TEST Audi RS 5 Sportback (331 kW): Útočí na všechny smysly, ale i na peněženku

450 koní, quattro a líbivé tvary. Co se může pokazit? Vlastně nic, když na to máte.
Radosti
Skvělá dynamika
Nezáludné jízdní vlastnosti
Každodenní použitelnost
Starosti
Málo místa vzadu
S příplatky velmi drahé
9  /10

Audi RS 5 Sportback je svým způsobem unikátní počin. Jakožto čtyřdveřové kupé je to auto, proti kterému nemají konkurenta BMW M ani Mercedes-AMG. Nejbližšími konkurenty jsou totiž slabší M440i xDrive Gran Coupé a větší Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+. Je to plnotučné RS se šťavnatou technikou, proti které odborná veřejnost nemá moc námitek. Jaké to je v této karoserii?

Černočerná tma

Audi RS 5 Sportback je lifestylové auto pro spíše mladší řidiče, kteří nějakým způsobem přišli k částce 2,5 milionu korun. Tedy minimálně, o příplatcích až později. Má dobrý zvuk, roztlemený přední nárazník, světlomety s animacemi, ambientní osvětlení, dobrý audiosystém, sličnou siluetu a široké zadní blatníky. Je to opravdu hezké auto, navíc má v sobě tu dramatičnost Audi RS 7 Sportback, ale není velké jako Hindenburg. Je to ten fajn parťák na každý den, prostě střední třída.

Teď k interiéru. Tohle píšeme čím dál častěji a já tak budu zase ten kolovrátek, ale… Audi A5 je auto z roku 2017, za těch šest let se na něm zub času podepsal, ale z pohledu moderních aut plných displejů a dotykového ovládání mi to ani v nejmenším nevadilo. Zvolejte tedy třikrát sláva, já nastavil klimatizaci dobře zpracovaným otočným voličem, a to samé jsem pak udělal s hlasitostí audia. Nic jsem nezapatlal a zvládl jsem to takřka poslepu.

A pak jsem si všiml ještě jedné zajímavé věci. Víte, Audi šlo totiž s jednoduchostí ovládání tak daleko, že dalo klasická tlačítka dokonce i na volant. Páni, jak prozíravé, tohle kdyby se uchytilo. Třeba to jednou nahradí ty zastaralé dotykové plochy. Dobře, konec vtípků. RS 5 si umí zachovat drama i v interiéru, především díky kombinaci karbonu, Alcantary a červeného prošívání. Kabina je útulná a vypadá skvěle.

Moc prohřešků proti ergonomii tady jednoduše nenajdete a auto budete určitě ovládat intuitivně už po pár dnech. Všechno má své místo a nic vám nepřekáží. Slabší je jen umístěný infotainmentu, který je hezky postaru na vrchu palubní desky a ční do prostoru. Naštěstí není až tak velký, aby vám jakkoli překážel ve výhledu. Sedadlo řidiče je skvělé, pochopitelně je ale spíše komfortnějšího rázu, než aby vás nějak hardcorově svíralo.

No a teď je tu ten paradox, že Audi RS 5 Sportback je sice dražší než technicky shodné kombi RS 4 Avant, ale zato je v něm méně místa… Vpředu je to stejné, tam nemám co namítat, možná jen na široký středový tunel a velký volant, ale vzadu je to prostě horší. Kdybych si měl sednout za sebe, bylo by to s místem na kolena jen tak tak. S hlavou to bylo to samé. Poměrně úzký je i nástupný otvor, ale není to nic hrozného.

Kufr je skvěle přístupný s ne moc vysokou nakládací hranou. Nabídne pravidelnou ložnou plochu a objem 465 litrů. RS 4 Avant má objem 495 litrů, ale hlavně nemá tak zešikmené sklo a jednoduše s ním máte vzadu ten praktický batoh, který od kombi chcete. Pak tu mám jen jedno upozornění: Pozor na ten černý lak. Je na něm vidět každý otisk prstu. A když někdo chytí dveře za bezrámové okno, tak je to zaprvé pro dotyčného pět minut na hanbě, a zadruhé pak celé auto vypadá ještě hůř. Chce to leštit a čistit a nepatlat rukama.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Diskuze (22) Další článek: Nový Volkswagen ID.Buzz už můžete vyzkoušet u českých prodejců. První český test napověděl očekávané

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,