TEST Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic: Obhájí si vysokou cenu?

66 komentářů

Driver
31. ledna • 15:25

Pokud zjistíš, že velké auto nevyužiješ v městě a jezdíš třeba Scooter, tak A1 je taky alternativa, i jako druhé auto.Nekoupí si to samozdřejmě každý.Ale pokud umíš vyhodit půl mega za Fabii Monte Carlo, tak dát mega za A1 není žádný problém.Zvlášť, když občas vyrazíš na dálnici.Tam je největší problém, malé auto na dálnici nedělá skoro nikdo, aby to mělo koně a bylo odhlučněné, bezpečné atd...Můžeš koupit Polo, ale to má tvoje uklízečka, takže... :-D

E15
30. ledna • 11:33

Šířka [mm]: staré 1764 nové 1740Rozchod kol vpředu/vzadu [mm]: staré 1477/1471 nové 1524/1501Ta čísla nějak nejsou dohromady...

Freddka
30. ledna • 13:24
Freddka
30. ledna • 5:51

Nikdy jsem uplne nechapal, proc utracet velke penize za mala auta. Ale to je kazdeho vec.Ale kdyby se mi chtelo utracet tak ted mi spis reknete - existuje jediny duvod, proc by si nekdo koupil A1 misto Mini? (velikost kufru u takto male nakupni tasky na me ani nezkousejte, to neni dulezity)Ja nedokazu najit zadny argument ve prospech Audi. Jedine snad ze by se nekomu Mini nelibilo, pokud to je vubec mozny :-)

R
30. ledna • 17:33

Velke penize za mala auta...a proc ne? Polo gti, Clio rs atd. B-]

chytrak
30. ledna • 15:26

píší to i jiní jen to zdůrazním, při téhle cenovce je to v obou případech o designu. A zatímco audi s novou A1 udělalo velký krok správným směrem, z mini se stává čím dál víc ocucaný bonbon. Z vnějšku nemá mini vůči tomuto šanci. Uvnitř je každý jiný mini stále víc stylovka, audi víc prémie. Nicméně důvody pro koupi A1 rozhodně jsou.

Miroslav
23. května • 13:45

Správne. Audi je imidžovka pre solventných.😃

Miroslav
23. května • 13:45

Správne. Audi je imidžovka pre solventných.😃

Mirek
30. ledna • 16:53

Si děláš srandu? V základu A1 za 599 900 Kč, co je tam na tom designu tak úchvatného, že přidáním výbavy se to naleštěné Polo přehoupne přes milión? Odkdy se prémiovost aut řídí designem? To jako pěkný design znamená automaticky, že jde o prémii? No potěš koště za takovéto názory. Na té A1 žádný zázračný design není.

mpolan
30. ledna • 11:26

Najdu jeden a nejspíš jediný možný důvod pro A1: máš doma vše od Audi a nechceš prostě mít jinou značku.

Karel.
30. ledna • 9:10

No důvod pro nákup Mini nebo A1 je vždy jenom design, racionální důvody to nejsou ani v jednom případě. Takže záleží čistě jenom na tom, co se komu líbí nebo nelíbí.

Miroslav
23. května • 13:43

Je to presne tak.👍

Freddka
30. ledna • 9:19

To neni pravda. Jeste je tu podvozek - kvality podvozku Mini (potazmo BMW) jsou uplne jinde nez nejaka nalestena Fabia od VW group!A to plati take pro motory a prevodovky. V podstate cely to auto je o level lepsi nez A1 ... :-)

Karel.
30. ledna • 12:04

Blbost, první Fiesta ST si je oba dá ke svačině.

chytrak
30. ledna • 15:28

to zas ne. Premie je dál. byť fiesta je dobrá.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
30. ledna • 16:48

Asi by se měl podívat nejdříve na ten "test" a videa s tím spojená, na který jsem dal výše odkaz.

Zima
30. ledna • 12:23

Souhlas, navíc ti ten Miník i A1 vymlátí všechny plomby ze zubů, protože jsou ta auta tvrdá jak prkna.

Freddka
30. ledna • 5:43

Gratuluji k vysledku pres 9 litru v A1 s litrovym trivalcem.
Je to pomalu na nejakej metál, pokud to je mimo nemeckou dalnici a mimo zavodnich okruhu.Protoze ruku na srdce - to jste s tim museli jezdit jak prasata.Tak doufam ze priste se doctu, ze s Passatem 2.0 TDI jezdite za 15 na sto a s GTI za 20-25. To budete muset nejak zvladnout, pokud teda chcete mit vyvazene recenze.Takze ja jsem s vami - myslim, ze to teda nebude jen tak a jsem zvedavy, jak dlouho vam v takovem testovacim rezimu vydrzi papiry, ale kdyz do toho jdete takhle po hlave ... :-)

Rush
29. ledna • 10:56

Koukám, že idioti co v životě nekupovali prémii zde zase excelují. Takže pro úplné pitomce, tohle auto se nedělá proto aby se snažilo konkurovat Polům, Ibizám nebo Swiftům z pohledu cena/výkon, ale dělá se jako doplněk, jako bonus k nějakému velkému modelu značky. Když si ženská koupí u Louise Vuittona kabelku, šátek a hodinky, tak si tam koupí i parfém a nebude koukat po ruském parfému saša a nataša půl litru za dvanáct pade. No a s auty je to úplně stejné. Takže A1 si nic obhajovat nemusí a už vůbec ne cenu a přesto se bude prodávat (přesněji řečeno dávat jako bonus třeba ke Q8) lépe třeba než ten Swift prostě proto, že je to Audi.

Miroslav
23. května • 13:40

Plne súhlasím s Vami. Veľmi výstižne vyjadrenie. Mnohé iné sú len bláboly a keci.

JK
29. ledna • 13:58

Předpokládám, že takto je to zamýšleno, jenže tenhle "doplněk" působí spíše jak HaMko než jako Vuitton. Článek provokativně nastolil otázku, ke které se očekává patřičně peprná diskuse. Za mě je to dost nezajímavé auto. A tyhle články o koncernových autech bývají poslední dobou psány dost tendenčně, protože se u toho autoři prostě baví - má to nejvíc rozkliků, nejvíce komentářů pod článkem a více emocí, než kdy jakékoli koncernové auto vyvolá v reálu. K plusům "dramatický design karoserie" se nebudu raději ani vyjadřovat.

Stan
29. ledna • 13:43

Tomuhle říkáš bonus? Tříhrnek se zrychlením 20 let staré Škodovky? Kupují si to spíše určité typy pozérů. Kdyby parfém od Vuittona smrděl jak nemyté péro a i přesto by si to ta nána koupila, protže tam má celý šatník, tak to ledasco vypovídá o inteligenci... Ukaž mi prodejce, kde si koupíš Q8 a jako bonus dostaneš tohohle chípáčka za 700K, budeš rád za zimní gumy a kšiltovku s logem paralympiády...

chytrak
30. ledna • 15:21

zrychlení staré škodovoky? si upad? 0-100 za 9,5 býval v dobách ne úplně dávno minulých čas sportovních verzi vozů této třídy. U audi je to skoro základ. A ta stará škodovka to měla za dvounásobek.

Marex
2. února • 15:01

To víš, že jo :-P Stará Fabia I s motorem 2,0 MPi / 85kW (bylo jako druhé auto v rodině) měla zrychlení za 9,8s (0-100km). A to nebyl žádný sportovní model, ale prostě obyčejná Fabia s plnotučnou výbavou doby její výroby, čili 2002 ;-) Dnes by to bylo 17 let staré auto. Tohle je o "úchvatných" 0,3s rychlejší a nechutně dražší, bo 4 kroužky pro teploušky :-D

Rush
29. ledna • 14:28

Konkurence (Mini, DS3) nenabízí v základu také nic lepšího než tříválce, takže osmiválec může čekat jen hlupák. Na druhou stranu pokud je to někomu málo může si koupit verzi S1 a ta už moc soupeřů ve třídě nemá. Jestli usuzuješ na inteligenci lidí podle toho jaká kupují auta, tak to ledasco vypovídá hlavně o tobě.Pokud někdo pravidelně obnovuje vozový park pro firmu v počtech pár desítek kusů, tak věř nebo nevěř, ale ke Q8 určitě nedostane tričko a zimní gumy, to si pleteš s Dacií.

Stan
30. ledna • 11:27

Šéfova početná rodina léta a léta jsou VIP klientni Mercedesu, neustále obměňují vozový park a točí se tam rozhodně jiná auta, než modely A a to v počtu desítek vozidel. Nikdy nedostali jako odměnu jiné auto :-D a jestli si to ty myslíš, že to tak chodí, tak si zkus třeba zjistit, kolik má prodejce z jednoho prodeje marži. Nejlepší dárek co kdy šéf dostal, byl AMG paket na jeho S, ale možná mají prodejci Audi na svých vozech milionové marže, tak si můžou dovolit dát někomu bonus ve formě 700k automobilu... Takové tvrzení opravdu hodně vypovídá o tom, že jsi školou pivinný a jen se tady domníváš s rukou v nočníku, jak to asi funguje...

Lord Owl
30. ledna • 12:48

jjj,, dělal jsem kdysi u Forda, tam se tradovalo, že u zcela oholeného modelu (čti základní verze) u malých aut typu Fiesta, Ka, nebo Fusion, má prodejce z jednoho vozu asi 3500,- Kč. Jinými slovy pokud to nenahází do výbavy a na úvěr, tak na tom prodaném kusu mnoho netrhne. Osobně se taky nekloním k myšlence, že multi-milionářská rodinka musí nutně mít všechno od stejné značky a že je to takto motivuje, občas to vidět je, ale není to většinové chování mezi nima.

Mirek
29. ledna • 16:48

Přední části vozu dominuje černá maska singleframe, kterou doplňuje spodní lišta volně navazující na postranní průduchy. Rovnou vám mohu ušetřit šťourání klackem a říct, že jsou jen na okrasu, a to i v této „nejdrsnější“ verzi. Některé materiály v interiéru ale neodpovídají vyšší cenovce, například tvrdé plasty na dveřích. Ty jsou ve sdíleném Polu za poloviční částku akceptovatelné, ale tady by to chtělo si s nimi trochu víc pohrát. Projev tříválce se v kabině snaží zamaskovat simulací zvuku sportovního auta do reproduktorů, který se nejvíce projevuje v jízdním režimu Dynamic. Efekt ale není moc ryzí a při dynamické jízdě spíš obtěžuje, než aby vybízel k vytáčení motoru. Zcela vypnout bohužel nejde a slabý náznak se objevuje i při jiných jízdních režimech. I tak se ale musí přihlédnout na některé neduhy, které se v nové A1 objevily. Simulace sportovního zvuku je dobrá pouze pro dvanáctiletého kluka, který se ve mě probudí maximálně dvakrát do týdne, ve zbytku to není nic příjemného. Jízda je totiž, hned po vzhledu, nejlepší stránkou nového Audi A1. Pokud pominu divadlo v podobě zvuku z reproduktorů, je tohle po Fiestě ST asi to nejzábavnější auto s litrovým tříválcem pod kapotou. I tak ale litrový tříválec v takové karoserii působí komicky a sáhl bych po silnější motorizaci. Nechtěl jsem záměrně psát žádný příspěvek, dokud se to tady trochu nezaplní a nevyhlédne, někdo jako ty, si mě jako oběť pro své neutuchající fandovství pro čtyři kroužky (minule to byl u této A1 jistý LK). Jak vidím, jsi tady asi jediný, který je unesen z naleštěného "Pola" s extra cenovkou. A docela jsem čekal, že se v testu objeví nějaké auto, které by šlo v tomto směru vypíchnout a ejhle Fiesta ST. https://www.topspeed.sk/aka-je-na-slovensku-cena-... ...

mpolan
29. ledna • 18:18

Mám pocit, že jestli někde prémiové značky selhávají, pak u malých aut. Smart, Mini, Mercedes A prvních generací, Audi A1... Auta sice drahá, ale nějak nenaplňující ten prémiový charakter.

Honza
29. ledna • 14:56

Však ať si ten tříválec za milion bez zadní kamery koupí i milion lidí. To pořád neznamená, že se jim vysměje každej s Oplem Astrou za 450 tisíc, který bude mít lepší výbavu i motor. To auto je skutečně pro lidi, kteří asi nemají ani základní povědomí o autech, ikdyž máme jedno v rodině :D

Rush
29. ledna • 16:28

To auto je především pro lidi, kterým se líbí a je jim absolutně ukradené jestli se jim vysměje nějaký majitel Astry. A1 si nekupuje za poslední peníze důchodce aby měl čím jezdit, ale je to x-té auto do garáže někoho, kdo má řadu dalších aut vedle kterých se ta Astra nemůže ani postavit natož se s nimi porovnávat. Takže výsměch majitelů Aster jim přijde řekněme asi tak nastejno, jako nedávno když umrzlo a když si Jarda Jágr oblékl oteplováky, narazil si kulicha a na pusu si uvázal modrý puntíkovaný šátek a šel si s příbuznými zabruslit na zamrzlý rybník kousek od Kladna a místní traktoristé jej nepoznali a dělali si z něj srandu, že si s nimi nechce zahrát hokej a Jarda jim s omluvným úsměvem říkal kluci neblbněte, já hokej neumím, já jsem rád, že stojím na bruslích.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Honza
29. ledna • 23:46

Takže podle tvého popisu si to kupuji jen lidi, co mají doma q8 a a8 apod. Takže všech těch 70 tisíc prodaných a1 je jen doplněk pro 2,5 milionový auta. Tak to žiješ v nějakým plakátových Audi marketingovým světě. Drtivá většina těch a1kovych verglů bude základní výbava a motor, aby někdo vypadal, ze má 4 proužky. Takhle vybavenou a1 jsem v životě neviděl, ani když jsme žil v Hamburku. Tak se probud ze svého Audi vlkeho snu, protože tohle je jen 3 válcový zmetek pro lidi, co mají pocit, ze jeho koupi vstupují do nějaké lepší společnosti a ten par kupců, kteří naplňují tu tvoji vlhkou představu tvoří asi tak 5%

ACE
29. ledna • 12:51

Právě, je to jen doplněk pro někoho co chce doslova nesmysl co se chce odlišovat (nebo spíš jeho žena nebo přítel), je to auto co mají vidět ostatní, zbytek je naprosto nepodstatný.

fanúšik
29. ledna • 11:25

Áno, a práve preto jeho výroba klesla zo 117000 v roku 2011 na alarmujúcich 7000 v r.2018 !A Audi chce z neho vyrábať zasa 100tis.ročne takže tvoje múdrosti si strč vieš kam! Každá automobilka chce zisk a ten má len pri produkcii v čo najväčších sériách ale to niekomu kto má myslenie kabeliek Vuitton ťažko vysvetlím.

Rush
29. ledna • 11:38

7000 ? To jsi se musel hodně praštit do hlavy.

fanúšik
29. ledna • 11:46
Rush
29. ledna • 11:52

Klidně napiš tomu panu Karpatovi co napsal ten článek, že je idiot co si neumí zjistit ani základní údaje. Tady máš čísla z EU a jsou řádově vyšší, 7000 prodávají měsíčně jenom v EU.http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/a... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
fanúšik
29. ledna • 11:56

Ja píšem o výrobe ty mi tu dávaš predaj a rok 2018 tam nie je. Produkcia skončila v júli čo sa píše aj v článku a čísla sedia, píše že sa celkovo vyrobilo 800tis.ks.

Rush
29. ledna • 12:04

2018 od ledna do listopadu tam je hned v první tabulceA když někdo prodá od ledna do listopadu 2018 cca 70 000 aut a za rok řekněme 73 000 aut a jenom v EU (A1 se prodává i v některých zemích mimo EU), tak jenom pasáček ovcí může napsat, že výroba klesla na 7000 ročně.

fanúšik
29. ledna • 12:00

Tak opravujem, to sa týkalo A3, bude tam asi chyba nemalo to byť 7tis. ale 70tis.

Jano
29. ledna • 11:21

Bože Ty si génius,ktorý si myslí ,že len on má prémiu. Totálny hnus ,audi nikdy . Vlastná skúsenosť predražený VW.

Rush
29. ledna • 11:40

No génius budeš ty, když dedukuješ, že mám prémii o čemž jsem nenapsal ani slovo.

Moudroň
29. ledna • 10:28

Za 700000 překarosované Polo(Fabia, Ibiza) se znakem Audi tak tomu říkám zlodějina.
To bude zase pomník pro Audi. To si může koupit pouze a jen pič. s

mpolan
29. ledna • 10:12

Nejsměšnější jsou na tom ta číselná označení motorizací...

Stan
29. ledna • 9:34

Nedávno tady byl článek o novém Swiftu sport s cenou okolo 450k. Ten si cenu obhájí, tohle nikoliv.

ACE
29. ledna • 9:16

Já jsem ani nenašel nějakou obhajobu nebo vysvětlení, prostě průměrné malé auto za totální nesmysl.

fanúšik
29. ledna • 10:25

A ešte s motormi z Fabie, Ibizy a Pola, to teda Audi kleslo, pri tej cene najslabšie motorizácie mali vynechať, prémia má byť niečím výnimočná, nielen vzhľadom ale aj motormi.

Moudroň
29. ledna • 10:30

Audi není nebyla a nikdy nebude prémie. To si VW jen přeje. Je to jen přefaceliftovaný Volkswagen.

stealth01
29. ledna • 13:26

Koukám, ze hloupost dosáhla svého vrcholu. Tak Audi není prémie. Aha... ještě stačí prozradit, co je prémie a podle čeho se to určuje?Automobilka starší než BMW, s neskutečným sportovními úspěchy, s možností individualizace všeho, co si lze představit, s nabídkou supersportu a s motory az do V12 je vlastně jen mainstream ze?

ACE
29. ledna • 13:49

Nemá cenu debatovat co je a není premie (beztak je to jen vábnička na amatéry) ať si každej kupuje co chce. Ale koupit si naprosto plebejskou techniku za cenu prémie je co, když to teda není vrcholová hloupost. V 12, to má opodstatnění, to nejde jen tak koupit, tak ať si zájemce zaplatí, ale proč kupovat autíčko, který stojí třeba v tom samém salonu, jen v druhé půlce, vnitřnosti jsou totožné, jen za polovinu?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
chytrak
30. ledna • 11:05

No pokud je tomu tak, tak ani mini a dolní řady BMW, ani A klasse, CLA atd. a už vůbec ne smart taky premie nejsou. Ale přesto si za mainstreamovou techniku, berou premiovou cenu. A nyní dělá to same Audi. Nazvat to muzes jak chces, ale s BMW/Mini a Mercedesm v tomto jsou si rovni.

stealth01
29. ledna • 14:02

V příspěvku se nepíše o A1 (to je cenová nehoráznost), ale o značce Audi.

Jiří
29. ledna • 14:50

Prémiové automobilky se vyznačují především standardně dodávaným zadním pohonem (BMW, Jaguar, Mercedes, Maserati, atd.) a nabídkou víceválcových motorů. Audi nabízí pouze jednu z těchto typických rozpoznávacích znaků prémie. A závodní historie, no upřímně, myslím, že nalezneme mnohem věhlasnější závodní značky než je zrovna Audi. Pokud se tedy nebavíme jen o nějakých posledních 30 letech, kdy jsem začal vnímat audi i ve spojení se světem motorsportu....

Cyril
29. ledna • 16:38

S tím zadním pohonem se můžeš jít vyfotit, protože právě Audi díky úspěchu svého quattra donutilo zbytek prémie nasadit čtyřkolky a dnes se drtivá většina prémie prodává s pohonem 4x4 nikoliv se zadním pohonem (stačí se podívat do statistik 3er, 5er nebo 7er či C, E, S-klasse). Takže prémiový standart je dnes 4x4. A nakonec Audi zadní pohon také nabízí, viz R8 rwd, protože to pro něj není žádný problém, ale svou image postavili na quattru, takže R8 rwd je jenom takový doplněk pro chudé se slabším motorem.

mpolan
29. ledna • 18:12

Řekl bych, že "prémiovost" je především o možnostech. O celkovém pojetí auta, bez ohledu na přední či zadní pohon. Důležitá je výbava, výkony, nějaká individualizace, přístup k zákazníkovi... I mainstreamová značka může udělat prémiové auto.

Cyril
29. ledna • 20:17

Prémiovost je jak o prémiových technických řešeních, tak o možnostech. Dlouhodobě nejde budovat prémii jenom s mainstreamovými technickými řešeními jako je třeba motor uložený napříč a přední pohon. Krásným příkladem je DS, zcela neúspěšný projekt, kdy snaha na základě mainstreamových platforem vyrábět jakousi prémii u zákazníků zcela selhala a DS dnes vyrábí modely, které v některých případech mají problém konkurovat mainstreamu a o prémii si mohou nechat jenom zdát. Základ musí být motor podél, což umožní víceválcové motory a další technická řešení, která tvoří třeba kvalitní podvozek (dvojité lichoběžníky, vzduchové pérování a třeba i to quattro). Samozřejmě když si značka vybuduje těmito komplexními řešeními své jméno, tak může klidně "zhřešit" a vedle nosných prémiových modelů si může třeba Mercedes, BMW nebo Audi dovolit postavit veskrze mainstreamové auto typu A-klasse, protože síla značky je dostatečná aby tohle pokryla. Na druhou stranu opačně to nikdy nefungovalo a nefunguje, když Ford nalepí na mainstreamové Mondeo nálepky Vignale nebo Škodfa L&K na Supa, tak se z toho prémie nikdy nestane, protože technický základ je mainstream a s tím nikdo nic nenadělá i kdyby do interiéru nacpal dva metráky kůže, pořád to bude jenom nějaký výbavový stupeň mainstreamu. Takže ano, mainstreamová značka může (když chce a opravu věci věnuje dostatek úsilí a použije fundamentální technická řešení vlastní prémii) vyrábět prémiové produkty a příkladů je dost (třeba Kia Stinger nebo VW Touareg) a naopak prémiové automobilky čas od času vyrobí mainstreamové šméčko (Ačko, A3 etc.), podstatné pro vnímání značky je, kde je těžiště těch nebo oněch modelů a podle toho je pak vnímána celá značka.

JK
30. ledna • 19:31

A co až nám začne všechno jezdit na baterky? Z aut se stanou smartphony a přidaná hodnota na poli techniky pravděpodobně nebude už tolik rozdílová - už to bude především o image. Pro někoho nemá Audi dostatečnou image na prémii ani dnes, ale pro někoho ji bude mít už třeba zítra. To začne teprve marketing bláznit a vymýšlet příběhy. Čím dál větší roli začne hrát design a pocit, který se bude přibalovat v reklamě. Jako přednost se bude uvádět, že si vaše auto umí povídat s ledničkou a dát ji příkaz, aby už chladila pivo, že jste skoro doma. Mercedes už dnes začíná nabízet dokupování "na palubě". Taková Tesla je dnes "zajímavá" jen tím, že je v téhle oblasti nejviditelnější jinak jsou její auta vlastně dost nudná a obyčejná jak zvenčí, tak zevnitř. Tedy podle čeho budeme hodnotit prémii za 10-20let? Podle počtu ledpásků v interiéru, počtu aplikací, které jdou dokoupit? Podle umělé inteligence, která bude řídit za nás a u toho nám vařit kávu?... Pro lidi, kteří mají rádi auta kvůli technice tak jak ji popisujete je blízká budoucnost pravděpodobně nepřívětivá. Tak uvidíme, čím se bude definovat prémie "zítra".

mpolan
29. ledna • 21:04

DS je naprosto špatný příklad. Ta nenabízela ani zlomek možností prémiových značek, té by nepomohly ani dvanáctiválce. Chyba byla od počátku v nevhodném přístupu, navíc vybudování prémiové značky není ze dne na den, své o tom ví Toyota (Lexus). Ani Audi nebylo od počátku prémiové, taky se do toho muselo prvně vyvinout a trvalo to dobře třicet let.Víceválcové motory mohou být i napříč, takže ten tvůj "základ" je opět špatně. Volvo svého času dovedlo napříč montovat i V8 a vždycky bylo prémiovou značkou. Jen u nás se lidi pořád neumí oprostit od nesmyslných klišé o motoru podélně a pohonu zadních kol.

Cyril
29. ledna • 21:40

DS je podle mě naopak exemplární příklad, jak s mainstreamovou technikou nelze budovat prémii. Volvo s prémii má také problém, plnohodnotná prémie to není, luxusní limo ve třídě S-klasse, A8, 7er neumí, sporťák také nemá takže vnímání Volva je někde mezi mainstreamem a prémií.Že budovat prémii trvá desítky let o tom žádná, ale musí se začít ze správného konce, třeba ta DS vyloženě x let ztratila hned na startu a pokud skutečně budou chtít prémii vybudovat, tak musí začít znova a lépe. A mezi to lépe patří i kvalitnější technika.V8 namontovaná napříč je jenom auto těžké na předek s jízdními vlastnostmi koňského povozu. A královské dvanáctiválec už takhle nikdo nezvládne. Nemluvě o problémech, které montáž velkého motoru napříč přináší třeba v oblasti převodovek, dát k V8 slušnou automatickou převodovku určenou pro velké momenty a s více stupni je vzhledem k nedostatku místa napříč prakticky nemožné. Ano, alespoň trochu to rovnalo krok s D3, ale dostačující to nebylo, dnes se čtyřválci je Volvo úplně ze hry o plnohodnotnou prémii. Je to prostě tak, že v okamžiku vybudování silné prémie si ta prémie může střihnout nějaký fejk v podobě předokolky, naopak, tedy budovat prémii výhradně na motorech napříč, to evidentně nefunguje.A není to o lidech "u nás", stačí si projít britské, americké, německé nebo jiné recenze a dozvíš se tam to stejné.

mpolan
29. ledna • 15:52

Prémiovost s druhem pohonu vůbec nesouvisí, to je pouze prosťáčkovské uvažování.Připadá ti závodní historie sahající do třicátých let minulého století málo věhlasná?

Aladin
29. ledna • 8:43

To mám třeba 40x kliknout, než se dostanu na fotku interieru? Amaterismus 1.ligy.

Shimi
29. ledna • 9:05

Aladin: To není amaterismus, to je záměr.Jinak k otázce v nadpisu. Ne, neobhájí.

Martin
29. ledna • 10:19

Bude z něj takový bonusový dárek pro kupce jinýho vozu za 4mio a výš. Bude se dodávat jako benefit flotilovým zákazníkům. Jako prvonákup ale bude soukromýho kupce hledat těžko.

jogurt
29. ledna • 21:41

Asi tak. I kdyby to bylo dokonalé, soudný člověk za to prostě tolik peněz nedá. Ledaže by si těch prachů vůbec nevážil.

Aladin
29. ledna • 23:04

Brusel, Hamburg, Amsterdam, Kodaň, Paříž. Všude tam jsou lidé, kteří chtějí právě tak malé auto. Ne větší. Mohou mít klidně na operák A8. Ale tu nechtějí. Vezmou si malinkou audinku a budou spokojení, jak dobře koupili. Cena musí být nižší než A3. Pak je vše v pořádku.Z hlediska našich peněženek se na vůz díváme více realisticky, tudíž očekávám téměř nulové prodeje, jak tomu bylo doteď.

Doporučujeme

Články odjinud