Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

Facelift nestojí za řeč, ale nehledě na něj je Audi A8 se vznětovým osmiválcem nádherný způsob, jak rychle a příjemně překonávat velké vzdálenosti. Nejlépe po německé dálnici, ale neztratí se ani na horších, užších a klikatějších silnicích.
Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor
Seznam kapitol
  1. Úvod; Stručná historie; Motory a technika
  2. Design exteriéru a interiéru; Ergonomie; Sedadla
  3. Fantastický motor; Jízdní vlastnosti
  4. Ceny a výbava
  5. Verdikt; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie

I přes nedávné oslabení kurzu koruny k euru začínají ceny Audi A8 stále pod psychologickou hranicí dvou milionů korun. Výměnou za 1 997 900 Kč vám prodejce předá klíčky od A8 3.0 TDI quattro. Což je mimochodem velmi dobrý motor. Zrychlení 0-100 km/h za 5,9 s a tabulková spotřeba 5,9 l/100 km mile připomínají, co dokáže s provozními parametry udělat osmistupňová převodovka. Ale je to jenom základ.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Touchpad (vlevo) slouží i jako číselník; sloty na SD karty a SIM s datovým tarifem; volič převodovky a opěrka zápěstí v jednom; nenápadná schránka v loketní opěrce a elegantní osvětlení ve stropní výplni

U testované motorizace 4.2 TDI quattro má Audi A8 v ceníku uvedenu částku 2 639 900 Kč. Sériová výbava obsahuje například adaptivní pneumatické pérování, parkovací senzory, tempomat, vyhřívané přední okno a nově také LED světlomety. Osmiválce jsou poněkud štědřejší. Bez příplatku mají světla Matrix LED, 18 palcová kola a v případě 4.2 TDI rovněž aktivní zadní diferenciál. Sedadla jsou nicméně v sérii potažena látkou...

V plně vybaveném Audi A8 se nachází sedm sběrnic CAN Bus a na 60 řídicích jednotek

Teď samozřejmě očekáváte výčet zajímavých prvků rozsáhlé příplatkové výbavy testovaného auta, zakončený dechberoucí celkovou cenou. Pokusíme se nezklamat.

Defilé příplatků

Řízení, o kterém jsme se ve stati věnované jízdním vlastnostem vyjadřovali poměrně pochvalně, nebylo obyčejné řízení. Bylo to „dynamické servořízení“ za 37 200 Kč. Volant s řadicími tlačítky stojí 4900 Kč. Kožené čalounění sedadel by vás přišlo na 63 900 Kč, vyhřívání na 12 900 a odvětrávání s masážní funkcí pro přední sedadla na 46 100 Kč.

Namísto špičkového audiosystému Bang & Olufsen za 153 100 Kč byl v „našem“ autě skromnější systém Bose za 32 900 Kč. Elektricky ovládané rolety do zadních oken vyjdou na 28 400 Kč, čtyřzónová klimatizace na 34 400 atd.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V navigaci najdete i položku Google Earth, ale bez SIM s datovým tarifem nefunguje

Tři položky vyčnívají z dlouhého seznamu cenou vysoko přesahující padesát tisíc korun: paket asistenčních systémů (jízda v pruzích, adaptivní tempomat, aktivní parkování, pre-sense) za 94 500 Kč, MMI navigace s rozhraním MMI Touch za 83 000 Kč a dvacetipalcová kovaná kola za 75 900 Kč.

Nejspokojenější zákazníky má Audi A6, na chvostu je Fiat

Nejspokojenější zákazníky má Audi A6, na chvostu je Fiat

Audi A8 4.2 TDI v testované specifikaci by podle ceníku vyšlo na 3 460 100 Kč. Kdybyste se ale trošku rozšoupli v konfigurátoru, nedalo by vůbec žádnou námahu dostat se na sumu začínající čtyřkou.

Při podobných příležitostech to říkáme často a řekneme to i dnes: Pokud vás „neluxusní“ základní výbava a vysoké ceny příplatků Audi A8 pobuřují, vězte, že nepatříte do cílové skupiny. Tak to jednoduše chodí.

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod; Stručná historie; Motory a technika
  2. Design exteriéru a interiéru; Ergonomie; Sedadla
  3. Fantastický motor; Jízdní vlastnosti
  4. Ceny a výbava
  5. Verdikt; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků