Test Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM TCT – Recept na věčné mládí

Letos v Ženevě tomu bylo šest let od představení Alfy Romeo Giulietta, to auto ale jako by snad vůbec nezestárlo. V čem vězí italský recept na věčné mládí?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Kráska v červeném
  2. Svatba roku, Svižně a za málo
  3. Kolik za ni?, Verdikt
  4. Kompletní fotogalerie

Rovnou se přiznám, že když Alfa Romeo Giulietta dorazila na trh, odvařený jsem z ní nebyl. Jistě, na první pohled to bylo velmi hezké auto, jenže já měl stále před očima brutální 147 GTA s fantastickým šestiválcem o objemu 3,2 litru, a té zkrátka novinka nesahala ani po ventilky. Giuliettě jsem dlouho přecházel na chuť, tak se ale nakonec stalo a na její design dnes nedám dopustit. Je zkrátka hezké v provozu potkat auto, které se podobá maximálně menšímu bráškovi MiTo a s ničím jiným si jej nespletete.

Alfa Romeo Giulietta má po faceliftu. Přišla sportovní verze Veloce

Alfa Romeo Giulietta má po faceliftu. Přišla sportovní verze Veloce

Za můj pozitivní postoj ale nemůže množství průběžných faceliftů nebo dokonce mezigenerační obměna. Alfa Romeo stále vyrábí první generaci Giulietty, a vrcholem všeho je fakt, že dokonce i letošní omlazovací kúra nelze na první pohled skoro poznat. Změnila se maska chladiče a spodní část nárazníku, pak jsou to ale už jenom detaily jako třeba nový font označení modelu na zádi. To už mimochodem není uprostřed pod logem výrobce, ale pod pravou svítilnou.

Kráska v červeném

Kdybych uvažoval o koupi Giulietty a ladil její vnější vzhled, sáhnu po rudém pastelovém laku, který je mimo jiné jako jediný bez příplatku, a 17palcových kolech Turbine. Jinými slovy o sestavě, kterou vidíte na snímcích. Jistě, „osmnáctky“ za 19.000 Kč jsou super, jenže už z dřívějška vím, že je pak Giulietta docela náchylná na kvalitu vozovky. Tak či tak se jedná o působivý vůz, vypadá skoro jako automobilová modelka, dokonalý ale přesto není. Mám nyní na mysli místy horší slícování dílů karoserie, přičemž zrovna v okolí kapoty to občas vypadalo, jako by zkoušený kousek už někdo stihnul nabourat a v servisu jej jenom narychlo „slátali“. Naše Giulietta ale prý žádnou nehodu neměla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rudý lak Giuliettě neskutečně sluší. Jako jediný je bez příplatku a skvěle ladí k 17palcovým kolům Turbine. Nezapomínejte ani na prahy! Nastavce stojí 5.500 Kč.

Zatímco zvenku auto prakticky nezestárlo, uvnitř bylo s trochou nadsázky zastaralé už v době svého příchodu. Výběr materiálů je relativně v pořádku, třeba na přístrojové desce najdete měkčené plasty a nějak bych přežil i levně vyhlížející madla dveří nebo tlačítka ovládání oken, která fungují, jak se jim zlíbí, přesto ale nemohu přehlížet úplně všechno. Krátká loketní opěrka a schránky ve dveřích, do kterých se skoro nic nevejde, jsou ale stále pouze detaily, které dokáže spolehlivě vyvážit perfektní posaz za volantem a pohled na přístrojový štít se dvěma velkými tubusy. Palubní počítač sice ukazuje spotřebu v ujetých kilometrech na litr paliva (u italských aut nic neobvyklého), stačilo ale zahlédnout italské popisky a Alfa mě měla v hrsti!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kokpit nás příliš nezaujal, působí už dost zastarale. Do schránek ve dveřích se toho moc nevejde, přihrádku na vrchu přístrojové desky proto uvítáte.

Uvnitř se toho s modernizací změnilo asi tolik co z venku, přehlédnout však nelze perfektní přední sedadla (standard pro verzi Super), za 54.000 Kč však můžete mít i epesní křesla s integrovanými hlavovými opěrkami, která jsou standardem pro novou nejvyšší výbavu Veloce. Multimediální systém UConnect zase dostal balíček Alfa Performance, díky kterému máte k dispozici záznamy jízdy a hlavní parametry vozidla, potřebujete k domu ale chytrý telefon a 30.000 Kč vrcholnou verzi infotainmentu se 6,5palcovým dotykovým displejem (buď samostatně nebo jako součást paketu Business).

Radosti
Sportovní jízdní vlastnosti
Kultivovaný motor
Skvělá převodovka
Nízká spotřeba
Starosti
Vysoká základní cena
Slícování karoserie
Zastaralý interiér
Lehčí odpor posilovače řízení
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie56 fotografií
argu20.jpg argu21.jpg argu22.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Kráska v červeném
  2. Svatba roku, Svižně a za málo
  3. Kolik za ni?, Verdikt
  4. Kompletní fotogalerie
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků