79
Fotogalerie

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

Kapitoly článku:


Audi A8 4.2 TDI quattro: Verdikt

Modernizace vlajkové lodi značky Audi byla spíš symbolická. Nikde to není znát tolik jako v interiéru, přestože výběr materiálů a dílenské zpracování jsou stále prvotřídní. Audi A8 má ale silný triumf v podobě senzačního naftového osmiválce, který je navíc v tomto případě zabudován do podvozku značných dynamických schopností.

Výsledkem je nečekaně „řidičská“ kombinace akcelerační suverenity, přesné ovladatelnosti a sympatického zvukového projevu. Kvůli ne zcela dokonalému odhlučnění a celkově tužšímu naladění nedokáže tato A8 působit tak uvolněným dojmem jako Mercedes třídy S, ale díky skvělému hnacímu řetězci je větší radost ho řídit.

Technické údaje: Audi A8 4.2 TDI quattro

Rok
2014
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
8/4 • DOHC
Zdvihový objem
4 134 cm3
Vrtání • zdvih
83,0 mm • 95,5 mm
Stupeň komprese
16,5:1
Nejvyšší výkon
283 kW (385 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
3 750 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
850 Nm při 2 000 až 2 750 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
4,7 s
Nejvyšší rychlost
250 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 8 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
490 l
Objem palivové nádrže
82 l
Hmotnost: provozní • celková
2 115 kg • 2 705 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
9,4 • 6,1 • 7,4 l/100 km
Rozvor náprav
2 992 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 644 mm • 1 635 mm
Rozměr pneumatik
235/55R18
Rozměry: délka × šířka × výška
5 137 × 1 949 × 1 460 mm
 

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud