Kapitoly článku:
Přeplňovaná čtrnáctistovka TFSI je dostatečně známá z jiných koncernových modelů, aby řidič věděl, co čekat – nebo si to aspoň myslel. Kultivovaný chod i lineární průběh točivého momentu se nikam neztratily, ale kde se bere ten pocit lenivosti? Samozřejmě vyplývá z vysoké hmotnosti, nástup zrychlení po přidání plynu je v kabrioletu o poznání vlažnější než v A3, Golfu nebo Leonu se shodným motorem. Při svižnější jízdě se proto neobejdete bez častějšího řazení, to se ale naštěstí vyznačuje přesným, lehkým a jasně definovaným chodem.
Dospělý, ale nepříliš hbitý podvozek
Nepřehlédnutelná je také jistá těžkopádnost v jízdním projevu, alespoň v porovnání s agilními příbuznými. Na otočení volantem prostě kabrio nereaguje tak pohotově. V absolutním měřítku jsou ale jízdní vlastnosti jeho chloubou. Má velmi přesné a dobře vyvážené řízení a v testované konfiguraci také zdařile naladěný podvozek, který dospěle tlumí nerovnosti a přitom zdárně potlačuje nežádoucí pohyby karoserie ve všech osách.
V zatáčce se s rostoucí rychlostí průjezdu samosebou dočkáte rostoucí nedotáčivosti, ale zdá se, že rozložení hmotnosti mezi nápravy je rovnoměrnější než u hatchbacku – těžký zadek paradoxně pomáhá natlačit příď do oblouku.
Povedená sportovní sedadla, přesné řazení, atraktivní a přehledné přístroje – v tomhle Audi chyby nedělá
Typické nectnosti kabrioletů jsou zde přítomny, ale jen v mírném náznaku, který nenarušuje ovladatelnost a už vůbec ne zážitek z jízdy. Při ostrém zatáčení postřehnete zřetelné pohyby sloupku řízení a vnitřní zpětné zrcátko se na hrbolatém povrchu rozechvěje.
Daleko víc soustředění musíte vynaložit, abyste přistihli v akci systém vypínání válců, kterým bylo testované auto vybaveno. Při pomalé jízdě městem na tichém asfaltu, s nataženou střechou a vypnutým rádiem, zaregistrujete drobné zhrubnutí chodu motoru, když řídící jednotka při nízké zátěži přepne do dvouválcového režimu.
Příplatkový skládací deflektor nad zadní sedadla se dodává i s taškou; vstupní otvor kufru není z nejširších, ale zadní sedadla můžete sklopit táhly na bocích
Jestli se jízdnímu projevu této A3 něčeho nedostává, pak je to charakter. Možná by stačil jen výraznější zvuk motoru. Přestože jede hezky a zatáčí schopně, za jejím volantem vás nikdy nepopadne chuť vzít ji pořádně za límec a dát jí do těla na oblíbených okreskách.
Neukážeme, nezaplatili jste si
Palubní deska, ergonomie ovládání a multimediální systém se neliší od jiných verzí A3, proto jen stručně pochválíme minimalistický design, dobře tvarovaná sedadla a srozumitelné ovládací rozhraní systému MMI. Výhradu zaslouží jedině politika příplatkové výbavy Audi, které instaluje do všech aut všechny softwarové funkce a k nim příslušná tlačítka, ale odemkne je pouze těm, kdo si za ně zaplatí. Pokud tedy v menu MMI zvolíte třeba položku navigace, bude vám odpovědí lakonická poznámka na displeji: „navigace není uvolněná.“
To samozřejmě neznamená, že by testované Audi A3 Cabrio bylo prosto příplatkové výbavy. Na navigaci se sice nedostalo, ale výčet nainstalovaných položek na přání byl i tak poměrně rozsáhlý: hliníkové dekorace Aluminium Mistral za 5600 Kč a k tomu ještě „hliníková optika interiéru“ za dva tisíce, vyhřívaná sedadla za 9200 Kč, komfortní automatická klimatizace za 15 400 Kč, xenonové světlomety Plus za sedmadvacet tisíc, audiosystém, vnitřní zrcátko s automatickou clonou, paket vnitřního osvětlení…
Kdyby nám to nezakazovala smlouva o zapůjčení, mohli jsme si v testované A3 i zakouřit. Byla totiž v „kuřáckém provedení“ za 900 Kč, spočívajícím v přítomnosti zapalovače a plastového popelníku.
Na silnici se od A3 Cabriolet dočkáte suverénního chování i komfortu, ale příliš emocí si od ní neslibujte
Sériová výbava verze Ambiente obsahuje například 17palcová kola, palubní počítač s barevným displejem, sportovní přední sedadla, tempomat, volič jízdních režimů nebo loketní opěrku mezi sedadly.
Audi A3 Cabrio nejlevněji pořídíte za 776 900 Kč, pokud vám bude stačit základní výbava Atraction s motorem 1.4 TFSI o výkonu 92 kW (125 k). Testovaná motorizace 1.4 TFSI 103 kW (140 k) ve výbavě Ambition by podle online konfigurátoru vyšla na 851 900 Kč, ale ve skutečnosti ji už nekoupíte – v aktuálním modelovém roce dodává Audi tento motor s výkonem zvýšeným na 110 kW (150 k). A cena testovaného auta včetně příplatkové výbavy? 1 235 531 Kč.