TEST Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro: Záleží, kam máte namířeno

Ve svém označení nosí slůvko Sport, má 340 přeplňovaných benzínových koní a vypadá opravdu odhodlaně, nová A7 se však náročné řidiče oslovit nesnaží. Je spíše rychlá než skutečně sportovní.
Seznam kapitol
  1. Úvod, dojem, interiér
  2. Motor, jízda, závěr
  3. Kompletní fotogalerie
Radosti
Výkony motoru v poměru s jeho efektivitou
Stabilita a mechanická přilnavost podvozku
Celkový design
Koncentrace moderních technologií
Starosti
Horší komfort jízdy na dvacetipalcových kolech
Dvouspojková převodovka neřadí tak hladce, jak by měla
Poněkud chaotické označování modelů
8  /10
Pokračování testu
Fotogalerie35 fotografií
_DSC1073.JPG _DSC1075.JPG _DSC1077.JPG

O Audi A7 Sportback vás bude kdekdo přesvědčovat, že jde o čtyřdveřové kupé, přitom je to normální, tedy možná trochu štíhlejší, pětidveřový liftback. Není to samozřejmě pouze případ Audi, vždyť značky Mercedes-Benz či BMW jsou v tom namočeny naprosto stejně, otázkou zůstává, proč. Bylo by před klientelou preferující luxusní zboží ostudné mluvit o praktické stránce věci? Nebo kde je ten problém?

První jízda s Audi A6 55 TFSI quattro S tronic: Enterprise v beta verzi

První jízda s Audi A6 55 TFSI quattro S tronic: Enterprise v beta verzi

V podobném duchu bychom mohli mluvit také o nejnovější formě označování motorů. Zapomeňte na to, že vám číselný kód prozradí objem pohonné jednotky. Podle zdroje uvnitř Audi si někteří klienti stěžovali, že z 3.0 TFSI nelze poznat konkrétní výkonovou variantu. Jak ale z 55 TFSI zjistíte, že máte pod kapotou přesně 340 koní, také dost dobře nechápu.

Dobře, nechejme teď lingvistické patálie stranou a pojďme se raději podívat na to, co je na Audi A7 Sportback s třílitrovým benzínovým šestiválcem opravdu důležité.

Stejně jen vypadá

Pokud by se debata stočila k liftbackům, pravděpodobně vám s ohledem i na aktuální stav vozového parku na našich silnicích napadne Octavia a možná ještě aktuální Superb. V rámci koncernu byste samozřejmě nebyli daleko, kromě výklopné zádi a snadno přístupnému zavazadlovému prostoru však jakákoli analogie končí.

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Audi A7 je svou stavbou i ve srovnání se Superbem nesrovnatelně větší, co ale ještě více bije do očí, je nápadná podoba s předchůdcem. Podle ostřeji vyrýsovaných prolisů na karoserii, zadních světel přes celou šířku auta či obrovské šestiúhelníkové masce je zřejmé, že jde o nový Sportback. Prakticky stejná silueta i proporce však svádí k domněnce, že celkově jsou změny spíše evoluční než revoluční.

Při podrobnějším zkoumání nicméně zjistíte, že klempíři snadnější práci mít nebudou, plechy u obou aut navzájem nezamění. Nová generace je navíc po všech stránkách řádově o milimetry menší, navíc objem kufru se nezměnik- Pořád má 535 litrů.

Audi A7 Sportback– srovnání rozměrů s předchůdcem
Model Audi A7 Sportback II Audi A7 Sportback I
Délka (mm) 4969 4974
Šířka (mm) 1908 1911
Výška (mm) 1422 1420
Rozvor (mm) 2926 2914
Objem zavazadelníku (l) 535 535

Důvodem je fakt, že A7 je postavena na modulární platformě MLB Evo společné pro všechny velké modely Audi, včetně Q7 a Q8, a tudíž tu máme konstrukčně velmi vyspělé pětiprvkové zavěšení v každém podběhu. To už se ale dostáváme do hloubky, tak pojďme otevřít dveře a podívat se, co tam najdete.

Pro Spocka jako dělané

Jedna z hlavních fiktivních postav sci-fi světa Star Treku by se za volantem Audi A7 díky zcela nové koncepci ovládání připomínající hvězdné koráby nepochybně zorientovala s prstem v nose, obyčejným lidem však potrvá pochopení celkové logiky asi trochu déle.

Neříkám, že je špatná. Po týdnu soužití jsem měl pocit, že jsem si ke dvojici velkých dotykových obrazovek téměř zcela eliminujících hardwarová tlačítka našel svou cestu, dokonce jsou natočené k řidiči. Pravdou ale je, že poslepu, jako to bylo u předchozího modelu, systém MMI ovládat nelze. Navzdory přehlednému rozvržení a velkým virtuálním tlačítkům se musíte tím směrem pokaždé podívat, ať už chcete cokoli hledat v menu nebo jen zvýšit teplotu v kabině.

TEST Audi A8 50 TDI quattro: Panu ministrovi s láskou

TEST Audi A8 50 TDI quattro: Panu ministrovi s láskou

Jako další drobný ale nezanedbatelný krok zpět na mě působí přemístění horního displeje z vrcholu palubní desky na klasické místo vpravo od volantu. Chápu, že to v Audi chtěli mít jinak, než je dnes běžné už i v mainstreamu, navíc navigaci si můžete pustit přímo před sebou na přístrojovém panelu, případně sledovat její povely přes head-up zobrazení, nemálo funkcí však pořád budete ovládat přes displeje, a to znamená další odpoutávání pozornosti.

Pokud opomeneme lehce kontroverzní rozvržení ovládacích prvků, A7 nevybočuje ze zavedených pravidel. Dostanete vynikající pozici za volantem, výtečně navržená sedadla a špičkové zpracování tradičně kvalitních materiálů. Také vzadu je teď více místa, a přestože zavazadelník svou velikostí rekordy netrhá, pořád je dost veliký, abyste měli problém dosáhnout na předměty zapadlé k zadním opěradlům.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, dojem, interiér
  2. Motor, jízda, závěr
  3. Kompletní fotogalerie
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků