět  |   | 
Hradil  |  20. 05. 2020 21:05

Podle mých zkušeností stačí na běžnou komunikaci pro tyto vozy výkon okolo 500hp , tedy necelých 400kW. Za předpokladu dostatečné trakce už vyšší výkon znamená nepohodlné a prudké reakce. Akcelerace třeba 130-180 km/h lusknutím prstu je při 500hp už dostatečně příjemná. A moc nad 200km začíná být nerozum a je třeba dávat opravdu dobrý pozor.

Odpovědět  |   | 
JanProvazník  |  21. 05. 2020 00:34

hm, ja mam 74 kw, tak nic

Odpovědět  |   | 
KarelK  |  21. 05. 2020 08:04

Ale jestli jste motorkář

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  22. 05. 2020 07:25

Nic si z toho nedělejte, můj první vůz měl 36 kW.

Odpovědět  |   | 
KarelK  |  22. 05. 2020 19:24

A co jste mel?

Odpovědět  |   | 
JaSo  |  22. 05. 2020 23:30

mno to by mě taky zajímalo

Odpovědět  |   | 
fifo  |  22. 05. 2020 00:01

Dálniční limuzíny jezdící v přímce. Impreza wrx má polovic a neřekl bych, žeby s tím byla mení sranda

Odpovědět  |   | 
JanProvazník  |  22. 05. 2020 02:02

Nejdulezitejsi clanek je stejne ridic, mate to marny

Odpovědět  |   | 
Lubo  |  20. 05. 2020 23:30

V téhle cenové relaci jsou všechno většinou velmi krásná auta. Záleží pouze na osobním vkusu nebo nějakém sibjektivním detajlu nebo náklonosti ke značce. Já bych se také klonil k S-klasse 63AMG. 65 by být ani nemuselo. Ale rozumím, že co človek to názor.

Odpovědět  |   | 
Color  |  23. 05. 2020 05:20

V8 6.3 atmo, to byl motor

Odpovědět  |   | 
Kosanovič  |  19. 05. 2020 09:22

Alpinu bych sem netahal, S8 má také vytuněné verze počínaje 700hp od ABT a konče třeba kousky od Mayera s výkony přes 800 hp.

Odpovědět  |   | 
WP  |  19. 05. 2020 11:37

Alpina je oficiálně výrobce.

Odpovědět  |   | 
Kosanovič  |  19. 05. 2020 12:12

Čistě formálně ano, ale bez techniky BMW by neexistovali tak jako jiní úpravci. Vlastní model auta tento "oficiální" výrobce nikdy nepostavil.

Odpovědět  |   | 
Kosanovič  |  19. 05. 2020 12:12

Čistě formálně ano, ale bez techniky BMW by neexistovali tak jako jiní úpravci. Vlastní model auta tento "oficiální" výrobce nikdy nepostavil.

Odpovědět  |   | 
fri  |  19. 05. 2020 16:47

Tím si Alpina jen lže do vlastní kapsy. Nevím proč to dělají, působí to že mají nějaký komplex a zbytečně. Nemají to zapotřebí.

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  20. 05. 2020 21:09

Výrobce je i má žena, když udělá večeři. Vhodnější označení by byl úpravce, pokud chcete tak třeba ladič.

Odpovědět  |   | 
Lubo  |  20. 05. 2020 23:31

Ladič pian

Odpovědět  |   | 
Dinar  |  19. 05. 2020 12:21

Alpina není tuning od ABTa, ale to je jedno. Jen jsem reagoval na větu, že německá konkurence podobně výkonné auto nenabízí. Nabízí... a stačí i ta 750i.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  19. 05. 2020 09:47

Na rozdíl od zvýšenejch přemotorovanejch Gaziků, tohle alespoň trochu smysl dává.

Odpovědět  |   | 
San  |  19. 05. 2020 11:11

"Lehké nerovnosti dokonale žehlí a o větších víte jen slyšitelným dupnutím. Vyloženě si kopne třeba až při přejetí prohloubeného kanálu.": tak to je na aktivní podvozek velká bída..

Odpovědět  |   | 
ACE  |  19. 05. 2020 11:18

Jo rozhodně to bude bída, myslím teda to zhodnocení bez osobní zkušenosti a porovnání

Odpovědět  |   | 
Twan  |  19. 05. 2020 15:06

Tak prastará E38 třeba nikdy nedupla, s "hloupím" podvozkem. A stejně je jejich aktivní podvozek směšný oproti starému Bose podvozku pro Lexus. Dodnes mi hlava nebere že se to nedoladilo a nepoužívalo. Prý byl moc těžké, ale nepřijde mi že by to byl u 2t limuzíny takový problém. Spíše bych to tipoval na opotřebení plynoucí z použití dílů sériového podvozku ale nikdy jsem se nedočetl jak to vlastně bylo a to co píšu je spekulace.

https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  19. 05. 2020 15:40

Vitaj v klube ludi, co vedia o podvozku Bose.

Vacsinou sa ti aj od 'expertov' dostane nechapaveho pohladu.

BTW, Bose to predalo firme ClearMotion.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  19. 05. 2020 22:06

Trochu jsem zabádal a ClearMotion ten systém "zlevnilo" a jejich "lite" verzi teď používá pravděpodobně i Audi, to se nedá dohledat protože je zřejmě nepřípustné přiznat že to není jejich technologie, každopádně BMW a Mercedes ano a koupilo to 5 prémiových výrobců...takže dávají smysl němci, lexus a rolls?? (nevím jestli to spadá pod BMW nebo ne). Proto nikde není k dohledání test na hrbech, protože se to auto mnohem více hýbe. A místo přeskakování překážky fyzickým vymrštěním auta do vzduchu už ukazují jen přejíždění několika desek zřejmě reprezentujícími retardér, navíc tam není žádná hrana, protože to už by systém opět nezvládl. Jeho reakce jsou natolik pomalé, že i stabilizace náklonu se změnila z naprosté nehybnosti na lehkou plavbu protože nestíhá kompenzovat pneumatiky a reagovat na smyk (původní Bose zdárně bojoval s balony). Vzhledem k ceně 140,000 KČ za podvozek, v konstrastu s cenovkou vozu kolem 5ti milionů, mi nepřipadá, že by cena původního nějak tvořila zákazníkům vrásky, i kdyby měl stát 5x tolik. V této kategorii by si jistě spousta lidí raději připlatila. Systém celkově vypadá přesně tak, jako čím je, tedy levnou kopií Bose podvozku; samozřejmě prezentovaný jako naprostá revoluce.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  20. 05. 2020 09:43

Jo prozradil nám novinku

Odpovědět  |   | 
ACE  |  20. 05. 2020 09:47

Děláš závěry o dupání na základě jednoho testu, aby si mohl porovnat co dupe a co to konkrétně znamená, musíš udělat právě to konkrétní porovnání, konkrétních aut na stejném úseku. Bez takového srovnání je dělat závěry vysloveně hloupí

Odpovědět  |   | 
Petr  |  19. 05. 2020 13:53

Znalec se pozna. Audi je spicka momentalne. Lepsi nez MB a BMW

Odpovědět  |   | 
bob  |  19. 05. 2020 15:05

Moc koukáte na reklamy

Odpovědět  |   | 
Karel Kolmáš  |  20. 05. 2020 21:22

Lepší v čem, pro koho? To mě zajímá. Vydržte minutku, udělám si k tomu kafe a vy můžete hezky spustit

Odpovědět  |   | 
JaSo  |  22. 05. 2020 23:32

Mě Audi třeba tolik neláká. Max za komunizmu 80ka a potom nebylo špatné Audi A4 v generaci C4, jinak se klidně vzdám.

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  19. 05. 2020 09:58

Konečně solidní auto Takhle má auto například vypadat Hned to člověka může lákat do garáže. Jít se o víkendu po ránu trochu projet a zbytek dne si tak kolem toho obcházet. A ne lomozící rybí konzervy s 1.5TSI a zapoceným zborceným molitanem uvnitř. Jen cenu chce doladit aby byl vůz malinko dostupnější.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  19. 05. 2020 10:52

Tak neviem či práve limuzína je auto, ktoré by ma lákalo sa previesť cez víkend.
Víkendovku si predstavujem inak.

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  19. 05. 2020 11:38

veru, ta rapidecka

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  19. 05. 2020 12:23

?

Odpovědět  |   | 
Lubo  |  20. 05. 2020 23:26

Mě by Audi A8 nevadilo v žádném dni. O víkendu je aspoň menší provoz a lépe si to vychutnáš. Souhlas s panem rokytou.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  22. 05. 2020 10:36

Nehovorím, že by vadila. Ale limuzína ako vikendovka je pre mna take niečo ako sa ísť cez víkend previesť po diaľnici.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  19. 05. 2020 10:04

Len preco do toho nedali tu Volkswagenom preferovanu dvojspojku ked je tak skvela?

Odpovědět  |   | 
McQ  |  19. 05. 2020 11:23

točivý moment, ale vím, že to myslíš jinak

Odpovědět  |   | 
Holá pravda  |  19. 05. 2020 12:24

Ne, točivý moment je to poslední co by bránilo nasazení, mají dvojspojky až do 1600Nm.

Odpovědět  |   | 
Kosanovič  |  19. 05. 2020 12:19

Na dvojspojce není u VW nic preferovaného, dělají jak měniče, tak dvojspojky. A třeba v 911 je dvojspojka zcela nedostižná převodovka ze strany jakéhokoliv HDM.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  19. 05. 2020 14:53

Patri podla teba do aut typu Golf, Octavia, Passat, A4, A6 prevodovka HDM alebo DSG?

Odpovědět  |   | 
WP  |  20. 05. 2020 12:01

A proč by tam neměla patřit?

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  20. 05. 2020 22:51

DSG je viac nahrada manualu, cize do sportovych aut ok, HDM je pre kazdodennu jazdu ovela prijemnejsia prevodoka, plynulo prehadzuje, zapcha jej nevadi a auto moze za sebou tahat ine auto, co sa s DSG neodporuca...

Odpovědět  |   | 
JaSo  |  22. 05. 2020 03:11

Protože dvouspojka je jak manuál, kde se řadí natvrdo bez spojky, cuk cuk. Většina závodních aut to vydrží než se dojede etapa. Pak převodovku vymění a jede se nanovo. Každá vteřina dobrá. Takže u 911 prosím, donedávna tam byly také místo dveřních madel jen kožená potka jako odkaz na závodní speciály, které to mají na úsporu hmotnosti. Většina aut je ale něco jiného, na denní ježdění je hdm daleko lepší. Zejména ve městě a pro off road. Vůbec klasický automat s hdm haní většinou ti, kteří jej nikdy neměli.

Odpovědět  |   | 
M&K  |  19. 05. 2020 11:26

Kdyz uz to musi byt "hybrid", tak nechapu, proc tam pri velikosti auta nedali nejakou pouzitelnou velikost baterie (alespon 5kWh), diky ktere by pri dlouhem popojizdeni po meste v kolone nemusel byt vubec v chodu spalovaci motor
Jinak celkovy design auta je k uzoufani nudny a pomerne osklivy, podobne jako u sedmickoveho bavoraku. Kdyz si vzpomenu, jak tyto modely vypadaly v prvnich generacich, tak je mi smutno...

Odpovědět  |   | 
kari  |  19. 05. 2020 12:14

Protože tohle je auto. Má parádní motor a skvělý výkon. A hlavním prvkem u tohoto auta je motor. Ten "Hybrid" tam je jen kvůli mechem zarostlým zeleným mozkům. S osmiválcem nikdo nechce jezdit jak s mixérem.

Odpovědět  |   | 
M&K  |  19. 05. 2020 13:07

A prave proto, kdyz uz tam tu technologii museli kvuli zelenym mozkum nacpat, by mohla byt alespon uzitecna.

Odpovědět  |   | 
kari  |  19. 05. 2020 13:36

Ale oni jí tam dali jen proto, že museli a dali tam tu nejmenší co mohli. Prostě MH. Proč by tam dávali dalších X desítek, ne-li set kilo. Takhle se vlk nažral, ale kozy moc neubylo.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  19. 05. 2020 15:42

Pretoze to nie je full-hybrid.

Odpovědět  |   | 
Green  |  19. 05. 2020 22:03

A proč by to dělali, když mají plug-in hybrid A8 TFSI e 60 se 450 hp, šestiválcem, baterii 14,1 kWh, 0-100 pod 5 sec.

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  19. 05. 2020 11:37

paci sa mi ked sa interierom podoba este na auto, nie ako ta chcipla hviezda S-classe

Odpovědět  |   | 
Luďa  |  21. 05. 2020 01:34

nezáviď, pokud na Mercedes nemášl můžeš si nějaké prohlídnout na internetu

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  22. 05. 2020 07:28

Pokud nemáte na S-klasse, A8 nebo 7er , dovoluji si doporučit třeba Škodu Kamiq Není to samozřejmě úplně to stejné, ale milé překvapení a zatím velká spokojenost

Odpovědět  |   | 
JaSo  |  22. 05. 2020 23:33

Jenže ten kdo váhá mezi A8 a 7 nebude ohlížet Kamiqa

Odpovědět  |   | 
Tom  |  19. 05. 2020 12:26

Má jen jednu drobnou vadu. Nefunguje jí software, ale to až v dalším článku.

Odpovědět  |   | 
Pérák  |  19. 05. 2020 14:16

Vladimíre Kadero, Vaše čeština je až snad příliš originální...
"Uhel" místo "úhel" bych ještě pochopil, chybička se vloudí, "umí dvojnásobit" je poněkud neobvyklé (čekal bych "zdvojnásobit"), slovnímu spojení "schopnost rozřezt tmu" rozumím spíš intuitivně, ale můj mozek v tom češtinu nevidí...
Dál jsem raději nečetl, pardon.

Odpovědět  |   | 
RR  |  19. 05. 2020 15:01

Tak si sedněte někde s tím pérákem do garáže a dejte knížku třeba mluvnice

Odpovědět  |   | 

péráku, si dementní a nemáš šestý smysl, pro tebe ale to auto bude vhodný, nezapomeneš otevřít garáž, prostě auto pro už nemyslícího starýho páprdu.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 19. 05. 2020 15:39

Odpovědět  |   | 
petr r. je blb  |  19. 05. 2020 17:13

no ty jsi blb, uprav si hlavně mozek..

Odpovědět  |   | 
KarelK  |  22. 05. 2020 19:26

petr. r Co vás delší dobu trápí synu? Mám takový pocit, že něco totiž ano. Nám se můžete svěřit

Odpovědět  |   | 
MLokkkk  |  19. 05. 2020 16:17

Mať prachy tak radšej 760li V12 to je iná lakocinka.

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  19. 05. 2020 18:08

Mať prachy, tak si raději koupím pořádné bydlení. To si bude držet hodnotu a možno používat. Za pár let z bude z Audiny jen stejná chudinka, jako flekatá Tatra o pár článků níže. Část dám do akcií aby peníze dělaly další peníze. Za něco málo pocestuji a dám dětem. Auto je určitě příjemné, ale není priorita.

Odpovědět  |   | 
MLokkkk  |  19. 05. 2020 18:18

Ok jasné že vlastne bývanie je asi pre každého prioritou a deti detto ja som myslel mať veľa zvyšných peňazí ktoré by nikomu nechýbali ale bohužiaľ pre väčšinu z nás asi len utopia...

Odpovědět  |   | 
C. Rice  |  20. 05. 2020 22:39

no a to je to, ty nemas penize, ale nekdo je ma, tak si koupi treba tuhle S8 a takovy ma i poradne bydleni...

Odpovědět  |   | 
Lubo  |  20. 05. 2020 23:28

Máte asi pravdu ..., jenže tady je server o autech

Odpovědět  |   | 
Ralf  |  20. 05. 2020 12:25

BMW - nejlepší motory a převodovky, design bohužel rychle stárne
Audi - nejlepší podvozky a celková sladěnost vozu s perfektním interiérem a trvanlivým designem, skvělé jízdní vlastnosti, převodovky ovšem nepatří k nejlepším
Mercedes - král komfortu s trochu kýčovou image s úžasnou technikou, ale poněkud vratkým zpracováním.

Odpovědět  |   | 
Hradil  |  20. 05. 2020 21:00

Jsem rád, že zde chodí tak šikovní odborníci

Odpovědět  |   | 
Ralf  |  21. 05. 2020 12:28

Vid ...

Odpovědět  |   | 
KarelK  |  22. 05. 2020 19:25

jen jestli to nebyla ironie

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

včera | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 75 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků

Nejčtenější články

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu. Zůstala však jen snem chalupářů

Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu…

Než do hry vstoupil Giorgetto Giugiaro a jeho Ital Design, pokoušeli se v AZNP zhmotnit vizi moderní velké škodovky čistě ve vlastní režii. Výsledek ve srovnání s vozy navrženými v Itálii možná oku tolik nelahodí, potenciál pětici prototypů s názvem I-1 až I-5 ale upřít nelze.

4.  5.  2020 | | 45 N/A
Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světově, potopily ji však zbytečné chyby

Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světov…

Kromě hrstky notoricky známých škodováckých kupé najdeme v historii domácí značky i pár kousků, o nichž se dnes už moc nemluví. Mezi tyto rarity patří i elegantní Škoda 1100 OHC Coupé.

23.  5.  2020 | | 14 N/A
Nová Škoda Octavia RS má první ceny. Překvapivě zatím chybí hybridní varianta

Nová Škoda Octavia RS má první ceny. Překva…

Alespoň nějaké přiblížení cenové hladiny, na které se bude nové „ereso“ pohybovat…

22.  5.  2020 | | 126 N/A