Test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI quattro: Máte peníze navíc?

Volkswagen vyslal mezi hot-hatche velkou zbraň. Ta má natolik těžký kalibr, že začíná stavět na vedlejší kolej i prémiovější modely Audi. Proč kupovat dražší S3, když to samé nabídne už Golf R?
Seznam kapitol
  1. Audi S3 v kostce
  2. Úvod, Interiér známe
  3. Cestování mu nejde?, Na okreskách bez soupeře
  4. Cena není zlá, jenže výbava?, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Vypadá to tak trochu jako střelba do vlastních řad. Německý koncern vyslal na trh skvělé auto, které nabídne naprosto všechno. Golf R si umí hrát na obyčejný hatchback, ale umí také načepovat pořádnou dávku adrenalinu. Nakonec výkon 300 koní a stovka za 4,9 s mluví za vše.

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Audi S3 to nebude mít vůbec lehké, protože nabízí identické parametry a prakticky totožnou techniku. Objektivních důvodů, proč upřednostnit S3 před Golfem R, mnoho není. Jedním takovým racionálnějším je větší nabídka karoserií. Můžete si koupit sedan nebo kabriolet. Anebo si můžete pořídit S3 prostě proto, že to je Audi. Každopádně vždy platí, že musíte mít svým způsobem zbytečné peníze navíc.

Pokud je investujete do testovaného Audi S3 s karoserií sedan, litovat nebudete. Dostanete pěkné auto, efektnější interiér a především budete mít k dispozici stroj s výbornými jízdními vlastnostmi. Okreskám budete v drtivé většině případů kralovat a jen těžko najdete soupeře, který by vám mohl výrazně odjet. Budete rychlí, sakra rychlí. Je tu ale jeden problém. Nebudete o tom vědět.

Radosti
Výborné jízdní vlastnosti
Ostré brzdy
Povedený motor
Stabilita v zatáčkách
Zpracování interiéru
Pozice za volantem
Starosti
Rychlé, ale poněkud sterilní auto
Zbytečné příplatky
Až moc podobné ve srovnání s Golfem R
Méně místa vzadu pro nohy i hlavu
9  /10
Pokračování testu
Fotogalerie108 fotografií
_DSC1464.JPG _DSC1466.JPG _DSC1469.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi S3 v kostce
  2. Úvod, Interiér známe
  3. Cestování mu nejde?, Na okreskách bez soupeře
  4. Cena není zlá, jenže výbava?, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků