Test Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM TCT – Recept na věčné mládí

Letos v Ženevě tomu bylo šest let od představení Alfy Romeo Giulietta, to auto ale jako by snad vůbec nezestárlo. V čem vězí italský recept na věčné mládí?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Kráska v červeném
  2. Svatba roku, Svižně a za málo
  3. Kolik za ni?, Verdikt
  4. Kompletní fotogalerie

Rovnou se přiznám, že když Alfa Romeo Giulietta dorazila na trh, odvařený jsem z ní nebyl. Jistě, na první pohled to bylo velmi hezké auto, jenže já měl stále před očima brutální 147 GTA s fantastickým šestiválcem o objemu 3,2 litru, a té zkrátka novinka nesahala ani po ventilky. Giuliettě jsem dlouho přecházel na chuť, tak se ale nakonec stalo a na její design dnes nedám dopustit. Je zkrátka hezké v provozu potkat auto, které se podobá maximálně menšímu bráškovi MiTo a s ničím jiným si jej nespletete.

Alfa Romeo Giulietta má po faceliftu. Přišla sportovní verze Veloce

Alfa Romeo Giulietta má po faceliftu. Přišla sportovní verze Veloce

Za můj pozitivní postoj ale nemůže množství průběžných faceliftů nebo dokonce mezigenerační obměna. Alfa Romeo stále vyrábí první generaci Giulietty, a vrcholem všeho je fakt, že dokonce i letošní omlazovací kúra nelze na první pohled skoro poznat. Změnila se maska chladiče a spodní část nárazníku, pak jsou to ale už jenom detaily jako třeba nový font označení modelu na zádi. To už mimochodem není uprostřed pod logem výrobce, ale pod pravou svítilnou.

Kráska v červeném

Kdybych uvažoval o koupi Giulietty a ladil její vnější vzhled, sáhnu po rudém pastelovém laku, který je mimo jiné jako jediný bez příplatku, a 17palcových kolech Turbine. Jinými slovy o sestavě, kterou vidíte na snímcích. Jistě, „osmnáctky“ za 19.000 Kč jsou super, jenže už z dřívějška vím, že je pak Giulietta docela náchylná na kvalitu vozovky. Tak či tak se jedná o působivý vůz, vypadá skoro jako automobilová modelka, dokonalý ale přesto není. Mám nyní na mysli místy horší slícování dílů karoserie, přičemž zrovna v okolí kapoty to občas vypadalo, jako by zkoušený kousek už někdo stihnul nabourat a v servisu jej jenom narychlo „slátali“. Naše Giulietta ale prý žádnou nehodu neměla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rudý lak Giuliettě neskutečně sluší. Jako jediný je bez příplatku a skvěle ladí k 17palcovým kolům Turbine. Nezapomínejte ani na prahy! Nastavce stojí 5.500 Kč.

Zatímco zvenku auto prakticky nezestárlo, uvnitř bylo s trochou nadsázky zastaralé už v době svého příchodu. Výběr materiálů je relativně v pořádku, třeba na přístrojové desce najdete měkčené plasty a nějak bych přežil i levně vyhlížející madla dveří nebo tlačítka ovládání oken, která fungují, jak se jim zlíbí, přesto ale nemohu přehlížet úplně všechno. Krátká loketní opěrka a schránky ve dveřích, do kterých se skoro nic nevejde, jsou ale stále pouze detaily, které dokáže spolehlivě vyvážit perfektní posaz za volantem a pohled na přístrojový štít se dvěma velkými tubusy. Palubní počítač sice ukazuje spotřebu v ujetých kilometrech na litr paliva (u italských aut nic neobvyklého), stačilo ale zahlédnout italské popisky a Alfa mě měla v hrsti!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kokpit nás příliš nezaujal, působí už dost zastarale. Do schránek ve dveřích se toho moc nevejde, přihrádku na vrchu přístrojové desky proto uvítáte.

Uvnitř se toho s modernizací změnilo asi tolik co z venku, přehlédnout však nelze perfektní přední sedadla (standard pro verzi Super), za 54.000 Kč však můžete mít i epesní křesla s integrovanými hlavovými opěrkami, která jsou standardem pro novou nejvyšší výbavu Veloce. Multimediální systém UConnect zase dostal balíček Alfa Performance, díky kterému máte k dispozici záznamy jízdy a hlavní parametry vozidla, potřebujete k domu ale chytrý telefon a 30.000 Kč vrcholnou verzi infotainmentu se 6,5palcovým dotykovým displejem (buď samostatně nebo jako součást paketu Business).

Radosti
Sportovní jízdní vlastnosti
Kultivovaný motor
Skvělá převodovka
Nízká spotřeba
Starosti
Vysoká základní cena
Slícování karoserie
Zastaralý interiér
Lehčí odpor posilovače řízení
7  /10

Alfa Romeo

Alfa Romeo je sportovní značka koncernu FCA. Její vozy charakterizuje osobitý design, živé motory a vynikající podvozky.

Společnost byla založena v roce 1910 jako A.L.F.A, své současné jméno získala v roce 1920. Součástí Fiat Group se stala v roce 1986.

Přehled modelů: Alfa Romeo MiTo • Alfa Romeo Giulietta • Alfa Romeo 4C • Alfa Romeo 4C Spider • Alfa Romeo Stelvio • Alfa Romeo Giulia

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Kráska v červeném
  2. Svatba roku, Svižně a za málo
  3. Kolik za ni?, Verdikt
  4. Kompletní fotogalerie
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků