Test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI quattro: Máte peníze navíc?

Volkswagen vyslal mezi hot-hatche velkou zbraň. Ta má natolik těžký kalibr, že začíná stavět na vedlejší kolej i prémiovější modely Audi. Proč kupovat dražší S3, když to samé nabídne už Golf R?
Seznam kapitol
  1. Audi S3 v kostce
  2. Úvod, Interiér známe
  3. Cestování mu nejde?, Na okreskách bez soupeře
  4. Cena není zlá, jenže výbava?, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Vypadá to tak trochu jako střelba do vlastních řad. Německý koncern vyslal na trh skvělé auto, které nabídne naprosto všechno. Golf R si umí hrát na obyčejný hatchback, ale umí také načepovat pořádnou dávku adrenalinu. Nakonec výkon 300 koní a stovka za 4,9 s mluví za vše.

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Audi S3 to nebude mít vůbec lehké, protože nabízí identické parametry a prakticky totožnou techniku. Objektivních důvodů, proč upřednostnit S3 před Golfem R, mnoho není. Jedním takovým racionálnějším je větší nabídka karoserií. Můžete si koupit sedan nebo kabriolet. Anebo si můžete pořídit S3 prostě proto, že to je Audi. Každopádně vždy platí, že musíte mít svým způsobem zbytečné peníze navíc.

Pokud je investujete do testovaného Audi S3 s karoserií sedan, litovat nebudete. Dostanete pěkné auto, efektnější interiér a především budete mít k dispozici stroj s výbornými jízdními vlastnostmi. Okreskám budete v drtivé většině případů kralovat a jen těžko najdete soupeře, který by vám mohl výrazně odjet. Budete rychlí, sakra rychlí. Je tu ale jeden problém. Nebudete o tom vědět.

Radosti
Výborné jízdní vlastnosti
Ostré brzdy
Povedený motor
Stabilita v zatáčkách
Zpracování interiéru
Pozice za volantem
Starosti
Rychlé, ale poněkud sterilní auto
Zbytečné příplatky
Až moc podobné ve srovnání s Golfem R
Méně místa vzadu pro nohy i hlavu
9  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi S3 v kostce
  2. Úvod, Interiér známe
  3. Cestování mu nejde?, Na okreskách bez soupeře
  4. Cena není zlá, jenže výbava?, Technické údaje
  5. Fotogalerie
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků