Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

Kapitoly článku:


Audi A3 Sportback 1.6 TDI je sice motorově nejslabším kouskem z faceliftované řady, to ale ještě neznamená, že nejde o důstojný luxusní hatchback. Á-trojka sice na první pohled působí rozměrově skromně, nabízí však dostatek prostoru pro celou posádku a také komfortní pocit z jízdy. To vše zabalené v pěkném sportovním designu. Drobné mouchy tu jsou, dají se však vzhledem k vysoké ceně odpustit?

Spousta prostoru v malém těle

Kdybych měl nejnovější Audi A3 Sportback popsat jedním jediným slovem, bylo by to „sexy“. Černá kráska se 17palcovými koly s pětiramenným designem je skvělým kompromisem z hlediska vzhledu, tak i funkčnosti. Na sportovním pak vynikají zejména světla, za jejichž nejluxusnější provedení je však potřeba si připlatit. LED světlomety s dynamickými zadními směrovkami se totiž nachází v příplatkové výbavě a vyjdou na 13.000 korun. Do ostřikovačů světlometů pak případní zájemci investují dalších 7.200 korun.

aua320.jpgaua340.jpg
Audi A3 Sportback je po faceliftu skutečnou krasavicí. Kombinace černého laku a rozumně velkých stříbrných disků funguje parádně!

Při prvním setkání jsem si okamžitě vzpomněl na pár týdnů starou zkušenost s novým Renaultem Scénic. Ten na první pohled působil robustně a dalo se tak počítal s dostatkem místa pro celou posádku, jenže to byla nakonec prava jenom napůl. Velkým negativem bylo nedostačující místo pro nohy zadních cestující, což se dá u MPV toletovat jenom těžko.

Situace u testované Á-trojky byla k mému překvapení opačná. Automobil co do rozměrů sice působí skromněji, ale prostoru uvnitř je pro všechny dostatek. Vzadu tak nebudou delší trasy utrpením ani pro pro dospělého člověka. Komfort cestujících však neslevil z objemu zavazadlového prostoru, který nabídne 380 litrů. Jeho prostředí pak lze ještě vylepšit příplatkovým paketem za 5.100 korun.

Přesuňme se ale na místo řidiče. Že Audi nabídne skutečný luxus a pohodlí, není žádným překvapením. Sezení na tužších sedačkách je dostatečně útulné a navíc si ho můžete přizpůsobit ještě více podle vlastních představ. Nechybí totiž ani možnost prodloužení podsedáku. Pohodlně si nastavíte správnou řidičskou pozici, kokpit vás navíc příjemně obejme.

aua302.jpgaua306.jpg
Interiér je oku i doteku lahodící a vše potřebné máte při ruce, včetně ovladačů multimédií

Skutečná paráda nastává v momentě, kdy se začnete seznamovat s ovládáním multimédií. Ano, na jednotlivé prvky si musíte nějaký čas zvykat, ale až si je osvojíte, stanou se nedílnou součástí komfortu cestování. Ovladače spolupracují s displejem na středu palubní desky, který je sice menší, ale svou práci dokáže plnit obstojně. Grafika prostředí se povedla a displej využijete zejména jako navigaci. Ta je ovšem vůbec nejdražší součástí příplatkové výbavy a přijde na 36.600 korun. V dalších případech už má displej jen sekundární role, jediným stisknutím tlačítka však zmizí v útrobách palubní desky.

Trochu zamrzí, že zkoušený kousek nebyl vybaven jedním z hlavních prvků letošní modernizace. Řeč je to digitálním přístrojovém štítu virtual cockpit, který se začal rozšiřovat do dalších modelů po příchodu současné generace kupé a roadsteru TT. Pro linii Sport je v nabídce za 13.000 Kč.

Radosti
Povedený design
Komfort pro cestující
Nízká spotřeba
Kvalita zpracování
Starosti
Vyšší pořizovací cena
Průměrná dynamika
Výše některých příplatků
8  /10

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud