Test Audi Q5 3,0 TDI: kdo si počká...

Vana666  |  22. 09. 2009 08:00

176 kW není 170 koní jak se snaží namluvit technické údaje ale zruba 240

i tak bych chtěl vidět jak tenhle výkon dokáže zrychlit dvě tuny železa na stovku za 6,5 s
není to moc velký optimismus ?

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  22. 09. 2009 08:45

s dobrou prevodovkou a quattrem proc ne.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  22. 09. 2009 08:55

nejsem si jistý jestli sebelepší převodovka a Q dokáže nahradit chybějící výkon anebo naopak nadbytečná kila

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  22. 09. 2009 09:04

No je to hodne divny udaj, kdyz vezmeme, ze se stejnym vykonem ma A4 Avant Quattro DSG stovku za 6,3 pri 1735 kg. A toto ma 1865 kg a 6,5 s. Takze 130 kilo a 0,2 s. Hmmm

Odpovědět  |   | 
kubajz  |  22. 09. 2009 14:51

za Q5 s 3.0tdi jsem jel se Saabem 2.0 t 136kw směrem U.n.O - H.K. a ten tomu dával pěkně na kotel a věřte, že Q5 určitě nemá problémy se zrychlením. Moje 9tistovka měla k.urva co dělat, aby se aspoň někde v dáli držela. Takže dokuď to nepoznáte na vlastní oči a pocity, tak jsou to diskuze o hovn.ě. Ten motor na to auto 100% stačí!

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  22. 09. 2009 15:10

Nestaci a ze obstarozni plecce ujede ta Q5 na tom nic nemeni.

Odpovědět  |   | 
kubajz  |  23. 09. 2009 09:31

to by mě zajímalo ty kreatůro chlapa, v čem jezdíš ty? Bych řek, že sedíšv dětským pokojíčku od rána do večera u compu, plodíš ty svoje posraný bláboly a sem tam si stáhneš péčko, nebo koukneš na freefoto, aby jsi uspokojil své základní rlční potřeby

Odpovědět  |   | 
Smx  |  22. 09. 2009 11:02

Audi má nereálné udáje zrychlení a někdy i maximálky téměř u všech modelů, takže tohle mě vůbec nepřekvapuje..

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  23. 09. 2009 14:30

Q7 4,2 TDI s 326HP/760Nm deklaruje 0-100 za 6,4 a nemá s tím problém při reálné hmotnosti 2350kg. Jen se musí volič převodovky dát do polohy "S". V režimu "D" je to o 2 s víc. Z toho pak vznikají fámy o nadhodnocených údajích výrobce.

Odpovědět  |   | 

článek dobrý, ale detaily na zaprášenou palubku? Vyčistit, nebo nechat vyčistit je dneska přece jednoduché...

Odpovědět  |   | 
Martin  |  22. 09. 2009 09:07

Na Q5 3.0TDI mam toho odjazdeneho dost a mozem porovnavat aj s cca 15tkm na BMW 530xd (po facelifte). Oba s uplne full vybavou a v pripade Q5 vratane dynamickeho riadenia a podvozku v kombinacii s 19" standard s-line kolesami, v pripade BMW neMpaketovy podvozok s tusim 161ky alebo 162ky kolesa teda 18" 245vpredu 275vzadu.

Co sa tyka Audi brzd tak oproti BMW maju podstatne rychlejsi nastup a pri necitlivom zaobchadzani, resp bez zvyku by sa nepriputanemu vodicovi mohlo stat,ze si nabije hubu o volant. Avsak po nie prilis dlhej adaptacii si clovek zvykne ako ich davkovat, ide to velmi presne, len to vyzaduje cit. Odhadom treba najazdit s tym autom aspon 100km mozno aj viac, aby si na tieto ostrejsie brzdy zvykol. Po presadnuti do BMW mate potom pocit,ze BMW "nebrzdi" co samozrejme ani nahodou nie je pravda, jednoducho je charakteristika brzdoveho pedalu rozlozena inym sposobom.

K podvozku: BMW je najma v porovnani s AUDI adaptivnym podvozkom tvrde, nie vsak nekomfortne. Osobne mi viac vyhovuje audi a len v skutocne hranicnych situaciach je podvozok BMW prijemnejsi alebo preferovany. Limity tychto aut daleko prekracuju nielen zakonom dane limity ale hlavne limity beznej premavky a preto si myslim,ze komfortnejsie naladenie je s ohladom na ceske a slovenske cesty (nerobme si iluzie aj inde v EU to nie je az na par vynimiek ziadna slava) vhodnejsia volba. Pri BMW ma clovek samozrejme vacsi pocit komunikativnosti ale objektivne prejazdy ci uz tiahlych zakrut alebo dialnicnych zjazdov su v prospech BMW prekvapivo velmi nizke. Tie zakruty ma clovek poprechadzane Xkrat, preto sa da dobre zrovnavat. Kym napriklad s Q5 sa da zist z dialnice zakrutou privadzaca cca 85km/h pri BMW je to len kustik nad 90km/h (niekto moze namietat,ze su to svety ano z pohladu fyziky ale z pohladu praxe je to skor o pocitoch ako realne vyuzitelnych rozdieloch). Pritom BMW sa s xDrive zacne chovat skor nedotacavo ako pretacavo, s cim treba tiez ratat.

Suma summarum je teda pri vacsich kolesach pri audi vhodne zvolit adaptivny podvozok, ktory v porovnani s cenou auta nie je ziadnou podpasovkou z hladiska jeho ceny ale prinasa zasadne zlepsenie pocitu, obmedzenie bocnych naklanov a v istom smere mozno aj lepsi pocit pri riadeni pri zvoleni dynamic steeringu. BMW to samozrejme nie je ale nieco mam odjazdene aj na X5 s adaptive drive a aj ked je neskutocne ako to auto sedi tak praca adaptive drivu mi prisla az prilis citelna vo volante pri vyraznych zmenach poloh (co mohlo byt aj sirokymi gumami).

Pri Q5 sa mozno hovori o dobrej vyuzitelnosti kufra ale ten kufor nie je prilis hlboky a svoju litraz cerpa skor z vysky. Samozrejme to moze byt vyhodou ale obmedzenim je fakt, ze nema roletku ale klasicke plato, ktore potom moze byt problem ulozit. Q5 nie je auto na prevlacanie veci/predmetov a s rodinou, napriklad 2 deti je Q7 urcite vhodnejsia volba. Pricom oznacit 3.0tdi v Q7 za podpriemernu motorizaciu chce vela odvahy. Vacsina passatov 2.0tdi 140ps atd, co je pomaly modlou, na to dynamikou nema a to ani na dialnici. Je to skor +- to iste. Cize 3.0tdi je v Q7 normalne, neni to sice 4.2tdi a zdanie moze klamat, ze subjektivne to zrychlenie tak clovek aj vdaka vahe neciti ale skutocnost je niekde inde.

Test je celkom fajn len by to chcelo dohodnut si zapozicanie takehoto auta na dlhsie obdobie, lebo niektore postrehy evidentne plynu z kratkeho casu, ktory na to bol ale v detailoch zasadne menia na auto pohlad.

Este k spotrebe: na 7.5/100 rychlo zabudnite. To sa da dosiahnut pri konstantnej rychlosti a pri velmi syntetickych podmienkach. Pravidlo je skor niekde okolo 9.5-10.5 na sto pri klasickom mixe. Okolo 12 v meste pri beznej jazde. Tych 20l na 100km je podla mna takisto cisto synteticke, resp mozne max v terene. Jazdil som s tym aj brzda/plyn od 3000rpm vyssie, ale dostat sa nad 17l je skoro nemozne lebo pri brzdeni spotreba ide na 0l/100 a to sa sice nezda ale vyslednu spotrebu to riadne znizi. Takisto ide spotreba vyznamne dolu ak nie je plyn na podlahe a aj pri razantnejsich zrychleniach je okamzite spotreba iba +- okolo 20/100 (okrem jednotky a dvojky), takze aj pri agresivnej jazde na asfalte je 20 priemer nie velmi realny.

Odpovědět  |   | 
Smx  |  22. 09. 2009 11:04

3.0TDI v Q7 je podprůměrná motorizace..

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  22. 09. 2009 11:30

Ja bych to upresnil. 3.0TDI vQ7 je podprumerna motorizace v kategorii aut s cenovkou kolem dvou mega. Srovnavat to s Passatem stojicim tretinu nema moc smysl, ano proti 1.2HTP je to uplne delo, ale pozadavky na dynamiku v teto kategorii jsou kapanek jinde.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  22. 09. 2009 11:41

mam za to, ze kolega to myslel spise po strance adekvatnosti vykonu vuci takovemu auto s vahou 2 tuny a celni plochou vykladni skrine.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  22. 09. 2009 22:47

Priklad: auto s cenovkou 8 mega (ceskych) -> fekalny voz ma svoje prednosti niekde uplne inde ako v dynamike z 0-100 a v topspeede a pritom je podstatne drahsie ako Q7. To,ze je to priklad ad absurdum je dobre lebo z toho lepsie vynikne podstata veci a to sice ta,ze cena neznamena automaticky,ze dynamika musi v absolutnych cislach s cenou vozidla stupat ale doraz moze byt kladeny aj na uzitkovost. Existuju 2 typy ludi, co si kupia Q7 (zvysok je gaussovske rozdelenie - jeho minorita) 1) potrebuje velke auto 2) chce kundolap a honenie si vlastneho ega.

Prva skupina je vsak z mojho pohladu vacsinou a kedze auto s podobnou dynamikou a velkostou a lacnejsie sa zhana tazko je volba jasna. Sorry ale rozne MPV su cenou a priestorom na tom mozno lepsie ale ta dynamika, aj jazdne vlastnosti a image bude niekde uplne inde aj v porovnani so "supackym" 3.0tdi v Q7. Aj taky VW Multivan s porovnatelnou vybavou a 3.2 motorom (mimochodom po facelifte odpada a najsilnejsie bude 2.0tdi) nema o nic lepsiu dynamiku ako Q7 so zakladnym motorom. 2.8CRDi a podobne motorceky v kiach a chrysleroch MPV z vykonoveho hladiska hodne zaostava, to ani nebudem porovnavat.

Dostatok dynamiky sa meria z mojho pohladu v dopravnom prude, ktory sa neriadi tym ci sedite vo ferrari alebo vo fabii. Jednoducho bud ta dynamika dostatocna na pohyb v dopravnom prude je alebo nie je. Byt dostatocny neznamena,ze to lepsie byt nemoze ale nedokazem si predstavit, ze fyzicky navlas rovnaka dynamika v passate je OK/akceptovatelna a v Q7 je podpriemerna. Komu nestaci, moze si priplatit, moznosti je dost.

Ad cenovka, dufam,ze je to uz z horeuvedeneho jasne. Ja napriklad o Q7 ako dalsom aute uvazujem lebo mam rad hudbu a B&O aj ked stoji 6k EUR je proste jedno z tych najlepsich co mozete v aute mat. A tento B&O s tym v A4 a Q5 ma spolocne len meno. Na to sa nechyta ani BMW Individual, hoci ten stoji iba cca 2k EUR a pomer cena/vykon ma lepsi (poznam z 530xd, je to podla papierov to iste co davaju od MY2010 do X5/X6) ako B&O Q7 ale ked na to mas prachy, spojis prijemne (hudba, opensky, atd) s uzitocnym (priestor) tak aj ked to nedava dynamikou take zazitky ako X6 xDrive35d ale stale je to dostatocna motorizacia. Nenadchne ale ani neurazi. Rozhodne vsak nie je podpriemerna. Jedine kde to pripustim,ze vzhladom na to,ze je motorizaciou zakladnou tak vo vykonovom spektre Q7 samozrejme podpriemerna je (vdaka V8 a V12) ale o takychto statistickych hratkach moj prispevok nebol.

Pekny zvysok dna.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  22. 09. 2009 22:54

a posledna poznamka: keby tie poziadavky v tej kategorii boli "nekde uplne jinde" tak asi to nie je u AUDI rovnako ako u BMW X5, MB ML najpredavanejsou motorizaciou. Co potom ML280 CDI o takmer 50k nizsim vykonom?? V tomto trh jednoznacne a jasne ukazuje,ze tie poziadavky zakaznikov tato motorizacia v tejto kategorii splna.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  23. 09. 2009 14:50

Já tedy 3,0TDI v Q5 považuji za optimum (ono nic lepšího stejně není), zatímco u Q7 za hraniční, spíš nepřijatelné řešení. osmiválec je při plusminus stejné spotřebě (10-12) kultivovanější a hlavně nesrovnatelně dynamičtější. Pokud vezmu v úvahu rozdíl v ceně (po dovybavení šestiválce výbavou u V8TDI v sérii, tedy vzduchovým pérováním plus pár dalšími položkami, se dostane konečný rozdíl v ceně na nějakých 15%. A to degraduje volbu šestiválce na nesmysl. Tedy dle mého názoru. Jestli mám dát 1,8 za 3,0TDI nebo 2,1 za 4,2TDI, do šestiválce bych rozhodně nešel.
Když už tu byla zmínka o Multivanu, mimochodem ve čtyřkolce s výbavou highline podstatně dražším než Q7, pak se obávám, že downgrade motorů z šesti a pětiválců na čtyřválce s objemem 2 litry výrobci dlouho nevydrží a bude muset nabídku rozšířit opět o šestiválce. Mohu-li mluvit za sebe, já bych 2,0CR místo R5TDI nedy opravdu nechtěl. Doufám, že stejný názor bude mít spousta dalších klientů a nezájmem donutí VW uvažovat jinak než teď. Tím spíš, že commonrailové motory 2,0TDI, o kterých je řeč, zatím v Passatu nevynikají spolehlivostí a spíše své majitele a servisy zásobují sérií dětských bolístek......

Odpovědět  |   | 
Huf  |  23. 09. 2009 17:23

Naprosto správný názor.
Jen bych upravil ceny.
Když jsem vloni kupoval pro manželku a prcka X6, tak padala v úvahu i 4.2TDI Q7 a v plné výbavě (rozuměj vše jako S line, alcantara, navi, palubka v kůži, 21"....) byla za 1,55milionu bez DPH a 3.0 TDI za 1,36mil. bez DPH. Myslím, že ani kompletní výstřelky alá audi exclusive (pásy v libovolné barvě, lak na zakázku...) by to na Tvé ceny nevyhnaly. To ty potvory v BMW moc slevu nedávali, což bylo vzhledem k tehdejší nedostatkovosti pochopitelné
Ale nelituju, babě s děckem to auto sluší víc než nějaký autobus a když jedu někam já, netrpím obludností SUV díky inženýrům v Mnichově, kteří ji všemi těmi hi-tech blbostmi zamaskovali fakt příjemně

Odpovědět  |   | 
Klokan  |  29. 10. 2009 22:31

Mám Q5 s 2.0 TDI a taky si nemůžu stěžovat. Musím souhlasit s názorem, že udávané hodnoty spotřeby jsou blábol.

Odpovědět  |   | 
TK  |  10. 01. 2012 21:45

ááááá, další čobolák co doma pase ovce a na CZ auto webech chce rozdávat rozumy :) Co takhle se zapojit do diskuze na webech v .hu, nebo .dl? Tam by se svou čobolštinou brzy dojel. Jen my si podobných "bratiov" tady musíme užívat... To bylo pořád Dosť bolo Prahy a teď jich tu máme tří prdele...

Odpovědět  |   | 
p  |  22. 09. 2009 11:57

rekni to nekomu kdo ma sluzebni 1,2htp

Odpovědět  |   | 
klasik  |  22. 09. 2009 15:47

poznas niekoho s 1,2 htp v Q7?

Odpovědět  |   | 
Béďa  |  23. 09. 2009 01:19

Znám lidi co maj služební Maserati a nejsou majitelé firmy.

Odpovědět  |   | 

paradni prispevek!

Odpovědět  |   | 
poky  |  22. 09. 2009 18:11

Martin klobúk dole za tak výstižné porovnanie ,postrehy , hlavne nezaujatosť, a ešte aj bez honoráru -však pane Radek O.Nie, ten test je dobrý test ,v ktorom apriori vyčítate všetko čo sa dá ,iked teraz ste sa krotil.Lebo podla vás auto môže byť dobré len s benzínovým atmosf.motorom,a všetky turbomotory na okruhoch pri brutalne žerú(ako keby to bolo dvoležité ) a iné..... vaše predsudky. Martin nechceš robiť redaktora v autorevue? Myslím že by to bolo objektívnejšie.čau

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  22. 09. 2009 19:57

Pane "poky" nechapu proc mne zde zminujete. Ja ten test nepsal a uprimne nepsal jsem test uz par let. Takze si poskocte.

Jinak par blabolu na tri odstavce dokaze spachat kazdy a ze by to bylo nejake objektivni... ale no tak.

Odpovědět  |   | 
Huf  |  23. 09. 2009 01:19

Souhlas s Radkem O. Vyjímečně. Martin evidentně poslouchá hudbu raději než řídí.
BTW změřené má Q5 3.0 TDI 0-100 za 7,3 a Q7 za 8,8s. To odpovídá. Časy na 160 už jsou smutnější a 0-200 raději neměřili vůbec, což chápu :o)
Kdo jednou navíc porovná jízdu v Q7 a X6 (musí mít adaptive drive a aktívní řízení) a navíc rád řídí auto, ale musí nebo chce mít cokoliv vyššího než automobil běžné výšky a koncepce, nekoupí si Q7 ani za 1/3 peněz. Těm, kteří rádi jedou pomalu a rovně, bude Q7 vyhovovat (nechytejte mě za slovo, Q7 V12 je moc rychlé auto, ale ještě jsem ji u nás neviděl, zatím co TDI 3.0 má každý q7ičkář)

BTW, Q7 a kundolap? Možná na Moravě na vesnici

Odpovědět  |   | 
Smx  |  23. 09. 2009 08:41

Přesně tak. Ono je hlavně veselé pozorovat zoufalé řidiče Q7 3.0TDI na dálnici, kde jsou King of the Road, ale bohužel jen do chvíle, než je nějaké pomalejší auto zbrzdí z pracně rozjetých 150km/h na třeba 120km/h.. Ten zoufalý výraz v očích, když prošlapují pedál plynu podlahou až na cestu a auto se neskonale pomalu začíná rozjíždět, aby se dostalo na původní rychlost. Po nějakých pár kilometrech už to začíná vypadat nadějně, když tu musí zase kvůli někomu brzdit a následuje zase zoufalý výraz..

Odpovědět  |   | 
bossino  |  24. 09. 2009 07:31

tak tomu neverim, v intervale 120-150 bude scelkom svizny aj 3.0TDI, aspon X5 3.0d je v pohode, boj zacina az medzi 150-200

Odpovědět  |   | 
josé nepřijel  |  22. 09. 2009 20:50

Asi je to zajímavý příspevěk, ale doporučuju najít slovník cizích slov a podívat na "syntetický".

Odpovědět  |   | 
Martin  |  22. 09. 2009 22:27

No synteticky --> umely. Skusim inak - daleko od kazdodennej reality

Odpovědět  |   | 
Jenyk  |  24. 09. 2009 09:09

Dobrej test, dobrý komentáře. Martine nenech se znechutit.

A jestli si Q7 kupuje někdo kdo není magor po autech (což bych i podepsal), tak u X6 to platí navíc s tím, že dotyční nemají ani vkus.

Odpovědět  |   | 
MAR  |  26. 09. 2009 09:57

Diky za postrehy. Jen me udivil ten rozmer pneu u BMW. Myslel jsem, ze kombinace 245/275 je mozna jen na zadokolce ne u xdrive. Je to opravdu tak?

Odpovědět  |   | 
mila  |  28. 09. 2009 21:35

martin chci q5 koupit. mohl bych pár dotazů.

Odpovědět  |   | 
Lukke  |  22. 09. 2009 14:05

K čemu jsou tyhle velký auta, když s tím nikdo stejně po poli nejezdí?

Odpovědět  |   | 

Prosim te, odkdy jsou velky auta na pole? Tam je traktor. Velky auta jsou na nakupy, to vi prece kazdy

Odpovědět  |   | 
Lukke  |  22. 09. 2009 17:27

Takže sem se vejde víc nákupu než třeba do kombíka?

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  22. 09. 2009 17:33

sem se vleze hlavne komfortne maly penis ;)

Odpovědět  |   | 
Lukke  |  22. 09. 2009 17:47

Já si to myslel.

Odpovědět  |   | 

Ale prosim te! Ty tomu vubec nerozumis!

Odpovědět  |   | 

Samozrejme! Prece podle logiky - mensi auto = mene nakupu, vetsi auto = vice nakupu. To da rozum! Navic ktery kombik ti sam otevre kufr kdyz te vidi? Popripade znas tu frustraci kdyz si koupis nanuka a nez dojedes s nakupem domu, nanuk je roztekly? Se zrychlenim 0-100 za 0.6s nechas vsechny kombiky za sebou a nez voni tu svou rozteklinu rozbali, ty uz mas nanuka davno venku
Proste tyhle auta se delaj na nakupy, nevim proc se ve vsech recenzich zminuji o nejakym terenu... jak kdybysme vsichni jezdili do samosky na vysocinu nebo co...

Odpovědět  |   | 
Huf  |  24. 09. 2009 17:36

Se zrychlením 0,6s na 100km/h by nehledě na mdloby řidiče utrpěl i nákup, přivez bys eintopf
Snad s výjimkou sýru na strouhání by veškeré potraviny změnily možná i nutriční hodnoty.

Odpovědět  |   | 
PetrM  |  22. 09. 2009 20:54

To ne, ale nákup je výš, takže když vodička nabourá, tak se jogurty nerozmačkají

Odpovědět  |   | 
SUPRÁK  |  23. 09. 2009 11:25

Koukám že R.O je všude v diskuzi.Jde jen o to si diskuzně smlsnout. Brzo bude Velký den R.O a budou to psát na idnes a nebo zde :
http://forum.zive.cz/viewtopic.php?f=912&t=901762&st=0&sk=t&sd=a&sid=6fc904bb700f3fdee453094009c52763&start=120

Odpovědět  |   | 
neon  |  07. 11. 2009 16:12


Po přečtení všech článků kolem Q5 jsem na rozpacích co dělat. Motor 3.0TDI guattro jsem měl v A5 byl tedy super,auto dobré až na to místo uvnitř myslím tím prostor. Tak jsem jej prodal a nyní zvažuji SUV ,jenže které - Audi Q5 s motorem 2.OTDI nebo 3.0TDI guattro /mám to na běžné ježdění tak ted který obsah 2 nebo 3 TDI/ zásadně v automatu ,ale dosti je vysoký cenová hladina u prodejců AUDI,nevím proč. Taky jsem uvažoval o novém modelu Hyundai ix35 to ještě není až v příštím roce ,cenově to má být s motorem 2.2 TDI 4x4 kolem 700 tis. t.j. polovina jako za audi - nevím jak udělat dobře pro dva lidi a na bežné ježdění nyní již pro dva důchodce . Nyní jezdím v Supu II 1.8 TSI a jsem spokojen,ale když vidím ten provoz a nehody dávám už přednost právně SUV,kde je bezpečnost lepší. Možná si někdo řekne,že jsem se zbláznil co píši,ale rozhodování pro mne jelikož je to poslední auto do důchodu je těžké a nechci se doběhnout. Ono když se mluví s kýmkoliv,každý si chválí svou značku ve které zrovna jezdí,ale chtěl bych objektivní názor. Děkuji

Odpovědět  |   | 
Miskoos  |  16. 12. 2009 01:32

Mozno keby ste skusili viac hladat ale sa povozit tak by ste zistili ze 6,5 je udavane zrychlenie so systemom launch control cize len niekde na rovine alebo len tak pre zabavu realne je okolo 7,0 sekund pri S rezime prevodovky. Aj tak je auto az nad mieru dynamicke a nema problem tak s 95% aut na nasich cestach, dlhodoba spotreba je okolo 9-9,5 l pri slusnej dynamike.

Odpovědět  |   | 
M4xicek  |  17. 02. 2010 12:44

Mám q5 a reálná spotřeba je mezi 8-9litrů. Samozřejmě když člověk jede jen 10km trasu tak má problém vlézt pod 9l.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 138 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 80 příspěvků
Za volantem Škody Superb iV PHEV: Jasná revoluce, ovšem hlavně pro Škodu

Škoda Superb iV 1.4 PHEV

Elektrifikaci v dnešní době není radno podceňovat. Škodovka ji uvedla do běžné praxe hned u dvou modelů najednou, přičemž dnes se zaměříme na to „menší zlo“. Plug-in hybridní Superb jsme vyzkoušeli v okolí Amsterdamu a máme odpovědi na některé vaše dotazy.

30.  11.  2019 | Jan Mička | 93 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 248 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A