Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Kapitoly článku:


Nejslabší neznamená nejhorší

Testovaný vůz poháněl 1,6litrový turbodiesel o výkonu 81 kW a točivém momentu 250 Nm. Tyto parametry jsou v rámci nabídky řady A3 vůbec nejnižší, silnější je dokonce i benzinový tříválec TFSI s 85 kilowatty. Jednotka pohání přední kola skrze manuální šestistupňovou převodovku, není to však podmínkou.

V průběhu testování jsem jenom hodně těžce hledal něco, co by se autu dalo vytknout. Největší slabinou je asi dynamika pohonné jednotky, která vás ve spolupráci s manuální převodovkou bude nutit neustále řadit. Samotná práce s manuálem ale byla radostí, chod páky byl dostatečně tuhý a přechod mezi jednotlivými rychlostmi precizně komfortní. Přesně takhle to má vypadat!

Kabina disponuje skvělým odhlučněním a zvuk motoru je tak pro posádku tím nejmenším rozptýlením. To v případě poslechu z venku je to o trochu horší, tento motor je tím vůbec nejhlučnějším z nabídky Audi. Během jízdy vám rozhodně nepřijde, že sedíte v nejslabší verzi, turbodmychadlo se chvíli nadechuje, pak ale překvapivě silně zatáhne a pocitová dynamika je lepší, než jsem si původně představoval. Čtyřválci je nejlépe ve středním pásmu otáček, byť se kvůli delšímu zpřevodování manuální skříně snaží držet více při zemi. To pak ale kabinou prostupuje charakteristické důnění a tah uvadá.

aua370.jpgaua373.jpg
O motoru díky odhlučnění během jízdy téměř nevíte, z venku ale patří k tomu nejhlučnějšímu, co automobilka Audi aktuálně nabízí

Jízda byla skutečným zážitkem, řádně utlumený podvozek si poradí i s horším stavem našich silnic, a to i díky přítomnosti 17palcových kol. Auto perfektně sedí v zatáčkách, disponuje překvapivým zrychlením a spotřeba se také řadí mezi pozitiva celého testu. Nejsou to sice tak ohromující čísla, jaká výrobce uvádí v technických specifikacích, ale i tak je to slušné. Jízda v ulicích města znamená odběr mezi šesti a sedmi litry, předpisově se dá po dálnici jet za 5,5 litru a po klasických komunikacích i pod pět. Dobrá práce!

Celkově je jízda v tomto voze pozitivní záležitostí, jen je potřeba počítat s častou prací s manuální převodovkou. S tím řidiči alespoň částečně radí ukazatel mezi budíky. Pokud by vám ani to nestačilo, další možností by bylo sáhnutí po verzi s automatem. Dvouspojkové DSG se sedmi rychlostními stupni však vyjde na 57.000 korun.

Audi A3

Kompaktní model Audi má napříč uložené motory a pohon předních kol, popřípadě čtyřkolku Haldex. Aktuální generace využívá moderní koncernovou platformu MQB. Technicky je tedy Audi A3 příbuzná se Škodou Octavií.

Ceny, výbava, data • Audi A3 Sportback • Audi A3 Sedan • Test Audi A3 Sportback 30 TDI S line

Doporučujeme

Články odjinud