Test Audi Q5 3,0 TDI: kdo si počká...

Z menších prémiových německých SUV spatřilo Audi Q5 světlo světa jako poslední. Vyplatila se příznivcům značky jejich trpělivost?
Seznam kapitol
  1. Úvod, „Sportovní” exteriér
  2. Kvalitní interiér neomrzí, Silné srdce se sedmikvaltem
  3. Doma nejen na silnici, Závěr aneb Lepší než Q7?, Cena
  4. Technické parametry, Kompletní fotogalerie

Od uvedení oblíbeného BMW X3 do příchodu Q5 bylo v tradičních tkalcovnách u našich západních sousedů vyrobeno mnoho a mnoho kožených gatí s padacím mostem. Za tu dobu si „iks-trojka“ zvládla na trhu s prestižními středními „esúvéčky“ vybudovat takřka monopolní postavení, které bylo mírně narušeno až příchodem Mercedesu GLK na počátku minulého roku.

Těžko říci, proč Ingolštadští s uvedením svého menšího „kvéčka“ tolik otáleli. Honosná Q7 přitom vtrhla do prestižního souboje s ML, X5 či Lexusem RX300 velmi úspěšně již před delším časem. K tomu musíme vzít v potaz skutečnost, že proslulý systém Quattro je pro konstruování různých teréních a kvasiterénních modelů jako stvořený, jak ostatně napovídá písmeno Q v označení celé modelové řady.

Čeští zákazníci se Q5 konečně dočkali v závěru loňského roku. Při volbě pohonné jednotky mohli od počátku vybírat z benzínového dvoulitru TFSI a z dvojice tédéíček o objemech dva a tři litry. V blízké době se počítá i s agregátem 3,2 FSI, aktuálně však na výkonnostním vrcholu trůní třílitrové tédéíčko, které jsem měl možnost potrápit v obvyklém testu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sportu zdar

O co déle „kvé-pětce“ trvalo, než se z lůna mateřské automobilky dostala na povrch zemský, o to více stihla v prenatálním stádiu povyrůst. Ač to nemusí být na první pohled patrné, oproti Mercedesu i BMW je delší i širší, ztrácí pouze na výšku, což jen podtrhuje obligátního sportovního ducha modelů Audi.

Vzhledově tento crossover příliš nepřekvapí a svými charakteristickými prvky v čele s rozměrnou maskou chladiče ve stylu grilovacího roštu se hrdě hlásí k odkazu jiných modelů z Ingolstadtu. Ta na menším kvéčku působí paradoxně méně brutálně než podobná u většího sourozence. Sportovní vizáž umocňuje svažující se střecha nebo vodorovné prolisy na bocích auta. Přední bixenonové reflektory doplňují dnes velepopulární diody pro denní svícení v předních světlech, jejichž velmi vzdálenou (a trapnou) napodobeninu už dnes užívá kdejaký zasloužilý doyen českých silnic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvláště působivá je záď stroje, které dominují nápaditě navržené křivky diod v rozměrných koncových světlech. Decentně vyzývavým doplňkem je pak nenápadné a přitom poměrně velké křidélko nad nízkým zadním oknem, které plynule navazuje na spáru mezi víkem kufru a blatníky. Elegantní je též stříbrná linka rámující boční zasklení. A pokud si odmyslíte světlou výšku auta, lze si široké a nízké zadní čelo audiny v klidu představit jako podobný díl nějakého sportovního kombi nebo snad dokonce i kupé, řekněme taková Alfa Brera například.

Vyjma zcela nesportovní podstaty je to sportovec každým coulem, jehož charakter ještě podtrhovala stylová devatenáctková kola nebo dvě výrazné koncovky výfuku po stranách. I přes zmiňované atributy líté šelmy nočních ulic velkoměsta ale celek působí sympaticky neokázalým dojmem, prost jakýchkoliv nadbytečností v podobě nástavců prahů nebo předního terénního rámu. Jediným hmatatelným důkazem o praktických možnostech vozu zůstávají nenápadné střešní ližiny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, „Sportovní” exteriér
  2. Kvalitní interiér neomrzí, Silné srdce se sedmikvaltem
  3. Doma nejen na silnici, Závěr aneb Lepší než Q7?, Cena
  4. Technické parametry, Kompletní fotogalerie
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků