47
Fotogalerie

Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

Kapitoly článku:


Jízdně schopná až na drobný detail

Usednete za volant a ujedete prvních pár kilometrů, co vás zaujme? Především to bude řízení, které je nečekaně citlivé a velmi strmé, takže stačí pouze držet volant ve tři čtvrtě na tři a nemusíte přehmatávat ani v těch nejostřejších zatáčkách. To si bezesporu zaslouží pochvalu. Pracoviště řidiče už jsme pochválili, ergonomii zrovna tak. Zdálo by se, že všechny atributy potřebné pro zábavnou jízdu jsou splněny.

Jenže u Audi A3 jsem si nezvykl za celý týden na pedál plynu, respektive na jeho odezvu. Právě tento moment mi nakonec zkazil takové to správné splynutí člověk-automobil. Ať si nastavíte kterýkoliv z režimů Drive Select, vždy se po sešlápnutí pedálu dostaví určitá prodleva. Logicky v režimu dynamic není tak znatelná, zato u efficiency jsou reakce několikasekundové.

Chápu záměr, kdo řídí stylem "dřevěná noha", tomu toto nastavení určitě pomůže k nižší spotřebě. Nakonec když jedu obyčejnou jízdu z bodu A do bodu B, je to úplně jedno. Ale problém je, když v této obyčejné jízdě potkáte křižovatku a potřebujete se rozjet. Přidáte plyn a ono? Nic, dvě sekundy, tři sekundy, čtyři sekundy a až potom se auto konečně rozjede. I při té nejlepší vůli jsem si na toto chování nezvykl a raději obětoval vyšší spotřebu na konto rychlejších reakcí.

audi_a3_int_03.JPGaudi_a3_int_04.JPG 
Tak jako u jiných modelů si i tady můžete vybrat z několika jízdních režimů. Úsporná jízda ale znamená snad až moc laxní odezvu na pedál plynu.

Je to škoda, protože kdyby byly reakce rychlejší, není problém se za volantem A3 Sedan velmi dobře pobavit. Konstruktéři vsadili ve velké míře na hliníkové slitiny a podle toho vypadá také hmotnost. Základní verze se chlubí váhou 1250 kg, testované provedení předvede 1370 kg, což stále na 180 koní není mnoho.

Podvozek navíc na kvalitních silnicích odvádí výbornou práci, auto se v zatáčkách ani nehne. Problémy ovšem udělají zadní nápravě výraznější nerovnosti, kdy se začíná objevovat tendence k odskakování. Svůj podíl ale na tom bude mít určitě sportovní podvozek coby součást paketu S line a hodně nízké pneumatiky.

Dvouspojkový automat není špatný, ale opět musím podotknout, že by mohl být rychlejší. Samozřejmě se nebavíme o samotném času přeřazení, ale o jeho chování. Někdy mu trvá, než podřadí, aby vytočil motor příliš vysoko a znovu řadil zpět. Řazení pádly pod volantem nebo moc pěkným voličem převodovky ovšem veškeré problémy s definitivní platností vyřeší. Jen pro představu při 140 km/h točí motor necelé 3000 ot./min a na palubě panuje i díky tomu velice příjemné ticho.

Starý problém: příplatky

Audi A3 Sedan se mi líbí. Má povedený a dynamický vzhled, uvnitř perfektní zpracování a prostě je to klasický sedan, což (opět jak jsem už napsal) má něco do sebe. Vadí pouze reakce na plyn, ale dovedu si představit, že spousta zájemců takovou věc řešit nebude. Co ale určitě řešit bude, tedy alespoň ta méně movitá část, to je stará klasická bolístka automobilů Audi obecně. Příplatky.

Testovaná 1.8 TFSI ve výbavě Ambition začíná na 784 900 Kč a pak pokračujete nabídkou dalších prvků. Ostřikovače světlometů (7 200 Kč), zpětná zrcátka s funkcí zatmavování (10 800 Kč), zadní kamera (11 500 Kč), bezklíčkový přístup (10 900 Kč), adaptivním tempomat, paket S line, hezčí barva karoserie, navigace, lepší zvuk a tak dále... Není nejmenším problémem pokořit hranici 1,3 milionu Kč, ovšem stále ještě budete mít rezervy a možnosti, co nakoupit.

Audi A3 Sedan je bezesporu dobré auto, ale více než sportovní emoce (na které byste ho možná zpočátku tipovali) nabídne styl a image. Že je image na nic, to je jenom heslo z reklamy. Realita je úplně jiná, image prodává a některé automobilky na tom mají založen svůj úspěch.

Technické údaje: Audi A3 Sedan 1.8 TFSI

Rok • stupeň výbavy
2013 • Ambition
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 798 cm3
Nejvyšší výkon
132 kW (180 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 100 až 6 200 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
250 Nm při 1 250 až 5 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
7,3 s
Nejvyšší rychlost
235 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 7 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
425 l
Objem palivové nádrže
50 l
Hmotnost: provozní • celková
1 370 kg • 1 845 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
7,0 • 4,8 • 5,6 l/100 km
Rozvor náprav
2 637 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 555 mm • 1 526 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 456 × 1 795 × 1 416 mm

Audi A3

Kompaktní model Audi má napříč uložené motory a pohon předních kol, popřípadě čtyřkolku Haldex. Aktuální generace využívá moderní koncernovou platformu MQB. Technicky je tedy Audi A3 příbuzná se Škodou Octavií.

Ceny, výbava, data • Audi A3 Sportback • Audi A3 Sedan • Test Audi A3 Sportback 30 TDI S line

Doporučujeme

Články odjinud