TEST Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro: Záleží, kam máte namířeno

40 komentářů

Fanz
7. července • 17:34

Momentálně vrchol ve své třídě, to auto je prostě skvělé. Vyzkoušel jsem obě motorizace a musím říct, že benzín vítězí.

jogurt
9. července • 0:00

Počkejte na BiTDI 260kW, pak názor rychle změníte.

stealth01
9. července • 8:32

Z hlediska dynamiky asi OK, ale nafta je skutečně nekultivovaná a nevhodná do tohoto auta. Jediný naftový motor, který beru je ten v SQ7. Ale V6 je zvuková tragédie.

Lidl
9. července • 14:37

nebreč

stealth01
9. července • 14:51

Když mě je to tak líto, ten nedůstojný zvuk je fakt k pláči.

Anti-automat
7. července • 12:09

Zatímco nafta se kombinuje výlučně s klasickým osmistupňovým automatem ZF a permanentním pohonem všech kol se samosvorným mezinápravovým diferenciálem Inymi slovami v tomto pripade nafta jasna volba. Do takehoto tazkeho a velkeho auta velky diesel s nalezitym 'prislusenstom' jednoznacne ano. Naftu naozaj nemusim ale v takejto konstelacii by som o benzin v cenniku ani okom nezavadil.

Zelí
7. července • 16:27

S tím se dá vcelku souhlasit.

Fanz
7. července • 0:44

Zvolil jsem novou A7 pro její neskutečný design a naprosto futuristické pojetí. Do Dieselu jsem nešel jelikož vozidlu po srovnání vůbec nesedí tak jako benzín a rozdíl 2-3 litry beru jako daň, kterou jsem se rozhodl zaplatit. Diesel je do roku 2025 zcela mrtvý ačkoli proti němu v zásadě nic nemám.

stealth01
7. července • 1:39

Hodně šťastných kilometrů. Ať dělá radost.

MM74
6. července • 12:03

Tak nevím... Jel jsem s několika lidmi v nové A7 TDI, na vzduchu a 21" kolech a to nejen po nové silnici první třídy, ale i po horších okreskách včetně železničního přejezdu a i ti, co mají třeba S Klasse byli z toho podvozku unešení. Takže beru subjektivní názor pana redaktora, ale obrázek ať si každý udělá sám až se skutečně sveze.

wtf
6. července • 5:51

255/40/20 všchna kola lichoběžníkové/ víceprvkové zavěšení a stěžovat si na komfort? :-D
To by pak autor nemohl jezdit ničím jiným, než A8/S/7er ;-)
Všechny ty Golfy, Supy a já nevím co všechno mají horší kola a zejména přední nápravy ;-)
Ale kdo to nepochopil za posledních 20let, tak to nepochopí asi nikdy.
Jinak tohle je takový luxusní dálniční cruiser, alternativa k GT třeba od Bentley, zmiňovat Supa v testu bylo dost mimo. Sup nad 150 respektive nad 200kmh je na dálnici v zatáčkách dost "odstředivý" , zase, kdo jezdí, ví, kdo ne, není o čem. Tohle odemknout nad 250 a hlavně nejsilnější naftu a odlet! ;-)
Že by se mi to nějak líbilo pro oko, to ne, ale technicky to je famózní kára, už i to přehazování profilů dopředu dozadu přímou volbou je šupa a ve finále, kolik se jich v CZ prodá... Moc toho nebude. Kdo nechápe. Kde Passat R-line končí, tam A7 začíná... A to jde ne? :-P Teď vážně, tohle se MOC povedlo. Moc.

Jan Taraba
6. července • 22:04

Ono to tak trochu částečně odemčené je. Všechny audi s omezovačem mají nastavený limit na 266km/h. Včetně verzí S a SQ.
RS mají 295, RS+ a R8 jsou bez omezovače.

stealth01
7. července • 1:38

Co přesně je myšleno RS+?
Jinak RS mají omezovač na 250km/h, který se za příplatek dá "odemknout"...

jogurt
8. července • 23:58

Papírově omezovač (mimo R8) je 250Km/h
Ve skutečnosti je opravdu u všeho, co nemá v kódu R, Vmax=266km/h, byť deklarováno je 250km/h
RS4-RS5-TTRS-RSQ3 mají deklarováno omezení na 250km/h, ale jedou 296km/h
RS6plus/RS7plus s výkonem 605 koní a R8 omezovač aktivovaný nemají.
S8 rovněž omezovač aktivní nemá

Jan Taraba
8. července • 22:29

RS6+, RS7+

Zelí
6. července • 19:16

Rozdíl mez passatem a A7 oba v benzínu není až tak velký. Odhlučnění passatu je taky famózní. Propastný rozdíl nastává až při srovnání dieslů. Na třílitr bitdi v A7 nemá passat vůbec nárok s žádnou svou naftovou motorizací !!!! To je naprosto jiná liga.

Jan Taraba
6. července • 22:00

Srovnávat s passatem je asi dost mimo mísu. Passat není ani liftback, ani nemá srovnatelnou techniku jako vzduchové pérování, matrix, atd.
Můžeme typově srovnávat s Arteonem, ale i tak je to auto za polovinu peněz, které se s A7 srovnávat nemůže.To pochopí každý po cca prvních 5km jízdy. Aniž bych tím chtěl ublížit Arteonu.....

stealth01
7. července • 1:37

Jízda s Arteonem i Passatem není prostě tak uhlazená a vytříbená jako v A7 nové generace. Na druhou stranu ty rozdíly nejsou až tak propastné, u VW jde cítit taková topornost, prkennost a akustická pohoda je srovnatelná možná v rychlostech do stovky.
To samé jsem pozoroval při aktuálním porovnávacím testu mezi SQ7 a novým Touaregem. Do 90 km/h je VW dokonce bych řekl tišší, ale v dálničních rychlostech má jednoznačně navrch SQ7.

Zelí
7. července • 9:47

Otázkou je, jestli je úplné odřezání od vnějších hluků způsobených rychlou jízdou žádoucí. Passat je odhlučněn skvěle a víc bych to asi ani nechtěl. Nevtíravý zvuk z rychlé jízdy je i jakousi připomínkou k opatrnosti. Navíc do u nás platných limitů není slyšet nic. Samozřejmě při jízdě po autobahnu v rychlostech kolem 250 je hluk patrný, ale vnímání je tak zaostřeno na jízdu, že hluk nevnímáte. A nemůže být ani příliš výrazný, když se manželka podřimující na sedadle spolujezdce nevzbudí.:-D

Michal220
6. července • 7:51

Z venku vypadá senzačně.Viděl jsem ji v červené a prvně vůbec nevěděl co to je.

Audis
5. července • 22:54

Redakce: a jak jezdí to ultra Quattro? Neutrálně, mírně pretacive? V extrému jede bokem a lze schválně přetočit? Je na velmi kluzkem povrchu cítit počáteční předek a pak připojení zadku (stojím, vytocena kola a plný plyn) ?
Je schopen přenést nadpoloviční moment dozadu? (jestli je koncepce motor-rozvodovka - kardan dozadu - ultra Quattro spojka, tak to není technicky mozne)

XYZ
5. července • 20:05

Až budu jednou velkej kluk (a prodám ledvinu a pošlu manželku šlapat chodník...), tak si A7 snad taky někdy pořídím. Já jsem Audiny a koncern obecně nikdy moc nemusel, ale S5 a hlavně A7 jsou opravdu srdcovky, ty se jim povedly.

Jan Taraba
6. července • 21:55

No ano, souhlasím. Jen je otázkou, zda vzít rozumně ojeté biturbo minulé generace se špičkovým motorem, který nová generace dostane až 2019 jako S7 (BiTDI 260kW) a mít za poloviční cenu stejné auto bez laserových světlometů a haptické odezvy blbě umístěného displeje a bez LED linky mezi zadními lampami, nebo dát milion navíc za horší motor v nové generaci, která zas až tak moc nového nenabízí.
Soudě podle rostoucích cen ojetých A7 bych řekl, že klienti volí (minimálně dočasně, než si budou mít možnost objednat výkonnější motory) spíše generaci první.

stealth01
5. července • 16:33

S tím komfortem je to zvláštní. Ja jsem měl půjčenou A7 se vzduchovým podvozkem a fakt mě dostalo, jak byla i na 21” komfortní. Náročné řidiče neosloví v této kategorii nic, je to proste cestovní auto na přesun po evropských dálnicích. Nelíbí se mi, ze k TDI dostanete Quattro s diferakem a TFSI má jen pripojitelny zadek a taky implementace rychlé dvojspojky pro benzin, když nafta má 8 rychl skříň od ZF. Divná doba (nemluvím o té šílenosti v podobě fake koncovek výfuků). Jízdně a komfortem je to ale skvělé auto.

Jan Taraba
6. července • 21:49

Upřímně řečeno: Ultra Quattro je něco, o co zákazníci Audi nepochybně nestojí. A to bez ohledu na to, že to funguje. Chápu na jednu stranu, že Audi se snaží podobnými polopaksvilnímí řešeními vyhnout výpalnému za překročení CO2 a TOP techniku (Quattro a ZF převodovku) dává tím pádem pouze do V6 TDI, kterou tím jaksi prodejně podporuje na úkor benzínu, což automobilce logicky snižuje fleetový průměr emisí CO2.. Protože aktuálně benzínová V6 vyjde ve slušné výbavě na 100+ tisíc €, troufám si tvrdit, že to ekovýpalné v ceně zahrnuto je a neměli by auto prznit ani sedmikvaltovým DSG, ani připojitelným pohonem Ultra.

Jan Mička
6. července • 15:22 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Dobrý den,psal jsem Vám SZ na Auto.cz, mrkněte :-).Honza

Zelí
5. července • 16:51

Když chceš lepší mechaniku musíš koupit naftu. To je logické. Benzín je jen náhražka... Zatímco s tímto benzínem měli pánové spotřebu mezi 10-11 litry, s tdi by měli při tomto rychlostním režimu spotřebu mezi 6-7 litry. Holt, kdo chce kam, pomozme mu tam.

lolo
5. července • 21:41

To je ale absolutni nesmysl. Netreba takovou devbilitu vubec komentovat.

tom
6. července • 9:02

Debilitu mozna pro tebe. Ale evropaky urednik vidi emise...

Leoš
5. července • 21:17

Dýzl patří do traktoru. A s těma litrama jdi taky do hajzlu. Paliva se srovnávaj na energetickej obsah.

neodborník
6. července • 1:04

Koukám že pokrok se rozjel od nafty v kamnech k traktorům. Sranda musí bejt, jen tak dál. K čemu je takový srovnávání dle energie, když to cenový se provádí v litrech ?

Martin
6. července • 11:42

Nafta v kamnech je rčení ze 70.let. Od té doby neplatí, kdo pamatuje naftu v kamnech, je dneska důchodce.
Paliva se sice prodávají na litry, ale srovnávat cena by se měla skutečně jinak. Ono když si koupíte kubík smrku, nebo kubík buku, je tam rozdíl ve výhřevnosti značnej. Kdyby se ten smrk ještě danil navíc...?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
6. července • 19:07

Pro popsaný jízdní režim na dálnici cituji : "Slušných 10,3 litru s občasnými sto dvacítkami na omezeních, sporadickými 180 km/h, kde to bylo možné, převážně ale sto šedesátkou skoro všude."
jsem stoprocentně přesvědčen, že bitdi v třílitru by to jelo za 7 litrů.
Dvoulitrové tdi s dsg tento režim zvládne pohodlně do 6 litrů, to mám osobně vyzkoučeno opakovaně.

Tias
6. července • 21:42

Jezdím 3 litrový dieselem i 3 litrový benzinem, rozdíl ve spotřebě je 2-3 litry, rozdíl v kultivovanosti porad obrovský.

Zelí
7. července • 9:38

Souhlasím. Jezdím dieslem i benzínovým šestiválcem a rozdíl je patrný. Spotřeba šestiválce je víceméně dvojnásobkem spotřeby dieslu.:-D

Martin
7. července • 11:06

V litrech, navíc za dańově deformovanou cenu.

Zelí
7. července • 16:22

Sanozřejmě v litrech.....

Zelí
7. července • 16:24

Ještě abych to upřesnil diesel jezdí mezi 5-6 l/100km a benzín mezi 10-12l/100km.

Hans
5. července • 16:22

Aneb koncernu neni nikdy dost a bude ho zde cim dal vic,!

Walter
5. července • 16:29

Četls to blbečku? :) Pak bys možná pochopil, že za tohle ten tvůj strašák v podobě koncernu vděčný asi nebude.

Doporučujeme

Články odjinud