Test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI quattro: Máte peníze navíc?

Volkswagen vyslal mezi hot-hatche velkou zbraň. Ta má natolik těžký kalibr, že začíná stavět na vedlejší kolej i prémiovější modely Audi. Proč kupovat dražší S3, když to samé nabídne už Golf R?
Test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI quattro: Máte peníze navíc?
Seznam kapitol
  1. Audi S3 v kostce
  2. Úvod, Interiér známe
  3. Cestování mu nejde?, Na okreskách bez soupeře
  4. Cena není zlá, jenže výbava?, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Klasické sedany mají své kouzlo, obzvlášť pokud se budeme bavit o sportovních automobilech. Značky typu Subaru nebo Mitsubishi by o tom mohly vyprávět své. Takže jsem se zcela upřímně těšil, až si vyzvednu Audi S3 s karoserií sedan, která je někdy označována jako Limousine, jindy jako Limuzína nebo prostě Sedan.

Když jsem dorazil do garáže a auto poprvé uviděl, přišlo drobné zklamání. Golf R je velmi nenápadný, Audi na tom bohužel není jinak. Respektive se skutečně sportovní verze S od paketu S line v podstatě ničím neliším. Vzpomínáte na test trojkového sedanu s motorem 1.8 TFSI? Na první pohled si ho s touto variantou bez problémů spletete. Důvodem je fakt, že v podstatě jediné zaručené poznávací znamení jsou dvě dvojité koncovky výfuku vzadu a esko na masce chladiče.

Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

To ale nic nemění na tom, že jde celkově o velmi povedené auto. Nenápadné, elegantní. Karoserie sedan modelu A3 náramně sluší. Sportovně nízká silueta, dokonale vyvážené tvary, decentní spoiler na víku zavazadelníku nebo příplatková devatenáctipalcová kola...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi S3 se na pohled od S line téměř neliší. Paradoxně dříve testovaný sedan s motorem 1.8 TFSI je spíše výraznější  

Auto svůj potenciál nekřičí na všechny strany, ale tušíte, že nejde o zcela běžné provedení. Nebudu nic zastírat, designově se mi S3 s karoserií sedan moc líbí. Jestli se najdou zákazníci, kteří si místo Golfu R koupí testované auto pouze kvůli tomu, že se jim více líbí, pak to naprosto chápu.

Interiér známe

Design známe z předchozího testu verze S line a nejinak tomu je uvnitř. Žádné speciality související se sportovním provedením nehledejte. Jsou zde příslušná loga, sportovní volant, sportovní sedačky a při bližší prohlídce si možná všimnete ukazatele tlaku turba na přístrojovém štítu.

Nakonec jsem ovšem došel k závěru, že důvod identického interiéru ve srovnání s běžnou A3 je celkem jednoduchý. Už základní verze je totiž uvnitř zpracovaná absolutně precizně, takže mnoho prostoru na vylepšování nezbylo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uvnitř nečekejte žádné zásadní novinky, ale například sedačky dostaly vynikající tvar 

Z pohledu sportovně zaměřeného vozu určitě musím zmínit sedačky. Jsou totiž skvělé. Mají výrazné boční vedení, takže vás i při té nejdivočejší jízdě perfektně podrží, ale zároveň nejsou nepohodlné na běžné cestování a jsou vlastně celkem široké.

Nastavit lze všechno včetně délky sedáku. Celková pozice za volantem si zaslouží pouze a jenom chválu. Mimochodem sedačky bych zcela objektivně ohodnotil jako lepší než ty, které najdete v Golfu R. Takže možná další důvod, proč usednout do Audi místo Volkswagenu. Ale důvod to je malý.

Test Audi SQ5: Bezkonkurenční

Test Audi SQ5: Bezkonkurenční

Prostor ve druhé řadě není kdo ví jaký, ale s tím asi budou případní majitelé počítat. Vzadu naplno poznáte stinnou stránku efektního designu karoserie tvarované ve stylu kupé. Místa pro hlavu je zde dost málo. Ale co, jde přece o sportovní automobil.

Zavazadelník dává k dispozici objem 390 litrů, přičemž vstupní otvor není zrovna příkladem praktičnosti. Nicméně to berte jako holé konstatování, od tříprostorového sedanu vlastně ani nic jiného čekat nemůžeme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Na horní straně zavazadelníku najdete pouze a jenom holý plech. Upřímně? Vzhledem k pořizovací ceně by tu být nemusel

Víko je umístěno na klasických jednoduchých závěsech. Doby, kdy byste na stejném místě našli komplikovanější víceprvkový závěs, který nezasahuje do zavazadelníku, jak to měla třeba Fabia, jsou nenávratně pryč. Osobně si také myslím, že auto s minimální cenovkou 1,2 milionu korun by na horní straně zavazadelníku holý kov mít nemuselo.

Mám-li shrnout to nejdůležitější, tak až na pár drobných nedostatků v zavazadelníku nelze S3 po stránce interiéru kritizovat. Zpracování je perfektní, materiály taktéž. Na seznámení s ovládacími prvky, stejně jako k nalezení ideální pozice za volantem, budete potřebovat čas maximálně v řádu několika málo minut. Jak jednoduché a přehledné. 

„Statické“ povídání máme za sebou, nastal čas se rozjet. Jízdu si rozebereme v další kapitole.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi S3 v kostce
  2. Úvod, Interiér známe
  3. Cestování mu nejde?, Na okreskách bez soupeře
  4. Cena není zlá, jenže výbava?, Technické údaje
  5. Fotogalerie
TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků