Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

Vana666  |  09. 10. 2013 07:50

Mizerná odezva na plyn podle mě musí vadt úplně všem a nejde si na ni zvyknout. Dá se jen trpět a za jízdy se stále připomíná. Fuj.

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  09. 10. 2013 08:17

Ono víceméně kterékoliv dnešní auto má zpoždění v reakci na sešlápnutí plynu, jde jen o to, jak moc to člověk vnímá... Když jsem přesedl z karburátoru do stříkačky, v kterémkoliv autě jsem tam tu, byť nepatrnou, prodlevu cítil, až mě to překvapilo...

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  09. 10. 2013 08:35

Jistě, každý může vnímat jinak ale v prvé řadě to závisí od velikosti toho zpoždění. Cokoliv nad cca jednu vteřinu je podle mě už hodně špatné

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  09. 10. 2013 08:46

V tomto případě ovšem není na vině motor ale ECU převodovky. Podobný fenomén se objevuje například u Audi Q5 s motorem 2,0TDI a sedmistupňovým S-tronicem. Malá softwarová úprava vše řeší. Audi obecně trochu přehání softwarovou ochranu některých typů dvouspojkových převodovek značně konzervativním dávkováním náběhu točivého momentu. U planetových ZF a Aisinů to nenajdete.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  09. 10. 2013 09:04

x12345678: Pak ale nerozumím proč je v režimu dynamic prodleva výrazně menší. V něm už není potřeba převodovku chránit ?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 10. 2013 11:00

Není to tím, že u dynamiku se předpokládá jeho pouze omezené využití ve chvílích dobré nálady? Tzn. běžný režim v provozu na 95% času, dynamic na to ostatní. Není to závoďák, jen obyčejné auto na delší cesty a takřka každý, kdo tráví pracovní dobu v autě řekne, že klidná jízda je lepší, než sportovní.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  09. 10. 2013 12:52

Je to tak.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  09. 10. 2013 09:51

x12345678: a ještě se zeptám, co se vlastně chrání v převodovce tím pomalým náběhem krouťáku po přidání plynu ?

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  09. 10. 2013 12:52

spojky

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  09. 10. 2013 13:55

x1234567: spojky ? V testu se píše o zpožděných reakcích při každém přidání plynu, ne o zpoždění jen po přeřazení. Jak může pomalý náběh kroutáku šetřit spojky které jsou v té chvíli stejně plně sepnuté ?

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  09. 10. 2013 14:30

To ovšem řídící jednotka mechatroniky nerozlišuje. Priorita dat pro řj jednotku motoru při přechodu z decelerace do akcelerace je taková, že se vždy předpokládá přeřazení, i když k němu nedojde. Značně zjednodušeně by se to dalo vysvětlit takto: přidáš plyn: řj motoru dotaz převodovce: Budeš řadit? Řj převodovky odpověď motoru: Nevím, mám předřazeno nahoru radši počkej. A pak podle podmínek buď přeřadí nebo ne a nebo jen přepne spojky a pošle motoru instrukci: Už můžeš přidat, ale s citem, jo? V dynamic resp sport módu je priorita podřazení dolů, takže tam převodovka odpoví hotovo, můžeš. Neberte to doslova, ve skutečnosti létají tisíce bitů tam a zpět, tohle je hodně popularizované pro názornost. U manuálu se s tím samozřejmě nesetkáte, tam ecu převodovky není a motor se stará sám o sebe.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  09. 10. 2013 21:35

Mě by jen zajímalo, kde udělali soudruzi z NSR chybu

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  09. 10. 2013 22:43

Nikde. DSG alias STronic má při klidné jízdě a D vždy na volném soukolí předřazeno nahoru, takže pro akceleraci musíš počkat. pokud chceš jet dynamicky, máš dvě možnosti: zařadit S nebo. přes MMi dynamic, pak je priorita řazení dolů a nebo podřazovat ručně. Pak motor s převodovkou nediskutuje a reaguje ihned. Je to logické a správné.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  09. 10. 2013 23:39

Asi by to chtělo trojspojku

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  10. 10. 2013 00:24

Proč? D je pro klidnou jízdu a pohonná jednotka se chová korektně. Máš nejméně dva způsoby, jak reakci pohonné jednotky přepnout na rychlou. Že to neví redaktor rádoby odborného média je jiné téma. Nakonec planetové automaty jsou dnes v podstatě čtyřspojky a na D taky reagují pomalu.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  10. 10. 2013 07:22

No reakce na plynový pedál by měla být vždy bez prodlevy nebo jen s minimálním zpožděním a to ve všech případných režimech. Je to z důvodu jízdního komfortu i bezpečnosti (předjíždění, výjezd z křižovatky apod.)
Pokud tohle systém neplní, je špatný a jako uživateli je mi fuk z jakého je to důvodu.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  11. 10. 2013 11:23

