Test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI quattro: Máte peníze navíc?

Volkswagen vyslal mezi hot-hatche velkou zbraň. Ta má natolik těžký kalibr, že začíná stavět na vedlejší kolej i prémiovější modely Audi. Proč kupovat dražší S3, když to samé nabídne už Golf R?
Seznam kapitol
  1. Audi S3 v kostce
  2. Úvod, Interiér známe
  3. Cestování mu nejde?, Na okreskách bez soupeře
  4. Cena není zlá, jenže výbava?, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Vypadá to tak trochu jako střelba do vlastních řad. Německý koncern vyslal na trh skvělé auto, které nabídne naprosto všechno. Golf R si umí hrát na obyčejný hatchback, ale umí také načepovat pořádnou dávku adrenalinu. Nakonec výkon 300 koní a stovka za 4,9 s mluví za vše.

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Audi S3 to nebude mít vůbec lehké, protože nabízí identické parametry a prakticky totožnou techniku. Objektivních důvodů, proč upřednostnit S3 před Golfem R, mnoho není. Jedním takovým racionálnějším je větší nabídka karoserií. Můžete si koupit sedan nebo kabriolet. Anebo si můžete pořídit S3 prostě proto, že to je Audi. Každopádně vždy platí, že musíte mít svým způsobem zbytečné peníze navíc.

Pokud je investujete do testovaného Audi S3 s karoserií sedan, litovat nebudete. Dostanete pěkné auto, efektnější interiér a především budete mít k dispozici stroj s výbornými jízdními vlastnostmi. Okreskám budete v drtivé většině případů kralovat a jen těžko najdete soupeře, který by vám mohl výrazně odjet. Budete rychlí, sakra rychlí. Je tu ale jeden problém. Nebudete o tom vědět.

Radosti
Výborné jízdní vlastnosti
Ostré brzdy
Povedený motor
Stabilita v zatáčkách
Zpracování interiéru
Pozice za volantem
Starosti
Rychlé, ale poněkud sterilní auto
Zbytečné příplatky
Až moc podobné ve srovnání s Golfem R
Méně místa vzadu pro nohy i hlavu
9  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi S3 v kostce
  2. Úvod, Interiér známe
  3. Cestování mu nejde?, Na okreskách bez soupeře
  4. Cena není zlá, jenže výbava?, Technické údaje
  5. Fotogalerie
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků