Test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI quattro: Máte peníze navíc?

Volkswagen vyslal mezi hot-hatche velkou zbraň. Ta má natolik těžký kalibr, že začíná stavět na vedlejší kolej i prémiovější modely Audi. Proč kupovat dražší S3, když to samé nabídne už Golf R?
Seznam kapitol
  1. Audi S3 v kostce
  2. Úvod, Interiér známe
  3. Cestování mu nejde?, Na okreskách bez soupeře
  4. Cena není zlá, jenže výbava?, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Vypadá to tak trochu jako střelba do vlastních řad. Německý koncern vyslal na trh skvělé auto, které nabídne naprosto všechno. Golf R si umí hrát na obyčejný hatchback, ale umí také načepovat pořádnou dávku adrenalinu. Nakonec výkon 300 koní a stovka za 4,9 s mluví za vše.

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Audi S3 to nebude mít vůbec lehké, protože nabízí identické parametry a prakticky totožnou techniku. Objektivních důvodů, proč upřednostnit S3 před Golfem R, mnoho není. Jedním takovým racionálnějším je větší nabídka karoserií. Můžete si koupit sedan nebo kabriolet. Anebo si můžete pořídit S3 prostě proto, že to je Audi. Každopádně vždy platí, že musíte mít svým způsobem zbytečné peníze navíc.

Pokud je investujete do testovaného Audi S3 s karoserií sedan, litovat nebudete. Dostanete pěkné auto, efektnější interiér a především budete mít k dispozici stroj s výbornými jízdními vlastnostmi. Okreskám budete v drtivé většině případů kralovat a jen těžko najdete soupeře, který by vám mohl výrazně odjet. Budete rychlí, sakra rychlí. Je tu ale jeden problém. Nebudete o tom vědět.

Radosti
Výborné jízdní vlastnosti
Ostré brzdy
Povedený motor
Stabilita v zatáčkách
Zpracování interiéru
Pozice za volantem
Starosti
Rychlé, ale poněkud sterilní auto
Zbytečné příplatky
Až moc podobné ve srovnání s Golfem R
Méně místa vzadu pro nohy i hlavu
9  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi S3 v kostce
  2. Úvod, Interiér známe
  3. Cestování mu nejde?, Na okreskách bez soupeře
  4. Cena není zlá, jenže výbava?, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků