Test: Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro – spousta muziky…

Mercedes je vnímán jako luxusní, BMW zase všichni obecně považují za značku produkující auta pro potěšení z jízdy. Audi stojí tak trochu napůl cesty, chce být luxusní jako Mercedes, ale zároveň se chce za každou cenu přiblížit značce BMW nebo ji dokonce porazit. S modelem A6 se to skoro podařilo.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Klasika značky Audi
  2. Klišé na tisíc procent, Dostatek pro čtyři, Jenom pět set?
  3. Zrozen pro dálnice, Máte peníze? Připlácejte, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Začátkem minulého roku proběhla na autosalonu v Detroitu světová premiéra nové generace Audi A6. Tento model nadělal zcela oprávněně své konkurenci spoustu starostí. Po stránce designu vypadá hodně dobře a už první informace jasně říkaly, že tohle auto bude také co do jízdy velice silným soupeřem. Především diferenciál převzatý z ostrého modelu RS5 preferující zadní nápravu měl být hlavním trumfem nové generace Audi A6. Musím říci, že jsem kouzlu nového sedanu jen těžko odolával a po prvním svezení jsem měl jasno v tom, že se nová A6 dost povedla.

Aby toho nebylo málo, Audi do A6 převedlo prakticky všechny technologie, které měly svou premiéru v posledním vydání vlajkové lodi A8. Řeč je například o propojení GPS modulu s dalšími systémy vozidla, nočním vidění, adaptivním tempomatu schopným auto úplně zastavit a tak dále. Audi A6 není nic jiného, než zmenšená A8 a na to by mohli vrcholní manažeři slyšet, obzvlášť když byla nabídka postupem času rozšířena o tolik oblíbenou karoserii kombi (a nově také o Allroad).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Konzervativní design Audi dnes asi nikoho nepřekvapí, ale své kouzlo určitě má. 

Klasika značky Audi

Audi A6 jsme v provedení sedan už jednou v redakci měli a stejně tak už jsme psali také o verzi kombi. Design proto není potřeba rozebírat. Audi je v tomto ohledu velmi konzervativní a úzkostlivě dbá na to, aby všichni kolemjdoucí jasně rozpoznali, že okolo právě projelo Audi. O jaký konkrétní model šlo, to je věc vedlejší. Ve výsledku začíná být trochu problém poznat při pohledu zezadu, zda před vámi jede A6 nebo A4 a to samé platí také třeba o Q3 a Q5.

Audi | Audi A6

Audi A6: vypolštářovaný kočár 1. třídy

Testovaná A6 Avant přijela do redakce takříkajíc v plné palbě a součástí výbavy byly i příplatkové světlomety složené jenom a pouze z LED diod. K jejich funkci se ještě dostaneme, v tuto chvíli chci pouze zdůraznit, že právě přední světlomety s velmi zajímavou optikou byly zřejmě tím nejvýraznějším prvkem na celé karoserii. Auto tak dostalo hodně futuristický výraz. Mimochodem ve spojení se šestiválcovým motorem si za ně Audi naúčtuje bezmála 45 000 Kč. V tomto případě ovšem mluvíme o smysluplném příplatku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jak přední, tak zadní světla jsou kompletně složena z LED diod. Především ty přední propůjčují Audi A6 velmi zajímavý výraz.

Audi A6 Avant měří na délku 4926 mm, široké je 1874 mm a vysoké 1461 mm. Rozvor náprav dosahuje na 2912 mm. Pětkové BMW je o něco kratší (4907 mm), užší (1860 mm), s výškou na tom je prakticky stejně. Největším rozdílem je rozvor náprav, který má bavorský konkurent větší o rovných 42 mm, což už se v interiéru projeví.

Závěrem první části ještě doplním jednu věc. Jakkoliv je Audi velmi konzervativní a nemá tolik luxusní charizma jako Mercedes-Benz, v našich končinách se z nějakého zvláštního důvodu těší nadprůměrné dobré pověsti. Česká republika je zkrátka trochu specifický trh a já jsem se o tom během testu znovu přesvědčil.

Audi | Hybridy | První svezení | Audi A6

Audi A6 Avant a Hybrid: první jízdní dojmy

Testovaný Avant poutal až nepříjemně hodně pozornosti a reakce typu „Hmmmm, dobrá Audina“, „Ty jo, ty máš Audi, svez mě“… byly na denním pořádku. Čtyři kruhy na masce zkrátka znamenají luxus a v našich končinách také určité postavení, tím spíš, když jde o pětimetrové kombi. Marketing Audi by si za odvedenou práci zasloužil „cenu za zmasírování trhu do žádané podoby“.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Klasika značky Audi
  2. Klišé na tisíc procent, Dostatek pro čtyři, Jenom pět set?
  3. Zrozen pro dálnice, Máte peníze? Připlácejte, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků