Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test | Foto: Ondřej Lilling

Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling
Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling
Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling
Audi A6 50 TDI quattro test Foto: Ondřej Lilling
54
Fotogalerie

TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

Radosti
Svébytný design a atmosféra
Kvalita provedení interiéru
Moderní zábavní a bezpečnostní systémy
Jistota a obratnost při rychlém tempu
Nízká spotřeba
Starosti
Složitější ovládání základních funkcí
Ospalé reakce pohonného ústrojí
Hrubší chod motoru
Na velkých nerovnostech tluče
Cena příplatků
7  /10

Audi A6 je pro mě synonymem nikoli své třídy, ale spíše určitého typu auta. A v rámci testu nové generace jsem vyzkoušel přesně takový archetyp - šedivý kus s chromovými prvky, tmavým interiérem a silným dieselovým šestiválcem pod kapotou je definicí slov manažerský sedan. Taková auta jsou za každou cenu seriózní, jsou drahým oblekem na každý den, který však musí být dokonalý.

Nejnovější generace je již pátou A6. Osobně ji vnímám jako ten pověstný "core" model značky. Nikoli v prodejním měřítku, ale spíše co se image týče. Na trh letos přišla v bouřlivém období, kdy čtyři kruhy uvedly novinky jako je hatchback A1, elektrický e-tron nebo SUV Q8 či Q3. A do toho ještě zatížení kolem nových emisních norem, jejichž složitost a časovou náročnost Volkswagen včetně Audi možná podcenil a ještě nyní jednotlivé motorizace podstupují dodatečné homologace.

Pokud se rozhlédneme po konkurenci, A6 se opět musí popasovat především s éčkovým Mercedesem, ale o to víc se všeobecně velmi vřele přijatým a subjektivně opravdu povedeným BMW řady 5 generace G30. Co novinka do vyšší střední třídy přináší?

I Audi umí být expresivní

V dnešní době je zjevné, že mnohem důležitějším faktorem je příslušnost ke značce, než diference jednotlivých modelů. Automobilky zkrátka chtějí, abyste věděli, že před vámi stojí například Audi, nikoli nutně, abyste poznali A6. Proto je testovaný vůz na první pohled jen obtížně rozeznatelný od A8.

Rovnou vám prozradím, že i když to zemětřesení cítit nemusíte, já osobně vnímám nový styl Audi pozitivně, až převratně. Designové rozmáchlé kousky se tu opět nekonají, ale změnil se v mých očích jeden důležitý faktor. Z chladu je serióznost. Z nudy je vážnost a specificky pojatý luxus. A ze zavalitosti je atletický, vyrýsovaný postoj. Přesně tak na mě novinka působí. Stojí na velkých kolech a s protaženou linií střechy sebevědoměji a vyváženěji než předchůdci.

Přidejte k tomu tradičně velmi pěknou hru se světelnou technikou a máte před sebou stále umírněný, ovšem svébytný, nikoli obyčejný vůz. Pokud se budeme bavit o celkových proporcích auta a podíváme se na přiloženou tabulku, jde o větší kus auta než v případě předchozí generace. Od té ji neliší jen milimetry na šířku, délku či rozvor, ale i samotná platforma MLB Evo určená pro koncernové vozy s motorem podélně.

Audi A6 - srovnání rozměrů
Model Audi A6 C8 (2018-?) Audi A6 C7 (2011-2018) BMW 5 G30 (2017-?)
Délka (mm) 4939 4933 4936
Šířka (mm) 1886 1874 1868
Výška (mm) 1457 1455 1479
Rozvor (mm) 2924 2912 2975
Objem zav. prostoru (l) 530 530 530

Pihou na tom všem jsou radary na přídi. Už je to možná klišé, ale vážně to vypadá jak policejní bradavice a brzy i naživo sami nazdáte, že se začleněním komponentů pokročilého semi-autonomního řízení si designéři opravdu práci nedali. Nebo spíš vývojáři uštědřili designérům pořádný debakl - "prostě to tak bude, je to nejvýhodnější pozice a ničím nám to nepřekrývejte".

Haptická revoluce

Zatímco zvenčí vnímám posun u Audi spíše v detailech a celkovém zpracování již třikrát vynalezeného, uvnitř se odehrála opravdová revoluce. O nové architektuře interiérů Audi se už kolega Honza rozpovídal v případě limuzíny A8 a SUV Q8, právě A6 je třetím do rozšiřující se party.

Víte, všechna tlačítka a detaily stojí bez přehánění miliony eur - myšleno v nákladech na vývoj a výrobu, respektive její přípravu, logistiku a tak dále. Proto se ty nejmenší detaily v autech objevují po generace a proto například luxusní značky jako Bentley přebírají ovládací prvky od "plebejských" značek - ani tady to v malosérii nezaplatíte. Kam tím mířím? Překopání interiérů u Audi je velká věc, která ovlivní modely značky na dalších několik let a musela stát velkou sumu peněz.

A u čtyř kruhů to opravdu vzali z gruntu. Prim hrají opět technologie, ale mě na první pohled zaujalo celkové pojetí. Je to najednou něco jako galerie, palubní deska má nápad a svůj smysl. Ten totiž vidím v tom, že skleněné, hliníkové a hranaté technicistní pojetí ostře kontrastuje například s podáním luxusu od Mercedesu. A přitom si v A6 nepřipadáte méně luxusně, jen je to úplně jiné, což mi dělá radost - je skvělé, když se německá trojka začne třeba právě co se vkusu týče vzdalovat a nemíchá se do sebe. K tomu je v A6 vše perfektně slícováno, jen volant by mohl možná být trošku menší.

Ale pojďme už na ty obrazovky, protože i samotná palubní deska na ně přímo směřuje pozornost. Krom digitálního kokpitu před sebou máte veprostřed k dispozici dvojici obrazovek nad sebou. Jedná se v podstatě o shodné řešení, jaké má A8. K dispozici tak máte jen pár hardwarových tlačítek, vše ostatní řešíte dotykem s haptickou vazbou.

Nahoře najdete vše podstatné a dole řešíte například klimatizaci, ale lze sem i přetáhnout jednotlivé prvky zeshora, které často používáte, či psát cíl pro navigaci. Ve výsledku si na tři obrazovky nastavíte tři nejdůležitější části menu, ať už jsou jakékoli, což je fajn. Grafika, rychlost a odezva je excelentní. Otázkou zůstává, co intuitivnost, kterou se vždy Audi chlubili. Inu, kdybyste se mě zeptali v úterý, kdy jsem vůz převzal řekl bych vám něco docela peprnějšího než o víkendu.

Sžít se s tím rozhodně dá, na druhou stranu zvýšenou pozornost od vás systém vyžaduje. Například při ovládání klimatizace se prostě podívat musíte - jde to stiskem nebo posunutím, ale kruhový ovladač stačí nahmatat. Pomoci může hlasový asistent, ale i já, příslušník digitální generace, si prostě s autem, stejně jako s telefonem, odmítám povídat. Tak mi neříkejte, že jinak to bude mít padesátiletý manažer, cílová skupina tohoto auta. Mimochodem, příplatkové audio Bang Olufsen za 175.700 korun hraje famózně a pokud jste audiofil a audifil k tomu, pravděpodobně se i k takovéto investici přemluvíte.

Co se týče prostoru, A6 stojí někde uprostřed své třídy. Nechává tak ještě dost místa pro větší A8, ale zároveň se čtyři dospělí budou cítit komfortně. Především co se podélné osy týče. Horší je to s mými 190 centimetry s místem na hlavu, i když v tom konkurenti lepší nejsou, bohužel.

Když pak A6 opouštíte, zaujme ještě jeden detail - dostala magnetický zámek dveří. Stejně jako u A8 tak nic při odemčení a zamčení neslyšíte, stejně jako při otevírání a zamykání. Prostě jen sotva zatáhne za kliku a máte otevřeno. Velmi příjemné a luxusní. Než se něco pokazí jako na testovaném kusu, který toho za sebou už měl opravdu dost a je také jedním z prvních ze série - zadní dveře jsem ale zavíral na několikrát...

Pokračování 2 / 3

Na normy to nesvádějme

Označení "50 TDI" na zádi vypadá opravdu výhružně, ale pravděpodobně tušíte, že čest máte nikoli s osmiválcovým pětilitrem, ale s klasickým třílitrovým šestiválcem. Má 210 kilowattů a nad dvoulitrovým 40 TDI tvoří vrchol dieselové nabídky.

Šestiválce na naftu, to je v této třídě vskutku ostře sledovaná disciplína, zvlášť v době přechodu na přísné emisní měření dle protokolu WLTP. A pokud rovnou půjdu k věci, právě těmito ztíženými podmínkami mnozí ospravedlňují neduhy, kterým toto ústrojí trpí. Zaprvé to není úplně dokonale kultivovaný motor. Především při rozjezdech, sice vzdáleně, ale přeci jen uslyšíte dieselově chrčení namísto jemného hučení konkurenčních agregátů.

A za druhé má pohonné ústrojí s osmistupňovou automatickou převodovkou problém s reakcemi. Motor je pocitově zprvu dost utlumený a na pokyn pravou nohou nejdříve reaguje ve smyslu "jako vážně?", načež vám navalí všechny newtonmetry najednou. Zrovna když se koukáte do zrcátka a chcete předjet, tak do auta před sebou z ničeho nic div nenarazíte. V tomto jej podporuje i převodovka, která rovněž váhá s podřazením. A sekundy na reakci se střádají, a to i v dynamickém módu.

Kdybych krátce na to nevyzkoušel Mercedes CLS 400d, stejně jako mnozí kolegové bych hořekoval nad normami. Ale právě CLS je prvním Mercedesem splňujícím WLTP. Silný dieselový šestiválec si toho taky hodně prošel, byť je se svou řadovou konstrukcí novinkou, sahalo se na kompletní příslušenství a software. A motor je přesto lahodný a pohotový.

Na druhou stranu motor v A6 exceluje spotřebou paliva. Díky mild-hybridní technologii, která je u tohoto motoru novinkou, umí i v dálničních rychlostech plachtit, opětovný start motoru z místa je pohotový a vy jezdíte i při dynamičtějším pojetí jízdy klidně za 6 litrů bez namáhání. S těžkou čtyřkolkou.

Totálně neutrální

Je na čase rozmést další klišé o Audi. Už víme, že umí mít atletický design a uvnitř umí i přes chladný luxus být výlučné. A nyní zapomeňte na nedotáčivost. Už je tomu pár generací, ale v současném podání je to znát nejvíce. Kvůli konstrukci pohonu všech kol bez přídavné převodovky, která by dodatečně vracela další hřídelí výkon na přední kola třeba jako u klasického xDrive, je nutné motor stále umisťovat z velké části před přední nápravu.

Ovšem pošlete A6 do utažené zatáčky a budete žasnout. Úroveň přilnavosti je nesmírná. V oblouku je A6 přísně neutrální a dokonce si i nechá líbit utažení stopy plynovým pedálem. Podobně jako u  famózního Porsche Cayenne, které mi přehodilo pohled na problematiku jménem "jak může jezdit velké SUV", za tím však hledejme hromadu vyspělé a příplatkové techniky.

Testovaný vůz byl opravdu v plné náloži, nechybělo vzduchové odpružení, natáčení zadní nápravy nebo sportovní zadní diferenciál. Ten pracuje stejně jako u nedávno zkoušené RS4 Avant. Rozděluje točivý moment zadních kol pomocí dvou spojek. Nechová se přitom jako klasický mechanický diferenciál s omezenou svorností. Omezuje totiž otáčení kol i bez šlápnutí na plynový pedál a dokáže přenést větší procento momentu na vnější kolo. Díky tomu, že pracuje i bez přísunu momentu, si brzy všimnete specifického chování.

Už v testu RS4 jsem psal, že čumák auta i bez plynu zvláštně strká dovnitř zatáčky, což působí jako natáčení zadních kol. S tím, že A6 skutečně zadními koly natáčí a to ještě na poměry těchto systémů poměrně agresivně, je jasné, že nikdy jsem více netíhl k použití největšího klišé - tohle auto totiž vážně působí jako kdyby jelo po kolejích. Ano, použil jsem to, ale vážně takový pocit získáte.

I přes absurdní efektivitu, jakou velký sedan projíždí zatáčkami a opět z nich za skvělé trakce vyjíždí, před vámi nestojí řidičský nástroj. Je to všechno tak samozřejmé. Ale v tomto případě mi to vůbec nevadí, naopak - chcete rychle a efektivně jet ze schůzky na schůzku, která je klidně stovky kilometrů daleko. Chcete dojet svěží a po cestě klidně přemýšlet koutkem duše i nad něčím jiným, než kam se vám ve vinglu podívá zadní náprava.

A to A6 umí skvěle - prostě vás odvést - v klidu, který dovoluje skvělé odhlučnění i rychle reagující a komfortní vzduchový podvozek. Ten občas zabojuje s 20palcovými koly a neubrání se zcela typickému neduhu vzduchových měchů, tedy tlučení na příčných nerovnostech, ve většině případů však drží karoserii klidnou, umí v komfortním módu i příjemně zhoupnout.

Pokračování 3 / 3

Závěr

Audi A6 udělalo velký skok vpřed. Především co se celkového pojetí týče. Už mi nepřijde nudné a dobré náčiní, ale stroj když ne s vlastním charakterem. Je to stále brýlatý úředník, ale už má styl. A to nejen co se exteriéru týče. I uvnitř se mi A6 líbí, a i když je ovládání některých funkcí nepochybně složitější, stačí se trošku přizpůsobit, zvyknout si a začnou vám všechny ty hmaty dávat smysl. Což třeba u infotainmentu Lexusu říct nemohu ani na poněkolikáté.

Kamenem úrazu tak je paradoxně pohonné ústrojí, na které si léta u Audi nikdo v případě šestiválců nestěžoval. Síly má motor více než dost, ale způsob, jakým ji podává, není tak dokonalý, jako u BMW a jednotky 30d a 40d, o to víc v porovnání s famózní jednotkou 400d od Mercedesu. Naopak minimálně vrcholné provedení podvozku dokáže přímo nadchnout. Létající koberec to není, ale pracuje opravdu skvěle i při rychlé jízdě, ale i courání po okreskách a v centru města.

Když k tomu připočtete sebevědomý ceník, tradičně i opravdu drahé prvky příplatkové výbavy, zjistíte, že A6 dokonalá není. Ovšem v této třídě je při kritice velmi těžké zároveň říci, že způsob, jakým zaujme v ostatních oblastech, neduhy dohání. Je to dobře padnoucí oblek moderního businessmana. Takového, který nepotřebuje velkou limuzínu, ale rychlého, efektivního a elegantního společníka.

Navíc mu více než kdy jindy z kapsy trčí opravdu high-tech výbava, na pohled i po funkční stránce. Jen mu přišijte knoflík, tedy lépe odlaďte reakce převodovky a motoru. Pokud nutně nepotřebujete šestiválec, možná byste mohli ušetřit a koupit dvoulitr, ale o tom až jindy...

Souhrn cen
Základní cena vozu 1.416.900 Kč (40 TDI/150 kW)
Cena s testovaným motorem 1.653.900 Kč (50 TDI/210 kW)
Cena testovaného vozu 2.795.900 Kč (50 TDI/210 kW)

Technické údaje: Audi A6 50 TDI quattro

Rok
2018
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
6/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 2 967 cm3
Nejvyšší výkon
210 kW
Nejvyšší výkon při otáčkách
3 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
620 Nm při 2 250 až 3 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
5,5 s
Nejvyšší rychlost
250 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 8 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
530 l
Hmotnost: provozní • celková
1 900 kg • 2 475 kg
Prům. spotřeba: komb.
5,5 l/100 km
Rozvor náprav
2 924 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 630 mm • 1 617 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 939 × 2 110 × 1 457 mm

Základní výbava: 18“ litá kola, dvouzónová automatická klimatizace, parkovací senzory vpředu a vzadu, elektricky ovládaný zavazadelník, LED přední a zadní světlomety, navigace MMI s 8,8“ obrazovkou, multifunkční kožený volant, tempomat, hlídání jízdního pruhu, vyhřívaná přední sedadla, větší palivová nádrž na 73 l a další.

Volitelná výbava: 20“ litá kola Audi Sport (+81.100 Kč), akční paket Gravity (Matrix LED světlomety s ostřikovači, zadní dynamické směrovky, Audi Virtual Cockpit, zpětná parkovací kamera atd.) (+118.800 Kč), Audi Design selection (komfortní elektricky ovládaná sedadla vpředu s paměťovou funkcí, volant a volič převodovky s kontrastním prošitím) (+110.100 Kč), adaptivní pneumatický podvozek (+58.000 Kč), asistent nočního vidění (+62.300 Kč), asistenční paket City (hlídání průjezdu křižovatkou, mrtvého úhlu, varování při vystupování z vozu, hlídání při výjezdu z parkovacího místa, nepřetržitá kontrola provozu za vozem atd.) (+34.800 Kč), asistenční paket Tour (adaptivní tempomat, omezovač rychlosti, asistent vyhýbání, asistent odbočení atp.) (+58.000 Kč), Bang & Olufsen Advanced sound systém (+175.700 Kč), dynamické řízení všech kol (+55.100 Kč), HD Matrix LED světlomety (+40.600 Kč), head-up displej (+40.600 Kč), masážní a odvětrávané přední sedačky (+44.900 Kč), ovládací prvky v hliníkové optice (+22.300 Kč), quattro se sportovním diferenciálem (+43.500 Kč) a další

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud