Test Audi RS 6 Avant: zatraceně schopné kombi

54 komentářů

Timtom
4. února • 23:34

Moc zajimave cteni i recenze. Jk tak koukam, tak Audi upustilo od hlinkovych zpetnych zrcatek, jako s poznavacich znameni rady S/RS.

peterst
4. února • 14:46

Tu je super video ako testuju RS6 na slovensku
http://www.autotv.sk/audi/audi-rs6-2/...

Ernie
2. února • 23:10

Pred fotenim by som aspon poutieral prach z motora a povysaval koberceky...:-/

cam
31. ledna • 0:13

Mě to vážně baví :-D Tohle auto mám 3 týdny a jsem z něho naprosto unešenej.... jezdil jsem před tím 5 let s S5, což krásný a přitom univerzální auto, ale tohle je něco, pro normálního smrtelníka naprosto nepochopitelný a také neuvěřitelný ;) Takže ... než začnete hodnotit podle datasheetu a fotek, běžte se s tím svézt ;-)

Ernie
2. února • 23:17

Ake mas brzdy - keramiku? Je vhodna na bezne, kazdodenne pouzivanie?

cam
3. února • 8:09

Brzdy mam normalni. Keramiku jsem nechtel, casto skripe a kdyz je studena, tak moc nebrzdi ;-) Takze podle me na kazdodenni pouziti moc dobra neni :-(

Ernie
4. února • 8:37

JJ, presne to som pocul, ze skripe...

stealth
31. ledna • 12:56

Gratuluji. Ten motor musí být opravdu tahoun. Já myslím, že to tak bude vždycky. Povede se nějaké klišé, že Mercedes je pro důchodce, že BMW umí sportovní auta, že Toyota je vzorem nezničitelnosti nebo že Audi neumí udělat pořádné sportovní náčiní a vynoří se velká skupina diskutéru "kdybych na to měl, koupím to vole", kteří tyto klišé ještě více a více utvrzují a mají tak zkušenosti maximálně s nějakou deset let starou plečkou z Mnichova. A pak je tady malá skupina lidí, kteří na nějaké závěry počkají až na objektivní testy a pak jseš tu Ty, jako majitel. Má otázka zní? Můžou tito "bychaři" vůbec hodnotit stylem "je to plečka, na okreskách to tomu nandá kdejaké Mitsubishi", když to auto vůbec nezkusili? Mají na to vůbec morální právo? Myslím, že kdyby je v RS6 svezl nějaký profesionální závodník i po okreskách, pozvraceli by tam ty krásně vyšívané sedačky (a to minimálně). Tak ať se Ti s ní hezky jezdí. Já vím, že jednu prodali v TOP centru v Kyjově.

cam
31. ledna • 23:27

Pokud jseš zvyklej na silnou atmosféru jako já, tak tohle je jako v pohádce ;) Ať to má kolik chce otáček, jede to okamžitě jako šílený. Jinak je to bohužel tak, jak říkáš. Takže na Tvojí otázku odpovídám, můžou :D "Oni" totiž můžou všechno :P Jasně, s Puntem se 130k bude na okresce hodně velká legrace... ale tady si myslíš, že jedeš stovkou a na předním skle ti to píše 160. Řekneš si, že předjedeš náklaďák, zbytečně moc šlápneš na plyn a najednou máš plný ruce práce, abys nejel na korbě :D Ať si říká kdo chce, co chce... Když jsem jel s RS6 po prvé, řekl jsem si hezký, ale hroznej blázinec, to nechci ;) Sedl jsem si do RS4 a byl jsem tam hned jako doma...aby taky ne, když je to platformově hodně podobný S5 :P Musel jsem si RS6 vyzkoušet ještě 2x, abych nakonec sám sebe přesvědčil a stejně jsem byl trošku rozpačitej. Ale po pár týdnech ježdění jsem sakra rád, že jsem se rozhodl pro RS6. Je to prostě někde jinde. Netvrdím, že nutně lepší nebo horší než RS4 nebo něco podobnýho, ale prostě novej příběh ;) Navíc je to neuvěřitelně univerzální auto. 2/3 lidí ani netuší, co je to zač a tak ti nic nezávidí a nekoukaj ti do auta na křižovatce :P Místa spousty a když se chceš někde na přehledný okresce svézt, jde to... a pak můžeš v klidu pokračovat v cestě na jednání ;) Tak přeju, ať se k něčemu podobnýmu taky dostaneš!

