TEST Audi A4 35 TDI S tronic: Spotřeba pod 4 l/100 km? Žádný velký problém

66 komentářů

Lee
15. března • 18:44

Vlastně jen Evoluce 1,9TDI a cena 1,4 milionu? To už fakt raději něco na baterky...
EU kurví trh neuvěřitelně.

WP
13. března • 5:56

Vůči Honzovi mám naprosto jiný názor. V této třídě bych se rozmýšlel naopak mezi C-Klasse a 3er. Oba i se sportovním podvozkem nabízí příjemné pohodlí a jistotu. Oba mají řízení, které alespoň napoví, co se děje s a pod předními koly a oba jsou jízdně vyváženější než A4.
BMW pak nabízí s přehledem nejlepší ovládání infotainmentu, MB zase vypracované a funkční ovládání hlasem.
MB a BMW v této generaci utekli Audi o nějakou koňskou délku a i když TDI Evo je rozhodně jemnější než 20d (ne však tak, jak tu někteří prodejci čtyř kruhů píší), 220CDI si s ním naopak nezadá a perfektně funguje s 9-ti kvaltem.
Jen otázka nakonec...má ve srovnání s BMW a MB A4 co nabídnout i z hlediska benzínového R6/V6, nebo stejně jako XE na nabídku rezignovala a soustředí se na dvoulitrové jezdce?

fero
12. března • 11:47

To su zase kecy. Sice za rovnaku cenu su MB alebo BMW. aleb oboje auta su zadokolky. 4 krouzky pro...:-P

Tias
12. března • 10:46

Jestli jsem správně pochopil seriovou výbavu, tak A4 nemá ani při nejvyšší výbavě S-line v základu ani přední, ani zadní čidla, ani couvací kameru a dokonce ani tempomat. Existuje vůbec ještě automobilka (mainstream/ prémie), která alespon jednu z těchto věcí nenabízí ve střední třídě v základu? Podle mě je Audi jediná.

Q
12. března • 12:43

Pokud novou generaci Octavie zahrneme do střední třídy, tak je odpověď ano a chybět ji toho bude ještě více než Audi, například v základu nebude mít ani multifunkční volant. ale je pravda, že chybějící tempomat u prémiového auta v roce 2020, to je výsměch.

Tom
12. března • 15:58

Ale v nejvyšší výbavě to v základu mít bude...

Q
13. března • 7:47

V nejvyšší výbavě to Oktávka mít bude. Ale to je trochu něco jiného. Německé prémiovky klasické výbavové stupně nikdy neměly a vlastně je nemají ani dnes. S-Line u Audi nebo Avantgarde u Mercedesu jsou víceméně zvýhodněné pakety.

mpolan
12. března • 13:15

Octavia není a nebude střední třída.

Q
13. března • 7:37

To by bylo na dlouhou polemiku. Proto jsem dal hned do první věty podmiňovací způsob.

Ralf
12. března • 8:53

Kvalitativně je budu z německé trojky nejlepší a světe div se i jízdně. Motorově má stále navrch BMW i co se týče převodovky, ale tak komplexní luxusní auto jako je A4 neumí nabídnout nikdo. Kdo jí neřídil at tu nepinká a nepíše něco o papírových Hyundaích apod, nejdříve se tím projedte pak si sedněte do těch korejských spotřebek a rozdíl poznáte v nonavteřině ...

Tonda
12. března • 14:06

Ja si vybral mercedes, jezdi mnohem lepe, hlavne je o tridu pohodlnejsi, stejne 90% kilometru drtim po dalnici a tam je mercedes nejlepsi. A zabava v zatackach? Tak to dnes uz neumi ani BMW, Audi A4 to neumela nikdy (posleni generace je o hodne lepsi, nez stara A4 ale porad to neni ono..) Doma mam letite Subaru (pro manzelku) a to umi jezdit v zatackach a cloveka to i bavi...u techle aut je dulezite ticho, pohodli, at to neni uskakana koza....

Ralf
12. března • 18:01

A mě Mercedes naprosto zklamal co do pohodlí, řízení i kvality zpracování.

V. Limburský
12. března • 10:26

No motorově zrovna v této kategorii (čtyřválcová nafta) se BMW nechytá, její současný čtyřválec je ve srovnání s tímto 2.0 TDI Evo neskutečný traktor, nedávno jsem projížděl jak 2.0 TDI Evo v A6 tak 520d u naší leasingovky co nám dodává auta a je to nesrovnatelné.

Haftan
12. března • 10:01

Vzhledem k právě probíhajícímu rozkladu ekonomiky a potažmo EU je to vlastně jedno, auta teď nikoho reálně nebudou zajímat.

Vaclav
12. března • 8:39

Trochu mimo tema, ale v clanku je to zmineno. Jakou mate zkusenost s runflat pneu ? Casto slysim, ze to neni ono. Mam je na aute (nebyl jsem nadsenej), pak jsem dal zimni nerunflat, a cekal jsem rozdil v pohodli. Prekvapive ty zimni jsou snad jeste horsi. Cili to s tim horsim komfortem u runflat nebude uz tak horke ? Pry vyrobci na nich dost "zamakali".

.
12. března • 9:01

Výrobci mohou makat jak chtějí, ale nevýhody runflatů (pevné bočnice, které musí unést auto když je pneu prázdná) odstranit prostě nejde. Takže komfort u runflatů prostě stojí za prd a i když výrobce pneu dělá psí kusy, tak komfort klasické pneu nikdy nedosáhne.

Rikitan
11. března • 21:52

4L ... jistě, jsou takové situace. Dálková jízda po okreskách v noci v Maďarsku a ták :-) Ale na dlouhodobý průměr dotankováním (žádný PP od VW) to nevidím nene.:-P

mpolan
11. března • 22:24

Však nikdo nepsal, že to je dlouhodobý průměr, tak co vyvádíš?

mpolan
11. března • 19:05

Přesně takové "tak akorát nenápadné" auto, které když je potřeba, umí svižně jet. Design není pouťová bída jako u M-B a BMW, a taky to ještě není zoufalá nuda vyšších řad.

Q
11. března • 20:29

Z německé trojky vypadá nejlépe. Kazí to ale ta fejková koncovka výfuku.

mpolan
11. března • 22:25

Ta by mě fakt ani trochu netrápila. Na výfuk koukají ostatní, ne já.

Hyundai YES!👍
13. března • 21:38

Máš rád výfuky že:)

Q
12. března • 7:41

U tzv. prémiového auta za milion a půl by mi to určitě vadilo, kór když u auta za méně než třetinu mám koncovky skutečné.

mpolan
12. března • 8:22

Tak pokud je problémem jen koncovka výfuku, fakt není co řešit. Nebo je, ale spíš už v lidských hlavách.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Q
12. března • 10:03

Ano, lidi si toho v dnešní době navymýšlejí. Já taky :-D
Ale brzo bude krize a myšlení se změní.

bzzz
11. března • 19:26

U vyssich rad hlavne ubyva konkurence a realne si Nemci konkuruji predevsim navzajem nebo ne?

mpolan
11. března • 19:50

To na nudnosti designu vyšších řad nic nemění. Ale jak je vidět, čtení ti dělá čím dál větší potíže.

mpolan
13. března • 21:40

Mám favoryta a dobře auto po všech strankach

bzzz
11. března • 20:07

Tak určitě...

mmiminoo
11. března • 18:14

Vacsiu blbost ako ze realne nikto neda 800km na jeden zatah som uz dlho necital.
Ako 800km na jeden zatah je u mna bezna vec na 2.0 tdi passat alltrack 110kw s manualom... Pri priemernej rychlosti 132km/h je aj 65l nadrz sakra malo. To vystaci na cca 840km...
To mi ani od roboty domov nevystaci. Co je presne 1001km.
Katastrofa...
A to ze ukazatel stavu nadrze meria a ukazuje same kraviny a nie stav nadrze je dalsia blbost ntu.
Neviem si predstavit mat v TDI aute pidi nadrz 54l nedajboze 45l kojenecku flasku...
Des a hroza ako znizit hmotnost kvoli normovanej spotrebe.

mmiminoo
11. března • 18:16

Pre sturalov. Za tych 1001km mavam max 3 zastavky.prva na natankovanie, druha co vypustim nadrz a tretia na dotankovanie

ttatulda
11. března • 19:39

Možná jsem tě měl více mlátit, abys rozuměl psanému textu. Autor evidentně myslel na jeden zátah, jakože sedneš to auta a jedeš 800km bez zastávky. Jednoduchým přepočtem tedy 6-8hod za volantem, když bude volnější doprava.

Marek71
11. března • 20:31

Ono ta větší nádrž a tím pádem delší dojezd se hodí i když nejedu na jeden zátah.Jezdím do Německa a rozdíl v ceně benzínu je třeba 5-6 KČ/litr, na dálnici i více. Takže se hodí, když mám větší nádrž, natankuji doma a pak zase až doma při návratu a vyhnu se dražšímu tankování v DE (nebo i na české dálnici). Ale rozumím, že je to blbost a většinou to lidi, co jezdí A4 si neřeší :-)

mpolan
11. března • 19:04

Takže to není na jeden zátah, no vida...

mmiminoo
12. března • 7:33

Jazdim 2-3x mesacne tuto cestu vacsinou v noci. Jazdim singen-zlin, po nemecku priemerka +-140, rekord 150. Cechy to schrastnu riadne dole... Hlavne ked su 80tky na D1...
A uz sa mi stalo viac krat ze som viac ako 600km nestal. Rekord mam 789km. Proste to tak vyslo nebolo treba stat.
Mne tam islo hlavne o velkost nadrze.
A hlavne ked mam nalozene vzadu 130kg vercajchu tak spotreba urcite nebude ako pisal autor...

Marek71
12. března • 8:19

A já myslel, že jsem blázen, když jezdím 2x měsíčně Praha-Stuttgart :-) To je "jenom" něco přes 500 km. A to jezdíš po D1, teda přes Prahu, Rozvadov a dál po A6? Není lepší na Vídeň? No... koukám, že asi ne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mmiminoo
15. března • 7:23

Nie, nieje lepsie rakusko.
1. Rakusko ma skoro vsade obmedzenia na 110
2. Rakusko ma same radary
3. Nemecko mas 450km skoro cely usek neobmedzenu rychlost
4. Rakusko je skoro stale plne aut aj v nocj
5. Rakusko mavalo skoro stale kontroly kvoli utecencom
6, nemam rad rakusanov, som tam robil a to su inak povyseny nad ostatnych cudzincov.

Joe Doe
12. března • 8:05

Ked tak pozeram na tie cisla, tak ti mozem poradit len jedno... sprav si resers na lieky na prostatu.

Michal
11. března • 18:58

Ty si teda střelec.Co jezdis a kdy že takový průměr?Belgie-Praha v noci mezi 20 a 7ranní.Každý chce jednou za čas dom

Tonda
12. března • 13:57

No ja mam prumernou 130 i na ceskych dalnicich, samozrejme pres zimu, kdyz nejsou uzavirky + slusne pocasi a mimo dopravni spicku. V noci prumer 130 je uplne pohoda, tam jde i vic ;-) A jen se smeju, kdyz mi nekdo tzvrdi, ze nic nenahonim...pres CR jsem rychlejsi i o 40 minut nez kolega 135 tacho..

Ginter
11. března • 16:58

Ubohý 2.0 TDI za 1.4 mil.??? Když to někdo dá, jeho věc, ale měli by k autu, kromě techničáku, dávat i pozvánku na vyšetření hlavy.

Bob-an
15. března • 22:50

Ne, cenikovou cenu za audi uopravdu nikdo neda, v tom mas pravdu...

Mariuss
11. března • 16:56

Zajimalo by me, zda spotreba uvedena v testu byla odectena z palubniho pocitace nebo zmerena na zaklade dotankovaneho paliva u benzinky. V prvnim pripade je to totiz stejny podvod jak na mem byvalem Golfu 1.6TDI, kde pocitac ukazoval o pul litru nizsi spotrebu nez byla realita...

homer
11. března • 20:02

pul litru na sto! 15 korun! tak to te kamo silene vojebali, najmi si Judr.Sokola a zaluj je v Haagu - to jim nesmi projit!

Joe Doe
12. března • 7:58

0.5 litra pri deklarovanej spotrebe 5.0 je 10%.Keby si dostal o 10% mensiu vyplatu, nechal by si to tak?Alebo keby ti v obchode nauctovali o 10% vyssiu DPH, tak nad tym mavnes rukou?

Joe Doe
12. března • 15:53

Zatial 8 jedincov s vlaznym vztahom k poctom, logike i svojej vyplate.

homer
12. března • 16:21

tak znovu pro mene chapave: motorova paliva meni objem o 1% pri kazde zmene jejich teploty o 10stupnu celsia. Kde vidis vinika techto ztrat/zisku?

Jano
11. března • 17:54

Vždy je to podvod a blbosť ,ako povedia česi naftu vvrába aj do kopca.

Haftan
11. března • 15:29

No hezký koncernový vůz, ale za 1,4 míče ve své podstatě auto velikosti Kokty / Ceedu? To už i ta Mazda 6 v plné je o 1/3 levnější....

.
11. března • 19:31

Za 1.4 to nikdo z reálných zákazníků nekupuje. Mazda 6 není konkurence, ta konkuruje maximálně tak Supu nebo Pašíku a ani těm ne, její prodeje jsou v Evropě mizivé.

praptak
11. března • 23:18

Krasna ukazka, kdy větši "mrdky" jsou prodejně před tou menši. To, že se něčeho proda vice rozhodně neni ukazatel kvalitnějšiho vyrobku. Zakaznik rozhodně neni ten co určuje kvalitu vyrobku. Kdyby hloupost nadnašela...

Nornik
11. března • 23:46

Ani firmy si ty penize netisknou...dat vyssi castu za supa ci passata je skutecne odrazem odpovidajiciho lepsiho pokryti potreb nez u te Mazdy. Nebo proc je Mazda lepsi? 2.5l benzin? Proti cemu? 2.0 TSI? I ta 140KW verze jezdi lepe. Nemluve o vybave...treba parkovaci kamera, conectivita pro fleet management apod.I Mazda by asi sama rada mela lepsi prodeje nez vic lajku nekde v diskuznim foru.

Joe Doe
12. března • 7:51

Ked uz chces pouzit anglicke slovo, tak ho pouzi spravne, alebo sa drz prislovia 'hovor/pis, ako ti zobak narastol'.To lepsie pokrytie potrieb je otazne uz z pohladu toho, ze Superb/Passat cielia na inu skupinu ako Mazda 6. Tie skupiny maju ine potreby a ine ocakavania, hodnotia ich v inom casovom horizonte. Takze je jasne, ze tabulkovi porovnavaci si Mazdu nevyberu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karel.
12. března • 8:51

Mazdu si hlavně nevybírají reální kupci disponující patřičnou částkou na účtu. Mazdu si vybírají "bychaři", kteří básní na netu jak "by" si oni koupili Mazdu. Výsledkem je, že na netu kupují "bychaři" Mazdu milionkrát lépe než jiné značky, ale v evropském reálu se prodává velmi mizerně. Důvody jsou evidentní, slabé motory, vnitřní prostor neodpovídající vnějším rozměrům, slabé odhlučnění, fórová antikorozní ochrana, mizerné laky a absence řady prvků, které konkurence nabízí jako jsou adaptivní tlumiče, hybridní provedení, čtyřkolka v benzínu, mizerné laky etc.

Joe Doe
12. března • 15:52

" evropském reálu se prodává velmi mizerně. "V globalnej realite preda Mazda viac aut ako Skoda.

Karel.
12. března • 16:18

No a? Tady je diskuze o střední třídě a v ní prodá celosvětově prťavá Škodovka víc Superbů než větší automobilka Mazda prodá Ma6.

bzzz
12. března • 17:09

FLEET & DISCOUNT

Karel.
13. března • 0:52

Podstatné jsou prodeje a marže. Prodeje Supa jsou výrazně větší než u Ma6 (btw fleet hraje roli především v ČR, což je ovšem malý trh) a druhak marže Škodovky jsou lepší než Mazdy, Škodovka má podstatně vyšší zisk i když prodá celkově méně aut (mimo jiné třeba i proto, že ve střední třídě jsou lepší marže než u menších aut).

Hyundai YES!👍
13. března • 22:06

A co hjundaj?

QNX
13. března • 23:47

i40 největší srajda ve střední třídě.

Hyundai YES!👍
14. března • 15:19

Mám Hyundai v růžové barvě najeto 750 000 km a jsem spokojenej...

ACE
12. března • 9:30

Hele promiň, ale co píšeš je kupa předsudků a žádná zkušenost.

ACE
12. března • 11:22

Opět je tu jeden dement, co si myslí že když bude rozdávat plusy nebo minusy hromadně, že tím realitu nějak ovlivní, takhle se zoufalče nevyhrává :-D:-D:-D

Arbitr
11. března • 16:38

Korelace mezi rozměry vozu a cenou nechápu. To je takové myšlení méně rozvinutých národů. Přesto je cena typická pro audi. Všimsi, že mezi novými vozy je vidět nejvíce mercedesů.

Joe Doe
11. března • 18:10

Tak akurat v pripade Audi je korelacia medzi rozmerom a cenou dana - tie auta sa kupuju ako tricka - XS, S, M, L, XL...

Doporučujeme

Články odjinud