TEST Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro: Záleží, kam máte namířeno

Hans  |  05. 07. 2018 16:22

Aneb koncernu neni nikdy dost a bude ho zde cim dal vic,!

Odpovědět  |   | 
Walter  |  05. 07. 2018 16:29

Četls to blbečku? :) Pak bys možná pochopil, že za tohle ten tvůj strašák v podobě koncernu vděčný asi nebude.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 07. 2018 16:33

S tím komfortem je to zvláštní. Ja jsem měl půjčenou A7 se vzduchovým podvozkem a fakt mě dostalo, jak byla i na 21” komfortní. Náročné řidiče neosloví v této kategorii nic, je to proste cestovní auto na přesun po evropských dálnicích. Nelíbí se mi, ze k TDI dostanete Quattro s diferakem a TFSI má jen pripojitelny zadek a taky implementace rychlé dvojspojky pro benzin, když nafta má 8 rychl skříň od ZF. Divná doba (nemluvím o té šílenosti v podobě fake koncovek výfuků). Jízdně a komfortem je to ale skvělé auto.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  05. 07. 2018 16:51

Když chceš lepší mechaniku musíš koupit naftu. To je logické. Benzín je jen náhražka... Zatímco s tímto benzínem měli pánové spotřebu mezi 10-11 litry, s tdi by měli při tomto rychlostním režimu spotřebu mezi 6-7 litry. Holt, kdo chce kam, pomozme mu tam.

Odpovědět  |   | 
Leoš  |  05. 07. 2018 21:17

Dýzl patří do traktoru. A s těma litrama jdi taky do hajzlu. Paliva se srovnávaj na energetickej obsah.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  06. 07. 2018 01:04

Koukám že pokrok se rozjel od nafty v kamnech k traktorům. Sranda musí bejt, jen tak dál. K čemu je takový srovnávání dle energie, když to cenový se provádí v litrech ?

Odpovědět  |   | 
Martin  |  06. 07. 2018 11:42

Nafta v kamnech je rčení ze 70.let. Od té doby neplatí, kdo pamatuje naftu v kamnech, je dneska důchodce.
Paliva se sice prodávají na litry, ale srovnávat cena by se měla skutečně jinak. Ono když si koupíte kubík smrku, nebo kubík buku, je tam rozdíl ve výhřevnosti značnej. Kdyby se ten smrk ještě danil navíc...?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  06. 07. 2018 19:07

Pro popsaný jízdní režim na dálnici cituji : "Slušných 10,3 litru s občasnými sto dvacítkami na omezeních, sporadickými 180 km/h, kde to bylo možné, převážně ale sto šedesátkou skoro všude."
jsem stoprocentně přesvědčen, že bitdi v třílitru by to jelo za 7 litrů.
Dvoulitrové tdi s dsg tento režim zvládne pohodlně do 6 litrů, to mám osobně vyzkoučeno opakovaně.

Odpovědět  |   | 
Tias  |  06. 07. 2018 21:42

Jezdím 3 litrový dieselem i 3 litrový benzinem, rozdíl ve spotřebě je 2-3 litry, rozdíl v kultivovanosti porad obrovský.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  07. 07. 2018 09:38

Souhlasím. Jezdím dieslem i benzínovým šestiválcem a rozdíl je patrný. Spotřeba šestiválce je víceméně dvojnásobkem spotřeby dieslu.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  07. 07. 2018 11:06

V litrech, navíc za dańově deformovanou cenu.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  07. 07. 2018 16:22

Sanozřejmě v litrech.....

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  07. 07. 2018 16:24

Ještě abych to upřesnil diesel jezdí mezi 5-6 l/100km a benzín mezi 10-12l/100km.

Odpovědět  |   | 
lolo  |  05. 07. 2018 21:41

To je ale absolutni nesmysl. Netreba takovou devbilitu vubec komentovat.

Odpovědět  |   | 
tom  |  06. 07. 2018 09:02

Debilitu mozna pro tebe. Ale evropaky urednik vidi emise...

Odpovědět  |   | 

Dobrý den,

psal jsem Vám SZ na Auto.cz, mrkněte .

Honza

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  06. 07. 2018 21:49

Upřímně řečeno: Ultra Quattro je něco, o co zákazníci Audi nepochybně nestojí. A to bez ohledu na to, že to funguje. Chápu na jednu stranu, že Audi se snaží podobnými polopaksvilnímí řešeními vyhnout výpalnému za překročení CO2 a TOP techniku (Quattro a ZF převodovku) dává tím pádem pouze do V6 TDI, kterou tím jaksi prodejně podporuje na úkor benzínu, což automobilce logicky snižuje fleetový průměr emisí CO2.. Protože aktuálně benzínová V6 vyjde ve slušné výbavě na 100+ tisíc €, troufám si tvrdit, že to ekovýpalné v ceně zahrnuto je a neměli by auto prznit ani sedmikvaltovým DSG, ani připojitelným pohonem Ultra.

Odpovědět  |   | 
XYZ  |  05. 07. 2018 20:05

Až budu jednou velkej kluk (a prodám ledvinu a pošlu manželku šlapat chodník...), tak si A7 snad taky někdy pořídím. Já jsem Audiny a koncern obecně nikdy moc nemusel, ale S5 a hlavně A7 jsou opravdu srdcovky, ty se jim povedly.

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  06. 07. 2018 21:55

No ano, souhlasím. Jen je otázkou, zda vzít rozumně ojeté biturbo minulé generace se špičkovým motorem, který nová generace dostane až 2019 jako S7 (BiTDI 260kW) a mít za poloviční cenu stejné auto bez laserových světlometů a haptické odezvy blbě umístěného displeje a bez LED linky mezi zadními lampami, nebo dát milion navíc za horší motor v nové generaci, která zas až tak moc nového nenabízí.
Soudě podle rostoucích cen ojetých A7 bych řekl, že klienti volí (minimálně dočasně, než si budou mít možnost objednat výkonnější motory) spíše generaci první.

Odpovědět  |   | 
Audis  |  05. 07. 2018 22:54

Redakce: a jak jezdí to ultra Quattro? Neutrálně, mírně pretacive? V extrému jede bokem a lze schválně přetočit? Je na velmi kluzkem povrchu cítit počáteční předek a pak připojení zadku (stojím, vytocena kola a plný plyn) ?
Je schopen přenést nadpoloviční moment dozadu? (jestli je koncepce motor-rozvodovka - kardan dozadu - ultra Quattro spojka, tak to není technicky mozne)

Odpovědět  |   | 
wtf  |  06. 07. 2018 05:51

255/40/20 všchna kola lichoběžníkové/ víceprvkové zavěšení a stěžovat si na komfort?
To by pak autor nemohl jezdit ničím jiným, než A8/S/7er
Všechny ty Golfy, Supy a já nevím co všechno mají horší kola a zejména přední nápravy
Ale kdo to nepochopil za posledních 20let, tak to nepochopí asi nikdy.
Jinak tohle je takový luxusní dálniční cruiser, alternativa k GT třeba od Bentley, zmiňovat Supa v testu bylo dost mimo. Sup nad 150 respektive nad 200kmh je na dálnici v zatáčkách dost "odstředivý" , zase, kdo jezdí, ví, kdo ne, není o čem. Tohle odemknout nad 250 a hlavně nejsilnější naftu a odlet!
Že by se mi to nějak líbilo pro oko, to ne, ale technicky to je famózní kára, už i to přehazování profilů dopředu dozadu přímou volbou je šupa a ve finále, kolik se jich v CZ prodá... Moc toho nebude. Kdo nechápe. Kde Passat R-line končí, tam A7 začíná... A to jde ne? Teď vážně, tohle se MOC povedlo. Moc.

Odpovědět  |   | 
Michal220  |  06. 07. 2018 07:51

Z venku vypadá senzačně.Viděl jsem ji v červené a prvně vůbec nevěděl co to je.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  06. 07. 2018 19:16

Rozdíl mez passatem a A7 oba v benzínu není až tak velký. Odhlučnění passatu je taky famózní. Propastný rozdíl nastává až při srovnání dieslů. Na třílitr bitdi v A7 nemá passat vůbec nárok s žádnou svou naftovou motorizací !!!! To je naprosto jiná liga.

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  06. 07. 2018 22:00

Srovnávat s passatem je asi dost mimo mísu. Passat není ani liftback, ani nemá srovnatelnou techniku jako vzduchové pérování, matrix, atd.
Můžeme typově srovnávat s Arteonem, ale i tak je to auto za polovinu peněz, které se s A7 srovnávat nemůže.To pochopí každý po cca prvních 5km jízdy. Aniž bych tím chtěl ublížit Arteonu.....

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  07. 07. 2018 01:37

Jízda s Arteonem i Passatem není prostě tak uhlazená a vytříbená jako v A7 nové generace. Na druhou stranu ty rozdíly nejsou až tak propastné, u VW jde cítit taková topornost, prkennost a akustická pohoda je srovnatelná možná v rychlostech do stovky.
To samé jsem pozoroval při aktuálním porovnávacím testu mezi SQ7 a novým Touaregem. Do 90 km/h je VW dokonce bych řekl tišší, ale v dálničních rychlostech má jednoznačně navrch SQ7.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  07. 07. 2018 09:47

Otázkou je, jestli je úplné odřezání od vnějších hluků způsobených rychlou jízdou žádoucí. Passat je odhlučněn skvěle a víc bych to asi ani nechtěl. Nevtíravý zvuk z rychlé jízdy je i jakousi připomínkou k opatrnosti. Navíc do u nás platných limitů není slyšet nic. Samozřejmě při jízdě po autobahnu v rychlostech kolem 250 je hluk patrný, ale vnímání je tak zaostřeno na jízdu, že hluk nevnímáte. A nemůže být ani příliš výrazný, když se manželka podřimující na sedadle spolujezdce nevzbudí.

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  06. 07. 2018 22:04

Ono to tak trochu částečně odemčené je. Všechny audi s omezovačem mají nastavený limit na 266km/h. Včetně verzí S a SQ.
RS mají 295, RS+ a R8 jsou bez omezovače.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  07. 07. 2018 01:38

Co přesně je myšleno RS+?
Jinak RS mají omezovač na 250km/h, který se za příplatek dá "odemknout"...

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  08. 07. 2018 22:29

RS6+, RS7+

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  08. 07. 2018 23:58

Papírově omezovač (mimo R8) je 250Km/h
Ve skutečnosti je opravdu u všeho, co nemá v kódu R, Vmax=266km/h, byť deklarováno je 250km/h
RS4-RS5-TTRS-RSQ3 mají deklarováno omezení na 250km/h, ale jedou 296km/h
RS6plus/RS7plus s výkonem 605 koní a R8 omezovač aktivovaný nemají.
S8 rovněž omezovač aktivní nemá

Odpovědět  |   | 
MM74  |  06. 07. 2018 12:03

Tak nevím... Jel jsem s několika lidmi v nové A7 TDI, na vzduchu a 21" kolech a to nejen po nové silnici první třídy, ale i po horších okreskách včetně železničního přejezdu a i ti, co mají třeba S Klasse byli z toho podvozku unešení. Takže beru subjektivní názor pana redaktora, ale obrázek ať si každý udělá sám až se skutečně sveze.

Odpovědět  |   | 
Fanz  |  07. 07. 2018 00:44

Zvolil jsem novou A7 pro její neskutečný design a naprosto futuristické pojetí. Do Dieselu jsem nešel jelikož vozidlu po srovnání vůbec nesedí tak jako benzín a rozdíl 2-3 litry beru jako daň, kterou jsem se rozhodl zaplatit. Diesel je do roku 2025 zcela mrtvý ačkoli proti němu v zásadě nic nemám.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  07. 07. 2018 01:39

Hodně šťastných kilometrů. Ať dělá radost.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  07. 07. 2018 12:09

Zatímco nafta se kombinuje výlučně s klasickým osmistupňovým automatem ZF a permanentním pohonem všech kol se samosvorným mezinápravovým diferenciálem

Inymi slovami v tomto pripade nafta jasna volba. Do takehoto tazkeho a velkeho auta velky diesel s nalezitym 'prislusenstom' jednoznacne ano. Naftu naozaj nemusim ale v takejto konstelacii by som o benzin v cenniku ani okom nezavadil.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  07. 07. 2018 16:27

S tím se dá vcelku souhlasit.

Odpovědět  |   | 
Fanz  |  07. 07. 2018 17:34

Momentálně vrchol ve své třídě, to auto je prostě skvělé. Vyzkoušel jsem obě motorizace a musím říct, že benzín vítězí.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  09. 07. 2018 00:00

Počkejte na BiTDI 260kW, pak názor rychle změníte.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  09. 07. 2018 08:32

Z hlediska dynamiky asi OK, ale nafta je skutečně nekultivovaná a nevhodná do tohoto auta. Jediný naftový motor, který beru je ten v SQ7. Ale V6 je zvuková tragédie.

Odpovědět  |   | 
Lidl  |  09. 07. 2018 14:37

nebreč

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  09. 07. 2018 14:51

Když mě je to tak líto, ten nedůstojný zvuk je fakt k pláči.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 248 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A