TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.
Radosti
Vzdušná kabina
Perfektní přední sedadla
Strmé a přesné řízení
Práce podvozku při vyšším tempu
Starosti
Vysoká cena
Nutnost připlácet si i za běžné prvky výbavy
Hlučný naftový motor
Cukání převodovky při rozjezdech
7  /10

Jedno musím říct hned na začátku: Audi Q3 minulé generace jsem měl docela rád. Jasně, možná to nebylo proporčně nejvyváženější, vnitřním prostorem největší, a stran ovládání ani nejméně komplikované kompaktní SUV v segmentu, mělo však své kouzlo a přinejmenším ve verzích s pohonem všech kol velice hezky jezdilo. Zatáčelo jako běžný kompakt, bylo hbité, tuhé, a dokonce i s 19palcovými koly pracoval podvozek na jedničku, nedovolil uskočení zádi a byl dobře odhlučněný.

Jenže tohle auto je už nadobro minulostí a dnes tady máme druhou generaci. Je nová v každém ohledu. Platformou MQB namísto dřívější PQ35 počínaje, obrovským grilem, diodovými světly a velmi vzdušným kokpitem konče. Pro souboje o zákazníka v ostře sledovaném segmentu kompaktních SUV jsou to hodně silné zbraně, to ale samo o sobě k úspěchu nestačí.

Nebojte se barev!

Už i Audi pochopilo, že auto, a teď nemám na mysli jenom SUV, nemusí být pouze bílé, šedé, černé nebo stříbrné. Důkazem budiž i flotila testovacích kousků, mezi kterými náš „šmoulově“ modrý vynikal. Ani se mi zprvu nechtělo věřit, že jde o Q3. Rozměrová disproporce je pryč, do délky přibylo téměř 10 centimetrů, rozvor náprav je delší o skoro 8 centimetrů, necelé dva centimetry přibyly do šířky a půl centimetru novinka ztratila na výšce. Samozřejmě porovnávám s předchůdcem.

Audi Q3: Srovnání rozměrů s předchůdcem
Generace II. I. Rozdíl
Délka [mm] 4484 4388 96
Šířka [mm] 1849 1831 18
Výška [mm] 1585 1590 -5
Rozvor [mm] 2680 2603 77
Objem kufru [l] 530 460 70

Možná budete mít zprvu problém rozeznat nové Audi Q3 od většího modelu Q5, ale to pouze do doby, než je uvidíte vedle sebe. Ona totiž druhá generace Q3 působí jako daleko větší auto, než ve skutečnosti je, navíc nápis 35 TDI na zádi budí dojem, jako by pod kapotou pracovalo něco mnohem většího než dvoulitrový turbodiesel. Pokud chcete dosáhnout největšího „wow“ efektu, sáhněte po verzi S line a modrém laku Turbo (stojí 11.699 Kč). Zároveň však počítejte s tím, že se pod milion dostanete pouze v případě volby patnáctistovky TSI o výkonu 110 kW.

Nové Audi Q3 vstupuje na český trh. V základu přijde na 865 tisíc korun

Nové Audi Q3 vstupuje na český trh. V základu přijde na 865 tisíc korun

Zkoušená verze 35 TDI S line se sedmistupňovým automatem stojí 1.028.900 Kč a má také 110 kW. Musíte si vybrat, zda chcete automat, nebo čtyřkolku, protože kombinaci obojího Audi u nové Q3 neumí. Po zahrnutí všech příplatkových prvků, které najdete v poslední kapitole tohoto testu, se dostáváme na 1.419.899 Kč a je pravdou, že uvnitř byste takovou sumu zřejmě netipovali.

Vítejte v digitálním věku

Poslední poznámkou nemám na mysli strohost přístrojovky a množství matných plastů. Jak jsem nedávno psal v reportu z prvního svezení s novým BMW řady 3, jde o úhel pohledu, navíc když je všechno hezky sesazeno a konstrukce je bytelná, nevidím jediný problém. Mrzí mě spíše zdánlivé drobnosti, jako chybějící roletka držáků na kelímky ve středovém tunelu a tlačítko pro synchronizaci teploty pro řidiče a spolujezdce na panelu automatické klimatizace, kterou dostanete v rámci paketu Gravity za 95.200 Kč. I Škoda Karoq toto tlačítko má…

Přístrojovka částečně přebírá koncept představený už u vlajkové lodi A8, s tím rozdílem, že spodní část s panelem klimatizace zůstává klasická. Hlavní displej je prostý běžných tlačítek, je příjemně citlivý a na zjednodušené menu (ve srovnání s A8, A6 atd.) si zvyknete rychle. Stejně jako u nové generace hatchbacku A1 je v základu i virtuální kokpit, ovšem jednodušší s 10,25palcovou obrazovkou. Chcete-li větší množství funkcí, třeba zobrazení mapy navigace či informace o médiích, bude vás to stát 5100 korun. Nejvyšší verze s 12,3palcovou obrazovkou, kterou vidíte na snímcích, pak stojí 11.800 Kč, případně 6700 korun, pokud si ji dokupujete k paketu Gravity.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

No a tak je to u Audi Q3 v podstatě se vším. Chcete 12voltovou zásuvku a dvojici USB vstupů pro zadní cestující? Musíte si připlatit. Nebo asistent dálkových světel? Fajn, ale připlaťte si za něj. A co dojezdovou rezervu? V pohodě, ale za 4300 korun. Nebo snad indukční nabíječku v panelu pod klimatizací, která telefon „napojí“ na anténu vozidla a zlepší tak příjem signálu? Žádný problém, ale připravte si 11.300 korun.

Ano, Audi Q3 není levná záležitost. Ostatně výsledná cena testovaného kousku, kterou jsem uváděl o pár odstavců výše, hovoří jasně. Pokud se ale dokážete přes tento fakt přenést a Q3 prostě chcete, nebude vám házet klacky pod nohy. Kokpit je mnohem vzdušnější a prostornější než dříve, tvar přístrojovky neomezuje kolena řidiče, který se už konečně může za volantem více rozvalit, ale hlavně si už nepřipadáte, jako byste neseděli v autě, ale na něm.

Nové Audi Q3 oficiálně: Větší, ale také odvážnější

Nové Audi Q3 oficiálně: Větší, ale také odvážnější

Sedadla, v našem případě „esková“, čalouněná Alcantorou a kůží, a navíc s možností prodloužení předních sedáků, hezky podepírají stehna a jsou pohodlná i při dlouhých přesunech. Minulá generace Q3 byla překvapivě prostorná také na zadních sedadlech, ta nová ale v tomto pohledu laťku o moc výš neposouvá. Z mého pohledu je to dáno trochu uvolněnější polohou nohou díky nižší výšce posazu. Měřím 190 centimetrů, a pokud se posadím sám za sebe, moc prostoru už před koleny nezbývá. Na druhou stranu si ale nepřipadám stísněně.

I proto považuji zadní lavici posuvnou v rozmezí 15 centimetrů za bonus v případě potřeby zvětšení objemu kufru z 530 na 675 litrů. I v základu toho ale pojme dost a plocha navíc není omezena výčnělky, které by vás štvaly při nakládání širokých předmětů. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 40:20:40, takže se při převozu lyží a dlouhých předmětů nemusíte trefovat do malého průvlaku, ale jednoduše sklopíte střední díl a zbudou dvě plnohodnotná a široká místa k sezení.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků