TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  | Foto: Audi ČR

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI  Foto: Audi ČR
59
Fotogalerie

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

Radosti
Velmi nízká spotřeba
Cestovní komfort
Atraktivní design
Zpracování interiéru
Starosti
Vysoká cena vozu i příplatků
Nepřesné ovládání audia
9  /10

Koncern Volkswagen na nás vysypal kompletní sbírku svých nových kompaktů. Všechny mají stejný základ, ale liší se v zaměření na zákazníka. Jako poslední se představil zástupce od Audi, který zastupuje prémiový segment. Nová A3 se stejně jako sourozenci změnila ve všech směrech a přináší zákazníkům hodnotný hatchback za minimálně 652.900 Kč.

Oproti Škodě Octavia tak startuje na částce o téměř 200 tisíc korun vyšší. Audi tak musí již počtvrté dokázat, že z konvenční koncernové techniky dokáže vytvořit prémiový produkt, aby ty peníze navíc byly vidět. Jak se to povedlo? To jsme zjišťovali se základní vznětovou motorizací 30 TDI/85 kW a manuální převodovkou.

Nezpochybnitelné

Nové A3 byste na první pohled shodné základy s ostatními kompakty z koncernu určitě nehádali. U naší testované sportovně vypadající výbavy S line to platí dvojnásob. Novinka má typickou přední masku singleframe a velké nasávací otvory po stranách předního nárazníku. I zde vám ušetříme šťourání prstem - průduchy jsou zde jen na okrasu. Funkční jsou až u sportovní verze S3.

Audi A3: Srovnání rozměrů s předchozí generací
Model A3 (2013-2020) A3 (2020-)
Délka [mm] 4313 4343
Šířka [mm] 1966 1816
Výška [mm] 1426 1449
Rozvor [mm] 2637 2636
Zav. prostor [l] 380 380

U verze S line najdete mezi kapotou a nárazníkem tři velmi úzké průduchy. Tímto prvkem odkazuje Audi na model Quattro a najdete ho v celé řadě modelů včetně A1 Sportback. Model A3 má vždy ve standardu přední LED světlomety a zadní halogenové svítilny. Za kompletní LED řešení připlácíte minimálně 25.100 Kč a technologie Matrix LED pro přední světlomety vyjde na 44.900 Kč.

Nejméně nápaditá je zadní část vozu. Na zaslepené průduchy jsme si už tak nějak zvykli, ale falešné výfukové koncovky se stále špatně vydýchávají. Tento trend je ale k vidění i u mnohem větších a dražších modelů, Audi nevyjímaje. Dva obdélníkové rámečky lemované plastem v barvě chromu nepůsobí prémiově, spíše naopak. Standardní výbava je od nich však oproštěna.

Audi A3: Srovnání rozměrů s koncernovými sourozenci
Model Audi A3 2020 VW Golf VIII Škoda Octavia IV
Délka [mm] 4343 4284 4689
Šířka [mm] 1816 1789 1829
Výška [mm] 1449 1456 1470
Rozvor [mm] 2636 2636 2686
Zav. prostor [l] 380 380 600

Pro verzi S line jsou výchozí 17palcová kola. Na našem voze byly devatenáctky, ke kterým se automaticky váže i sportovní podvozek. S ním je karoserie A3 o 15 mm snížena. To je jeden z důvodů, proč náš vůz vypadal celkově tak skvěle. Modrá metalíza Turbo za 11.900 Kč povedený vzhled jen potvrdila. Stále však platí, že v základní výbavě bez příplatků dostanete celkem nenápadné bílé či černé auto.

Pohlazení po duši

I uvnitř se Audi A3 změnilo k nepoznání a příbuznost s koncernovými sourozenci na první pohled dobře skrývá. Zatímco u ostatních si ale na nové rozhraní musíte zvykat, tady jde o 100% Audi. Palubní deska není v jedné rovině, ale výrazně členitá. Středový tunel je vytažený směrem k posádce a dominuje mu infotainment s úhlopříčkou 10,1“ bez haptické odezvy a s perfektním rozlišením, který již neční z palubní desky, ale je do ní zapuštěný.

Výdechy ventilace již nejsou kulaté, ale obdélníkové a nově rozmístěné. Po jednom jsou po stranách kapličky přístrojů a dva najdete před spolujezdcem. Majitelé předchozí generace A3 se tady asi moc nevyznají. Infotainment už větší mít nemůžete, za příplatek jej ale lze vylepšit navigací s 3D zobrazením a hlasovým ovládáním. Hlasové ovládání se spouští tlačítkem na multifunkčním volantu za 3400 Kč.

Kdo by to byl řekl, že spatření staromódních tlačítek v interiéru nám jednou bude dělat radost. Ovládání klimatizace Audi A3 je však jasným důkazem, protože jej nemusíte lovit na dotykových plochách, jako u zmíněných sourozenců, ale má svou vlastní lištu přehledných tlačítek. Jasně a přesně mechanicky ovládat auto je dnes jako pohlazení na duši. Audi A3 má dokonce ještě jednu lištu, kde najdete vypínání systému start/stop, ESP či volič jízdních režimů. Audi si tento finančně náročnější způsob může dovolit, protože nemusí tolik šetřit náklady.

To mě přivádí i ke kvalitě materiálů a celkovému zpracování, při kterém se nezapomnělo i na výplně dveří, na kterých se často šetří. Velkou zásluhu na dobrém pocitu na palubě má právě i větší počet mechanických tlačítek, které prostor příjemně zaplní. U sourozenců je zase na první pohled hezky „uklizeno“ a linie jsou čisté bez výrazného přerušování. Mně osobně sedí styl Audi víc. Perforovaná kůže a loga spjatá s výbavou S Line pak vše ještě vylepšila.

Co mi vadilo, bylo ovládání audia. A3 opustila otočný ovladač a vsadila na dotykovou plochu vedle řadicí páky. Systém funguje slušně, ale ve tmě není dobře viditelný a ovládání není tak přesné. Situaci naštěstí zachraňuje multifunkční volant. Zajímavostí je pak ovládání hlídání jízdních pruhů. Audi jej má defaultně na páčce pro směrovky, kdy jej stačí u větších modelů stisknout a asistent se vypne. U A3 ovšem musíte tlačítko chvíli držet. 

Audi A3: Srovnání rozměrů s konkurencí
Model Audi A3 BMW řady 1 M-B třídy A
Délka [mm] 4343 4319 4419
Šířka [mm] 1816 1799 1796
Výška [mm] 1449 4134 1440
Rozvor [mm] 2636 2670 2729
Zav. prostor [l] 380 380 370

Kabina je dost prostorná i pro pět cestujících. Prostřední sedák na zadních sedadlech je dostatečně široký, aby se na něm dala přežít i delší cesta. Stejně jako u sourozenců je tu dostatek místa na nohy a klesající střecha kupodivu nepřinesla kompromis pro místo nad hlavou. Obecně je Audi A1 na cestování lepší než konkurent BMW řady 1, jehož sportovní sedadla (ve spojení s výbavou M Sport) jsou na delší cesty nepříjemná a jeho interiér je o chlup hůře zpracovaný. Na druhou stranu má vzadu o trochu více místa.

Za elektricky ovládaným víkem pátých dveří najdete 380 litrů prostoru, což je dnes takový standard. U našeho vozu nechyběla praktická síťka na podlaze, která zamezuje volnému pohybu menších předmětů. Nechyběl ani průvlak na lyže, který můžete mít v kombinaci sklopných sedadel v poměru 40:20:40.

Pokračování 2 / 3

Klenot

Audi A3 má stejné motory jako golf, octavia i leon. Označuje si je však po svém, takže motor 30 TDI v našem testovacím voze je jednotka 2.0 TDI Evo o výkonu 85 kW. V nabídce jde o nejslabší diesel a ve spojení s prémiovým automobilem může působit podřadně, ale opak je pravdou.

Zmíněný výkon se dostaví v rozmezí 2750 až 4250 otáček za minutu. Ještě předtím, v rozmezí 1600 až 2500 otáček, dorazí 300 N.m točivého momentu. Tento motor se neobejde bez šestistupňové manuální převodovky a pohonu předních kol. Po nastartování začne trochu chrochtat, ale oproti turbodieselu v BMW řady 1 je kultivovanější.

Během jízdy s autem nechvěje a vibrace k posádce propouští jen pokud je pod hranicí 1200 otáček. Při ustálené jízdě o něm díky dobrému odhlučnění nevíte, ovšem ve vyšších otáčkách už slyšíte typický rykot vznětového agregátu. Není ale třeba jej tam hnát, na dálnici při rychlosti 130 km/h si na šestku drží 2000 otáček a na výrazně rychlejší jízdu tento motor ani není.

Rušit by vás tak mohl jen při předjíždění či agresivnější jízdě. Pružnost daná turbodmychadlem mu nechybí zhruba do stovky, potom už akceleruje vlažněji a od 120 km/h musíte vyšší rychlosti trochu tlačit. Opět ale zdůrazním, že tento motor není na žádné sportování, ale na pohodové cestování, se kterým si rozumí. 

Páka manuální převodovky s velkou a příjemnou hlavicí se v kulise pohybuje poměrně ztuha, ale jednotlivé převody přesně zapadají na své místo. Tato převodovka, dostupná i pro motor 35 TFSI, je zcela nová. Má krátkou jedničku pro svižné rozjezdy a dlouhou šestku. Je dimenzovaná na maximálně 340 N.m, takže pozor na dodatečný tuning bez její úpravy.

Výrobce udává, že s motorem 30 TDI budete jezdit za 3,6 l/100 km. Už jsme si zvykli na to, že tyto údaje jsou kolikrát hodně daleko od pravdy. V tomto případě to ale tak moc neplatí, protože jsem testování dokončil se spotřebou 4,1 l/100 km. V celkové hodnotě však je i několik pražských kolon a neustálé popojíždění. Pokud budu brát v potaz hodnotu před městským kolapsem dopravy, jezdil jsem za 3,7 litrů.

Věřím, že spotřeba by šla ještě stáhnout, protože jsem nejezdil cíleně na nízkou spotřebu. Na kompaktní hatchback jsou to opravdu snové hodnoty, a navíc o dost menší, než má kdejaký hybrid. Nádrž na 45 litrů paliva vám tak s přehledem vystačí na 900 kilometrů. A když se budete hodně snažit, tak těch 1000 km by se na dálku také dalo.

Vlečka?

Zatímco od motoru 1.5 TFSI dostanete u Audi A3 víceprvkovou zadní nápravu, základní benzinový tříválec 30 TFSI a testovaná jednotka 30 TDI mají vzadu levnější vlečenou nápravu. Díky skvěle naladěným tlumičům ale nejde o žádnou uskákanou žábu. Nerovnosti žehlí velmi obstojně a dlažební kostky filtruje jedna radost. Velké nerovnosti se mu už pochopitelně nelíbí a když jsou v zatáčkách, cítíte lehký náznak ztráty stability, ale to se bavíme o dynamické jízdě, o které, jak už jsem psal, toto auto rozhodně není.

Při běžném provozu nejde o kvalitě jízdy v tomto voze říct moc křivých slov. I přes mainstreamovou techniku se chová poddajně a jistě. Ještě lepší by ale bylo, kdyby se u této konfigurace upustilo od sportovního podvozku (S Line) a použila by se menší kola. Testované devatenáctky na dálnici už celkem hučí a na velkých nerovnostech si rády kopnou.

Cena

Audi A3 není levný špás. Nejméně vás bude stát 652.900 Kč. Ve standardní výbavě je toho ale už dost, takže počítejte s digitálním přístrojovým štítem, velkým infotainmentem, manuální klimatizací či 16palcovými litými koly. Nabízí se srovnání s BMW 116d, které stojí minimálně 696.808 Kč. Má taktéž výkon 85 kW, manuální převodovku, a dokonce i výbava je velmi podobná. U BMW je však potřeba počítat s lehce vyššími příplatky.

U obou vozů jsou ale právě příplatky veličinou, která výslednou cenu vozu někdy až do nesmyslných výšin. Náš testovaný vůz je toho příkladem. Základní Audi A3 30 TDI stojí 742.900 Kč. Za výbavu S Line se připlácí sedmdesát tisíc a pak je tu nekonečný seznam příplatků, který cenu našeho vozu vyšrouboval až na 1.239.200 Kč, což je na kompakt enormní suma. Na druhou stranu je ale potřeba zmínit, že i golf se umí snadno šplhat k milionu, stejně jako nová Škoda Octavia.

Pokračování 3 / 3

Závěr

Audi A3 je i ve čtvrté generaci takové, jaké má být - luxusní alternativou mainstreamových kompatků. Na rozdíl od pokusů některých jiných automobilek však prémiovost v Audi opravdu cítíte a má tak právo na vyšší cenovku. S příplatky se ovšem možná dostanete na sumu, která vás donutí přemýšlet o nákupu většího vozu. Mně osobně ještě vadilo ovládání audiosystému, ale to je tak vše, co bych Audi A3 vytkl.

Motor je brilantní, ergonomie ovládacích prvků vyníkající, místa je dostatek a celé je to zabalené do pěkné karoserie, která přitahuje pozornost okolí. Audi A3 je prémiový kompakt, který je těžké pořídit, ale snadné s ním žít. Opět ale platí, že si můžete naspecifikovat auto, které se bude dost lišit.

Audi A3 2020: Souhrn cen
Základní cena vozidla                   652.900 Kč (30 TFSI/81 kW A3 Spb)
Cena s testovaným motorem a výbavou 812.900 Kč (30 TDI/85 kW S Line)
Cena testovaného vozidla           1.239.200 Kč (30 TDI/85 kW S Line)

Technické údaje: Audi A3 Sportback

Rok • stupeň výbavy
2020 • S Line
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 1 968 cm3
Vrtání • zdvih
81,0 mm • 95,5 mm
Stupeň komprese
16,5:1
Nejvyšší výkon
85 kW (116 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
2 750 až 4 250 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
300 Nm při 1 600 až 2 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,1 s
Nejvyšší rychlost
206 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 6 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
380 l
Objem palivové nádrže
45 l
Hmotnost: provozní • celková
1 420 kg • 1 905 kg
Rozvor náprav
2 636 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 554 mm • 1 525 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 343 × 1 816 × 1 449 mm

Sériová výbava (S Line): 6 pasivních reproduktorů, Audi pre sense front, bluetooth, digitální příjem rádia DAB, hliníková optika v interiéru, kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě vozu, manuálně nastavitelná přední sedadla, manuální klimatizace, MMI radio plus, multifunkční volant, paket lesklé optiky, parkovací senzory vzadu, sportovní podvozek, střešní spojler S design, světelný a dešťový senzor, LED přední světlomety, termoizolační čelní sklo, velurové koberečky vpředu a vzadu, ISOFIX, zadní halogenová světla, vyhřívaná a elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka

Volitelná výbava: 17palcová kola - 5 paprskový paralelní design (5700 Kč), 2xUSB C (1500 Kč), adaptivní tempomat (16.400 Kč), aktivní jízdní asistent (6800 Kč), ambientní barevné osvětlení interiéru (9900 Kč), asistent hlídání slepého úhlu (15.000 Kč), Audi connect key (2900 Kč), Audi Phone Box (11.300 Kč), Adi drive select (4300 Kč), Audi pre sense basic (5700 Kč), Audi smartphone interface (8500 Kč), Audi sound system (8200 Kč), Audi virtual cockpit plus (6800 Kč), boční airbagy vzadu (9900 Kč), elektricky nastavitelná bederní opěrka (7700 Kč), Hold assist (2300 Kč), 3zónová klimatizace (25.100 Kč), komfortní klíč bez funkce Safe lock (12.200 Kč), MMI navigace plus s MMI touch (50.500 Kč), multifunkční volant tříramenný (3400 Kč), ovládání garážových vrat (6700 Kč), paket pro odkládací prostor (5700 Kč), parkovací kamera zadní (11.600 Kč), progresivní řízení (7100 Kč), S line sportovní paket (59.200 Kč), sportovní sedadla čalouněná kůží (36.700 Kč), stříbrné střešní ližiny (8500 Kč), Matrix LED světlomety (44.900 Kč), automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko (4600 Kč), vyhřívání sedadel vpředu (9600 Kč), zadní sedadla sklopná v poměru 40:20:40 (5700 Kč)

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud