88
Fotogalerie

Test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI quattro: Máte peníze navíc?

Kapitoly článku:


Klasické sedany mají své kouzlo, obzvlášť pokud se budeme bavit o sportovních automobilech. Značky typu Subaru nebo Mitsubishi by o tom mohly vyprávět své. Takže jsem se zcela upřímně těšil, až si vyzvednu Audi S3 s karoserií sedan, která je někdy označována jako Limousine, jindy jako Limuzína nebo prostě Sedan.

Když jsem dorazil do garáže a auto poprvé uviděl, přišlo drobné zklamání. Golf R je velmi nenápadný, Audi na tom bohužel není jinak. Respektive se skutečně sportovní verze S od paketu S line v podstatě ničím neliším. Vzpomínáte na test trojkového sedanu s motorem 1.8 TFSI? Na první pohled si ho s touto variantou bez problémů spletete. Důvodem je fakt, že v podstatě jediné zaručené poznávací znamení jsou dvě dvojité koncovky výfuku vzadu a esko na masce chladiče.

To ale nic nemění na tom, že jde celkově o velmi povedené auto. Nenápadné, elegantní. Karoserie sedan modelu A3 náramně sluší. Sportovně nízká silueta, dokonale vyvážené tvary, decentní spoiler na víku zavazadelníku nebo příplatková devatenáctipalcová kola...

_DSC1476.JPG_DSC1469.JPG_DSC1501.JPGs33.JPGs3.JPGs34.JPG
Audi S3 se na pohled od S line téměř neliší. Paradoxně dříve testovaný sedan s motorem 1.8 TFSI je spíše výraznější  

Auto svůj potenciál nekřičí na všechny strany, ale tušíte, že nejde o zcela běžné provedení. Nebudu nic zastírat, designově se mi S3 s karoserií sedan moc líbí. Jestli se najdou zákazníci, kteří si místo Golfu R koupí testované auto pouze kvůli tomu, že se jim více líbí, pak to naprosto chápu.

Interiér známe

Design známe z předchozího testu verze S line a nejinak tomu je uvnitř. Žádné speciality související se sportovním provedením nehledejte. Jsou zde příslušná loga, sportovní volant, sportovní sedačky a při bližší prohlídce si možná všimnete ukazatele tlaku turba na přístrojovém štítu.

Nakonec jsem ovšem došel k závěru, že důvod identického interiéru ve srovnání s běžnou A3 je celkem jednoduchý. Už základní verze je totiž uvnitř zpracovaná absolutně precizně, takže mnoho prostoru na vylepšování nezbylo.

_DSC0030.JPG_DSC0027.JPG
Uvnitř nečekejte žádné zásadní novinky, ale například sedačky dostaly vynikající tvar 

Z pohledu sportovně zaměřeného vozu určitě musím zmínit sedačky. Jsou totiž skvělé. Mají výrazné boční vedení, takže vás i při té nejdivočejší jízdě perfektně podrží, ale zároveň nejsou nepohodlné na běžné cestování a jsou vlastně celkem široké.

Nastavit lze všechno včetně délky sedáku. Celková pozice za volantem si zaslouží pouze a jenom chválu. Mimochodem sedačky bych zcela objektivně ohodnotil jako lepší než ty, které najdete v Golfu R. Takže možná další důvod, proč usednout do Audi místo Volkswagenu. Ale důvod to je malý.

Prostor ve druhé řadě není kdo ví jaký, ale s tím asi budou případní majitelé počítat. Vzadu naplno poznáte stinnou stránku efektního designu karoserie tvarované ve stylu kupé. Místa pro hlavu je zde dost málo. Ale co, jde přece o sportovní automobil.

Zavazadelník dává k dispozici objem 390 litrů, přičemž vstupní otvor není zrovna příkladem praktičnosti. Nicméně to berte jako holé konstatování, od tříprostorového sedanu vlastně ani nic jiného čekat nemůžeme.

_DSC0041.JPG_DSC0043.JPG 
Na horní straně zavazadelníku najdete pouze a jenom holý plech. Upřímně? Vzhledem k pořizovací ceně by tu být nemusel

Víko je umístěno na klasických jednoduchých závěsech. Doby, kdy byste na stejném místě našli komplikovanější víceprvkový závěs, který nezasahuje do zavazadelníku, jak to měla třeba Fabia, jsou nenávratně pryč. Osobně si také myslím, že auto s minimální cenovkou 1,2 milionu korun by na horní straně zavazadelníku holý kov mít nemuselo.

Mám-li shrnout to nejdůležitější, tak až na pár drobných nedostatků v zavazadelníku nelze S3 po stránce interiéru kritizovat. Zpracování je perfektní, materiály taktéž. Na seznámení s ovládacími prvky, stejně jako k nalezení ideální pozice za volantem, budete potřebovat čas maximálně v řádu několika málo minut. Jak jednoduché a přehledné. 

„Statické“ povídání máme za sebou, nastal čas se rozjet. Jízdu si rozebereme v další kapitole.

_DSC1481.JPG_DSC1488.JPG

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud