Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

Model Audi A3 se historicky vůbec poprvé dočkal provedení klasického tříprostorového sedanu. Samozřejmě jde o věc určenou pro všechny možné trhy, jenom ne pro ten evropský. Dokáže i tak zaujmout a přesvědčit pár zájemců rozhodnutých pro koupi klasického hatchbacku?
Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu
Seznam kapitol
  1. Pouze upravený hatchback?, Kupé nebo sedan?
  2. A8 v provedení mini
  3. Benzinový vrchol
  4. Jízdně schopná až na drobný detail, Starý problém: příplatky, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Jízdně schopná až na drobný detail

Usednete za volant a ujedete prvních pár kilometrů, co vás zaujme? Především to bude řízení, které je nečekaně citlivé a velmi strmé, takže stačí pouze držet volant ve tři čtvrtě na tři a nemusíte přehmatávat ani v těch nejostřejších zatáčkách. To si bezesporu zaslouží pochvalu. Pracoviště řidiče už jsme pochválili, ergonomii zrovna tak. Zdálo by se, že všechny atributy potřebné pro zábavnou jízdu jsou splněny.

Audi Q3: první jízdní dojmy

Audi Q3: první jízdní dojmy

Jenže u Audi A3 jsem si nezvykl za celý týden na pedál plynu, respektive na jeho odezvu. Právě tento moment mi nakonec zkazil takové to správné splynutí člověk-automobil. Ať si nastavíte kterýkoliv z režimů Drive Select, vždy se po sešlápnutí pedálu dostaví určitá prodleva. Logicky v režimu dynamic není tak znatelná, zato u efficiency jsou reakce několikasekundové.

Chápu záměr, kdo řídí stylem "dřevěná noha", tomu toto nastavení určitě pomůže k nižší spotřebě. Nakonec když jedu obyčejnou jízdu z bodu A do bodu B, je to úplně jedno. Ale problém je, když v této obyčejné jízdě potkáte křižovatku a potřebujete se rozjet. Přidáte plyn a ono? Nic, dvě sekundy, tři sekundy, čtyři sekundy a až potom se auto konečně rozjede. I při té nejlepší vůli jsem si na toto chování nezvykl a raději obětoval vyšší spotřebu na konto rychlejších reakcí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Tak jako u jiných modelů si i tady můžete vybrat z několika jízdních režimů. Úsporná jízda ale znamená snad až moc laxní odezvu na pedál plynu.

Je to škoda, protože kdyby byly reakce rychlejší, není problém se za volantem A3 Sedan velmi dobře pobavit. Konstruktéři vsadili ve velké míře na hliníkové slitiny a podle toho vypadá také hmotnost. Základní verze se chlubí váhou 1250 kg, testované provedení předvede 1370 kg, což stále na 180 koní není mnoho.

Podvozek navíc na kvalitních silnicích odvádí výbornou práci, auto se v zatáčkách ani nehne. Problémy ovšem udělají zadní nápravě výraznější nerovnosti, kdy se začíná objevovat tendence k odskakování. Svůj podíl ale na tom bude mít určitě sportovní podvozek coby součást paketu S line a hodně nízké pneumatiky.

Audi A3 Cabriolet má po premiéře. Střechu složí za 18 s

Audi A3 Cabriolet má po premiéře. Střechu složí za 18 s

Dvouspojkový automat není špatný, ale opět musím podotknout, že by mohl být rychlejší. Samozřejmě se nebavíme o samotném času přeřazení, ale o jeho chování. Někdy mu trvá, než podřadí, aby vytočil motor příliš vysoko a znovu řadil zpět. Řazení pádly pod volantem nebo moc pěkným voličem převodovky ovšem veškeré problémy s definitivní platností vyřeší. Jen pro představu při 140 km/h točí motor necelé 3000 ot./min a na palubě panuje i díky tomu velice příjemné ticho.

Starý problém: příplatky

Audi A3 Sedan se mi líbí. Má povedený a dynamický vzhled, uvnitř perfektní zpracování a prostě je to klasický sedan, což (opět jak jsem už napsal) má něco do sebe. Vadí pouze reakce na plyn, ale dovedu si představit, že spousta zájemců takovou věc řešit nebude. Co ale určitě řešit bude, tedy alespoň ta méně movitá část, to je stará klasická bolístka automobilů Audi obecně. Příplatky.

Testovaná 1.8 TFSI ve výbavě Ambition začíná na 784 900 Kč a pak pokračujete nabídkou dalších prvků. Ostřikovače světlometů (7 200 Kč), zpětná zrcátka s funkcí zatmavování (10 800 Kč), zadní kamera (11 500 Kč), bezklíčkový přístup (10 900 Kč), adaptivním tempomat, paket S line, hezčí barva karoserie, navigace, lepší zvuk a tak dále... Není nejmenším problémem pokořit hranici 1,3 milionu Kč, ovšem stále ještě budete mít rezervy a možnosti, co nakoupit.

Audi A3 Sedan je bezesporu dobré auto, ale více než sportovní emoce (na které byste ho možná zpočátku tipovali) nabídne styl a image. Že je image na nic, to je jenom heslo z reklamy. Realita je úplně jiná, image prodává a některé automobilky na tom mají založen svůj úspěch.

Technické údaje: Audi A3 Sedan 1.8 TFSI

  • Rok • stupeň výbavy 2013 • Ambition
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 1 798 cm3
  • Nejvyšší výkon 132 kW (180 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 5 100 až 6 200 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 250 Nm při 1 250 až 5 000 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 7,3 s
  • Nejvyšší rychlost 235 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů automatická • 7 stupňů
  • Zákl. objem zavazadlového prostoru 425 l
  • Objem palivové nádrže 50 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 370 kg • 1 845 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 7,0 • 4,8 • 5,6 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 637 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 555 mm • 1 526 mm
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 456 × 1 795 × 1 416 mm

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Pouze upravený hatchback?, Kupé nebo sedan?
  2. A8 v provedení mini
  3. Benzinový vrchol
  4. Jízdně schopná až na drobný detail, Starý problém: příplatky, Technické údaje
  5. Fotogalerie
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 146 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků