Test Audi Q5 3,0 TDI: kdo si počká...

Z menších prémiových německých SUV spatřilo Audi Q5 světlo světa jako poslední. Vyplatila se příznivcům značky jejich trpělivost?
Seznam kapitol
  1. Úvod, „Sportovní” exteriér
  2. Kvalitní interiér neomrzí, Silné srdce se sedmikvaltem
  3. Doma nejen na silnici, Závěr aneb Lepší než Q7?, Cena
  4. Technické parametry, Kompletní fotogalerie

Od uvedení oblíbeného BMW X3 do příchodu Q5 bylo v tradičních tkalcovnách u našich západních sousedů vyrobeno mnoho a mnoho kožených gatí s padacím mostem. Za tu dobu si „iks-trojka“ zvládla na trhu s prestižními středními „esúvéčky“ vybudovat takřka monopolní postavení, které bylo mírně narušeno až příchodem Mercedesu GLK na počátku minulého roku.

Těžko říci, proč Ingolštadští s uvedením svého menšího „kvéčka“ tolik otáleli. Honosná Q7 přitom vtrhla do prestižního souboje s ML, X5 či Lexusem RX300 velmi úspěšně již před delším časem. K tomu musíme vzít v potaz skutečnost, že proslulý systém Quattro je pro konstruování různých teréních a kvasiterénních modelů jako stvořený, jak ostatně napovídá písmeno Q v označení celé modelové řady.

Čeští zákazníci se Q5 konečně dočkali v závěru loňského roku. Při volbě pohonné jednotky mohli od počátku vybírat z benzínového dvoulitru TFSI a z dvojice tédéíček o objemech dva a tři litry. V blízké době se počítá i s agregátem 3,2 FSI, aktuálně však na výkonnostním vrcholu trůní třílitrové tédéíčko, které jsem měl možnost potrápit v obvyklém testu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sportu zdar

O co déle „kvé-pětce“ trvalo, než se z lůna mateřské automobilky dostala na povrch zemský, o to více stihla v prenatálním stádiu povyrůst. Ač to nemusí být na první pohled patrné, oproti Mercedesu i BMW je delší i širší, ztrácí pouze na výšku, což jen podtrhuje obligátního sportovního ducha modelů Audi.

Vzhledově tento crossover příliš nepřekvapí a svými charakteristickými prvky v čele s rozměrnou maskou chladiče ve stylu grilovacího roštu se hrdě hlásí k odkazu jiných modelů z Ingolstadtu. Ta na menším kvéčku působí paradoxně méně brutálně než podobná u většího sourozence. Sportovní vizáž umocňuje svažující se střecha nebo vodorovné prolisy na bocích auta. Přední bixenonové reflektory doplňují dnes velepopulární diody pro denní svícení v předních světlech, jejichž velmi vzdálenou (a trapnou) napodobeninu už dnes užívá kdejaký zasloužilý doyen českých silnic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvláště působivá je záď stroje, které dominují nápaditě navržené křivky diod v rozměrných koncových světlech. Decentně vyzývavým doplňkem je pak nenápadné a přitom poměrně velké křidélko nad nízkým zadním oknem, které plynule navazuje na spáru mezi víkem kufru a blatníky. Elegantní je též stříbrná linka rámující boční zasklení. A pokud si odmyslíte světlou výšku auta, lze si široké a nízké zadní čelo audiny v klidu představit jako podobný díl nějakého sportovního kombi nebo snad dokonce i kupé, řekněme taková Alfa Brera například.

Vyjma zcela nesportovní podstaty je to sportovec každým coulem, jehož charakter ještě podtrhovala stylová devatenáctková kola nebo dvě výrazné koncovky výfuku po stranách. I přes zmiňované atributy líté šelmy nočních ulic velkoměsta ale celek působí sympaticky neokázalým dojmem, prost jakýchkoliv nadbytečností v podobě nástavců prahů nebo předního terénního rámu. Jediným hmatatelným důkazem o praktických možnostech vozu zůstávají nenápadné střešní ližiny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, „Sportovní” exteriér
  2. Kvalitní interiér neomrzí, Silné srdce se sedmikvaltem
  3. Doma nejen na silnici, Závěr aneb Lepší než Q7?, Cena
  4. Technické parametry, Kompletní fotogalerie

bazar

Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2011
Stav: 128 661 km
Cena: 660 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 99 405 km
Cena: 630 000 Kč
Audi A4 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 161 872 km
Cena: 274 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 189 118 km
Cena: 260 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2003
Stav: 209 611 km
Cena: 96 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků