56
Fotogalerie

Test „ameriky“: Chevrolet Camaro 3.6L – sázka na design

Kapitoly článku:


Není Camaro, jako Camaro

Základní Chevrolet Camaro má pod kapotou benzinový šestiválec o objemu 3564 ccm s maximálním výkonem 224 kW (304 k). Výkonové maximu je dostupné při 6400 ot./min, točivý moment vrcholí na hodnotě 370 Nm při 5200 ot./min. Jen pro představu uvedu, že osmiválcové Camaro 6.2L nabídne 318 kW (432 k) a 569 Nm. Takže rozdíl, je více než zásadní.

Nedá se nic dělat, bavíme se přece o základní motorizaci a od ní jednoduše nemůžeme chtít zázračné výkony. Motor není špatný. Při normální jízdě je tichý a vlastně auto nabídne i nemalou dávku pohodlí. Kdo chce rychlé svezení, ten musí hezky dlouho podržet pedál plynu na podlaze. Stačí se podívat na základní parametry a je jasno.

DSC_1303.jpgDSC_1305.jpg 
Základní šestiválec není špatný, ale schází mu výraznější (americké) charisma. Na druhou stranu nabídne relativně příznivou spotřebu. 

Šestiválec předvádí své maximum až v těch úplně nejvyšších otáčkách. Zátah příjemně graduje a vůbec není špatný ani zvuk motoru. Pouze se musíte rozloučit s takovým tím americkým „humbukem“ ve stylu motorů 5.7 Hemi. Méně náročným zákazníkům postačí zaručeně i testovaná jednotka, akorát se trochu obávám, že většina bude chtít osmiválec ne proto, že potřebuje přes 400 koní, ale protože osmiválec chce.

Šestiválcový motor určitě není špatným základem, jen se tak nějak musíte opět smířit s tím, že nedostanete tu pravou stoprocentní ameriku. Na druhou stranu tu je bonus, který byste u té „pravé ameriky“ asi vůbec neřešili, protože byste si ji jinak koupit nemohli. Spotřeba není u Camara 3.6 nijak závratně vysoká. Běžnou jízdou jsem se dostal k 14 l/100 km a určitě by se dalo jít i níže.

Na okreskách suverén

Pravda, Chevrolet Camaro samozřejmě není žádné lehké Clio RS, ale na okreskách toho umí předvést více než dost. A důvody jsou přesně ty stejné, o kterých jsem psal už u interiéru. Nejen zpracování se blíží evropským standardům, i podvozek a jeho chování n se řídí řekněme evropským trendem.

Rovnou zapomeňte na houpavě měkkou charakteristiku a neklidné chování v zatáčkách. Oproti například Dodge Challenger je Camaro minimálně o dvě třídy lepší. Řízení je podstatně přesnější a podvozek mnohem jistější. Dobrou zprávou budiž fakt, že oficiální auta dovezená do Evropy dostanou jiné nastavení podvozku a budou jízdně ještě lepší.

chevrolet_camaro_drive_01.jpgchevrolet_camaro_drive_10.jpg 
Camaro není jízdně dokonalé, ale rozhodně se ani na okreskách neztratí. Evropské verze na tom budou v tomto ohledu ještě lépe.

Chevrolet Camaro i v americkém provedení nabízí hodně komfortu, ale na okreskách nebudete mít pocit, že nevyhnutelně skončíte v prvním příkopu. Je to takový ideální kompromis a vlastně se k základnímu motoru, od kterého nikdo nejspíš nebude požadovat výkony supersportu, i dobře hodí. Když na to přijde, umí být dostatečně rychlý, v ostatních režimech je tichý a (úplně se to bojím napsat) docela úsporný.

A pokud byste náhodou měli choutky na vyloženě sportovní svezení, pak vám je určitě vezme automatická převodovka. Není nejhorší, ale pořád bych ji označil vzhledem k v Evropě zavedené konkurenci za sotva průměrnou. Klasicky při plynulé jízdě není problém, jakmile přitlačíte, trochu ji to trvá, než přeřadí tam, kam má.

Základní Chevrolet Camaro je příjemné kupé. Můžete s ním jezdit denně do práce, můžete si s ním povyrazit na okreskách a klidně i vyjet na delší cestu. Určitě se o něm nedá říci, že konzumuje i stromy kolem silnice, ale tak troch postrádá ten pravý americký charakter. Z určitého úhlu pohledu to je dobrá zpráva, protože tu máme americké auto s dokonalým designem, ale vcelku běžnými dalšími vlastnostmi, což ale na ulici nikdo nepozná. Základní verze je zkrátka především o designu, kdo chce víc, ten by měl sáhnout po osmiválci a ten si také bude muset řádně připlatit. 

Názor z branže

Přestože se Chevrolet Camaro dostal oficiálně na český trh až v minulém roce, mnoho zájemců si jej pořídilo už dříve. Jeho vzhled ještě v kombinaci s výraznou barvou laku upoutá okamžitě pozornost, takže případný majitel rozhodně nemusí mít strach, že by splynul s davem. Testované Camaro je navíc přímo dovezené z USA, takže oproti podobě „evropského Camara“ je zde několik rozdílů, které mu dávají plusové body. Úspornější motorizace v podobě šestiválcového motoru o obsahu  3,6 l a výkonu 304 koní je určena pouze pro americký trh.

Publicitu Chevroletu Camaro určitě dodala i role ve filmu. V edici Transformers je o něj dnes opravdu velký zájem. Ve shrnutí se dá konstatovat, že to, co se koncernu General Motors nedařilo v předešlých čtyřech generacích tohoto vozu, se podařilo krátce po uvedení páté generace, která byla představena jako koncept v roce 2006 a začala se vyrábět na přelomu roku 2008 a 2009. Camaro předstihlo v prodejnosti své tradiční konkurenty  Ford Mustang a Dodge Challenger.

Pokud není již Camaro skladem nebo by vás zajímala lepší výbava, jiná barva, motorizace apod. není problém vyhledat vůz v USA přímo dle vašich představ. S homologací a všemi administrativními záležitostmi lze auto dovézt nejpozději do 3 měsíců od objednávky. Vždy záleží na místě, kde se přesně vůz nachází. Před samotnou koupí probíhá ještě technická prohlídka.

Někdo možná stále pochybuje, zda ho u vozu dovezeného z USA nezaskočí nějaké další problémy, třeba s dostupností servisu nebo náhradních dílů. V současné době je již dostupnost náhradních dílů velice dobrá a i my poskytujeme servis ke všem dováženým vozům z USA.

Pavel Havlena, vedoucí prodeje VCARSvcars_logo_email_web.png 

Technické údaje: Chevrolet Camaro

Rok • stupeň výbavy
2010 • 1LT
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
6/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 3 564 cm3
Vrtání • zdvih
94,0 mm • 85,6 mm
Stupeň komprese
11,3:1
Nejvyšší výkon
224 kW (304 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 400 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
370 Nm při 5 200 ot/min
Nejvyšší rychlost
220 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 6 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
320 l
Objem palivové nádrže
72 l
Hmotnost: provozní
1 687 kg
Prům. spotřeba: město • mimo
13,1 • 8,1 l/100 km
Rozvor náprav
2 852 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 618 mm • 1 628 mm
Rozměr pneumatik
245/55 R 18
Rozměry: délka × šířka × výška
4 836 × 1 918 × 1 376 mm
  

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

Doporučujeme

Články odjinud