Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

Model Audi A3 se historicky vůbec poprvé dočkal provedení klasického tříprostorového sedanu. Samozřejmě jde o věc určenou pro všechny možné trhy, jenom ne pro ten evropský. Dokáže i tak zaujmout a přesvědčit pár zájemců rozhodnutých pro koupi klasického hatchbacku?
Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu
Seznam kapitol
  1. Pouze upravený hatchback?, Kupé nebo sedan?
  2. A8 v provedení mini
  3. Benzinový vrchol
  4. Jízdně schopná až na drobný detail, Starý problém: příplatky, Technické údaje
  5. Fotogalerie

A8 v provedení mini

Už nějakou dobu platí, že systémy a prvky dříve dostupné pouze v kombinaci s těmi nejluxusnějšími modely se stěhují níže a níže. Důvodem je údajně finanční krize, která donutila řadu lidí přesednout z většího auta do menšího, ale tito zákazníci stále vyžadovali alespoň výbavu, na kterou byli zvyklí.

Možná proto bylo první, co mě napadlo po usednutí do nové A3, to, že auto vypadá jako miniaturní A8. Všude už od pohledu hodně kvalitní materiály, perfektní zpracování, u testovaného exempláře také Alcantara nebo sportovně se tvářící volant. Z palubní desky vyjíždí pouhých 11 mm tlustý displej, který je součástí nové generace systému MMI, kde by mělo být možné v případě potřeby jak aktualizovat software, tak případně aktualizovat také hardware. Jinak řečeno, počítá se s výměnou celých komponent, otázkou je pouze to, za kolik tento úkon autorizovaný servis udělá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zpracování nemá slabých míst a ergonomie je příkladná. V ovládání systému MMI se zorientujete během pár minut.

Z pohledu řidiče nemám nic, co bych mohl vytknout. Každý detail je perfektně zpracovaný a všechno je navíc výborně přehledné počínaje přístrojovým štítem s velkým displejem palubního počítače a konče u sdružených ovladačů systému MMI umístěných před voličem převodovky. Jednodušší už to může být jen těžko. Mimochodem otočný ovladač dostal ještě navíc touchpad, pomocí kterého můžete psát adresy nebo vyhledávat na mapě. Něco podobného jsme viděli třeba u A6.

Připravujeme: Test Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro

Připravujeme: Test Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro

Když se začneme bavit o prostoru, v tu chvíli se objeví z mého pohledu (měřím 190 cm) první výhrady. A3 je malý a především nízký sedan a v interiéru je to znát. Osobně i při sedačce v nejnižší poloze mi nad hlavou zůstal tak jeden centimetr, vzadu mezi opěradlem a sedákem zbylo pro nohy zadních cestujících tak deset centimetrů. Žádná velká sláva.

Drobnější postavy ale takové problémy logicky mít nebudou, tedy až na jednu výjimku a tou je prostor pro hlavy vzadu sedících osob. Inu kombinace sedanu a kupé, respektive dynamicky střižená střecha sice vypadá na pohled skvěle, ale v interiéru si neomylně vybere v této podobě svou daň. Nicméně pro všechny, kterým by to vadilo, tady stále zůstává v Sportback.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Především vzadu není prostoru na rozdávání. Sportovní sedačky jsou dílem paketu S line. Mají velice dobrý tvar. 

Nacpat sem ale tři dospělé cestující bude problém. Kromě šířky samotné je na podlaze překážka v podobě obřího tunelu, kam se, pokud zaškrtnete v konfigurátoru tu správnou kolonku, schová pohon všech kol quattro. Nečekejte nic speciálního, tak jako u Octavie nebo Golfu se stále bavíme o mezinápravové spojce Haldex.

Zavazadelník zvládne v základu 425 litrů, vstupní otvor (jak překvapivé) ale není z největších. Znovu mohu v tomto kontextu použít větu z předchozího odstavce: komu to vadí, nechť si pořídí Sportback. Zadní opěradla lze sklopit v poměru 40/60, pro přepravu lyží přijde vhod otvor uprostřed. Standardem je sada na lepení pneumatik, rezervu pod dnem zavazadelníku nehledejte.

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Pouze upravený hatchback?, Kupé nebo sedan?
  2. A8 v provedení mini
  3. Benzinový vrchol
  4. Jízdně schopná až na drobný detail, Starý problém: příplatky, Technické údaje
  5. Fotogalerie
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

dnes | Petr Schnagl | 2 příspěvky
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 143 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 80 příspěvků