Test Audi A7 Sportback 3.0 biTDI quattro: Prémiové svezení

jendabenda  |  14. 11. 2014 10:02

No nevím, kdo a jak s tím těch 5000km jezdil, já mám s identickým vozem (11500km) průměrnou spotřebu od počátku doteď 7,88l/100km a rekord byl expresní noční dálniční přesun na trase dlouhé 1050km s průměrnou rychlostí 162km/h za 9,5l na sto.

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  14. 11. 2014 11:23

novinářský auto s průměrem 10,2l když ty máš 8l se ti zdá moc velký rozdíl, ale no tak

Odpovědět  |   | 
goes  |  14. 11. 2014 11:38

Uprimne receno, mas-li s tim biturbem spotrebu pod tech 8 litru jak pises, pak s tim jezdis jak s hnojem 90 po okresce. Prumerna spotreba vice jak 50 majitelu je cca 9,5 litru, coz je uveritelne a pod 8 to davaji jenom 4, coz asi o necem vypovida.

Ja mam jen 180 kW TDI a tu kombinaci mam pod tech 8 litru, to jezdim v podstate mimo mesta a vice mene klidne okresky + dalnice, tempo dalnicni tak tech 130-180 jak kdy a jak kde, okresky neco nad limit a v tom neco malo mesta. Pri cca 3 tydennim jezdeni s A6 s biTDI sem jezdil pri stejnem stylu za tech cca 9-9,5 litru a to je spotreba toho auta, ktera je uveritelna.

TO, ze to auto je velmi efektivni na dalnici to verim, byt prumer 160 kmh znamena non stop to tlacit na 200+, bo zpomaleni, prestavky, tankovani apod. a mit na konci 9,5 no jako teoreticky bych to i bral odpovida to vice mene tomu ,co zere to moje s tim, ze to biturbo ma trochu delsi prevody, takze toci pak mene.

Ale dlouhodobou mit v A6/A7 s biTDI pod 8 litru proste znamena naprosto defenzivni jizda s hnojem.

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  14. 11. 2014 12:46

Covece, ze tem recem vubec veris? Vzdyt si sem kazdy muze psat co che a neni zadna realna moznost zjistit, zda si to nahodou necuca z prstu.

Je tu vzdy hromada lidi, kteri vlastni prave recenzovany vuz (ackoliv je v prodeji treba mesic) a tak 'vedi sve'. Dale je tu hromada expertu, jez zvladaji jezdit s TSI za 3.1 l na 100 km. Take jsou zde typani, kteri jezdili uplne se vsim a uplne vsude ...

Zdejsi debata je na urovni 4 cenove. Racionalni argumenty zde nemaji misto.

Odpovědět  |   | 
jendabenda  |  14. 11. 2014 12:56

Spotřeba je vždycky kombinace auta a pravé nohy od kolena dolů. Realita ukazuje, že bitdi nejezdí reálně, mimo extrém, za víc než třílitry s jedním turbem, takže pokud se 180kW někdo jezdí těsně pod 8, což je obvyklé, je běžné totéž s biturbem.
Defenzivní jízda je kolem 6,5, ale hodně záleží na kvalitě nafty. Verva, Agip+VIF a Slovnaft+VIF dávají i 0,5l dolů.

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  14. 11. 2014 13:50

Pro mne za mne. Je mi to opravdu fuk.

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  14. 11. 2014 14:16

Spis mne zajimaji jine veci:

Nejsou modely se 2 a vice turby nejak zasadne poruchovejsi? Teorie pravdepodobnosti rika, ze cim vice soucasti system ma, tim je vetsi riziko poruchy. Neni nutne takovy stroj podstatne vice opecovavat?

O problemech s EGR ventily jiz koluji legendy. Mam takove nejasne podezreni, ze ve vyfukovem systemu s vice vlozenymi turby, bude ventilu vice, ne? Ma nekdo zkusenosti s jejich poruchovosti?

Odpovědět  |   | 
honza  |  14. 11. 2014 14:55

U dieslových motorů s časováním a proměnným zdvihem ventilů funkci egr přebírá překřížení ventilů. Nezkoumal jsem, u kterých motorů to mají, ale je to vcelku logické řešení. Problém bych viděl u benzíňáků, kde je potřeba výfukové plyny ochladit kvůli samozápalům. Další podrobnosti neznám.

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  14. 11. 2014 15:57

To jsem netusil. Diky.

Odpovědět  |   | 
af  |  14. 11. 2014 16:32

Je jasné že dvě turba jsou náchylnější na poruchy než jedno. Ale je třeba si uvědomit že takovéhle auta se doma v garáži neopravují. Už vidím úsměv na tváři manažera Audi servisu: Ale, turbo se nám polámalo, a hrome konstruktéři spojili neoddělitelně obě do jednoho, hm a sakra, je k tomu přibastlená i řidicí jednotka. Dáme vám 50tiprocentní kulanci(fiktivní), přidejte 150 000,- a spravíme to.

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  14. 11. 2014 18:01

Nesmysl, ale když ti to dělá radost, tak plácej dosyta. Mimochodem za servisní prohlídku 60000km včetně oleje a ostatních bazmeků jsem zaplatil včetně dph 8780kč. Co na to sojadruzi od hjondé...? Tam se pod desítku nedostanete.

Odpovědět  |   | 
af  |  14. 11. 2014 19:55

Tak určitě sojadruhu Trabante.

Odpovědět  |   | 
slavek  |  15. 11. 2014 22:12

To mate bud 50% slevu, nebo 2.0 TDI se 4l naplni.
Protoze na mych fakturach je 8,5l oleje za cca 1000kc/l, dale filtry (ani jeden neni pod 1000kc) a hodina prace tusim 1600 bez DPH, cimz se s nejlevnejsim servisem nevejdu ani do 12000.- To plati v Audi Jarov, Porsche Prosek i NH Car. Pokud vite o autorizovanem servisu audi v okoli Prahy, kde se s 3.0 TDI dostanu na Vasi castku, prosim o sdeleni.

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  18. 11. 2014 08:37

Auta servisujeme podle lokality pobocek firmy v Porsche Plzen, Barth HK a Porche CB. Olej platime v Barth 560kc, v Porsche 630, vytazeno z faktur, olej pro Audi i VW nam uctuji za stejnou cenu, coz nektere servisy napriklad v Praze rozlisuji a uctuji jinak. Servisni prohlidka u A7 je uctovana za 2150kc, filtry, olej a drobny material 6600. U btdi je rozdil proti tdi v tom, ze se v 60000 nemeni olej v prevodovce, coz naklady snizuje, proto je garancka u bitdi levnejsi.

Odpovědět  |   | 
tito  |  18. 11. 2014 15:02

Litr oleje za 1000 (nákup je 200 bez DPH), hodina práce 1600 bez DPH a filtry za 1000+ (nákup 320kč) je prasečina. Doporučuji změnit servis a jezdit mimo Prahu. A hlavně si vydupat paušální slevu, protože to, co vám účtují, je opravdu hodně za rozumnou čarou. Udělejte neveřejné výběrové řízení a budete servisovat za polovinu. Servis je to, co koncesionářům vytváří přidanou hodnotu a někteří neznají rozumné meze, je potřeba je trochu přitlačit.

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  14. 11. 2014 17:42

Biturbo má díky sekvenčnímu přeplňování a 8 vstřikům místo 6 u TDI efektivnější spalování a tedy nižší spotřebu na stejnou práci. A v tom je právě ten oříšek. Pojedu-li na rozumné hladině "nekázně", tedy limit v obci a limit +20 mimo obec, nemá BiTDI problém jet za 7, TDI pojede kolem 8. Jízda na limitech, tedy 50/90/130 je u mého auta 5,8-6,2 a u TDI to bude stejné. Ostrá dálniční 200+ po omezovač, což je 250 u TDI a 265 u BiTDI je plusminus deset u obou. Hodně záleží na tom, kolikrát provoz donutí zpomalit a jet klidněji.
Na minulém TDI 180kw jsem jezdil za víc, než teď s BiTDI. Tedy pokud si nezapnu actuator, dynamic sound láká šlapat na plyn kvůli poslechu a pak to žere znatelně víc. V mém případě jde o A7 BiTDI ještě před fl, tedy 313k, ovšem s Racechip Pro2, kde má údajně být 397k, tomu nevěřím, ale 350 tam asi je.
A ješté k negativům testu přidávám dojem malého prostoru nad hlavou u auta se střešním oknem a naopak nesouhlasím s kritikou nočního vidění. Zobrazí s gongem ožralu na krajnici a na displej není potřeba koukat, promítne ho headup přímo před očima. Těch 50 litrů za eliminaci rizika, že v noci přehlédnete chodce v černém rozhodně stojí.

Odpovědět  |   | 
honza  |  14. 11. 2014 18:30

Není špatné odlišit marketing od skutečnosti. Až 8 vstřiků neznamená vždy 8 vstřiků. Větší počet vstřiků při velké zátěži umožňuje dostat do válce více paliva a přitom nepřekročit limitní tlak kolem horní úvratě. Spalování probíhá v režimu podobnému rovnotlakému spalování, při kterém nárust tlaku způsobený vznícením paliva z následující dávky je eliminován pohybem pístu dolů. Max. tlak zůstává podobný jako u slabšího provedení, ale působí na píst delší dobu. Při malé zátěži je těch dávek naopak co nejméně, aby bylo využito tepelné energie paliva na co nejdelší dráze pístu a dosáhlo nejlepší účinnosti. Za vším je třeba hledat odpovědi na otázku, proč dnešní motory mají stále větší kr. momenty při stejném oběmu...

Odpovědět  |   | 
honza  |  14. 11. 2014 19:36

Ach, ta čeština - oběm vs. objem

Odpovědět  |   | 
af  |  14. 11. 2014 20:01

Ostrá dálniční 200+ po omezovač, což je 250 u TDI a 265 u BiTDI je plusminus deset u obou.
???
Si spad z hrušky na hlavu že tu meleš takovéto srance?

Odpovědět  |   | 
jendabenda  |  14. 11. 2014 21:32

S čím máš problém strejdo? Že tvůj ix20 jede stěží 170 a před ohluchnutím zjistíš, že přitom žere 15? Nojo, měl sis koupit auto.

Odpovědět  |   | 
af  |  14. 11. 2014 22:26

Mám problém s tím že tu někdo udává naprosto nereálné spotřeby paliva.
Vysvětlení může být jednoduché:
1. pisálek auto viděl leda tak na fotce a budí ho ze spaní fantazie jak fičí 250 se spotřebou do deseti.
2.pisálek auto vlastní ale otevřeně lže, protože je mu zatěžko přiznat že to v té rychlosti (jako jakékoli jiné auto) žere jak tank.
3.Franta u piva povídal ...
P.S. Hnůjdajem nejezdím. Mám Škodu 120LS která při 270 žere 8,6L na sto.

Odpovědět  |   | 
Colin  |  15. 11. 2014 10:15

Já si myslím, ze s BiTdi není problém jezdit dálky nad limity dejme tomu kolem 7l. Vycházím z toho, ze naše A6 před tímto nejnovějším faceliftem s upraveným výkonem od Dieselpower 305 koni, 625 Nm jezdí např Liberec - Brno za 6,2l a zpět za 6,4l (dva různí řidiči, jízda nad limity, 3 lidi, neustále předjíždění kamionu atd.).

Odpovědět  |   | 

Spotřeba dle PPC, nebo tankování? Většinou po těch super úpravách ECU spotřeba lže

Apple iPhone 8 64GB Space Gray (Vodafone) | Apple iPod Shuffle 3rd gen 2GB Pink | Apple MacBook Pro 13" (Mid 2012, i5, 8GB RAM, 120GB SSD) |

Odpovědět  |   | 
jendabenda  |  15. 11. 2014 18:41

Kecá jen v případě levných powerboxů, které mění pouze data o tlaku na liště. Což se koriguje změnou nastavení ze 100 na 115 v ECU 17.
U chiptuningu přepisem datové mapy pp obvykle nekecá.

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  18. 11. 2014 21:00

Díky. Mám ještě stary powerbox od UR tuningu na 176kw. U toho je kdyžtak potřeba taky změnit nastavení v ECU nebo ne?

Odpovědět  |   | 
jendabenda  |  18. 11. 2014 22:07

U všech. Jinak nabyde palubní počítač značný optimismus. Powerboxy fungují tak, že přepočítávají tlak paliva v commonrailové liště a posílají do ŘJ motoru změněná data. A ta podle mapy v EPROM řídí motor na základě změněných dat, což má pozitivní vliv na točivý moment, ale ve stejné mře negativní vliv na pravdomluvnost údaje spotřeby. UR powerboxy jsou předražené, ale kvalitní a fungují spolehlivě. Spočítej si spotřebu podle dvou tankování plné nádrže, porovnej s PP a o potřebné procento změň indikaci v ŘJ přístrojový štít. Anebo nic nepočítej, dej tam rovnou 115 a budeš v relaci.

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  19. 11. 2014 14:51

Díky za odpověď. Dnes jsem volal Ulipovi a ptal se, jestli je něco potřeba přenastavit u původního powerboxu, když to chci dát na jiný motor. Prý by to nedoporučoval atd., že mám už starý model a teď jsou nové a ''vymění'' mi ten starý za nový za 10tis Kč. Podle toho co jsi psal, by měl starý ale fungovat....Narovinu bych to raději už radši chipnul nebo koupil levnější box od Racechip za 7 a nemusím nic ''měnit''. A ještě mi doporučil ten pedál, nový box plus pedál s tím, že to potom jede moc a moc aut už tak upravili a bez problémů. Za box+pedál chce 16tis bez daně! To už mi fakt přijde moc. Chápu, že chce prodat, ale opravdu bude mezi starým a novým boxem takový rozdíl? teď jsem rozmontoval ten svůj starý a uvnitř skoro nic není, vypadá to hrozně, viz:
http://www.imgup.cz/image/lKW...
http://www.imgup.cz/image/lK0...

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 19. 11. 2014 14:59

Odpovědět  |   | 
jendabenda  |  19. 11. 2014 17:47

Za tohle chtěl původně 30 tisíc? Hehehehe, no už jsem od něj viděl i solidnější byznys. Tak tohle bych opravdu do auta nedával.
Logicky, chce vydělat na nové jednotce, to je pochopitelné. Pedál je nadraka, možná bych ho chápal u BMW 35/40d, kde je první polovina dráhy pedálu plynu o ničem a funguje to až u podlahy. U Audi tuhle hračku, která je stejně jen o pocitu, rozhodně nepotřebuješ.

Mezi tím "novým" boxem od UR a nejlevnějším 8bitovým od Racechip ale nebude v podstatě žádný rozdíl, kromě ceny. Doporučuji spíše 24bitový Pro2 od Racechip za 6600 i s dopravou, za dva dny ho máš doma a můžeš si sám nastavit parametry i dobu overboostu.

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  19. 11. 2014 19:15

Budu psát už jen dolů, takhle se to špatně hledá...takže viz. níž....

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  17. 11. 2014 10:34

AHoj, fakt taková spotřeba, jo? Mám A6 180kW a chci právě chipnout. Opravdu žere ve skutečnosti tak málo? Já teď když se krotím jezdím cca 7,8-7,9, ale je to tím, že většinou ráno nastartuju, jedu 5 km po městě, potom dálnice10km 130-140, jsem v práci, nějaký krátký přejezdy a potom zase domů to stejné. Je pravda, že min týden jsem jel Prostějov - Brno tempomat 150, místy ve zůžení 120 a jel jsem za 7,5, což je super. Nejmenší spotřebu co jsem měl PV-KM, okresky víceméně předpisově, max 100 za 5,9, což byl můj rekord. Bylo to večer, objížďkama stejně rychle jako ostatní auta. Ale zpátky k věci. Teď jsem si počítal 2 nádrže po sobě a PC mi bez chipu kecá o 0,3-0,4l (ukazuje míň), tak proto se ptám na tvou reálnou spotřebu. Až se mi to nechce věřit. Přemýšlím kde právě chipovat v hledáčku mám právě Dieselpower a Mvolesko z chipfora. Chtěl bych auto odbrzdit před i po a ne vyloženě hardcore chip na hranu motoru, což jak jsem se dočetl je kolem 320PS a 630Nm (bez dalších úprav, intercooler atd), právě kvůli výdrži převodovky, motoru atd.

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  18. 11. 2014 08:58

Mam to do prace 12km, vyjizdim z garaze a jedu pomalu obytnou ctvrti s prednostmi zprava, takze cukcuk. Na vyjezdu na hlavni silnici po 1km mam prumer koem 14l, pak jedu ca 3km po statni silnici obvykle kolem 100kmh, do te doby spadne prumer na cca 9,5, pak jedu 6km po mestske ctyrproude komunikaci s 50kmh, na casti useku 80kmh, na prvnim semaforu mam prumer kolem 7,2. Posledni usek je uz bezny mestsky provoz s svetelne rizenymi krizovatkami, obcas s popojizdenimi, do firmy dojedu obvykle s prumerem od vyjeti 7,7 az 8,2l. Startstop pouzivam, nevypinam. Pp mam korigovany po chipu na index spotreby 112, ukazuje to s chybou plusminus 0,1l na sto., podle zpusobu jizdy. Vsechna tankovani eviduje gps monitoring, takze je prubezna kontrola s realitou.
U chiptuningu s stronicem bych to kvuli spojkam neprehanel, ale stejne udaje upravcu jsou zcasti vic zboznym pranim nez realitou. Narust tociveho momentu jednoznacne poznas, narust vykonu u tdi taky, u bitdi moc ne. Motoru chipem neublizis, vetsi riziko pro nej znamena zpusob zachazeni, nez kratkodobe dostupny vyssi tocivy moment.

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  18. 11. 2014 20:37

Tak to mi ta spotřeba sedí, jen jsem fakt počítal poslední 2 nádrže a kecá o 0,3-0,4. V palubáku mi to upraví u chipu. Taky se nebojím, že bych po chipu motoru ublížil, vím jak s tím jezdit, studené, dochlazovaní atd., trochu jsem se bál právě převodovky, ale poku tomu člověk nebudu dávat hodně přes nabíhání krouťáku - třeba od 1700ot, ale až se to trochu roztočí - od 2500ot. a výš, tak by problém být neměl - co se převodovky týče. A5 jsem s powerboxem najel 90tkm a bez problémů - taky stronic. Člověk po mě ji má a má teď kolem 200tkm a bez jediné reklamace nebo problému. Co se toho chipu týče, chtěl bych fakt opravdu spíš chip než powerbox. Ten mám ještě někde v šuplíku z A5 od Ulipa - UR Tuning, cena strašná, kupoval to kámoš snad za 30, pak šel do chipu od MTM a mně to na stejnou A5 prodal za pár šušňů. Powerbox co jsem se dočetl fakt oblbuje jen teplotu a tlak na liště, že? To asi není moc dobrý, nevím no... Mohl bych případně powerbox UR dát na A6, když je ot jiný motor? Starý 176kw vs. nový 180kw?

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 18. 11. 2014 20:42

Odpovědět  |   | 
jendabenda  |  18. 11. 2014 22:13

UR můžeš dát na jakýkoli koncernový commonrail od 1,6TDI po 6,0TDI. Kdyby zlobilo řazení automatu (obvykle zůstane viset dvojka na Stronicu při plné akceleraci), nebo se řj motoru dostávala do nouzového režimu, stav se za Ulipem, přehraje ti měkčí data a bude po problému.

Odpovědět  |   | 
honza  |  14. 11. 2014 22:36

Není třeba se vysmívat ostatním. Ale 3.0 tdi při 200 km/h nežere 10 L. Audi nevlastním, nemám to jak vyzkoušet, ale při 150 km/h by to mělo být 8-9 L a při 200 km/h odpovídá spotřeba 13-15 L. Tak jsem to zjistil z různých zdrojů.

Odpovědět  |   | 
Provo  |  14. 11. 2014 23:05

Tak tak, hoši místo fyziky studovali obrázky aut a pak jezdí 200-250 za deset.
Tady je to změřené, u 3.0 BiTDI je to přesně 13,3l při 200km/h
http://www.autobild.de/artikel/diesel-oder-benzi... ...
mezi 200 a 250 to nebude 10l, ale spíše 20l.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  15. 11. 2014 04:39

Pletes si okamzitou a prumernou spotrebu. Ukaz mi dalnici, kde lze jet trvale 200+ alespon v hluboke noci. Neexistuje, provoz te donuti kazdou chvili ubrat.
U bitdi hodne zalezi na kvalite paliva, predevsim na vyhrevnosti a CN, v testech vychazel motor na palivu s CN 59 a vic bez bioslozky proti referencni (bezne) nafte CN 52 s bioslozkou v prumeru o 0,7 litru lepe. Mimochodem pneu sirky 265 znamenaly proti 235 0,3l navic. Aktualni limited verze s overboostem ma 346k a dalnicni testy jezdi pod 10l pri prumerech mezi 150 a160km/h, pro info rychlost nad 200kmh je logovana v prumeru 24% trasy, nad 250 je to jen 3%. A jeste drobna oprava pana Taraby: vmax u tdi neni 250 ale 255 na CAN. V ramci rozpeti povolenych rozmeru pneu to znamena skutecny limit 249 az 253kmh.

Odpovědět  |   | 
Provo  |  15. 11. 2014 10:29

Proč bych si pletl? Jestli existuje dálnice kde lze jet 200+ je přece nezajímavé (a navíc v noci na některých německých dálnicích lze 200+ bez problémů). Prostě při jízdě mezi 200 a 250 (kterou zde popsal Taraba, tedy průměr nad 200) BiTDI nepojede za 10, ale za daleko víc. Kdyby napsal 50% času 150 km/h, 20% 170, 20% 190 a pár "výletů" za 200, tak mu tu desítku budu věřit. Tak jak to napsal jsou to prostě plky teoretika, který s takovým autem nemá ani minimální zkušenost.

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  17. 11. 2014 10:25

Já mám teď nově A6Avant S-line 3.0tdi 180kW a přemýšlím o chipu, ne že bych nějak závodil, to už mám za sebou, ale měl jsem A5 chipnutou a to auto jelo fakt líp. Tak lehčeji i spotřeba šla dolů. Racechip je co, nějakej powerbox? Spokojenost? Díky

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  18. 11. 2014 09:08

Jo. Racechip je pridavna jednotka. Klasicky prepocet dat o tlaku na commonrail liste, coz je dnes 95% vsech chiptuningu a jedina cesta u auta v zaruce. Kdyz si nechas prepsat mapu v rj, stejne ti ji pri pristi garance servis prepise firemnim updatem a jsi zas bez tuningu a tez bez penez za nej. Racechip.de, zaplatis kartou, prijde to do 2 dnu do CZ. ja s tim mam u 4 aut dobre zkusensti, muzes si i sam nastavit parametry, u bitdi se mi osvedcilo kodovani D3, na E uz obcas hlasila jednotka chybu tlaku paliva, na tdi to bude stejne.

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  18. 11. 2014 20:44

Zítra jestli budu mít čas, zkusím rozmontovat box od UR tuning, tam by to nastavení mělo být taky. Já už auto v záruce nemám, kupovatl jsem tentokrát poprve ojeté a mám těsně po, takže chip by problém nebyl.

Odpovědět  |   | 
jendabenda  |  18. 11. 2014 22:24

Už jsem to tu psal o něco výš. Pokud nezlobil na 176kW, bude fungovat i na všech ostatních, kdyby na tvém motoru dělal nějakou neplechu, zavolej Ulipa, nahraje ti jinou verzi.
Údaj spotřeby PP změníš v řj přístrojového štítu (ECU 17), funkce 10-Adaptace, u novějších verzí VAG-COM/VCDS ani nemusíš registr spotřeby hledat, jen si rozbal roletu a najdi adaptaci údaje spotřeby, změň ze 100 na bez chipu 108, s čipem na 115, ulož a je to. Přístup je bez zabezpečovacího kódu.

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  19. 11. 2014 07:08

Vyzkousim, diky za rady. Jeste snad posledni otazka. Slysel jsem, ze prave power box je oproti chipu horsi v tom, ze dava v podstate vic paliva od volnobehu, kdy to neni potreba a obelhava pouze teplotni cidlo nafty. Kdezto spravne udelany chip davkuje vic nafty az od vyssich otacek atd. Diky.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  19. 11. 2014 07:57

Ne, tak to neni. Takhle fungovaly pted 15 lety analogove powerboxy pro klasicke tdi. Ty ale u PD ani CR motoru nejlze pouzit. Dnes se pouzivaji boxy, ktere z cidla tlaku na liste vyctou hodnotu tlaku paliva a otacek a podle toho bud poslou ridici jednotce motoru pravdivou nebo zmenenou informaci. 8bitove podle jedine krivky, ktera zacina kolem 1200 otacek, 24 a 48bitove pouzivaji slozite algoritmy a casove profily, takze mohou fungovat treba i pouze jako overboost po urcenou dobu treba nekolika desitek sekund, meni krivku podle zateze motoru, podle zpusobu jizy a umi i stanovit limit, kdy prestanou data menit, aby chranily motor. Zadna dnesni jednotka ale rozhodne nemeni data volnobehu.

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  19. 11. 2014 14:54

Díky. Zachvilku sem dám odkaz na můj starý rozmontovaný box od UR. Uvnitř nic není skoro, jen kus drátku a nějakej odpor max Nezdá se mi, že by to mohlo něco počítat atd ) Byla mi nabídnuta výměna za nový typ za 10tkc, coz je dost podle me, to asi radeji chipnu.
odkaz: http://www.imgup.cz/image/lKW...
http://www.imgup.cz/image/lK0...

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 19. 11. 2014 15:00

Odpovědět  |   | 
Milan  |  03. 05. 2019 10:42

Už jsem najel se svou A7 3.0 BiTDi 235kW 50tis. kilometrů a průmerná spotřeba je 9,5 litrů. Musím ale říct, že jezdím opravdu svižně. Když jedu dlouhou trasu třeba 400km průměrně 130-140kmh, jedu za 7, někdy i za 6,8l/100km.

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  14. 11. 2014 11:43

s týmto hnojom by som ani nejazdil,nabublané auto,

Odpovědět  |   | 
Fucker  |  14. 11. 2014 14:28

Rovno povedz, ze nato nemas No zo socialky si ho teda nekupis Take auto si nekupuji ti, ktorym trci slama z vlasov

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  14. 11. 2014 14:52

Nevim jak to vidi ostatni, ale ja myslim, ze nemit na auto za cca 3 mega, neni zase takova ostuda, coz?

Odpovědět  |   | 
Albion  |  14. 11. 2014 18:23

To neni. Ale je ostuda a to velika, kdyz se chova jako zavistiva socka. Neva ze na to nema, vadi ze na to nema a proto na to plive...hnuj.

Odpovědět  |   | 
Elo  |  14. 11. 2014 21:53

Nie som priaznivec AUDI,ale tento model povazujem za jeden z naj co sa tyka designu.A ktory model auta je pre Vas ten naj.Ak mozem vediet.

Odpovědět  |   | 
Pete  |  15. 11. 2014 17:07

Mam podobne pocity, Audi neni mun salek kavy, ale A7 je velmi povedena.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  14. 11. 2014 12:54

Sice sa s tym inde ako po letisku /svetla vyska/ jazdit neda, ale aspon za dizajn davam jednotku, no a ten interier by som povedal ze je naozaj krasny. A konecne tie predne lampy nevyzeraju ako do cirkusovej maneze...Paci sa mi narazka na ten uberdiesel, co ma o jedno turbo viac /a ja dodavam ze mu je to h.vno platne, povedzme si to priamo/, za to palec hore

Odpovědět  |   | 
jendabenda  |  14. 11. 2014 12:59

Proč by se nedalo? Světlá výška není odlišná od spousty jiných aut a pro nutné případy máš v MMi volbu zvýšit podvozek, což funguje do 100km/h.

Odpovědět  |   | 
Kolemjdoucí  |  14. 11. 2014 14:39

Při pohledu z boku, zadní část auta - tak to je celá Škoda Rapid 136 (měl jsem). Jinak to Audi je krásné auto.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  14. 11. 2014 20:05

Při prvním dnešním otevření webu sem myslel, že je to pokračování předchozího testu vozu ižních kimovců ...... Hyundai Genesis 3.8 GDI V6..... tady někdo zase bezostyšně pajcoval a stydím se za petera S., že se pod to musel podepsat.
Podepsal smlouvu krví s šikmookým kimovským ďáblem.

Odpovědět  |   | 
ddd  |  14. 11. 2014 21:38

Furt to zepředu vypadá jak prase, ale zbytek auta je podle mě hodně povedenej. Snad se začíná evropskej design vzpamatovávat po letech hyundaizace.

Odpovědět  |   | 
jiri  |  15. 11. 2014 09:28

Jakto ze to zere dvakrat vic nez je napsano v papirech muze mi to nekdo vysvetlit. NECHAPU nebo si spotreby koncern vycucava z prstu.

Odpovědět  |   | 
Jobi  |  15. 11. 2014 20:25

BiTDI mam ve verzi 313k v Allroad - - dotazy:

1. ta nova verze 320k ma jen SW zvyseny vykon, je tomu tak ? nebo tam i neco vylepsili ?!

2. motor je v nizkych rychlostech docela hlucny a pri jemnem rozjezdu z 0 v nem klepne (asi rele ABS-ESP jednotky)
VIZ:
VIDEO(nutno zesillit):
https://www.youtube.com/watch...

--- Da se s tim neco delat ? Vyzkousel jsem dalsi 2 jina BiTDI a u vsech to delalo taky.. BMW motory timto nesvarem netrpi...

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  17. 11. 2014 10:40

Zajimavý, nebude to spojený s převodovkou? Dyť je to při přeřazení.... :/

Odpovědět  |   | 
Jobi  |  17. 11. 2014 14:47

Taky jsem si myslel ze to nejprve dela prevodovka. Ale zvuk dela BiTDI r.v.: 2012, 2013 i 2014
Odepsali mi:
..jedná se o zcela standardní zvuk způsobovaný relátkem od ABS . Již zjišťováno a trápeno se na jiném vozidle . Nezměnilo se ani výměnou relátka . Teplota ve voze , ohřátí relé provozem , to vše má na hlučnost vliv . Vyzkoušeno i zcela nové vozidlo a symptomy naprosto shodné .
Karel Šnídl
vedoucí servisu AUDI
AUTO JAROV, s.r.o.

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  17. 11. 2014 18:49

pff, tak to neni zadna radost, ale tak da se to asi prezit ... ;)

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  18. 11. 2014 09:11

Ted jsem to nekolikrat zkousel, zadne cvaknuti se neozyva. A ani jindy jsem nic nepostrehl, tak bud jsem hluchy, nebo to moje auto nedela. A7 bitdi 2014.

Odpovědět  |   | 
Jobi  |  21. 11. 2014 16:48

Jsou lidi, kteri to proste neslysi, nevnimaji. Ja to slysim temer vzdy. Muzeme si to ukazat osobne napis na: jobi/z/seznam.cz

Odpovědět  |   | 
Petr  |  15. 11. 2014 20:38

ZHOVADILOST JMÉNEM NAFTA, kdy už konečně zakážou toto vysoce karcinogenní palivo!!!

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  16. 11. 2014 14:43

Teprve az vsichni chcipneme na rakovinu, bede se to povazovat za dostatecny dukaz a zacne se premyslet o zakazu.

Odpovědět  |   | 
Rata  |  16. 11. 2014 17:42

Ale ho.no. Tebe akorat se.e ze te v kopci predjizdeji 1.4 tdi. No tak uz to konecne zkousni ze ten tvuj benzinovej kundaj nestiji za nic hihi.

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  16. 11. 2014 17:49

Koukam, ze jsi zde necetl clanek o Londyne, vid?

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  17. 11. 2014 11:12

Zdravím, tak jsem si vygooglil Racechip, klasický powerbox, nemám raději zájem. Můžete mi někdo doporučit, kde chipovat? Mám A6 180kW a rozhoduji se mezi Dieselpower a Mvoleskem z chipfora. Nebo ještě nějaké jiné návrhy? Proč jsou tak velké rozdíly mezi ceny chipování? Auto chci odbrzdit před i po, ale i tak se ceny hodně liší. Díky za rady, nebo ještě líp zkušenosti. :)

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  18. 11. 2014 09:14

Myslenku mas spravnou ale potrebujes k tomu servis, kde ti pri garancce neprovedou update rj. motoru s novymi firemnimi daty, cimz ti tuning vymazou. A dela se to skoro pokazde.

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  18. 11. 2014 14:28

a to je problém při garančce nahlásit, že je to chipnuté? Já to tak dělám a zatím se mi za tři návštěvy nestalo, že by mi to updatovali zpátky

Odpovědět  |   | 
tito  |  18. 11. 2014 15:14

Tím ovšem oni porušují servisní podmínky, takže mohou mít problém s importérem/výrobcem, protože v online systému prostě bude chybět záznam o update a navíc fw má digitální podpis, takže se to pozná snadno.
V praxi ovšem "domovské" servisy takto postupují vůči stálým klientům celkem často. Může se ti ovšem stát, že kvůli nějaké poruše úplně jiného charakteru navštívíš cizí servis, ten při diagnostice online zjistí, že update nebyl proveden a udělá ho. Vzhledem k tomu, že dnešní 24bitové přídavné jednotky umí falšovat data na commonrailu celkem efektivně a víceparamatricky, tedy stejně plným tuningem v Eprom nic moc navíc nezískáš, tedy kromě rizika ztráty záruky a případné kulance, což u boxu v podstatě nehrozí. Plus je jedině vypnutí vmax, to box neumí.

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  18. 11. 2014 20:53

Díky za reakce. Takže se zeptám takto, pokud mám starší powerbox od UR tuningu, tento: http://www.urtuning.cz/index.html... 3.0 TDI V6 176 kW EDC16! , tak ho můžu dát bez jakékoliv úpravy na 3.0tdi 180kw? A upravit něco v ECU, aby mi PP nekecal co se spotřeby týče? Fakt jsem se přikláněl spíš k novému chipu, ale jestli je to tak jak říkáte....Napřed bych to odbrzdil některý den v praze bez boxu a s boxem a když to bude malej rozdíl, tak nechám asi chipnout a taky odbrzdit.

Odpovědět  |   | 
jendabenda  |  18. 11. 2014 22:17

Klidně ho tam dej, bude fungovat.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  19. 11. 2014 07:43

Pokud je to starsi 8bit jednotka, bude menit pouze hodnotu tlaku paliva v liste podle jedne pevne krivky. Coz neni spatne, paradoxne tyto jednotky davaji nekdy zejmena u 4valcu lepsi vysledek, nez moderni 24bit a 48bit jednotky, ktere z realneho tlaku z senzoru na liste vypocitavaji hafo virtualnich krivek a ne vzdy uplne idealne.
Kazdopadne pokud nepotrebujete vypnout omezovac rychlosti, do RJ motoru bych nezasahoval a pouzil pridavnou jednotku, klidne 8bitovou od UR. On totiz sw od mtm, dieselpower a dalsich nedela nic vic, nez pridavna jednotka. A i dvouvstupove jednotky, ktere pracuji se senzory tlaku na liste a vahy vzduchu, stejne nedavaji o nic lepsi konecne vysledky, nez jednovstupove. RJ motoru totiz lze zmenou realne hodnoty tlaku na virtualni ovlivnit velmi rozsahle, vcetne poctu vstriku na zdvih, regulace turbodmychadel, apod, k tomu skutecne staci jen to, aby chytra pridavna jednotka posilala do RJ motoru zmeneny udaj tlaku. Ale porad jen v pasmu konstrukcnich limitu danych vyrobcem, ktery urcuje, kam az powerbox smi a kam uz ne a co bude povazovat za out of limit a sputi chybovy stav.

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  19. 11. 2014 19:29

Bez DPH! :) Já to naštěstí koupil za 5tis. od kámoše. O tom pedálu jsem si taky myslel, že to bude jen o pocitu. Takže jsi mi to potvrdil. Teď jsem jel ještě na chvilku do práce a lupnul jsem do auta můj původní UR box a auto jede fakt líp, svižněji, zajímalo by mě změření na brzdě. Jestli je to jen pocitově, nebo jsou tam opravdu koně navíc... Taky to chce prázdou dálnici a zkusit stejný úsek třeba 60-220 bez boxu a s boxem. Možná v neděli, jeslti bude čas zkusím udělat video. Kamerku mám, ale nemám držák na sklo, zkusím něčím někam přidělat. Ráno s tím pojedu do kanclu a schválně uvidím o kolik s tím PC kecá, dnes jsem dojel za 8.1, uvidím co zítra. Trochu se už v diskusi ztrácím. Ty máš RaceChip PRO2? Bylo by možný se sejít třeba v Praze nebo někde, kde mají MAHA brzdu a porovnat bez boxu, s UR a s Race? Já jsem se fakt přikláněl k chipu od Mvoleska, ale tak pokud bychom něco na brzdě odbrzdili, tak bych vzal RaceChip a je klid :))

Odpovědět  |   | 
jendabenda  |  19. 11. 2014 21:17

To bude vzhledem k mému časovému vytížení problém ale poradím jinou verzi: Objednej si jako soukromá osoba přes internet Pro2 u českého zástupce v HK, máš 14 dní na vyzkoušení a odbrzdění, pak ho vrať a pokud budeš spokojený, objednej si ho na firmu s odpočtem DPH. Nebo se s ním rovnou dohodni na vyzkoušení bez toho divadla s vracením.
K dotazu, ano, mám Pro2 koupený přes Amazon.de, na A7 Bi je efekt rozdílu jednoznačný, jen jsem původní nastavení B2 změnil na DE. EE už dávalo chybu tlaku, DE je v pohodě.

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  19. 11. 2014 21:50

Jasne, zkusim nim zitra zavolat a domluvit se tak. To je rozumne. Cena jsem se dival, ze je 7k, jestli jsi to mel levnejsi o 500, tak to nebudu resit a vezmu z Cz rovnou. Ohledne toho nastaveni, prvnim koleckem regulujes vykon a druhym, jak vysoko (otacky) se ma vykon davkovat??? Dnes jak jsem zkousel porovnani ur a serie, tak bych prave ocenil, aby to nad 4200 rpm tolik neuvadalo. To asi racechip vyresi. Jo a mas ho pripojenej jen na liste mebo jeste pres nejakou druhou zastrcku? Na videu jsem videl prave 2, jedte nekde dole jakoby za svetlem.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 19. 11. 2014 21:55

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  19. 11. 2014 22:33

Prvni prepinac reguluje strmost datove mapy, tedy narust tociveho momentu, druhy omezuje dobu powerboostu. U racechip pro2 a ultimate je pro sestivalce audi zakladni nastaveni B1 a doporucene maximum E3. Trochu nechapu, proc sel jendabenda s casem dolu na EE, ze by strach o motor? Nemusi se bat, biturbo ma chlazene pisty, tam muze dat i E9 a nic se nestane. U TDI nedoporucuji jit vys, nez E2, vysledkem bude plusminus 210kW a 590Nm, casove omezene na priblizne 40 sekund. Racechip je velmi dobra volba, kvalitni a bezpecna za super cenu. Vyborny je taky ASA tuningbox MultixC, ktery je v CZ mene znamy, ale ma skoro tak dobre mapy jako Racechip ultimate, pritom je vyrazne levnejsi. Jen pro ujisteni - je obecny omyl, ze rj motoru o powerboxu "nevi". Nikoliv, pri vyvoji motoru se s chiptuningem pocita a rj motoru rozpozna, ze data z listy jsou zmenena a v fw jsou dane limity, co dovoli a co ne. V tom je i vyhoda powerboxu proti prepisu mapy v rj, kde muze byt ochranne pasmo zmeneno nebo odstraneno. To bych videl jako znacne riziko. Navic je tu jeste technicka hranice, dana vysokotlakym cerpadlem. To je znacne limitujici a ani prepis dat v rj motoru bez hw zmeny cerpadla neda lepsi vykon, nez digitalni box.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  19. 11. 2014 22:52

Pravil ten, kdo o motorech Audi ví víc, než kdokoli jiný...
Ty koni, nedohodli jsme se náhodou, že na Autorevue kašleme? A najednou mi wachhund hlásí, že x12345678 zase diskutuje, napřed ze Singapore, teď Frankfurt..... co to?

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  19. 11. 2014 23:35

Jojo, tady to vypada na diskuzi inteligentnich lidi, tak jsem porusil embargo. Testy triturba bezi, tak jsem priletel. Zitra mi zavolej at se nevykecavame tady.

Odpovědět  |   | 
jendabenda  |  20. 11. 2014 00:06

Když už je tu expert, co kvalita paliva a je vhodné tankovat prémiovou naftu?

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  20. 11. 2014 08:33

Tak na to je top expert jogurt ale pokusim se odpovedet ze nej. Premiovou naftou lze nazvat to, co ma nulovy obsah bioslozky, vysoke cetanove cislo, vysokou mazivost a vysokou vyhrevnost. Tedy na ceskem trhu produkty ze Schwechatu (Verva a OMV Sprint), ze Slovnaftu (DieselDrive) a OptimalDiesel/DieselTech z Cepro. Jinak receno OMV, Benzina, Slovnaft, Agip/Eni (MOL), EuroOil, Globus, Makro. A par malych prodejcu, kteri vyse uvedene produkty prodavaji.
Za premiovou naftu rozhodne nelze povazovat nic, co prodava Shell, at uz to nazyvaji jakkoliv.

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  20. 11. 2014 10:01

Taky zajímavý, já do nedávné doby tankoval na Shellu, problém jsem nikdy s ničím neměl. Ale teď když jsem viděl cenu na Shell a na Prim, tak jsem tam 2x vzal, auto jede stejně. Ale nevím, mám trochu strach, takže přejdu k výše jmenovaným. Je fakt, že mezi Shell a Prim byl rozdíl 3,20 Kč.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  20. 11. 2014 10:21

Problém Shell není v bezpečnosti paliva ale v neetickém jednání, hraničícím s podvodem. Mezi jejich obyčejným palivem fuelsave diesel a prémiovým V-Power je sice značný rozdíl v ceně, ale žádný rozdíl ve složení. v obou případech jde o obyčejnou naftu s biosložkou a nízkým cetanovým číslem, jen hraničně plnící podmínky normy EN590.
Shell sice deklaruje obsah jakýchsi aditiv zvyšujících mazivost, ale zkoušky to neprokazují. Jinak řečeno, u Shell koupíte stejnou kvalitu, jako u ONO. Ovšem výrazně dráž a s marketingovou masáží.

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  20. 11. 2014 11:03

Tak to je slušný, takže pokud chci fakt dobrou naftu, tak tankovat benziva, agip, omv, makro a výše jmenované vždy v prémiové kvalitě, tudíš jejich lepší naftu? Nebo je možnost někde natankovat tuto ''lepší'' naftu jako běžné palivo?

Odpovědět  |   | 
tito  |  20. 11. 2014 12:08

Agip

Odpovědět  |   | 
Jobi  |  21. 11. 2014 16:47
Tommino  |  20. 11. 2014 09:58

je pravda, že jsem do diskuze na AR zavítal po hodně dlouhé době, protože jsem se tu nikdy nedozvěděl, co jsem chtěl. Až teď poprve :)

Odpovědět  |   | 
Tommino  |  20. 11. 2014 09:57

Super, díky za odpověď. Takže jsem se definitivně rozhodnul pro nový powerbox :) Dnes zkusím zavolat do Racechip v ČR a domluvit se s nimi, že bych přijel a zkusil si auto i odbrzdit. Uvidím, jak dopadnu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A