Test Audi RS 6 Avant: zatraceně schopné kombi

Poslední vydání ostrého kombi Audi RS 6 Avant už nemá desetiválec převzatý z Lamborghini a řidiči zároveň nabídne nižší výkon. Jenže to ještě neznamená, že musí být nejnovější generace nutně horší. Je tomu přesně naopak.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Když zkřížíte kombi s DTM
  2. Kauza hmotnost
  3. Vyloženě rodinný typ, Na dobrou noc
  4. DTM nejen podle difuzoru, Postav se na (vnější) zadní
  5. Kde udělali „soudruzi z NDR“ chybu?
  6. Cena, aneb kobereček za padesát tisíc, Technické údaje
  7. Fotogalerie

Zájemci u rodinný vůz se schopnostmi supersportu už mají delší dobu dveře dokořán otevřené u automobilky Audi. Ta má pod „céčkovým“ označením v nabídce hodně ráznou odpověď na M5 z dílny svého odvěkého mnichovského rivala. V minulosti už jsme se setkali s C5, C6 a nejnověji se na trhu objevila verze C7, která určitě má na co navazovat a zároveň také bylo hodně co vylepšovat.

Předchozí generace C6 totiž byla doslova ztělesněním kombinace supersportovního automobilu a praktického kombi. Pod kapotou se rozvaloval dost velký desetiválec disponující maximálním výkonem 580 koní. Předpokládám, že každý dobře ví, odkud tenhle motor pocházel. Ano, samozřejmě jde o značku Lamborghini.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Předchozí RS 6 byla výkonná, ale dost těžká. To se snaží současná verze napravit.

Jakkoliv vypadá na papíře a v tabulkách všechno maixmálně lákavě, velmi často se na konto předchozí RS 6 Avant můžete dočíst cosi o důkladné nedotáčivosti. Upřímně se musím přiznat, že s generací C6 mám jen velmi stručné letištní zkušenosti a to ještě navíc pouze z místa spolujezdce, takže budu muset protentokrát svým kolegům věřit, ovšem problém týkající se nedotáčivosti je vcelku logický. Velký a těžký motor umístěný u přední nápravy není tím opravdovým ideálem. K tomu ještě můžeme přidat celkově vysokou hmotnost. Konkrétní číslo má hodnotu 2148 kg a jak už bylo naznačeno, její rozložení nebylo zrovna ideální.

Audi RS6 Avant: superkombi od ABT s výkonem 700 koní

Audi RS6 Avant: superkombi od ABT s výkonem 700 koní

Celkově byla předposlední RS 6 Avant většinově odsouzena k pálení benzinu v levém pruhu německých dálnici, případně to měl být pro Passaty nedostižný soupeř dálnic českých a zároveň velká ruleta o průkaz umožňující řízení motorového vozidla. Nelze se tak divit tomu, že inženýři u C7 opravdu důkladně zapracovali především na těchto negativech a jak se dočtete dále, svůj úkol téměř splnili.

Když zkřížíte kombi s DTM

Co se mi na Audi RS 6 vždycky líbilo, to byla zaprvé kombinace motoru z Lamborghini a karoserie kombi, zadruhé v podstatě velká nenápadnost. Když si vezmu, že stejný motor používaly vyhlášené supersporty, vypadala RS 6 absolutně nenápadně. Nová generace je od pohledu agresivní, tolik agresivní možná ani nikdy nebyla, ale přesto z ní asi úplně na větvi nebudete. Ptáte se proč?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Agresivní nárazník, vzadu velký difuzor a do něj pěkně zasazené koncovky výfuku. Přesto stále platí, že je RS 6 Avant vzhledem ke svým schopnostem spíše nenápadné auto. 

V zájmu co nejlepších prodejů trh doslova zaplavily všemožné pakety a mnoho různých doplňků. Trend je jednoznačný, pokud na to máš, můžeš si koupit, co chceš. Odborníkem na tento přístup je BMW, ale ani Audi nezůstává pozadu. Ve finále tak na silnicích často potkáte zajímavě vypadající sedan nebo kombi, který ovšem nemá pod kapotou nic jiného než obyčejný diesel. Vizuální kouzlo vrcholných verzí se prostě vytratilo. Platí to zcela obecně, platí to logicky tedy také pro RS 6 Avant.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Že se nedíváte na 2.0 TDI ve verzi S-Line, to prozradí bližší prohlídka. Obří nasávací otvory v nárazníku, vytažené blatníky (na každé straně o 31 mm), které důkladně vyplňují ve standardním provedení dvacetipalcová litá kola, spoilery z pravého karbonu a na zadním nárazníku obří difuzor, který jakoby se sem nastěhoval ze speciálu DTM. Taktéž samozřejmě používá jako základní stavební materiál karbon a kromě toho jsou do něj velmi vkusně zasazeny dvě koncovky výfuku, jejichž rozměr zcela odpovídá potenciálu a schopnostem automobilu.

Současné Audi RS 6 Avant vypadá výborně a vypadá také agresivně. Tipnuli byste mu ale zrychlení z nuly na stovku za 3,9 s? Tenhle kombík je stále ještě svým způsobem docela nenápadný, a to se mi na něm líbí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Když zkřížíte kombi s DTM
  2. Kauza hmotnost
  3. Vyloženě rodinný typ, Na dobrou noc
  4. DTM nejen podle difuzoru, Postav se na (vnější) zadní
  5. Kde udělali „soudruzi z NDR“ chybu?
  6. Cena, aneb kobereček za padesát tisíc, Technické údaje
  7. Fotogalerie
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků