Test Audi Q5 3,0 TDI: kdo si počká...

Z menších prémiových německých SUV spatřilo Audi Q5 světlo světa jako poslední. Vyplatila se příznivcům značky jejich trpělivost?
Seznam kapitol
  1. Úvod, „Sportovní” exteriér
  2. Kvalitní interiér neomrzí, Silné srdce se sedmikvaltem
  3. Doma nejen na silnici, Závěr aneb Lepší než Q7?, Cena
  4. Technické parametry, Kompletní fotogalerie

Od uvedení oblíbeného BMW X3 do příchodu Q5 bylo v tradičních tkalcovnách u našich západních sousedů vyrobeno mnoho a mnoho kožených gatí s padacím mostem. Za tu dobu si „iks-trojka“ zvládla na trhu s prestižními středními „esúvéčky“ vybudovat takřka monopolní postavení, které bylo mírně narušeno až příchodem Mercedesu GLK na počátku minulého roku.

Těžko říci, proč Ingolštadští s uvedením svého menšího „kvéčka“ tolik otáleli. Honosná Q7 přitom vtrhla do prestižního souboje s ML, X5 či Lexusem RX300 velmi úspěšně již před delším časem. K tomu musíme vzít v potaz skutečnost, že proslulý systém Quattro je pro konstruování různých teréních a kvasiterénních modelů jako stvořený, jak ostatně napovídá písmeno Q v označení celé modelové řady.

Čeští zákazníci se Q5 konečně dočkali v závěru loňského roku. Při volbě pohonné jednotky mohli od počátku vybírat z benzínového dvoulitru TFSI a z dvojice tédéíček o objemech dva a tři litry. V blízké době se počítá i s agregátem 3,2 FSI, aktuálně však na výkonnostním vrcholu trůní třílitrové tédéíčko, které jsem měl možnost potrápit v obvyklém testu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sportu zdar

O co déle „kvé-pětce“ trvalo, než se z lůna mateřské automobilky dostala na povrch zemský, o to více stihla v prenatálním stádiu povyrůst. Ač to nemusí být na první pohled patrné, oproti Mercedesu i BMW je delší i širší, ztrácí pouze na výšku, což jen podtrhuje obligátního sportovního ducha modelů Audi.

Vzhledově tento crossover příliš nepřekvapí a svými charakteristickými prvky v čele s rozměrnou maskou chladiče ve stylu grilovacího roštu se hrdě hlásí k odkazu jiných modelů z Ingolstadtu. Ta na menším kvéčku působí paradoxně méně brutálně než podobná u většího sourozence. Sportovní vizáž umocňuje svažující se střecha nebo vodorovné prolisy na bocích auta. Přední bixenonové reflektory doplňují dnes velepopulární diody pro denní svícení v předních světlech, jejichž velmi vzdálenou (a trapnou) napodobeninu už dnes užívá kdejaký zasloužilý doyen českých silnic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvláště působivá je záď stroje, které dominují nápaditě navržené křivky diod v rozměrných koncových světlech. Decentně vyzývavým doplňkem je pak nenápadné a přitom poměrně velké křidélko nad nízkým zadním oknem, které plynule navazuje na spáru mezi víkem kufru a blatníky. Elegantní je též stříbrná linka rámující boční zasklení. A pokud si odmyslíte světlou výšku auta, lze si široké a nízké zadní čelo audiny v klidu představit jako podobný díl nějakého sportovního kombi nebo snad dokonce i kupé, řekněme taková Alfa Brera například.

Vyjma zcela nesportovní podstaty je to sportovec každým coulem, jehož charakter ještě podtrhovala stylová devatenáctková kola nebo dvě výrazné koncovky výfuku po stranách. I přes zmiňované atributy líté šelmy nočních ulic velkoměsta ale celek působí sympaticky neokázalým dojmem, prost jakýchkoliv nadbytečností v podobě nástavců prahů nebo předního terénního rámu. Jediným hmatatelným důkazem o praktických možnostech vozu zůstávají nenápadné střešní ližiny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, „Sportovní” exteriér
  2. Kvalitní interiér neomrzí, Silné srdce se sedmikvaltem
  3. Doma nejen na silnici, Závěr aneb Lepší než Q7?, Cena
  4. Technické parametry, Kompletní fotogalerie
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků