Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

Antiautomat  |  20. 01. 2014 08:31

Motor paradny, ale s tou mizernou svetlou vyskou je to dobre akurat na dve veci...Q7 spravi tu istu sluzbu rovnako dobre a navyse je daleko univerzalnejsim vehiklom. No a mat v cenovej hladine 2.5+ latku v serii, to uz je dost zly for....ked uz teda silou-mocou nieco, co nevie jazdit inde len na letisku, potom lexus, ten ma navyse lepsi, menej ''cirkusacky'' dizajn.

Odpovědět  |   | 
homer  |  20. 01. 2014 09:22

srovnávat A8 a Q7 ? zajímavý v jak jednoduchym světě někdo žije

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  20. 01. 2014 10:23

Tak mi teda vysvetli v com sa mylim. Ale nejake rozumne prakticke dovody, podla moznosti, nezabudni aj na tu univerzalnost, na tu som obzvlast zvedavy. Davaj, mam rad takychto, co kecaju do vetra a nic konkretne.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  20. 01. 2014 10:51

A8 je na svezení úplně o něčem jiném než "autobus" Q7 který zrovna vnitřní prostorem nevyhrává.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  20. 01. 2014 12:12

Q7 je, co do velikostí a kvality interiéru velmi podobná minulé A6.
A8 je opravdu někde jinde, se vším. Od prostornosti, zpracování, materiálů až po zcela odlišné jízdní vlastnosti.

Odpovědět  |   | 
homer  |  20. 01. 2014 12:44

si cvok? ty dvě auta maj společnej jenom pohon spalovacim motorem

Odpovědět  |   | 
Jobi  |  21. 01. 2014 19:23

A6 Allroad s biTDI je myslim lepsi volbou

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  21. 01. 2014 23:25

No vzhledem k mládí A6 aktuálně asi jo, pokud člověk potlačí myšlenku, že chce SUV, což allroad není.
Pisatelům výše i níže bych chtěl připomenout, že Q7 je momentálně nejstarší vyráběný model značky a srovnávat ho například v interiéru s o sedm let novějšími modely je kravina. Ať se to komu líbí nebo ne, Q7 je superúspěšné auto, které se dobře prodává i teď na konci životního cyklu rok před nástupem nové generace.
Trošku mě zaráží to, jak se novinářům podařilo dotlačit spotřebu A8 na 14l. Já jezdím s Q7 4,2TDI za deset, couračky po městě nebo rychlík po (německé, samozřejmě.....) dálnici za jedenáct a půl a v tom je i každodenní provoz nezávislého topení. 14l tam fakt nenateče při veškeré snaze a to je auto o půl tuny těžší a půl metru vyšší než A8.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  22. 01. 2014 07:49

Kluci, co vystavili svou Q7 4.2TDI na sprotmonitor jezdi v prumeru za 13,26. Asi mas prilis lehkou nohu.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  23. 01. 2014 00:11

Nebo mu kecá palubní počítač...

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  23. 01. 2014 00:27

Samozřejmě. A ještě k tomu kecá kalkulačka a displej na pumpě. Protože 950km/95litrů je 950:95=13, to dá přece rozum. Chápu, že sprinteři s velkou sílou v pravé noze za těch 13 možná jezdit budou, mně se to nedaří, aniž by mi to nějak vadilo.

Odpovědět  |   | 
gg  |  16. 02. 2015 20:40

950km s 4.2 TDI tak akorat s kopce a jeste musi foukat vitr spravnym smerem..... mam na tom samem cca 288000 km a dlouhodoby prumer je 11.9 l/100km. V Nemecku v kvapiku cca 600-650 km na nadrz...

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  20. 01. 2014 14:09

Nemyslim si, ze Q7 udela stejnou sluzbu jako A8. Verim totiz, ze kdyby Merkelova prijela na setkani s Hollandem v Q7, media by z tohoto maleho faux pas udelala tema mesice a Nemci by si mohli z ostudy usit kabat.

Nemyslim si, ze Q7 a A8 jsou auta jez se daji nejak smysluplne porovnavat. Svym zamerenim jsou si totiz vzdalene asi tak jako severni a jizni pol. Kazde z tech aut je pro uplne jine lidi a predevsim pro uplne jine prilezitosti.

Zbyva tedy zodpovedet otazku: Co v zivote chatepe, kdyz ne tohle?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  20. 01. 2014 16:00

odpovede na polozene otazky som sa zatial nedockal, co teda chapete vy? :)

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  20. 01. 2014 17:23

Jakou jste polozil otazku v prispevku, na ktery jsem odpovidal? Vzhledem k tomu, ze se prilis neobtezujete s delenim textu na vety a stejne tak s interpunkci, je opravdu tezke po Vas cist. Takze mi pripadna otazka zrejme unikla.

Myslim, ze chapu nejmene o jednu vec vic na Vy. A pokud vezmu v uvahu, ze mi je jasne proc se text deli na vety a rovnez chapu smysl interpunkce, tak uz mozna i tri veci.

Ale ted k Vasim namitkam: Ja vnimam A8 jako "funkcionarske" (reditele, politici, vykoristovatele atd.) vozidlo. Podle meho nazoru je jeho primarnim ucelem prezentovat majitele (pripadne pasazera) tim, ze je na prvni pohled zrejma vysoka cena a vysoke provozni naklady.
Jinymi slovy ma A8 jasne ukazat, ze majitel velice dobre vi, ze Q7 je podstatne praktictejsi (a co ja vim co jeste), ale on ma jakoukoliv prakticnost na haku. Jedine co ho zajima, je ohromit ostatni tim, jak nesmyslne utraci kvanta penez, protoze on jich ma tolik, ze to neresi.

Tim, ze clovek resi prakticnost A8 se stavi do pozice socky, ktera na vsechno musi nahlizet meritkem prakticnosti, protoze si muze dovolit vlastnit tak jedno, mozna dve auta. Zatimco se zrejme predpoklada, ze takovy majitel A8 ma na jine auto na pole, jine na vikendovy vylet, jine na cestu do golfoveho klubu atd.

Odpovědět  |   | 
brabus  |  20. 01. 2014 19:14

Antiautomat :
Q7 najdrahsia 78000+ E
A8 najdrahsia 115000+ E
pozn. doplnkove vybavy neriesim.
rozdiel v cene cca hodnota dalsieho auta A4
Chapes, co tym chcel povedat dave_007? Okrem toho, zvezenie v A8 bude o comsi inom ako v Q7.

dave_007 : Pravdou je, ze ak by som bol ja funkcionarom (a mal moznost ovplyvnit vyber auta), tak po A8 ani nekukam a beriem 7er resp. S, a ak by to bolo tak, ze mam prachy uplne na salame (vykoristovatel, narkobaron, clen kralovskej familie a pod.) a chcel by som ako ty pises "ohromit ostatni tim, jak nesmyslne utraci kvanta penez, protoze on jich ma tolik, ze to neresi" tak volim RR, Bentley a pod.
A8 je oproti vsetkym vyssie uvedenym karam len taky chudobny pribuzny.

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  20. 01. 2014 22:35

Takovy nazor jsem ceka. A mas pravdu. Proto jsem take psal "funkcionarske". A8 dela dojem usedle nakladnosti, ale jeste ne takove bezmezne rozmarile rozhazovacnosti jako treba prave RR, Bentley nebo Bugatti atd.

On takovy CEO je sice dobre placene zvire, ovsem stale je to chudak, ktery musi casto vstavat do prace a obcas delat neco, co mu neni uplne po chuti. Takze je to ve sve podstate take pracujici. A at uz clovek sedla A8, S nebo 7er, v dopravni zacpe zira stejne otravene jako vsichni ostatni kolem nej.

Myslim, ze megagigahyper-vykoristovatele maji vrtulniky, privatni tryskace, jachty (rozumej plovouci privatni hotel ******) a trable vsedniho zivota jsou jim zcela cizi. Rekl bych, ze temhle lidem jsou ukradeny A8, S, 7er uplne stejne jako jakykoliv RR, Bentley a vubec vsechno co ma kola, protoze je to pro ne jen zanedbatelne levna bizuterie. Asi jako kdyz my neresime kolik nas stoji paratko do zubu.

Takze ta A8 je de facto pro nas, panove! Hrr na ni!

Sladke sny vsem lidem dobre vule!

Odpovědět  |   | 
brabus  |  20. 01. 2014 19:18

Noooo, ono zasa frantici ako patrioti sa vozili na najvyssich urovniach na 607, Safranoch, C 6 co su auta uplne niekde inde ako S, 7, A8. A ziadne faux pas nebolo

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  21. 01. 2014 11:00

Nooo, toto sicce stale nie je odpoved, ale uz pomaly priblizuje tomu, co som chcel povedat. Bravo. Zeby Q7 trpela nedostatkom priestoru, o tom som zatial akosi netoto...to by pani taka kancelarka musela hodne papat aby ju tam obuvakom nedostali :) :). ...... A zeby vsetky vyrobene A8 mala pani kancelarka na dvore, najlepsie na kazdy den jednu a v inej farbe... :) :) :)

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  21. 01. 2014 23:35

Ten člobrda mě rozesmál. Madonnu vozí v Q7 a že by to byla míň důležitá nebo míň bohatá bába než Angela, to bych teda netvrdil.

Odpovědět  |   | 
cthulhu  |  22. 01. 2014 10:07

jestli nechápeš společenský rozdíl mezi vrcholným politikem, který musí za každých okolností reprezentovat, a 55letou celebritou, která si hraje na "dvacet vosm" a tím pádem si sedne klidně do Fabie RS (když to bude dostatečně free cool a in pro nový MTV klip) tak už fakt nevím..

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  23. 01. 2014 00:35

Já ho sice chápu, ale jseš si na 100% jistý, že ta postarší sereblita je společenským významem z globálního pohledu níž než východoněmecká svazačka, která to sice dotáhla na německý trůn, ale za hranicí EU ji pozná stěží 0,003% populace?

Odpovědět  |   | 
trew  |  20. 01. 2014 19:08

antiuatomat - ty máš myslím 1.8 20V z 1998 roku, ne? Tak o čem tady proboha diskutuješ...

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  20. 01. 2014 22:15

Ackoliv antiautomatovi nejak moc nerozumim, myslim, ze ma pravo vyjadrit svuj nazor. Nebo si tu budeme skupinove placat chlapacky po ramenou a rikat si jak jsme na to kapli, protoze to vsicni vidme stejne? Bez rozdilnych nazoru prece neni zadna diskuse.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  21. 01. 2014 10:42

Ale ano, mame v rodine aj tu (zatial 100% spolahliva, jazdil som ju dlhe roky), momentalne jazdim na novsej, zatial chvalabohu z bodu A do bodu B ma dopravi, aj ked nie tak zabavne ako ta predosla (myslene v dobrom).

A teraz sa spytam ja, co ma Tvoj dotaz spolocne s temou? Nijaky logicky normalne pochopitelny dovod uprimne povedane nenachadzam, zeby nejaka mimogalakticka extradimenzionalna hyperintelektualna elipsa, ktoru som akosi nepochytil?

Odpovědět  |   | 

Nepochopím jak někdo může srovnávat Q7 a A8.... A pokud bych někdy chtěl auto velikosti Q7, tak Range je jasná volba...

Odpovědět  |   | 
brabus  |  21. 01. 2014 16:37

Tak pri spolahlivosri RR to vobec nie je take iste. Pravdou je, moj subjektivny nazor, ze RR je to najkrajsie a najaristokratickejsie SUV ake poznam. Napriek tomu by vyber u mna kvoli spolahlivosti padol na inu znacku. Ps: pisem zo skusenosti, nie JPP o spolahlivosti toho RR.

Odpovědět  |   | 
alda  |  20. 01. 2014 09:56

Tak kdyz si predstavim, ze bych si mel koupit 8 hrnkovy traktor co mi spotrebuje 14 litru, tak to je trosku zoufale. To radeji 100x radeji klasickou V8 v sclasse, kde mam dlouhodobou spotrebu 12.5 litru

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  20. 01. 2014 10:08

Fakt myslíš, že je to traktor. Fakt myslíš, že ti benzín sežere míň. Nic proti sametovému V8, ale nemusíš sám sebe přesvědčovat, že si udělal dobře s benzínem.

Odpovědět  |   | 
alda  |  20. 01. 2014 10:25

Vzhledem k tomu, ze s V8 benzinem mam najeto skoro pul milionu km tak vim o cem mluvim....

Odpovědět  |   | 
Mino  |  20. 01. 2014 13:08

Jenze redaktor a ty jste dve ruzne osoby s dvema ruznymi jizdnimi styly na mozna uplne jinak strukturovanych trasach. Jestli on jezdil za 14, tak ty bys s tim mozna (na svych trasach svym stylem) jezdil za 10, kdyz s tim benzinem jezdis za 12,5. Se podivej na SpritMonitor. Neprijde ti divne, ze treba s mym autem maji lidi prumernou spotrebu 7,1 az 11,7 litru? Ze ne vsichni jezdi presne za jednu a tutez spotrebu, protoze ne kazdy jezdi stejne trasy stejnym stylem? Trochu myslet by neskodilo. To, za kolik ty jezdis s V8 benzinem nema naprosto nic spolecneho s tim, za kolik jezdi nekdo jiny s V8 naftou.

Odpovědět  |   | 
alda  |  20. 01. 2014 15:01

kdyby jsi myslel ... tak by jsi se dovtipil, ze to bylo mysleno tak, ze je zhovadilost mit V8 v nafte.. to je vsechno co jsem tim chtel rict

Odpovědět  |   | 
Mino  |  20. 01. 2014 21:45

Jestli vše, co jsi chtěl říct, bylo o zhovadilosti V8 v naftě, tak proč jsi pak mluvil i o spotřebě? To bylo tak trochu nad plán, ne? Každopádně já bych také preferoval V8 v benzinu.

Odpovědět  |   | 
alda  |  20. 01. 2014 15:01

kdyby jsi myslel ... tak by jsi se dovtipil, ze to bylo mysleno tak, ze je zhovadilost mit V8 v nafte.. to je vsechno co jsem tim chtel rict

Odpovědět  |   | 
AudiS5  |  20. 01. 2014 10:15

Hned v perexu dvě chyby?!

"...nestojí na řeč..." a "Audi S8 se 4.2 TDI" To jako vážně? Četl jste to po sobě?

Odpovědět  |   | 
jeremiash  |  21. 01. 2014 17:58

no ale v clanku je aj fotka s8 (len asi nie s 4,2 tdi). To by ma zaujimalo kolko do tej s8 zainvestoval urcite bezuhonny a slusny obcan/podnikatel zo slovensko-madarskej Galanty, ked a8 moze kostovat 4 mil Kc.

Odpovědět  |   | 
root  |  20. 01. 2014 11:28

1. je to čtvrtá generace, možná by vám mohlo napovědět označení D4
2. ano A8 a lichoběžníkové zavěšení zadní nápravy ... prosím a ten diferenciál tam chcete vést jak?
3. dál to nemá smysl číst, dovzdělejte se ...

Odpovědět  |   | 

Dobrý den, děkuji za upozornění. Je to ovšem generace třetí, označení D1 patřilo platformě předchozího modelu V8 s ocelovou karoserií. Číslování platforem A8 začíná od D2.

Zadní nápravu označují za lichoběžníkovou veškeré dostupné prameny Audi. Předpokládám, že zdrojem vaší nelibosti je fakt, že v ČR se tak častěji říká nápravě rovnoběžníkové s trojúhelníkovým ramenem nahoře a dole. Osobně mám ale za to, že terminologie Audi je v tomto případě správná.

Příspěvek byl 2× upraven, naposled 20. 01. 2014 14:53

Jiří Červenka, AutoRevue.cz

Odpovědět  |   | 
Kyle  |  20. 01. 2014 15:22

Otázka testérovi na tělo: S ohledem na cenu, není náhodou společensko - řidičským faux pas mít na A8 a nekoupit místo něj MB S- Klasse 63 AMG ??

Odpovědět  |   | 
Tom  |  20. 01. 2014 15:59

někdo holky někdo vdolky

Odpovědět  |   | 
Tom  |  20. 01. 2014 16:00

někdo holky někdo vdolky

Odpovědět  |   | 
David  |  20. 01. 2014 18:35

S tím valivým hlukem je to zajímavá informace.

A je to podle mě dost důležitá věc při výběru takového vozu. A jestli je to jako u A6 tak je to podle mě velká chyba.

Odpovědět  |   | 
vinco  |  20. 01. 2014 19:09

paradne auto, len nechapem, preco do toho lejú tú zasratu naftu ???

Odpovědět  |   | 
Tom  |  20. 01. 2014 20:12

Tak si to kup v benzinu a uklidni se

Odpovědět  |   | 
David  |  20. 01. 2014 20:33

U těchto aut je to celkem jedno. Věř že hlavní hluk nejde z motoru. Při jízdě to prakticky nepoznáš. Co ale poznáš je dojezd

Odpovědět  |   | 
alda  |  20. 01. 2014 22:02

tak nevim cim jezdis, ale pro mne je dulezity zvuk a ver, ze při jizde je to poznat. A ten slabomyslny argument dojezd....
1. pokud si koupis takove auto tak neresis kolik to zere... a pokud jo je to docela smutne
2. s tou V8 benzinovou klidne dam tech 800 km klidne taky

Odpovědět  |   | 
David  |  20. 01. 2014 22:07

A6

Ok, třeba to poznáš ale spousta lidí, troufám si řict že 90% reálných uživatelů , to nepozná.

A nemyslím že to je stupidní argument, protože pokud to někdo nevnímá ( myslím ten zvuk) tak tenhle motor má i spoustu silných aspektů a k typickému využití tohohle auta ( ustálená palba po dálnici) se docela hodí

Odpovědět  |   | 
David  |  20. 01. 2014 22:09

Jo a ten dojezd - to je subjektivní. A 800 km s V8 ??? Kolik to má nádrž ? To se mi zdá trochu moc.

Odpovědět  |   | 
alda  |  20. 01. 2014 22:26

pokud mi pocitac ukazuje 0 tak vim, ze ujedu ještě 60km... vic nez 85 litru najednou se mi nepodarilo tam natankovat....

problém je totiž vydrzet jet delší dobu podle predpisu.... ale snazim se minimalizovat brani benzinu mimo uzemi CZ abych si totiž uplatnil DPH

Odpovědět  |   | 
Jouda  |  20. 01. 2014 22:10

.. a na plyn to ujede kolik ..... ? ....


Odpovědět  |   | 
David  |  20. 01. 2014 22:13

Konkrétně tohle ?

Snad na bioplyn, ale záleží kolik natlakuješ

Odpovědět  |   | 
Karamba  |  21. 01. 2014 23:50

Asi takle - většina lidí si myslí, že mám v autě benzínové V6 a přitom je to 3.0TDI. Odhlučnění v počet válců dnes prostě zakryje rozdíly.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  22. 01. 2014 12:27

Tak napriklad preto, ze este donedavna mali v portfoiu aj desatvalec...skus sa previezt trebars v takom touaregu s tymto motorom a uvidis. Ale lokomotiva pod prednym deklom vie tomu autu dat tie spravne grady ci uz idete pomaly alebo rychle...ono tazko sa to opisuje, ale cele vnimanie ''okazalosti'' sa neobmedzuje ciste len na zvuk a zrychlenie v priamej linke, skratka to k Vam prichadza akoby uplne inym zmyslom (mozno su za tym zvuky a vibracie za hranicou toho, co vedome pocujeme a citime), je to ako s hudbou, ide to skratka nejakym ''dvadsiatym'' zmyslom a uvolnuje v tele tu spravnu chemiu.....aj to je dovod preco sa mi z kadejakych bzuciakov za kastlikom, pripadne ubohostami ako pustanie mp3 do repraka chce.....ked je jedinec pri zmysloch a nie nad troma promile, rozdiel medzi poctivostou a nahrazkou zarucene pozna.

Odpovědět  |   | 

Nemyslím si, že v autách by mali byť obrovské digitálne displeje. Vodič sa má sústrediť hlavne na cestu, a nie na milión kadejakých informácií o aute.
Rovnako uprednostňujem klasické analógové budíky pred ich digitálnou náhradou. Digitálne budíky majú síce oveľa väčšie možnosti zobrazovania, ale na druhej strane viac namáhajú zrak - hlavne počas nočných jázd.
V budúcnosti sa to prehodí. Lacné autá budú mať budíky digitálne a virtuálne - bude to oveľa jednoduchšie a lacnejšie na výrobu. A luxusné autá zostanú pekne pri analógových prístrojoch. Taký Rolls-Royce neukazuje ani nastavenú teplotu automatickej klímy. Pasažier najlepšie vie, ktorá teplota je pre neho pocitovo najvhodnejšia...

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  21. 01. 2014 09:44

Ja bych si dovolil vyjadrit jiny nazor.

Myslim, ze velke displaye jsou podstatne lepsi z hlediska ergonomickych moznosti. Ale souhlasim s tim, ze problemem dneska je, ze si kde kdo mysli, ze cim vic informaci na displayi je, tim je to vic cool (asi po vzoru cim vic prouzku tim vic Adidas).

Osobne se domnivam, ze se bude holograficky promitat par zasadnich a dobre citelnych udaju na kousek pred auto a smitec. V pripade nejakych zasadnich udalosti se informace pred autem zmeni, zvetsi, obarvi do cervena, zacnou blikat atd. Myslim, ze by to byla dobra integrace provoznich informaci s dopravni situaci kolem vozu nerozptylujici pozornost ridice. Nebo ze by nejake ty chytro-bryle?

Rozhodne bych ale nepsal, ze analogove budiky jsou off topic. To mi prijde detinske.

Odpovědět  |   | 
xyz  |  21. 01. 2014 06:48

Spíš dieselový traktor. Aneb mám na auto za 3 mega, ale musím šetřit na palivu.

Odpovědět  |   | 
erbik  |  21. 01. 2014 07:21

Mne to prijde tiez zufalost mat taketo auto s naftovym motorom. Rozdiel v spotrebe je zanedbatelny. To auto strati na hodnote mesacne viac ako usetri spalovanie nafty za celu jeho zivotnost ale v prvom rade je to nedostojne. Aby som sa hambil za nastartovane stojace auto, s takou cenovkou? Aby som musel zadrziavat dych ked idem po nieco do kufra? A vyznam? Uplne postradam odpoved na tuto otazku...
Alebo mi je odpovedou, ze to auto este skratka nie je dostatocne luxusne ak niekoho ten diesel presvedci k nakupu... Taky Rolls Royce, Maybach alebo Bentley v nafte? Vsak to je k smiechu. Alebo skor k placu?

Odpovědět  |   | 
marek zrak  |  21. 01. 2014 09:28

Rozhodně nejde o úsporu paliva, při běžném používání je silná nafta velmi příjemná.
Kdo chce sportovat, jde do S, RS verze.
Nejzoufalejší to bohužel většinou přijde tomu, kdo si takové auto stejně nikdy nekoupí.

Odpovědět  |   | 
erbik  |  21. 01. 2014 09:42

Ja som narazal na prestiz... Nikdy som s takym niecim nejazdil, to je pravda, ale som dost skepticky co sa tyka prijemnosti jazdy silneho naftoveho motora vs. silneho benzinoveho. S automatom, ktory je v takom aute nutnost, ak je dobre naladeny tak je to stejne uplne jedno...

Odpovědět  |   | 
marek zrak  |  21. 01. 2014 10:33

A proč myslíš, že to lidi kupujou? Asi proto, že se jim s tím jede líp.

Odpovědět  |   | 
jarda757  |  21. 01. 2014 10:57

Co se týče prestiže, je podle mě V8 nafta a V8 benzín na stejné úrovni. Zvuk obou motorů je velmi příjemný a při jízdě jsou odlišnosti málo postřehnutelné ( jen při kickdownu převodovka benzínový motor víc vytáčí ). A spotřeba naftového motoru je o 30% menší, navíc méně závislá na jízdním stylu...

Odpovědět  |   | 
jarda757  |  21. 01. 2014 11:01

Mě přijde nastartovánǐ dieselového V8 stejně příjemné a prestižní, jako benzinový osmiválec. Nedívejte se na to optikou Volkswagenu 2,0 TDi. Každému vyhovuje něco jiného a někdo prostě nechce vyhazovat 16 litrů benzínu každých 100km. Ta luxusní auta nemají sloužit jako ukázka toho, "že můžu vyhazovat peníze". Chci prostě pohodlně jet

Odpovědět  |   | 
erbik  |  21. 01. 2014 11:12

Kupim si auto za 3mega, ktore po 4 rokoch bude mat cenu tak 1 mega a na palive pri tom usetrim 100000? Z racionalneho hladiska je to absurdne, ale to som pisal v prvom prispevku. Nechcem sa opakovat ale proste to nechapem. Diesle chapem len v lacnych autach ak mam byt uprimny.

Odpovědět  |   | 
jarda757  |  21. 01. 2014 11:23

Pokud mám auto na operativní leasing, propad ceny je mi jedno. A je milé mít na palubním počítači devítilitrovou spotřebu ( A8 3.0 TDi ). Nafta má svoje místo především ve velkých pohodlných vozech. Které nejezdí většinu času po městě a 4km na nákup, ale na dálnici v ustáleném tempu se projeví výhody naftového motoru.

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  21. 01. 2014 12:44

Ja bych tedy radsi dlouhe vzdalenosti prekonaval letecky, pripadne nejakym expresem (vlakem). A pochybuji, ze mista, kam se neda dostat letadlem, maji k dispozici kvalitni dalnice.

A8 mi prijde tak pro odvezeni pana reditele na letiste. Pripadne pro privezeni pana reditele z domova do prace a zpet.

Odpovědět  |   | 
pavel  |  30. 01. 2014 00:50

No vidíš, ty máš 9l a já mám u A6 3.0 TDI na PP 12.5l...dá se jezdit pod deset, ale to si pak kup moped, jestli se couráš a jezdíš velkým autem jak socka za co nejmíň...

Odpovědět  |   | 
jarda757  |  21. 01. 2014 11:29

Naopak diesel v malých a levných vozech nechápu já. Je těžký, složitý a drahý. Nehodí se na krátké jízdy, které městská auta obvykle konají. Navíc v levném autě chybí izolace a prostor, takže se vůz otřásá, duní a posádka trpí hlukem. Diesel v městském provozu trpí, ohřeje se až za čtvrt hodiny, to už ale jízda končí. Nafta s objemem po 2litry v autech nižší než střední třídy nemá smysl. I když moc záleží na provozních podmínkách. Pokud někdo jezdí po dálnici s Golfem, jistě je pro něj TDi výhodnou volbou. Je dobře, že většina aut nabízí v podstatě rovnocennou volbu

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  21. 01. 2014 19:34

Na velkém audi lze velmi názorně demonstrovat jejich slogan náskok díky technice. Na tom autě je vidět, že ho dělají lidé, kteří ví, jak má takové auto technicky vypadat a k tomu vše směřují. Není to žádný marketingový produkt tvořený systémem ... vyrobíme něco takového jako má konkurence. Koneckonců tohle přesně popsal Schreyer, když uváděl rozdíly v práci v audi a u jižních kimovců.
Když audi představilo auto V8, tedy své první auto ve velikostní třídě A8, což bylo v roce 1987, tak se zcela odlišovalo od zavedené konkurence. Představa velké limuzíny od audi navázala na limuzínu jensen ff ze šedesátých let..... silný motor, trvalý pohon 4x4... v té době jediný koncept bezpečné, rychlé a stabilní limuzíny za všech trakčních podmínek (i bez abs a esp). V roce 1987 byli bez jakékoli konkurence a bez čehokoli podobného na trhu. A tak to mělo zůstat téměř 20 let. Pro konkurenty, kteří v podstatě žádnými konkurenty nebyli, vytyčili technické řešení, ke kterému se oni mohli přiblížit.. měli vzor. Když v roce 1994 vylepšili tento koncept o celohliníkovou kostru, tak opět bez jakýchkoli fanfár na dalších dvacet let ustavili něco, o čem si konkurenti museli opět nechat jenom zdát.

Odpovědět  |   | 
David  |  22. 01. 2014 06:37

Přesto jsem přesvědčen, že v současné verzi A8 je vážná slabina. A tou je již zmíněné odhlučnění vozu na drsnějším asfaltu.

Tenhle typ auta již nemá právo na chybu a je s podivem, že Audi vypustilo do světa něco takového.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  26. 01. 2014 11:25

Nesmíte věřit všemu, co napíší redaktoři v novinách. Oni něco musí najít, aby ukázali, že na něco přišli. Stačí použít tišší pneumatiky a je po problému.
Základ audi z roku 1994 se nemusí měnit, je stále moderní. V roce 1994 měli náskok před konkurencí cca 30 let, protože konkurenti se k tomu dopracují odhadem za dalších 10 let.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  13. 03. 2016 17:30

Chlapi, co mně doporučíte jako tiché pneumatiky na Audu A8 ?

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  22. 01. 2014 07:58

Skutecne zrychli za 4,7 sekundy? A o udavane spotrebe asi taky nema cenu polemizovat...

Odpovědět  |   | 
A7Gkiller  |  22. 01. 2014 10:45

je fakt, že zrychlení pod 5 sekund je pro takové auto v podstatě špatně. Je to zkrátka až moc rychle. Většina lidí semnou nebude souhlasit. Ale to auto nepotřebuje takový extrém. Neznám žádného majitele takového auta, který by se chtěl honit s M5, RS6 a jinými auty se zrychlením kolem 4,5 sekundy.
Autor píše, že ze 150 na 250kmh to zrychlí dominantně. Určitě jo, ale kolikrát to někdo využije?

Odpovědět  |   | 
Karamba  |  22. 01. 2014 15:03

Proč by to mělo být špatně? To auto může klidně zrychlovat 0-100 za 15s, od toho je tam ten pedál vpravo. A že je skoro stejně rychlé jako M5? To je pouze chyba BMW, že ačkoli mají motor silnější o 180 koní, tak to není skoro znát.

Odpovědět  |   | 
Marv  |  24. 01. 2014 20:21

A8 TDI není rychlé jako BMW M5 ani zdaleka.

Odpovědět  |   | 
LL  |  24. 05. 2015 00:14

Ja Měl A8 V12 6.0L. Když jsem jen Zavadil o pedál tak jsem zmizel v prachu. Sice novináři pisou ze to žere 26 až 33 litu na sto km. Ja osobně jezdím dost rychle, jelikož ziju ve Velké Británii a máme tu velmi dobré selnice a auto si bere okolo 13 litru na sto. Takže nedokážu pochopit jak se novináři v Čechách dostali ke 30 litru.

Odpovědět  |   | 
LL  |  24. 05. 2015 00:17

Mel jsem TDI a BMW M5 na nej nemá. No a teď mám S8 a to je teprve raketa.

Odpovědět  |   | 
Uzivatel a8  |  29. 04. 2014 13:08

V ramci faceliftu pridalo a8 jedno nevyrazne ale extremne dulezite vylepseni... Kufr je o 10 cm delsi.

Porad to znamena, ze je to maly kufr, kteremu se kamaradi s oktavkou smeji, ale pri tak malem kufru, jako mela puvodni a8 je proste 10 cm velmi, velmi znat.

Odpovědět  |   | 
C. Rice  |  06. 03. 2015 22:58

někdy hrůza číst slinty a nesmysly od některých diskutérů, jak už to někdo napsal, píšou to ti, co si to auto nikdy nekoupí a nechápou, oč vlastně běží, jako třeba to s tou naftou vs benzín, atd.

Odpovědět  |   | 
Tibor  |  01. 02. 2016 00:39

Načo slúžia V predu na motore pod vrchným kritom tie dve páky čo sa napajaju na vizeraju to ako dva silombloky ????

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nád…

Registrační značka neklame, jedna ze Zemanových Tater stále brázdí české silnice. Ta druhá si hoví v prostorách muzea.

12.  10.  2020 | | 82 N/A
Rusol David
PrezidentTatra
Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácná. Slavný první kus jezdí v Česku

Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácn…

Mezi speciality první novodobé škodovky s pohonem předních kol patřívaly nejen akční modely, ale i zahraniční přestavby. Nejunikátnější z nich byla dopřána Holanďanům.

17.  10.  2020 | | 8 N/A
Prejzek Lukáš
Škoda FavoritRetro
Podívejte se na linku Škody v roce 1996. Šéf značky chvíli poté tragicky zahynul

Podívejte se na linku Škody v roce 1996. Šé…

Výňatek ze starého dokumentu nahlédne do výroby Felicie. Na posledních záběrech připomene i nedlouho poté zesnulého Ludvíka Kalmu.

21.  10.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
ŠkodaRetro
Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD Slušovice ale tajně testovali v ČSSR

Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD …

Audi léta tvrdí, že muzejní exponát Sport Quattro RS 002 skupiny S s pětiválcem uprostřed je nástupce Sport Quattra S1 E2 skupiny B. Není to tak docela pravda. Mezi těmito automobily stojí funkční prototypy RS 001, které byly kvůli utajení před Volkswagenem testovány za železnou oponou v Československu. Když se existence strojů provalila, pod osobním dohledem Piëcha musely být rozebrány a dodnes se o nich nemluví.

27.  9.  2020 | | 38 N/A
Mihálik Miro
WRCprototypQuattroRallyeAudiTajnéRetro
Slevová smršť u Fordu: Focus kombi se dostal pod 400 tisíc, lákavější jsou i Kuga a Puma

Slevová smršť u Fordu: Focus kombi se dosta…

Slevy se vedle celých vozů týkají i na vybrané prvky výbavy. Nejlákavější je určitě Smart Edition u modelu Puma.

4.  10.  2020 | | 33 N/A
Kadera Vladimír
Akční nabídkaFord