Test Audi A1 1.4 TFSI: Prima auto pro japíky

MAT  |  17. 03. 2011 07:31

A nechyběl ani systém Start-Stop (byl už ve standardní výbavě). Při každém zastavení vypnul motor a po sešlápnutí spojky ho zase zapnul

a ma S tronic urcite spojkovy pedal???

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  17. 03. 2011 07:56

Odpovědět  |   | 
drgi  |  17. 03. 2011 11:45

uz to asi zmenil :

A nechyběl ani systém Start-Stop (byl už ve standardní výbavě). Při každém zastavení vypnul motor, několikrát mne ale překvapil, když jsem stál na křižovatce. Poté, co jsem se prudce na sedadle pohnul, tak sám naskočil. Až jsem si občas připadal jako v nějaké duchařské komedii.

jeden taky isty truhlik je aj na natankuj.sme.sk, ked mu diskutujuci dokazu ze pise blbosti, tak potichu zmeni aj polovicu clanku :)

Odpovědět  |   | 
Mr.Murphy  |  17. 03. 2011 07:52

je pravda, že se to auto moc neprodává (nedivím se). Paradoxem ovšem je, že v Česku se prodává velmi dobře (a nevím, jak autor článku přišel na opak....)

V únoru se třeba prodalo 50ks! A Mini? Jen 13ks. Přitom v celé Evropě velmi rámcově třeba na jednu prodanou A1 připadnou tři prodané Mini...

Takže v Česku A1 jede, holt se potvrzuje, že Češi jsou až absurdně vysazení na určité značky a jsou pak ochotní udělat (zaplatit) cokoliv, aby se k nim dostali....

Jinak auto je asi OK, ceny jsou naprosto komické - ale když si někdo chce připlatit za vizuální upgrade Pola nějakých 100-200 tyček, tak je fajn, že tu možnost má....

Odpovědět  |   | 
Toper  |  17. 03. 2011 08:56

To víš, jsou tady i taky tací, co si připlácí za vizuální upgrade Punta.

Odpovědět  |   | 
Mr.Murphy  |  17. 03. 2011 11:03

"vizuální upgrade Punta" je co? Myslíš Mito? To oproti Punto přecejen nabízí víc věcí než jiný vzhled.... A taky tam ta přirážka za značku není tak vysoká.....

Odpovědět  |   | 
Toper  |  17. 03. 2011 11:28

Nabízí? No já ti nevím.
Přijde mi to stejná situace. Podvozek stejný, motory stejné, vzhled jiný. To je všecko. Nebo co myslíš, že je tak diametrálně odlišné na Mitu a Puntu?

Odpovědět  |   | 
jsk  |  17. 03. 2011 12:17

No a o kolik je dražší MiTo než Punto s 1.4T? Tam až takový rozdíl nebude že..

Odpovědět  |   | 
Toper  |  17. 03. 2011 12:21

O ceně se teď nebavme.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  17. 03. 2011 09:16

Problem je, ze toto neni vizualni upgrade - tohle je naprosto otresna zruda. Polo je klasicka VW nuda, kterou clovek tak nejak nevnima. Ale A1 je neco jako Fabia 2 nebo Thalia, osobne uspech tohoto auta chapu jeste min, nez uspech F500 (ktere je na tom ve srovnani s Pandou cenove podobne silene).

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  17. 03. 2011 12:01

no vsak prave tato A1 je nehorazne spatne auto....gycova oplacanina nabalena trapnymi prvkami od A8 az po A1 ja sa silne cudujem, ze sa audi `nevidi` vsak to je uz HNUS ... asi bude problem v ludoch ked to kupuju, audi im robi to co chcu ... inac to nebude, alebo to bude prepadak... inac POLO je fajn, sice nemam rad VW ale polu to slusi asi najviac podla mna...

Odpovědět  |   | 
Toper  |  17. 03. 2011 12:07

Máš problémy s prodejními čísly Audi?

Co jiného je lepším barometrem úspěchu než právě prodejní čísla?

Odpovědět  |   | 
jsk  |  17. 03. 2011 12:18

Tak potom je Fabia HTP 44kW nepřekonatelný KING

Odpovědět  |   | 
Toper  |  17. 03. 2011 12:22

A máš dojem, že jich tady jezdí nejvíce?
Nemyslím si.

Odpovědět  |   | 
xman  |  18. 03. 2011 11:55

Fábii u nás jezdí přibližně 367 600, nejrozšířenější je pak Felicie, přibližně 393 200 v ČR.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  18. 03. 2011 12:22

A kolik z těch Fabií, je 44kW HTP? číslo by nebylo?

Odpovědět  |   | 
xman  |  18. 03. 2011 12:50

Celkově víc jak dvě třetiny prodávaných Fábií jsou v HTP. (ověřeno)

Odpovědět  |   | 
Toper  |  18. 03. 2011 14:54

Jenže HTP se dělaly ve 4 různých varinatách. 40, 44, 47 a 51kW.

A jsk píše o 44kW a těch je tedy kolik?

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  17. 03. 2011 12:19

preco by som mal problemy s audi ? nech sa mu dari mne je to fuk ja niesom majitelom ziadnej automobilky, za to ze sa mi to ozaj nepaci som uz hned v ociach fanusikov rozklepany z ich predajnich cisiel ? to je to to posledne co sledujem ci u audi alebo inde... proste je to hnus, to je moj nazor - nieco podobne ako peugeout s tymi otrasnimi prednimi maskami co siahali od 206 az po 607 z toho sa mi uz tiez dvihal zaludok

Odpovědět  |   | 
Toper  |  17. 03. 2011 12:23

Dobře, pro tebe je to hnus, pro více jak milion zákazníků za minulý rok je to jejich sen.

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  17. 03. 2011 12:43

vsak co cakas od masovky, ziadne vynimocne auto nebola masovka, tak tomu zodpoveda audi je to len priemer a kompromis.... nevravim, ze su zle no kvalitny interier nieje vsetko, ale to by sme uz moc komplikovali, bez si ju kupit ja ti ju neberiem

Odpovědět  |   | 
Toper  |  17. 03. 2011 12:47

Audi je asi taková masovka (možná menší) jako je BMW či MB, těch se totiž prodá pořád víc.

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  17. 03. 2011 12:49

Máš problémy s prodejními čísly Audi?

nechaj to tak prosim ta, je mi luto, ze som sa dotkol tvojej vysnenej audi.... raz to pride, neboj

Odpovědět  |   | 
Toper  |  17. 03. 2011 12:58

Jen mi přijde, že pro třísky nevidíš les.

Odpovědět  |   | 
Izak  |  21. 03. 2011 08:12

Staci navstivit nemecky bazar a vede tam Audi, pak VW par BMW, Merecedes a tim to konci, obcas nejaky opel ... vetsina aut pak nevydrzi a jsou jiz neprodejne )

Mercedesy a Volva jsou zase casto auta, ktere se sjizdeji do mrte, tedy jsou sice kvalitni, ale majitele se jich moc nezbavuji, najedou si svuj necely milionek a sesrotuji.
Kazda automobilka ma svuj program, zvlaste je to videt na Audi a VW ... kdyz zakaznik auto vrati a koupi nove za velmi vyhodnou cenu .... ty ceny jsou nizsi, nez bazarove ... tedy se vyplati ...
Coz me vede k myslence, proc kupovat auta v CR? .. ja si svoje koupil v Nemecku ... mit auto za 1/2 oproti CR a jeste k tomu s historii a nepretocene je bezva )

Odpovědět  |   | 
Hunter  |  18. 03. 2011 09:43

Barometrem úspěchu je zisk automobilky. Ten ale s počtem prodaných vozů až tak moc nesouvisí.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  18. 03. 2011 14:56

A myslíš si, že do prodejních čísel zisk (tedy jeho číselná hodnota) nepatří?

Odpovědět  |   | 
Uwe  |  17. 03. 2011 10:48

Ono je sice na první pohled vidět 50 zaregistrovaných aut, ale už nikdo nevidí, že se jich ještě ten samý měsíc 44 odregistrovalo a reexportovaly se do zahraničí. A tak to chodí každý měsíc, cca 70 % zaregistrovaných A1 nezůstane v Čechách... To ale jen tak na okraj...

Odpovědět  |   | 
Mr.Murphy  |  17. 03. 2011 11:01

tak to je docela zajímavé

Odpovědět  |   | 
Uwe  |  17. 03. 2011 11:06

portal.sda-cia.cz ...

Po modelech to sice není, ale kdo má přístup do chráněné zóny tak si to může vyjet i po modelech...

Odpovědět  |   | 
Toper  |  17. 03. 2011 11:26

To je vcelku jedno, ty auta se někde prodají, rozhodně se nesešrotují.
Reexporty obecně zkreslují statistiky. To není případ jen A1.

Odpovědět  |   | 
Uwe  |  17. 03. 2011 11:29

Tak rozhodně se někde prodají, to ani netvrdím a s tím, že se statistiky reexporty przní souhlasím, je to hloupá praxe...

Odpovědět  |   | 
Toper  |  17. 03. 2011 11:47

Ono, předpokládat, že se u nás budou prodávat ve velkém takto malé a drahé auta, by bylo hodně naivní.
Jak bsal Brou výše, za cenu 722 tisíc seženu slušně vybavenou skladovku A4, což je v českém prostředí určitě racionálnější volba.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  17. 03. 2011 08:01

Minuly tyden ho vystavovali v Edenu v P10. Zastavil jsem se, abych se podival na ten zazrak. Kouknu dovnitr - manualni prevodovka, latkove sedacky, motor 1.6 dehet. Cena? 722 000 kc, skrtnuto a sleva na 655 000 kc. Tak ci onak, dobre jsem se pobavil.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  17. 03. 2011 08:25

za viac ako pol mega dostanes tri dvere a fukanu jednastvorku. Ale cena problem nie je....

Odpovědět  |   | 
Rudolf Haberman  |  17. 03. 2011 08:33

Vážený pane Jaroslave Matějko,

se vší úctou k Vám si dovolím poznámku. Prosím, než nějaký článek uveřejníte, přečtěte si ho po sobě. Vždyť to je strašné co píšete. Co má prosím Vás společného nastupování do vozu z levé strany, s prostorem vzadu, viz věta: "Při nastupování do vozu z levé strany jsem si tak připadal trochu jako tankista, když lezou do svých strojů. Do prostoru vzadu jsem se totiž vrhal po hlavě". Pominu to, že tankista nemůže lézt najednou do svých strojů, nýbrž pouze do jednoho svého stroje. A nebo věta: "Sedák druhé řady byl vcelku. Když jsem ho ale vyklopil, tak jsem mohl do vzniklé mezery sklopit dělená sedadla. Když jsem sklopil pouze dělená opěradla na sedák, vznikla dost skloněná plocha". Co tím chcete probůh říct. Používáte výrazy sedák a sedadla pro jednu a tutéž věc. Budiž, pak ale nemůžete po vyklopení sedáku druhé řady, který je vcelku, sklopit do vzniklé mezery dělená sedadla. Chtěl jste snad říct opěradla, ne? Pište, pište hochu. Ale než něco pustíte do světa, dejte to přečíst někomu, kdo zvádl gramatiku českého jazyka lépe než vy.

Odpovědět  |   | 
Jenyk  |  19. 03. 2011 14:58

a někomu, kdo tomu rozumí. Cituji: "ve městě nešlo používat sportovní režim, protože převodovka držela motor neustále ve vyšších otáčkách". Ve městě jsou vyšší otáčky zakázané?

Odpovědět  |   | 
jos  |  17. 03. 2011 09:53

mě překvapil, příjemně - jsou ještě nějaký jiný koncernový auta, který ho mají, nebo je to novinka v tomhle holčičkovským mini?

Odpovědět  |   | 
hjgf  |  17. 03. 2011 11:45

kdo (co) je japík?

Odpovědět  |   | 
Toper  |  17. 03. 2011 11:48
hjgf  |  17. 03. 2011 13:49

anglicky vyraz znam, ale tuhle ceskou zkomoleninu sem teda jeste nevidel.

Odpovědět  |   | 
asdf  |  17. 03. 2011 18:14

no hlavne nevim proc by si mlady a uspesny muz mel kupovat tuhle gaycripelkáru

nebo aspon já, vzorový příklad mladýho a úspěšnýho, bych si to teda určitě nekoupil (možná za 250 tis pro přítelku )

Odpovědět  |   | 
drgi  |  17. 03. 2011 11:52


o motore:

Vozu uděloval přímočaré zrychlení.
- lebo pozname aj motory, ktore udeluju vozidlu priecne zrychlenie, vsakze.


K dobrým dynamickým vlastnostem bezesporu přispívala automatická převodovka.
Drobnou výtku, tedy spíše postřeh, jsem k ní ale měl - ve městě nešlo používat sportovní režim, protože převodovka držela motor neustále ve vyšších otáčkách.
- na to ten rezim Sport predsa je.


Uvnitř vozu byla znát preciznost, s jakou byl vůz stavěn. Pravá německá důkladnost. Interiér působil stroze, ale přitom nijak odtažitě. Nechyběly měkké plasty, vše příjemně vonělo.
- makke plasty nesmu chybat v ziadnej recenzii. a ovonali ste naozaj vsetko v aute?


Z toho, co mi ve výbavě chybělo, bych zmínil startování tlačítkem a parkovací asistenty. Ty by se určitě hodily hlavně ženám-řidičkám, které mají problémy s parkováním ve úzkých městských ulicích.
- to s tym parkovanim ani nebudem komentovat, ak sefredaktor MOTORISTICKEHO webu nevie zaparkovat auto s rozmermi : Délka/šířka/výška: 3 954/1 740/1 416 mm, asi by si mal hladat lepsiu robotu. idealne ako pisalek do vnutropodnikoveho casopisu VW gruppe.

Ideální výška pro cestujícího vzadu byla podle mých propočtů někde kolem 165-170 centimetrů.
- to by som teda rad videl tie prepocty

Odpovědět  |   | 
jandaxx  |  17. 03. 2011 12:24

Tak test je šíleně kostrbatý, třeba se ale p. Matějka rozepíše. Nechte mu 100 dní na hájení. Ovšem za tu spojku u S-Tronicu, by si měl dát veřejně facku. To by se opravdu stávat nemělo. Takhle to vypadá, že nerozezná automat od manuálu, neví, kolik má pedálů atd. Přece člověk který v tom autě jel, nemůže napsat, že mačkal spojku, když žádnou nemá. Vždyť on by nám, běžným čtenářům měl zprostředkovat bezprostřední dojmy z jízdy. Ovšem psát, že používal spojku, kterou auto nemá, je opravdu trapné. Pane Matějko, styl psaní se dá vypilovat, ovšem tohle je hodně trapná chyba, nehodná šéfredaktora. Myslím, že by bylo aspoň slušné, poděkovat prvnímu diskutujícímu, že tu chybu odhalil a ne beze slova text upravit. Nikdo Vás tady za to neukousne, tohle se ale opravdu nedělá. Takto si tady renomé nevybudujete.

Odpovědět  |   | 
drgi  |  17. 03. 2011 13:08

no, Matejka ze vraj ani nerozozna benzin od dieslu

Odpovědět  |   | 
asdf  |  17. 03. 2011 18:16

a ty snad jo, když už se to dnes nepozná????!!!! :oboze

Odpovědět  |   | 
paste  |  17. 03. 2011 14:17

aspon pan Matejka opravi sve chyby.. a ne jako pan Janda, ktery neumi ceskou gramatiku a chyby ve svych clancich na AR nechaval

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  17. 03. 2011 14:32

Mozna v redakci na zdi visi fotka pane Vasicka, to byl skutecny automobilovy guru. Na jeho clanek o Civiku se nezapomina, to byla ukazka klasicke ceske novinariny jako vysita

Odpovědět  |   | 
jarda  |  19. 03. 2011 10:27

auto pěkný ale je to srdcová záležitost,spíše by mne zajímala životnost motorů TSI a FSI,menší obsah a vyžší výkon,aby to nebylo auto stylu "použij a vyhoď" protože v najetých 200 000km bude na generálku, která bude ovšem tak drahá že bude lepší koupit nové auto,ony ty miliony a miliony aut, co neustále chrlí automobilky přece musí někdo kupovat...

Odpovědět  |   | 
O3  |  17. 03. 2011 13:28

vždyť tohle je vyloženě holčičí auto... V tomle aby heterosexuála pohledal (něco jako MiTo nebo F500)...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  17. 03. 2011 14:38

Clanek jak uz vsichni tady komentuji nejenze obsahuje dosti pitome chyby a tak ale prijde mi docela i divne napsany .. Myslim si ze v tom aute autor clanku ani nesedel natoz aby s nim jezdil .. pripada mi ze mu nafotil nekdo fotky a on to z toho napsal a nekdo mu dokreslil na fotku 3. pedal tak tam dal ze automatika potrebuje aby mackal spojku..a auto? za ty penize bych si radeji koupil superba :) Vyslo by to mnohem lip nez mit na aute 4 kolecka a navic je to prcek ktery nema ani 5 dveri za 800 tisic..

Odpovědět  |   | 
jandaxx  |  17. 03. 2011 21:55

Argumentace, že auto nemá 5 DVEŘÍ A STOJÍ 800 000,- je velmi hloupá. Světe div se, ale 5 dveří nemají ani některá auta za 5 milionů. Ne, počet dveří cenu auta opravdu nesignalizuje

Odpovědět  |   | 
Shakal  |  17. 03. 2011 15:10

Pred tydnem jsem objednal passat, combi, 2.0TDI 140k, s DSG, xenony, navi.... Za 598k bez DPH, to ta cena za A1 je opravdu Ackova, muhehe

Odpovědět  |   | 
Jenyk  |  19. 03. 2011 15:04

Služebák, stříbrnej v metle na hlínách, nemýlím li se? Pro A1 asi nejste ta pravá cílová skupina a zdá se mi to nebo je to pravda, že vás to žere?

Odpovědět  |   | 
HHF  |  17. 03. 2011 15:37

Test je opravdu ubohý, to je urážka slova test. A odmítám dávat panu Matějkovi nějaké dni hájení, ten kdo přichází vést tak významný automagazín musí především sám umět auto otestovat a něco smysluplného o tom napsat. Tady není ani jedno.

Šéfredaktor může být i jen dobrý manažer, ale ani tím pan Matějka očividně není. Kdyby byl, uměl by udělat to jediné správné rozhodnutí na jeho místě - popřít sam sebe a najít si na psaní někoho kd to umí.

Tohle opravdu není playboy, laťka je tu nastavená velmi vysoko. Když si srovnám to, co je bývalý šéfredaktor schopný napsat jako první dojmy a co je tady teď vydáváno za test? To jsou dva jiné světy, tohle je neodborné a nečitatelné. Však si srovnejte sami s www.autoforum.cz ...

Odpovědět  |   | 
sir  |  17. 03. 2011 18:01

...pry nema audi na co navazovat...a z ekdysi v teto tride predstavilo jen model 50? A co A2? celohlinikovy prusvih? ktery byl predrazeny a tak se neprodaval......tak nasadime A1 ..a zase predrazene :D a zas..nic :D

Nu krom technickych blafu pan redaktor nezna ani historii :o)))

Odpovědět  |   | 
Hunter  |  18. 03. 2011 09:50

A2 bylo auto úplně jiné kategorie a určení, tak proč ho sem taháš???

Odpovědět  |   | 
sir  |  18. 03. 2011 10:50

jo?a jake jine kategorie? jake jine urceni? :D

Odpovědět  |   | 
Hunter  |  18. 03. 2011 11:36

Dle Wikipedie (a ta toho ví mnohem víc než ty a já dohromady) je Audi A2 "kompaktní MPV" ... pochybuju, že Audi A1 je taktéž "komapaktní MPV".

Odpovědět  |   | 
swenak  |  18. 03. 2011 03:27

Nic ve zlém, pár příspěvků se pozastavuje nad "spojkovým" pedálem v čláku s tím, že automat spojku nemá. Nevím, jak to auto myslel, to není podstatné, ale S-Tronic/DSG sice nemá spojkový pedál, ale spojku samozřejmě má, dokonce 2. A sešlápnutí brzdového pedálu má funkci "spojkového" pedálu, tedy přerušení přenosu síly, ke kterému dojde při lehkém sešlápnutí, kdy brzdy ještě nezačnou ani zabírat.

Odpovědět  |   | 
jandaxx  |  18. 03. 2011 07:13

Podstatné to samozřejmě je. Autor psal, že po sešlápnutí spojky/tedy jejím sešlápnutím nohou/motor naskočí. Že DSG spojky má, je něco jiného. Nemá ale ten pedál, na který autor šlapal Navíc to nebylo v souvislosti s rozpojením spojky jako takové, ale nastartováním motoru při rozjezdu v souvislosti se systémem START-STOP. Přečti si to znova. Tedy první reakci na článek, kde je původní část textu autora, než to přepsal.

Odpovědět  |   | 
swenak  |  18. 03. 2011 10:01

No, pokud je to tak, pak ano, těžko říct, co tím bylo myšleno, možná jen nejasnost, v čem to vlastně údajně seděl, nebo snaha v jednom textu popsat jak manuál, tak automat a výsledkem je kočkopes

Odpovědět  |   | 
theolli70  |  18. 03. 2011 08:25

ale pořád mi nejde do hlavy na co si Audi hraje,za tuhle mrdku chce 722t??? To nemyslí vážně, za ty prachy mám CRV nebo Accorda který je kvalitou uplně někde jinde,a užitnou hodnotou taky.
No nic,jen jsem se pobavil,aspon mají VW maniacs na co šetřit. ale vždy to bylo,je a bude "jen" VW v tomhle případě Audi.

Odpovědět  |   | 
jandaxx  |  18. 03. 2011 08:48

Že máš za ty peníze CRV nebo Accorda? A co jako. Nesmslný výkřik do tmy. Někdo dá 700 000,- za malý auto, protože ho chce a větší nepotřebuje, jiný dá 100 000,- za ojetinu, protože se mu zdá jakékoli nové auto drahé. Jiný dá 3 míče za Porsche a další třeba ty samé peníze za byt a klepe si na čelo, že může dát někdo 3 mega za kus plechu. Opravdu hloupá poznámka. Velmi hloupá.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 03. 2011 09:45

No ale on ma pravdu. Ak v jednej restauracii dostanes stroganova za 100 korun a v druhej toho isteho za 80 korun a k tomu vacsiu porciu, kam asi pojdes?
No ak do ten prvej, tak potom si hlupy ty a nie on.

Odpovědět  |   | 
Hunter  |  18. 03. 2011 09:53

Do té první, protože je hezčí, tišší a mám ji blíž.
Líbí se mi, jak se lidé umí rozhodovat na základě své bídné informovanosti.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 03. 2011 10:18

to ze su tie restauracie rovnake Ti mohlo dojst aj same od seba, namyslel som ze Ti to bude treba dopisat osobitne, ale to nic

Odpovědět  |   | 
jandaxx  |  18. 03. 2011 11:35

Ty auta jsou ale naprosto odlišná velikostí, pojetím atd. Takže přirovnání k stejnému typu jídla, jen rozdílné velikosti porce, je nesmyslná. Nj, chytrost se koupit nedá. Bohudík.

Odpovědět  |   | 
Hunter  |  18. 03. 2011 11:38

Jenže ty přeci nepíšeš alegorii k dvěma úplně stejným autům, které si liší pouze cenou, takže tvé srovnání s "úplně stejným jídlem v úplně stejné restauraci" je hodně pochybné.

Odpovědět  |   | 
jandaxx  |  18. 03. 2011 11:32

Ty auta nejsou stejný kategorie. Můžeš porovnávat Lagunu s Accordem. Pak by Tvoje přirovnání sedělo. Stejný typ jídla, stejný typ auta. To je, jako kdybys řekl, že je lepší koupit kilo salátu ze závodky, než si udělat půl kila domácího. Toho ze závodky je přece víc. Každý má jiné priority a svůj subjektivní úhel pohledu. Jsi opravdu tak tupý, nebo to jen děláš?

Odpovědět  |   | 
theolli70  |  18. 03. 2011 12:40

Nevím kdo je tu tupý,nikdo neporovnával velikost auta,motor,výbavu ale to co za těch 700 dostaneš ale to tu zřejmě nikomu nedochází. Podivuji se nad tím jak někdo může za "fabii" s čtyřmi kruhy chtít 700,co si budeme nalhávat. Ano respektuji i mini auta za milion,když to bude RR,Ferrari či Bentley který není poskládaný z toho co "dům dal" ale prcek který bude samostatně vyvinutý,bude od základu postaven,navržen jako malé luxusní vozidlo prošpikovaný top kvalitou tak proč ne,nemám nic proti. A mimoto AUDI pro mě osobně zatím není a asi nikdy nebude top značka kvůli který bych si trhal rodidla,a až znovu budu chtít utratit za auto, VW group to rozhodně nebude,nemám zapotřebí si kupovat předražený skládačky,nekvalitní,nespolehlivý to si můžu skočit někam do Hyundaie a možná dostanu víc a hlavně spolehlivější! Opět,koukněte na poslední JDP,jak opět dopadl VW,opět bída a ostuda,fuj!

Odpovědět  |   | 
Mysel_1  |  18. 03. 2011 13:15

Ano, jde prave o to, co za tu cenu dostanete. Jestli dostanete to, co jste chtel, co vyhovuje Vasim potrebam.
Vy chcete Passata v turbodehtu, nekdo chce A1 v turbobenzinu. Ti lide asi maji trochu jine potreby, jine priority nez Vy. Napriklad nechteji autu posilat tyden predem pisemnou zadost, pokud chteji zatocit. ;o)
(Ja bych treba ten Vas passat nechtel, ani kdyby stal pulku. Ocekavam od vozu spis vlastnosti podobne tomu recenzovanemu.)

Odpovědět  |   | 
Toper  |  18. 03. 2011 15:07

Doufám, že si chodíš taky kupovat Gothaj místo výběrové šunky, protože za stejnou cenu dostaneš asi 4x té sójové náhražky.

Mimoto, A1 s Fábií toho tolik společného nemá. Fabia stojí ještě na staré platformě, A1 ji má novou. takže zbývají už jen motory a ty jsou všechny vesměs povedené.

Odpovědět  |   | 
theolli70  |  18. 03. 2011 16:08

Správně jsi to vystihl,nekupuji Gothaj za 700 což v tohle případě VW group je ale kupuji Šunku výběrovou za 600!!
Jinak nevím na jaký platformě to stojí a je mi to fuk,vím že je to skládačka kde se mění karoserie a značka a prodává se to za baťoh.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  18. 03. 2011 16:36

Bohužel v tomto případě nevíš. Výše jsem ti to vysvětlil jasně.

A gothaj nikdy nebude dražší než šunka.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 03. 2011 17:24

no, vzhladom ze sa jedna o platformu PQ25, na ktorej stoji polo a ibiza, zamnime fabku za polo a je to

Odpovědět  |   | 
Toper  |  18. 03. 2011 17:30

Ale to bys pak mohl měnit a měnit a taky by "bolo".
Fabia stojí na PQ24. Ibiza, Polo a A1 zase na PQ25. Rozdíl tam z podstaty je.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  18. 03. 2011 18:06

to Toper: "Rozdíl tam z podstaty je" Tos řekl moc hezky. Dokážeš ještě tu podstatu nějak více konkretizovat? Uvedu příklad:

VW Polo - 1.2 TSi 77 kW - 303.000,-
Audi A1 - 1.2 TSi 63 kW - 403.000,-

VW Polo - 1.6 TDi 77 kW - 380.000,-
Audi A1 - 1.6 TDi 77 kW - 475.000,-

V obou případech rozdíl 100.000,- A tady by mě docela zajímala ta tvoje podstata. Co to je za finesu, která má takovou přidanou hodnotu?

Odpovědět  |   | 
Toper  |  19. 03. 2011 10:33

Vyzkoušej si ty auta a rozdíl poznáš sám.

Odpovědět  |   | 
theolli70  |  19. 03. 2011 11:06

ANO POZNÁŠ,pro někoho je rozdíl čumět na znak VW na volantu a nebo Audi,to je tak vše a samozřejmě v peněžence.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  19. 03. 2011 14:48

Ano, obecně prémiové vozy jsou o "čumění na znak" a lidé si je nekupují v první řadě podle možností vlastní peněženky.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  19. 03. 2011 12:22

to Toper: No já ho právě nepoznal, proto se na to ptám tebe. Rozuměj, rozdíl takový, abych si řekl jo, těch 100 litrů si rád připlatím. Odhlučnění, výběr materiálů a to, že to působí "prostě jinak" mi tak nějak nestačí. Respektive toto je o úhlu pohledu a řekl bych i docela subjektivní. Já spíš čekal nějakou technickou finesu jako o třídu lepší podvozek, motory, atd. To se ale jaksi nekonalo. Pořád marně přemýšlím, za co bych měl ten ranec připlatit. Čtyři kruhy na kapotě? Měkčený plasty? Slabší motor? Asi, fakt nevím. To auto je svým způsobem paskvil. Image Mini, nebo třeba F500, to nemá ani omylem a mít nebude, sportovní verzi jako třeba Mini JCW nebo F500 Abarth to taky nenabízí, tak co s tím?

Odpovědět  |   | 
Toper  |  19. 03. 2011 14:45

Když to nestačí tobě, nebo tobě podobným, neznamená to, že to nemůže stačit nikomu jinému.

A jak píšeš, je to subjektivní. Nedá se čekat, že takové auto osloví někoho, kdo se rozhoduje především podle svých finančních možností a své ostatní potřeby musí kvůli tomu potlačovat.

PS: Sportovní S verze přijde a s quattrem. Jen není dostupná ihned, stejně jako ostatní S, RS klony Audi.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  19. 03. 2011 20:50

to Toper: No z toho mi jasně vychází, že koupě A1 je čistě póza. Subjektivní stránku hodnotit nelze a objektivní stránka, tzn. technická, ten cenový ranec jaksi neopodstatní. Já nemám problém s tím, když někdo řekne, že potřebuje kabelku pro mladou, má prachy a chce prostě Audi A1, tečka. Ale směju se lidem, kteří se koupi snaží odůvodnit nějakou přidanou hodnotou oproti konkurenci, ta tam jednoduše není. Já na to auto sice prachy mám, ale vím, že mi objektivně nenabídne nic navíc, nic. Ale i tak si ho koupím, protože je to Audi a chci ho. Není nic špatnýho na tom si to přiznat. Zbytečný okecávání a hledání objektivních důvodů nemá smysl.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 03. 2011 17:15

Nie su tej istej kategorie? ...trochu nejasny pojem.... Neviem ako u Teba, ale ja medzi Polom a A1 nachadzam ovela viac podobnosti ako medzi Lagunou a Accordom, trosku zly priklad, ze.
U mna je to nic ine len prezlecene polo. Ak ta Tvoja 'ina' kategoria spociva len v tom, ze je to ma o trochu inak strihnutu kasnu a inu nalepku na grile, potom o tej hluposti radsej mlc.
Zatial jeden jediny rozumny argument pre tu prehnanu cenovku nenachadzam.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  18. 03. 2011 17:34

Pro tebe je to prezlečené Polo, ale pro obyčejné lidi, kteří se v autech navyznají, to je nové malé Audi. Vypadá jinak z venku, zevnitř a co je pod plechy, to až tak moc bežných konzumentů nezajímá. Nehledě na to, že odhlučnění a výběr materiálů je podstatně lepší u Audi A1. Působí prostě jinak než polo.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 03. 2011 08:26

aky clanok taky clanok, osobne si nemyslim ze 'navazanie sa' sa do autora by bolo niecim konstruktivnym. Ano, par 'zaujimavych' (hlavne technickych) detailov na diskusiu tam je, ale budme slusni a neukazujme si tu ego na tom ako vie kto koho kritizovat...Pockajme teda kym sa autor trosku v danej oblasti porozhliadne a potom mozeme kritizovat.

Ja som napriklad nasiel aj par celkom zaujimavych postrehov. Pominuc technicku stranku veci, kladne mozem hodnotit snahu o obrazotvornost a celkom prijemnu formu akou podava informacie, co je chvalyhodne. No a celkom zaujimavym a vystiznym bodom je cast, kde uvazuje o cielovej skupine zakaznikov. Pre mladych to nebude...no ale pre koho potom? Kto s tridsiatnikov (a viac) bude ochotny vysolit take ceny za obycajne male auto, ktore sa od takeho Pola (okrem problematickeho dizajnu istych casti) lisi maximalne tak kusom umelej hmoty s inym emblemom na grile? Na margo mini, to je tiez nic ine len dost zla parodia, ale o tom inokedy.
Samozrejme zo strany audi budeme zase pocuvat ake je to uzasne, ake je to ine, lepsie ako konkurencia a neviem ake este dokonale a uzasne auto, lenze fakt ze je to obycajne male auto s prehnanou cenou je proste dany a jasny, marketingove 'aleluja' oslavy na nieco co chcu predat, nam, zakaznikom, penazenku skratka nenafukne.

Triezvo uvazujuci zakaznik ide proste tam, kde moze dostat viac za rovnake peniaze, resp. kde za to iste zaplati menej (v pripade takeho pola podla verzie cca 70.000+, co uz je padny argument na zamyslenie). Alebo inak, z opacnej strany - ked za 1.6TDi pytaju ca 470.000 (podotykam s 5-stupnovy manualom), pricom polo GTi stoji 495.000, tak to si uz setsakra rozmyslim do ktoreho z tych dvoch aut pojdem, ze.

Audi marketing nech si vytrubuje do sveta co chce, problem je jasny - CENA!

Odpovědět  |   | 
drgi  |  18. 03. 2011 09:49

Pockajme teda kym sa autor trosku v danej oblasti porozhliadne a potom mozeme kritizovat.

a nevadi, ze Matejka uz par rokov pisal 'recenzie' do nejakeho weboveho platku, takze sa nema co rozhliadat, a toto je zrejme maximum co dokaze?

Odpovědět  |   | 
swenak  |  18. 03. 2011 09:54

Problém je jasný jen částečně. Někdo prostě nechce Polo, protože je to VW a není to dost prestižní, kdežto Audi už pro člověka prestižní je. No a taky, někomu se to mže vzhledove i zamlouvat, no. To je to samé, jako řešit BMW řadu 1. Měl jsem to a jsem rád, že jsem to nahradil sice vůči němu starším, ale pro mně lepším Golfem V GTI. No a zase někdo může říct, že jen idiot si pořídí Golf GTI v ceně nového v plné výbavě 1,2mega, nedej bože Golf R, když za podobnou cenu už jde pořídit nějakou Audinu S5. Prostě, ne vždy je cena vše.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 03. 2011 10:15

to beriem, urcite cena nie je vsetko, osobne preferencie hraju velmi dolezitu rolu, uplny suhlas.

A takisto nemozeme samozrejme ocakavat ze prezlecene polo s nalepkou 4 kruhov bude cenovo na tom rovkako, lenze jednoducho v tomto pripade nasadili tu cenu az prilis vysoko, skratka ta nalepka je prilis draha.

A nie je to len nazor ludi z koncin, kde predsa len vecne uvazovanie ma nastastie navrch (teda nasich) pred nejakych duchaprazdnym ukazovanim ega v ''prestiznom'' aute.
A okrem toho, ked uz ide o to ''ukazovanie'' sa, myslim ze polo GTi je vhodnejsi kandidat na ''ukazovanie'' sa ako A1 1.6TDi v zakladnej vybave. No a ak zapocitam automat, tak dokonca lacnejsie. Ide skkratka o to, ze aj na tom poli, kde by malo to audi zabodovat (individualita, design), su v tej istej cenovej kategorii lepsi kandidati a to dokonca z vlastneho koncernu. Skratka, nevidim tu prazdny priestor, v ktorom by to audi vynimocne mohlo bodovat oproti konkurencii, nie je tu ziadny preistor, ktory by to auto malo zaplnit (co by ospravedlnilo tu cenu). Takto to vidim no a nakolko sa nijaky oslnivy ''nastup'' predaja zdaleka nekona, asi aj opravnene. Zalezi teraz na marketingu ci sa im podari ludi zmagorit natolko aby do tohoto zjavneho nezmyslu isli.

Odpovědět  |   | 
swenak  |  18. 03. 2011 10:32

No, tak ono je otázka, co od uvedení bylo očekáváno. Ne vždy jde o maximání prodejnost. Nevím, jestli to popíšu správně, ale někdy jde jen o to, dát zákazním to, co potřebují a to je ucelená řada od segmentu nejmenších po stření až po sportovnost. Tatínek má R8, pro celou rodinu mají A6, ale manželka, která nepracuje, by chtěla nějakou "kabelku", samozřejmě taky Audi. Ale to jen teoretizuju, neobraňuju tento počin, taky v něm nic nevidím u Audi bych si žel asi nedokázal vybrat ani kdybych nebyl finančně limitován, schází mi tam něco jako Golf

Odpovědět  |   | 
swenak  |  18. 03. 2011 10:37

Možná bych to popsal i jinak. Pokud nebudu schopen pro celou svoji rodinu najít u Audi vhodná auta, nekoupím ani tu R8čku a zkusím BMW M6, a k tomu BMW 1 pro ženu

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 03. 2011 16:54

no vidis, ja by som jej kupil pekne polo ''v plnej'' a este mi ostane aj na motorku

Odpovědět  |   | 
swenak  |  18. 03. 2011 17:04

No, pravdou je, že nové "poloGTI" už je koukatelné, proti starším Polo verzím je to rozdíl.

Odpovědět  |   | 
theolli70  |  18. 03. 2011 16:06

Správně jsi to vystihl,nekupuji Gothaj za 700 což v tohle případě VW group je ale kupuji Šunku výběrovou za 600!!
Jinak nevím na jaký platformě to stojí a je mi to fuk,vím že je to skládačka kde se mění karoserie a značka a prodává se to za baťoh.

Odpovědět  |   | 
Izak  |  21. 03. 2011 08:03

No tohle si koupi tak leda blba zenska, co chce fur male auticko )
Ja potrebuji kombik, jsem ceska socka a na 2 auta nemam, tak mam jen Audi A4 avant ... coz je auto pro me ... 1 universalni auto, ve kterem ledasco prevezu, nalozim modelky, vizazistku, vybavu, hadry a hura na dovolenou )

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  22. 03. 2011 13:57

to vies, to je to iste umenie ako presvedcit zensku ze mensi je lepsi
A tak jej radsej kupit za tych cca 600.000 poriadnu karu

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 58 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 248 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A