Radek
25. února • 21:34

Pro cam.......jsem hrdým majitelem audi RS6!!!!!...a nenapsal bych to lépe!!!!!! dálniční raketa..silniční zbraň....

cam
25. února • 22:16

A pak že nerostou :-D Tak ať slouží ;-)

Pantani
2. února • 22:41

Hezky řečený... :-)

Robert Lucciano
30. ledna • 16:02

Absolutne nezaujímavé auto. A veľký palec dole má za to, že ako prvé športové auto má v novej verzii menej koní ako to v predchádzajúcej generácii. RS 6 prelomila psychologickú hranicu, nikto si to zatial nedovolil ani M5 ani E63. Proste veľký palec dole. P.S. pre redaktorov: Nemohli by ste do budúcna dávať link, kde si vieme pozrieť komplet ceny doplnkovej výbavy???

Tom
30. ledna • 17:24

Váha šla o 100kg dolu, na 100km je o 0,5 rychleji nez predchozi generace a i nez aktualní M5
A včil mudruj :-D

quattro
29. ledna • 22:17

Chlapci, mne sa paci ako vsetci o tom aute hovorite ako keby Vam parkovalo v garazi a kazde ine auto na okreske vyuzijete na 100% jeho moznosti. Pri tomto aute sa bezny clovek na jeho limit na okreske nedostane. Pre mna uplny ideal ako rodinne auto aby som nemusel mat doma dalsiu krabicu ked sa chcem ist vyblaznit niekam na kopec. Asi by som ale volil RS4, ktora je obratnejsia ale v serii rovnako nudna.

Kyle
29. ledna • 16:00

Účel auta? Mě osobně uniká. Funkci dálničního dostavníku pro dojíždění do zaměstnání z Ingolstadtu do Mnichova bezchybně plní 3,0 TDI. Okresní zatáčky ? Nenechte se vysmát !!!! Dvoutunová kára je v nich směšná jak lední medvěd na bruslích, byť její sílu nikdo nezpochybňuje. Když jedu po takové silnici s kamarádovou E 60, je to proti mému súbu křeč.Vlastně, smysl auta mi neuniká. Kdybych na něj totiž měl a měl i na ty banány ke krmení opice, koupil bych ho místo TDI. Pak ovšem s karbon - keramikou. Nechápu, proč brzdy , adekvátní k přibrždění na Holledau, nejsou rovnou součástí toho úhledného balí(č)ku.

pcsk
29. ledna • 17:43

Na zatacky okresky je uz vseobecne zname najlepsie nejake Mitsubishi lancer EVO 2008- az po 2014 Hlavne to nove je bomba kara, v dobrych rukach to na okreskach dostane aj 700 konova audina..
V top gear to nanadalo galardu, to je tiez tazke.
Sak kazda polska ci ceska rally je plna mitsubishakov EVO ..a to nieje nahoda!
Preco tam nemaju audinyy 700 konove??? Lebo su tazke a lenive a vobec to niee sportove auto.. Ak mi namietnete ze pozri sa na okruhove specialy.. Tie uz vlastne niesu audi, z audi je tam len znak tak su tie auta prekopane.Ved aj feliciu spravili okruhovu niekolko sto konovu.Lebo je to len marketingovy tah audi ze sportove auta, a uz davno neplati ze je to znacka kvality..ale to je na iny flamewar
:Na rovine a dialnici vie do pedalu zatlacit kazdy soma r:-D:-P

Kyle
29. ledna • 20:02

Ono nejde o to, že by RS6 nebyla v zatáčkách rychlá. Je, a dostatečně. Ale není v nich s ní nějaká extra zábava. Je to spíš takový podivný pocit z něčeho nepatřičného. Dvě tuny jsou dvě tuny, prdel štýrského valacha je vždycky neohrabaná, i kdyby se nesla na dvanácticentimetrových šteklích. A necitlivé řízení jasně vypovídá, že auto je stvořeno pro jiný svět. Pak ovšem nechápu, proč se autor testu pouští do kritiky odtažitého řízení. Izolace posádky od okolního světa u aut téhle kategorie přece vždy byla, je , a bude účelem. To by S-klasse, A8 potažmo i A6 , nebo třeba i Bentley ztratil naprosto svůj význam.

A7Gkiller
29. ledna • 19:29

pcsk: to je fakt výborný :) srovnávat EVO s RS6. Nebo EVO to nandalo Gallardu? Podívej se na ten díl znovu. To nebylo sériové EVO, ale vytuněná edice s dvojnásobným výkonem motoru a hlavně jiným podvozkem. Není žádný překvapení, jak dopadl tento typický "test". RS6 má respekt všech co ji na silnici potkají! Aby taky ne.

Tom
29. ledna • 18:01

Tak tady si snad ani nikdo nemysli ( predpokladam ze ani samo Audi) ze RS6 je vyzivatelem EVA nebo STI na rally trate.
A na okruh si taky vezmu jine auto. Proste tohle ,M,AMG, atd tady budou vzdy jako "superrychla" civilni auta a budou souperit.
Dej si sprchu a nerozciluj se :-D

runner42
29. ledna • 17:43

Souhlasím, výstižné hodnocení.

Zelí
29. ledna • 17:06

Rychlost v zatáčkách na hmotnosti nezávisí. Pokud někdo zvládl fyziku v sedmé třídě a pamatuje se na výsledky tahání kosteček siloměrem, tak by to mohl vědět. Samozřelmě, že i v době, kdy lidské poznání dosáhlo obrovského pokroku, jsou zde stále jedinci, kteří věří např. v neposkvrněné početí. Pak je velmi obtížné o čemkoli racionálně diskutovat.

Kyle
29. ledna • 19:00

Žáku Zelí, zase vedle. Auto není kostečka, nejezdí po kolejích, ale po silnici, silnice má nějaký povrch, pneumatiky jsou různě široké a z různých směsí, atakdále atakdále.... Jestli tě rodiče nechají večer koukat na televizi, podívej se někdy na závody motokár a trucků. A z té fyziky si nic nedělej. Do devítky to nějak doklepeš a po učňáku v ojeté HTP budeš mít šanci zkoumat tajemná zákoutí automobilismu na vlastní kůži.

Zelí
30. ledna • 7:56

Vážená dámo, v době, kdy Vám vařila maminka kakaíčko, tak já jsem byl zaměstnán na konstrukci zařízení na měření adhezních vlastností pneumatik a silnic. Já o tom opravdu něco vím. Já to nevidím, jak se říká, jenom od volantu. A neplácám nesmysly a nečerpám informace z koukání na motokáry v televizi. Nevěřím každé hovadině, kterou si někde přečtu.

Vana666
29. ledna • 17:26

Rychlost v zatáčkách na hmotnosti závisí. Je to z důvodu reálných vlastností pryže ze které jsou vyrobeny pneumatiky, nemající charakter dokonale tuhého tělesa jako siloměrem tažená kostička. Takže pryž a tím pádem i celá pneu se různým zatížením různě deformuje a díky tomu se mění i schopnost pneumatiky přenášet boční síly. Deformace podporuje i členitý dezén běhounu

Zelí
29. ledna • 18:54

Měrné zatížení pryže je u aut stejné, protože velikost a konstrukční zatížení je závislé na hmotnosti auta, což každý vidí na indexu na pneumatice. Z toho důvodu na trabanta je zbytečné dávat válce o šířce 275mm, které se osazují na tento 1800kg těžký instrument. čili pokud mají dvě různě těžká auta pneumatiky shodné konstrukce lišící se jenom šířkou podle hmotnosti připadající na kolo, pak jsou v zatáčce stejně schopná. Vyvozovat apriori, že těžší auto je pomalejší v zatáčce než lehké nemá žádnou oporu ve fyzikálních zákonitostech. Je to jenom jeden z mnoha novinářských a laických bludů.

Vana666
29. ledna • 19:27

Zelí: takže tvůj příklad s kostičkou na siloměru už neplatí a je potřeba zvětšit styčnou plochu ? Výborně, aspoň že jsme trochu pokročili z té sedmé třídy. Ale vyřešené to stále není, i když se zvětší styčná plocha aby přenesla větší boční sílu, tak stejně nebude stačit únosnost boků pneumatiky. Musí se snížit profil a vlastnosti holt vždycky budou trochu jiné.

Kyle
29. ledna • 19:01

Rozklad sil ti prostě nejde. Propadneš.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
30. ledna • 7:43

Tady myslím můžeme skončit. Tady je diskuze zbytečná.

Revan_21
29. ledna • 16:18

Možná proto, že jeden karbon-keramický kotouč stojí k 50 000kč :D

cam
31. ledna • 0:06

Sada kotoučů stojí přes 170tis. Kč bez DPH. Vydrží ale až 300tis. km :-D

Kyle
29. ledna • 18:53

Nedovedu si představit toho zoufalce, který koupí RS6 za čtyři mega a u pokladny kouká do prázdné kešeně, kde mu chybí 203 000 čekokreditů na pořádné brzdy a benzín do nádrže.

Revan_21
30. ledna • 13:51

To že má 4 mega na auto pořád ještě neznamená, že se mu bude chtít platit jednou za rok dalších 200k při výměně brdového systemu :D

Tom
29. ledna • 16:15

Spousta a vlastně většina drahých aut jsou v podstatě nesmysl, ale chceme je a když na to máme, tak proč ne. Člověk by si měl dělat radost pokud může.
Stejně je to u jiného nejen luxusního luxusního zboží.... a někdo chce aby to bylo vidět na první pohled a někdo ne. a navíc luxus je pro každého něco jiného, ne?

Kevil
29. ledna • 14:12

Za ty peníze to může koupit jen magor. Za stejnou cenu lze koupit 3x ještě výkonnější kombi B-].

Honza
30. ledna • 19:20

Určitě myslíš Octavii vRS že ? :D

Tom
29. ledna • 14:48

???

dgdg
29. ledna • 13:15

A co takto kompletna fotogaleria podvozku a motoru zospodu?

Tom
29. ledna • 13:20

nějaká úchylka na spodky? To už je po několikáté :-D

Tom
29. ledna • 13:20

nějaká úchylka na spodky? To už je po několikáté :-D

dgdg
29. ledna • 17:03

Tebe by vadilo keby boli fotky podvozka?Videli by sme aky podvozok tam je, typ naprav, napravnic, ci hrdzavie, ako je chraneny, ci je pekne aerodynamicky urobeny, ci nie je neico zle riesene tak, ze sa odtrhlo, ci su tam odhlucnujuce materaily kde kolko a ako pedantne urobene atd. a mohli by sme porovnat podvozok audi a bmw a mercedesu a volva.
Prave u audi A8 bol kritizovany prave hluk od kolies a citatelia by hned videli:
Ved Fabia nema medzi B-stlpikmi vystuz!

Tom
30. ledna • 16:30

Ale ma;-)

fd
31. ledna • 8:59

Ukaz obrazok.

Iwanes
29. ledna • 12:28

Načo by vám to bolo,stačí vám že pálite plné knedlíky na fóbiach.

Antiautomat
29. ledna • 12:23

na margo reakcii toho motora, je mozne ze za tym stoji ochrana prevodovky....napovedou moze byt tych 700Nm (zrejme prevodovka 8HP70, ktora ma max limit 700Nm, cize sa zrejme setrilo aj na takomto aute). Kazdopadne ale pekne auto : jedine, co je doslova zlocinom, je dizajn toho zadneho dekla, to je skratka des bes, je to ako dekel na chladnicke. Inak pekna, aj ked predrazena kara.

Vita
13. února • 16:42

A nebo EURO6. Už EURO5 uměla docela zabyt reakci na plyn

S.
29. ledna • 11:08

Nebo lépe Cadillac CTV-V Sport Wagon :-D

asdf
29. ledna • 11:39

Přesně tak B-] Opravte si nadpis na "zatraceně rychlé kombi", protože je rychlé, schopné určitě ne.

jirka
29. ledna • 10:29

za ty prachy a priplatky radsi bentley

Tom
29. ledna • 11:23

tak tady je kouzlo v relativní nenápadnosti.. a kdo se nevyzná nepozná vůbec nic....

Tom
29. ledna • 18:35

Ok, tak nenapadnejsi asii bude Panamera :-D

A7Gkiller
29. ledna • 9:52

Pěkně napsáno. "motor táhne jak blázen prostě vždycky. Jen ve vysokých otáčkách táhne trochu více." :D
Tohle auto má můj respekt.

Venouch
29. ledna • 9:42

Nejen, že tohle auto chci, já ho vyloženě potřebuju!

jirin
29. ledna • 14:45

Měl jsem možnost nějakou dobu jezdit v min. generaci RS6 v uprave MTM 720 (k). To auto je dálníční raketa...

Doporučujeme

Články odjinud