Kapitoly článku:
Kauza hmotnost
Stará RS 6 Avant si prakticky v každém testu v kolonce záporných vlastností nesla poznámku o vysoké hmotnosti. Velký motor a celkově dost velké rozměry znamenaly provozní hmotnost za hranicí 2,1 tuny, což opravdu není málo. Konkurenční BMW M5 té doby sice také nebylo žádnou muší váhou, ale s údajem zhruba 1,8 tuny mu RS 6 přeci jen mohla leda závidět, i když v Mnichově použili pouze pohon zadní nápravy.
Oficiální materiály uvádí dlouhé seznamy toho, co všechno bylo při přechodu na novou generaci upraveno s ohledem na snížení hmotnosti. Základem je použití menšího motoru, který je zároveň také kratší (měří na délku 497 mm), kapota, dveře nebo víko zavzadelníku byly vyrobeny z hliníku, dokonce inženýři použili kabelové vedení s co možná nejmenším průměrem a i prvky audisystému byly vybírány s ohledem na hmotnost. Záležitosti typu volantu vyrobeného z hořčíku už jsou pouze vyložené detaily.
Hořčíkový volant nebo brzdy lehčí o zhruba dva kilogramy na každé kolo, ale také co možná nejmenší kabely, díly karoserie z hliníku a menší motor. Na hmotnosti se šetřilo, kde se dalo, výsledek ale stejně váží přes dvě tuny.
Přesto všechno nakonec výsledná úspora hmotnosti činí podle Audi rovnou stovku kilogramů, takže je jasné, že se ani RS 6 Avant C7 nedostala pod dvě tuny. Co je ovšem důležité, to je rozložení hmotnosti, které je teď výrazně blíže ideálnímu poměru 50/50 (přesně 56/44).
Pravdou také je, že se Audi RS 6 Avant s příchodem současného vydání zvětšila. Původní rozměry 4928 mm x 1889 mm x 1460 mm se změnily na 4979 x 1936 x 1461 mm. Rozvor náprav vyrostl z 2846 mm na dnešních 2915 mm. Zájemci o rodinné cestování určitě ocení informaci týkající se objemu zavazadelníku. Ten se nezměnil a i stávající generace nabízí 565 litrů. Po sklopení sedaček ale dostanete namísto 1660 l o dvacet litrů více.
Stovka za 3,9 s a v zavazadelníku 565 litrů. Pro mnohé kombinace z říše snů.
Škarohlídi nebo ortodoxní fanoušci automobilky BMW teď možná budou ohrnovat nos. Audi RS 6 stále je tím přemotorovaným těžkým kombi, jako tomu bylo dříve. Jenže nenechte se mýlit, tohle kombi totiž dokáže maskovat svou hmotnost stejně důkladně, jako některé politické strany původ svých peněz.
V praxi by rozhodně bylo velkou chybou zůstat pouze na dálnicích a libovat si v těžce nepředpisových rychlostech. I když tuhle disciplínu zvládá Audi RS 6 Avant na jedničku minimálně čtyřikrát podtrženou.