Na D se tak chová každý automat, to je naprosto normální. U DSG je to výraznější díky systému řazení s preferencí předřazení nahoru (D) nebo dolů (S). Pokud pojedeš v manuálu na 6 a přidáš plyn, taky se nic moc nebude dít. Chce to po tobě uvolnit plyn, sešlápnout spojku, přeřadit, pustit spojku a přidat plyn. To samé dělá automat, kterému se tatáž prodleva vytýká.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  11. 10. 2013 20:32

Já ale mluvil o zpožděných reakcích i bez řazení.
Mi všechna auta na poslední kvalt po přidání plynu zrychlují prakticky hned (turbozpoždění max. 0,5-1 s do plného zátahu). Ale jezdím občas i s firemním Ducatem 2,3 a tam jsou reakce na plyn velice mizerné a vím jak je obtížné dokázat s tím jet plynule a bez škubání, hlavně na nižsší kvalty

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  12. 10. 2013 21:46

To už je ale úplně jiné téma než prodleva 1,8tsi způsobená diskuzí motoru a automatické převodovky.

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
Phoenix  |  09. 10. 2013 08:18

No, tak ten design je moc pěkný, bravo audi...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  09. 10. 2013 10:35

nutono pochválit, že limo asi nedělali jen tupým protažením hatchbacku, auto je pěkné, ale přiznejte si to, standardně opatrné, strach VW ze změn z toho úplně čiší, komformní jako vše od VW, kdyby tomu nalepili znak VW a nazvali to Jeeta, tak to nikomu napřipadá divné, takový McVW a to je špatně, Audi je jejich prémiová značka a podobnost stylu s lidovkami VW je designová zbabělost nabo vyhoření, nedokážou vykročit ze svého stínu a doplácejí na to u Seatu, Phaetonu aj.

Odpovědět  |   | 
Atlis  |  09. 10. 2013 09:50

Preco musi byt automaticky kazdy sedan "pre Cinu?" Sedany su popularne na celom svete, dokonca ani v Europe to nie je tragedia.

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  09. 10. 2013 10:43

Protože půlka Evropy má pocit, že pokud do toho auta nemůže nacpat lednici/pračku (co kdyby náhodou to jednoho dne chtěli převážet), tak to auto nestojí za nic... Pro mě naopak jsou sedany přesně tím pravým ořechovým

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  09. 10. 2013 18:58

Možná nejde až tak o ledničky jednou za deset let. Stačí mít třeba nějakého čtyřnohého přítele a s celým sedanem se můžeš jít klouzat. Ale souhlas, každému sedí něco jiného

Odpovědět  |   | 
Mino  |  09. 10. 2013 19:02

Já třeba v liftbacku občas převážel horské kolo, jednou nějaké skříňky. Do sedanu bych to nenarval. Obecně se dá říct, že zhruba tak jednou dvakrát ročně se mi liftback opravdu hodil. Nicméně i přesto mám teď sedan

Odpovědět  |   | 
LOL  |  09. 10. 2013 21:16

Pes mi hlídá Southfork, nikam jej nevozím.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  09. 10. 2013 21:36

Tak to je náš pes na tom líp

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  10. 10. 2013 00:29

Tak ono do většiny sedanů je problém nacpat větší cestovní kufr nebo běžnou krabici bez ohledu na hektolitry objemu, tvary současných karosérií nedovolují udělat dost velký otvor bez zvedání zadního okna.

Odpovědět  |   | 
Audi  |  09. 10. 2013 09:56

Vzpomínám na A3 1.8T, tenkrát to byla celkem slušná raketa, řekl bych sportovní auto a měla myslím 150koníků. Dnes 1.8Tsi a musíte bojovat pomalu s každým lepším dieslem, po řidičské stránce ten motor už nemá co nabídnout :(

Odpovědět  |   | 
Petr  |  09. 10. 2013 10:45

Co jste to vyplodil za hovadinu, to je snad za hranicí svéprávnosti, motor, který chválíte: 150k v 5 700 otáčkách, 210 Nm od 1 750 ot., motor který kritizujete: 180k v 5 100 otáčkách, 250 Nm od 1 250 ot.!

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 10. 2013 10:58

Především jde o celkové sladění řetězce motor - převodovka - kola, což klidně může zabít i jinak dobrý motor. Druhou výraznou slabinou proti staré 1.8T bude hmotnost dnešních aut, která je taky někde jinde a každé kilčo navíc je znát. Špičkové parametry nejsou všechno, jak se dnes ukazuje čím dál více. Emisní limity, limity materiálů, spousta dalších faktorů prostě řidičského ducha aut zabíjí.
Před dvaceti lety si řidič užil zábavy se stovkou koní, dneska aby měl třista...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  09. 10. 2013 11:42

Bože...
1/ o jaké váze to mluvíte, dnešní A4 s 1.8 TFSI váží 1410 kg a první A4 (B5) s 1.8 T vážila 1460 kg
2/ můžete si vybrat z několika převodovek a můžete mít rychlejší řazení než byla v původní B5 1.8 T
3/ dnešní limiti materiálů jsou na vyší úrovni než před cca 20 lety

Odpovědět  |   | 
Petr  |  09. 10. 2013 11:55

PS: ještě hmotnosti dnešní A3 1.8 TFSI váží 1195 kg a první generace s 1.8 T vážila 1175 kg

Odpovědět  |   | 
Audi  |  09. 10. 2013 13:20

Ano, myslel jsem první generaci A3 a srovnával jsem s dnešní A4. Když jsem jezdil v 97 s 1,8t v A3 tak jen tak něco si s tím nezadalo, dnes A4 1,8tsi a každý lepší diesel Vám ukáže záda :(

Odpovědět  |   | 
Petr  |  09. 10. 2013 13:24

omylem jsem vám dal plus možná, že je to proto, že dnešní disely jsou výrazně výkonnější než v 97

Odpovědět  |   | 
Audi  |  09. 10. 2013 14:17

to určitě jsou, a proto dnešní 1,8tsi mi nemá co nabídnout...

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  09. 10. 2013 14:50

To bych si netroufal tvrdit. Jednoznačným přínosem nejnovějších downsize benzínových motorů zejména od VAG, Fordu a BMW, je ekonomika provozu značně se blížící dieselům. Litrové fordy, 1,4TSI a dvoulitry BMW umí výkon za donedávna nevídaně nízkou spotřebu. 1,8TSI EA888 je zatím na půl cesty, ale už existuje hotová vývojová verze, která je opravdu skvělá a bude solidním konkurentem čtyřválce N20 s Mnichova.

Odpovědět  |   | 
Karamba  |  09. 10. 2013 17:00

Zrovna ta 1,8TSI žere pořád více, než naftové V6 (také z koncernu).

Odpovědět  |   | 
Mino  |  09. 10. 2013 19:05

To je sice u některých motorů pravda (zejména u VW, kde jsou turbomotory opravdu významněji úspornější než atmosféry), nicméně není mi moc jasné, jak zde v testu mohli mít minimum 6,8 litru při 80 km/h. U takového motoru s turbem bych v těchto rychlostech čekal spíše 4,8... Že by chyba?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  10. 10. 2013 11:18

Mam za to ze sa tu jedna o ten tazko definovatelny ''gumovy'' pocit, vlastny takmer vsetkym masovo produkovanym modernym auto-spotrebicom. Kym v modernej kare ten kopec made in bohvie kde a bohvie kolkymi autami zdielanych elektronickych eko-sr.ciek zaberie (a pred kazdym zaberom sa ta zmes cinskych cidiel senzorov a podobnej havedi este trikrat dohodne a zladi), ubehne prave ten moment, ktory tu chyba.

Takisto sa setri vsade kde sa moze, menovite nielen na motoroch ale aj na prevodovkach (preco asi trebars taky 1.6TDi ma prave to max tociveho momentu ake ma?) a snaha je roztiahnut ten priebeh vykonu a hlavne tociveho momentu co najsirsie, len aby sa vytvorila iluzia ze ono to 'taha'. Co z technickeho hladiska samozrejme v pripade x-stupnoveho automatu je uplna kravina no a v pripade manualu ziskate auto, na ktorom sice mozete radit ale radost mat z toho nebudete. Motor bude sterilny ako po hodinovom vyvare v octe.

Odpovědět  |   | 
ixxoc  |  09. 10. 2013 22:00

nejsem odbornik na fotgrafie, ale kdyz se podivam do galerie ke clanku, napr.
http://www.autorevue.cz/GetFile.aspx...
, mam pocit, ze to autor trochu prehnal s HDR "efektem", protoze lem blatniku na fotce vypada, jak zatlaceny dovnitr, byt je to nesmysl :) Nebo jsem sam, komu se to tak zda?

Odpovědět  |   | 
Ernie  |  11. 10. 2013 18:53

problem je v tom, ze to tak vyzera na vsetkych fotkach (cize je to zrejme tak aj v realite), nielen na tychto pseudoHDR...
napr. tu: http://stwot.motortrend.com/files/2013/03/2015-Audi-A... ...

Odpovědět  |   | 
ernie  |  11. 10. 2013 18:51

Ak je to hlavne pre Cinu, tak by to chcelo aj pre nich velmi potrebnu verziu A3 L

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 58 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 248 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A