TEST Audi A4 35 TDI S tronic: Spotřeba pod 4 l/100 km? Žádný velký problém

Modernizace současné generace Audi A4 přinesla víc než jen změny vnějšího vzhledu a dotykový displej uvnitř. Pod kapotou se objevil i zcela nový motor 2.0 TDI Evo, který z testovaného vozu udělal téměř automatickou volbu firemních zákazníků.
Radosti
Mimořádně tichý motor
Úsporný provoz
Snadné ovládání
Pohodlná jízda i se sportovním podvozkem
Starosti
Vyšší základní cena
Nutnost připlácet si i za relativně běžné prvky výbavy
9  /10

Luxusní sedany střední třídy jsou v České republice výsadou firemních zákazníků. Jistě, vídáte v nich i soukromníky a samozřejmě lidi typu „nebudu si kupovat litrovou oktávku za pět set, když za to můžu mít deset let starou třílitrovou á šestku“. Jenže to nebývají první a možná ani druzí majitelé.

Audi A4 je jedním z typických služebáků na českých silnicích. V jeho případě tvoří firemní zákazníci zhruba 90% podíl, z nichž většina sahá po kombíku s motorem 2.0 TDI. Tedy po autě, které vypadá reprezentativně, hodně se do něj vejde a má výkonu akorát na to, abyste mohli v Německu držet krok s provozem a lidi z firemní účtárny nepadali ze židlí kvůli vykázané spotřebě paliva.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Pokud už se dostatečně vyznáte v novém označování motorizací Audi, došlo vám, že se dnes budeme bavit o takřka ideálním služebáku. „Takřka“ hlavně z toho důvodu, že před námi stojí sedan a ne kombi, a že v případě požadavku pohonu 4x4 fleeťáci sahají po verzi s výkonem 140 kW. Testujeme předokolku, která měla před loňskou modernizací nejenom nižší výkon než nyní, ale hlavně jiný motor, přestože objem 1968 kubických centimetrů zůstává beze změny.

Pod zkratkou 35 TDI se skrývá naftový dvoulitr nové generace Evo, který byl poprvé použit u většího modelu A6 (tam má 150 kW). Evo samotné je zatím pro A4 k dispozici ve dvou verzích (100 a 120 kW), přičemž nás se dnes týká ta silnější. Už zanedlouho ale pod kapotu Audi A4 dorazí i 150kW Evo, která nahradí současný dvoulitrový vrchol (140 kW) a nabídne i pohon všech kol.

Prostě služebák

Kouknete-li se na fotky testovaného vozu, na zadek se z něj asi neposadíte. 18palcová kola, přiměřeně chromu, v šeru poměrně nevýrazný lak karoserie, který ale na slunci hezky září, nikde ani známky po plaketě s line, která by upozorňovala na sportovněji střiženou verzi. Je to prostě hezký sedan střední třídy pro konzervativní řidiče, kteří si na výstřelky příliš nepotrpí.

Audi A4 prošlo další modernizací. Přichází s hybridními motory, S4 sází na naftu

Audi A4 prošlo další modernizací. Přichází s hybridními motory, S4 sází na naftu

Skoro byste si až řekli, že jde o jednu z levnějších verzí, ale nenechejte se zmást. Jde o prostředí linii Advanced, která vychází o 33.000 Kč dráž než nejlevnější provedení. A i to se s cenou jen těsně vejde pod 900 tisíc korun (A4 35 TFSI stojí 884.900 Kč). Sedan se zkoušeným motorem a výbavou Advanced stojí 1.084.900 Kč, aby ale vypadal jako na fotkách, připravte si 27.400 Kč na 18palcová kola, 30.600 Kč na lak Navarra, 28.300 Kč na LED světlomety s dynamickými blinkry, podobnou částku na manuálně nastavitelná sedadla čalouněná kombinací kůže a koženky a tak dále.

Najednou jsme v tom za 1,4 milionu a to pořád máte jenom dvoukolku s automatem. Podobně bychom se ale mohli bavit o BMW nebo Mercedesu. Třeba nejlevnější BMW 318d (110 kW) s automatem stojí necelý milion a silnější verze 320d (140 kW) vyjde na nejméně 1.077.900 Kč. Mercedes-Benz C 180d má šestnáctistovku s výkonem 118 kW a s automatem stojí přesně 1.030.436 Kč. A buďme upřímní – na ulici se za ním také asi neotočíte.

Šlapací Audi A4 má pomoci spalovat kalorie. Vynálezce čeká na schválení k provozu

Šlapací Audi A4 má pomoci spalovat kalorie. Vynálezce čeká na schválení k provozu

Loňská modernizace Audi A4 se dotkla také interiéru. Přístrojová deska zůstala stejná, namísto velkého a dnes už nepříliš moderního sdruženého ovladače MMI však Audi přistoupilo na dotykové ovládání centrálního displeje, modernizovala i software infotainmentu a samotný displej má lesklý povrch místo matného. Na středovém tunelu vznikl prostor pro schránku na uložení drobností, kterých není nikdy dost.

Po dlouhé době jsem zároveň viděl úplně nové Audi, které nebylo vybaveno digitálním přístrojovým štítem. Nic proti němu, hračičkové si přijdou na své a možnost promítnout si mapu navigace před volant je fajn, jenže přehledná klasika s analogovými ukazateli a velkým displejem uprostřed, který mimochodem také promítne navigaci, se neokouká a mně osobně připadá přehlednější. V tomto autě nebylo nic vyloženě navíc, na druhou stranu je ale nutné si připlatit za řadu prvků, které by už podlé mého názoru měly být ve standardu. Koukněte na rozpis volitelné výbavy pod závěrem a dáme mi za pravdu.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

včera | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků