TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

Opravdu rychlý kombík od Audi už je automobilovým archetypem, pevnou součástí trhu. Nabídne aktuální generace něco navíc?
Seznam kapitol
  1. Úvod, dojem, interiér
  2. Motor, jízda, závěr, technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie
Radosti
Kvalitní interiér
Silný a úsporný motor
Konečně úspěšný boj s nedotáčivostí
Přesné řízení
Trakce a chování sportovního diferenciálu
Komfort odpružení
Starosti
Infotainment už začíná stárnout
Krátká opěradla předních sedadel
Příplatkový výfuk by mohl být charakternější
K zábavě za volantem musíte hodně tlačit na pilu
Příplatky za samozřejmosti
8  /10
Pokračování testu
Fotogalerie66 fotografií
IMG_8388.jpg IMG_8398.jpg IMG_8410.jpg

Jsme v době, kdy v rámci takzvaných prémiových automobilek dochází k přelévání charakterů. Kdy BMW nabízí čím dál vyšší úroveň cestovního komfortu a cizeluje materiály v interiérech a naopak Lexus či Mercedes přitvrzuje a chce lákat mladou klientelu dynamickými vlastnostmi.

Zato Audi zůstává na svém. Značka s poměrně mladou historií si vždy stavěla na konzervativním designu, který je spíše postupně opracováván a doplňován moderními prvky - a to jak zvenku, tak i uvnitř. Stejně je to s jízdním projevem. Audi jsou v principu velmi stabilní, pohodlná a činí rychlé cestování snadným. Nechtějí primárně bavit, prostě poskytnout své posádce luxusní službu.

Audi A6 u nás dostalo nový základní motor. Bude vám 150 kW stačit?

Audi A6 u nás dostalo nový základní motor. Bude vám 150 kW stačit?

Nejinak tomu vždy bylo i u těch nejrychlejších verzí. Silný motor, dokonalá trakce pohonu všech kol, drsný zvuk a přifouklé blatníky oslovily nejednoho fanouška rychlé, ale nikoli hravé jízdy. Už jenom kvůli koncepci s motorem před přední nápravou bylo vždy inženýrským oříškem přimět rychlá Audi k preciznímu vedení stopy bez výrazné nedotáčivosti jinak než prostým přeplynováním uprostřed oblouku.

I přes držení se zavedených tradic však Audi časem reaguje. V poslední generaci má být přemotorované kombi střední třídy lehkonohé a má pro to skvělý základ v podobě aktuální A4. Už jej seženete jen jako praktické kombi, čímž jasně vzkazuje, že chce být všeumělem a nestydí se za to. Nová generace RS4 však přišla o točivý atmosférický osmiválec ve prospěch nafouknutého šestiválce o objemu 2,9 litru. Jaké je tedy aktuální vydání na téma "s plným kufrem v tempu supersportu"?

Přesně na hranici vkusné agresivity

Když se podíváte na designérské črty jakéhokoli auta, které se chystá do sériové výroby, jedno je spojuje. Na papíře se návrháři vždy rozmáchnou a vůz roztáhnou pořádně do šířky. S vytaženými blatníky a obřími koly pak pochopitelně působí úplně jinak než zúžená finální verze.

Jako určitý návrat k designérovým záměrům, se shodnými detaily a prvky, se pak jeví sportovní verze. Vždyť vzpomeňte jak bodykit nedávno testovaného Méganu R.S. nechal vyniknout křivkám hatchbacku nižší střední třídy. Prospěl i Audi A4. Zajímavé je, s jakou přesností lze odhadnout, kde rozšíření začíná. Audi to přiznává falešnými výdechy na přídi a zádi. Vše zvýrazňuje také boční linie s lomením.

Nové Audi Q3 oficiálně: Větší, ale také odvážnější

Nové Audi Q3 oficiálně: Větší, ale také odvážnější

Testovaný vůz byl lakován do červené barvy Misano za příplatek 30.600 korun. Typické matně chromované zdobné prvky pak nahradil lesklý karbonový paket za 130 tisíc. Tato kombinace vypadá skvěle a dává ještě trošku té agresivity do jinak vcelku umírněného designu. 

Samozřejmostí jsou detaily jako zvětšené nádechy v předním nárazníku či nápis quattro v masce chladiče. Zaujme ale především způsob, jak se na silnici nová RS4 doslova válí. Na tomto kombi zkrátka vidíte, že je připraveno se přilepit a držet.

Povedený, nikoli stoprocentní vnitřek

Nehledě na znaky RS a karbon kolem dokola, když sedáte do rodinného kombi, úplně nečekáte, že spadnete až takto nízko. Z posezu za volantem bych byl nadšen. V takto silném autě chcete mít spojení co nejbližší a proto stejně jako nízký posez tak i široké nastavení volantu o ideální velikosti moc chválím. Plus za řidičskou pozici bohužel RS4 nedám, a můžou za to sedačky.

Jsou hezky zpracované, s dostatečným bočním vedením a také pohodlné. Problém je ovšem v krátkém opěradle. Tyto potřeby a stavbu těla máme každý individuální, já se svými 190 cm nejsem žádný basketbalista, přesto nemám za hlavou oporu a integrovaná opěrka mi naopak tlačí do zad.

Elektrické Audi e-tron konečně zamíří do prodeje. Ukáže se v září

Elektrické Audi e-tron konečně zamíří do prodeje. Ukáže se v září

Interiér je sestaven vesměs velmi kvalitně, červená nit, karbon a Alcantara dodávají tu správnou atmosféru. Materiály jsou stoprocentní, až na pár detailů jako plasty kolem klik dveří. Kouzlo je u této rakety samozřejmě zavazadlový prostor. S objemem 505 litrů lehce přesahuje svého jediného konkurenta, Mercedes-AMG C 63, který nabídne 490 litrů. 

V oblibě mám i rozhraní MMI s digitální přístrojovkou, která podle mě nabízí nejširší a nejpohodlnější možnosti využití obrazovky pod volantem ze všech konkurentů. Mezery už začínají být se středovou obrazovkou. Ovládání je stále vysoce intuitivní, systém je rychlý, přehledný. Jenže dnes už se nosí trošku větší úhlopříčky a modernější grafika jak rozhraní systému, tak třeba i map navigace.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, dojem, interiér
  2. Motor, jízda, závěr, technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků