TEST Audi RS 7 Sportback 4.0 TFSI (441 kW): Ukažte světu, kdo je tady jednička!

Aktuální verze Audi RS 7 Sportback se představila zhruba rok po standardní A7. Všechna pozornost tak teď patří tomuto široce rozkročenému démonovi.

Radosti
Návyková akcelerace
Atraktivní design
Jisté jízdní vlasnosti
Starosti
Mdlý zvuk z výfuků
Někomu může vadit přílišná neutrálnost
9  /10
 

Audi si během posledních několika let dokázalo vytvořit jedinečnou identitu. Po několika zdařilých implementování designových prvků, které odstartovala maska singleframe, se designový jazyk vykrystalizoval do současné podoby, která otáčí hlavy a sbírá tisíce lajků na sociálních sítích. Na vrcholu vzhledové okázalosti a zájmu okolí stojí aktuálně verze RS, které v loňském roce oslavily 25. výročí.

Audi RS 5 Coupé a Sportback mají po faceliftu. Uzavírají letošní oslavu výročí

Audi RS 5 Coupé a Sportback mají po faceliftu. Uzavírají letošní oslavu výročí

V rámci toho uvedlo Audi několik nových modelů včetně sourozenecké dvojice RS 6 Avant a RS 7 Sportback. Praktickou variantu prozkoumal na konci loňského léta kolega Honza a z prvního setkání byl vyloženě nadšený. Na mě padl úkol vyzkoušet model RS 7 Sportback na českých silnicích. 

Někdo to rád červené

Ze všech RS má okolo sebe největší auru model vycházející z A6 Avant. Pamatuji si, jak jsem i já před pár lety seděl jako přikovaný u televize, kde se Richard Hammond z pořadu Top Gear proháněl s generací C6, která měla pod kapotou desetiválec. To byl hukot! Výkon 426 kW v kombi byl prostě těžko uvěřitelný.

S příchodem třetí generace RS 6 se objevila také první generace RS 7, která praktické balení vyměnila ve sličnou siluetu karoserie sportback. První tento vůz se ovšem od standardní A7 designově nijak extra nelišil. Na první pohled sice bylo poznat, s čím máte tu čest, ale žádná divočina to nebyla a Audi si tak zachovalo decentní tvář i ve sportbacku s dynamikou supersportu.

Rusové promění váš Lexus v Predátora. Extrémní tuneři sáhli i na Porsche 911

Rusové promění váš Lexus v Predátora. Extrémní tuneři sáhli i na Porsche 911

Aktuální generace je ale něco zcela jiného. Už z první zveřejněnou fotografií jsem si říkal, jestli to Audi opravdu myslí vážně a chce vyměnit decentnost za takovou porci okázalosti. Nakonec se ukázalo, že opravdu chtělo. Téměř všechny panely karoserie ze standardní A7 šly do koše a nastoupila nová, velmi naštvaná vizáž. Nejlepší pohled na novinku je určitě zepředu. 

Mezi kapotou a temně černou maskou je nenápadný funkční průduch odkazující na motorsport. Po stranách masky jsou v načem případě HD Matrix LED světlomety, kterým s dosvitem pomáhá laserová technologie a při odemykání a zamykání předvádějí světelnou show. Do velkých nasávacích otvorů po stranách předního nárazníku byste s přehledem strčili hlavu. Nejsou ale jen na okrasu a opravdu fungují přiváděním vzduchu k brzdám.

Nové Audi Q5 má české ceny. Navzdory hybridnímu pohonu téměř nepodražilo

Nové Audi Q5 má české ceny. Navzdory hybridnímu pohonu téměř nepodražilo

Stejně mocně působí i boční silueta. Vytažené blatníky vám jdou při pohledu z boku naproti a jsou v nich napasovaná příplatková 22palcová kola obalená do pneumatik Hankook Ventus S1 Evo3 s rozměrem 285/30. Jejich speciální konstrukce z aramidových vláken bya vyvinuta pro vysoké rychlosti a minimální deformaci bloků při změnách směru.

Jeden kousek tohoto černého zlata stojí přes šest tisíc korun. Paket lesklé optiky za 129 tisíc korun pak mimo jiné orámuje okna černými lištami, což v kombinaci s červenou barvou testovaného vozu působí ještě více dramaticky. S výchozí stříbrnou ale také neuděláte chybu.

Zadní části vozu dominuje difuzor se dvěma obrovskými koncovkami výfuku. Od rychlosti 130 km/h se pak automaticky aktivuje decentní spoiler, který je jinak v jedné linii s víkem kufru a generuje přítlak 40 kilogramů. Je lakovaný v barvě karoserie a můžete ho ovládat i manuálně tlačítkem na středovém tunelu. 

Audi e-tron S oficiálně: Tři elektromotory zajistí až 503 koní, dojezd ale utrpěl

Audi e-tron S oficiálně: Tři elektromotory zajistí až 503 koní, dojezd ale utrpěl

Zatímco u předchozí verze RS 7 to vypadalo, že se Audi s vozem nechce moc předvádět, u nového provedení šla všechna skromnost stranou. RS 7 Sportback v červené je démon, který přitahuje pohledy lidí jako magnet. Stačí jej chvíli nechat na parkovišti a během chvíle je okolo něj skupinka lidí, kteří jej budou obdivovat a budou po vás chtít, abyste jim vyprávěli. Pokud vám taková pozornost nevyhovuje, nebude to auto pro vás.

Již tradiční dokonalost

Oproti zevnějšku vás vnitřek moc nešokuje. Vypadá to tu jako ve standardní A7 s jen několika rozdíly, které záleží především na konečné specifikaci zákazníka. V našem případě to znamenalo Alcantarou potažený volant, volič převodovky a boky středového tunelu. Zbytek byl pokrytý kůží s kontrastním červeným prošíváním. Největšími rozdíly jsou pak nová sportovní sedadla, logo na volantu a nenápadné tlačítko RS.

Audi A7 Sportback jako plug-in hybrid: Má 367 koní, 500 N.m a elektricky ujede 40 km

Audi A7 Sportback jako plug-in hybrid: Má 367 koní, 500 N.m a elektricky ujede 40 km

Jakožto vrchol nabídky je Audi RS 7 Sportback dobře vybavené již ve standardu. Sloupek řízení je elektricky nastavitelný podélně i výškově, velký infotainment obsahuje 3D navigaci a WiFi připojení a nechybí mu ani propojení s chytrými telefony. V případě použití telefonu s operačním systémem iOS 9 a vyšší, jde telefon spárovat bezdrátově. Pokud ovšem vlastníte starší zařízení s aktuálním operačním systémem, je lepší zůstat u drátu. Bezdrátová technologie ždímá z telefonu maximum a může jej to po dobu připojení výrazně zpomalit.

To bych se ale zbytečně pozastavoval nad funkcemi, které můžete mít i ve standardní A7. Jedeme dál. Zmínil jsem tlačítko RS na volantu. Po jeho stisknutí se vám na digitálním přístrojovém štítu zobrazí jiná grafika s podélným otáčkoměrem a dalšími volitelnými funkcemi, mezi které se řadí třeba ukazatel přetížení. K tomu se pak ještě vrátím. I přes svou náturu je Audi RS 7 Sportback stále praktickým automobilem. Po otevření víka zavazadlového prostoru najdete 535 litrů prostoru, tedy o pět litrů více než u BMW M5.

Na perfektní ergonomii a příkladné zpracování jsme u Audi již zvyklí. Model A7 je jedním z ingolstadtských halo cars a tak je tu vše dotažené k dokonalosti. I v RS 7 Sportback má čtyřčlená posádka mimořádné pohodlí a dostatek prostoru pro nohy i hlavu. Řidič a spolujezdec si pak mohou libovat v pohodlných sedadlech s lepším bočním vedením.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

včera | Richard Herbich | 85 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků