Test Alfa Romeo 156: promarněná příležitost

127 komentářů

Pavel Borys
28. června • 6:33

Zdravím vše ty co mají alfa Romeo 156 já ji měl a chci vám povědět že takhle jdu s košem klíč od auta v ruce jak sypu koš klíč sup a byl tam bohužel jsem ho nenašel 7 tisíc měl jsem tento klíč týden nechám ho na poličce jdu na pivo večer ráno chci jet a klíč fuc prohledal jsem celý byt clic nikde znova 7 tisíc malém mě odvezli do blázince.Pavel

x2
1. dubna • 1:38

Vždycky jsem si říkal, že na kritické články nebudu reagovat. Jenže tohle už mi zvedlo mandle. Stopadesátšestka je moje 3. Alfa, ty první dvě byly 33. To je sice trochu jiný stroj, ale mnoho rysů mají společných. Skvělé jízdní vlastnosti, živé motory a sportovního ducha, který je u jiných značek prostě nedostupný. 156 na rozdíl od 33 i docela slušně brzdí. Jsem si vědom výhod vozidel klasické koncepce (motor vpředu, pohon zadních kol) s ohledem na jízdní vlastnosti, blbě se ale se zadokolkou jezdí v zimě po Krušných horách, s Alfou se dostanu všude. S žádným motorem u Alfy jsem nikdy neměl problém. Stačilo včas měnit olej (a samozřejmě používat kvalitní) a šetřit ho za studena. Samozřejmostí jsou výměny řemenů, svíček atd. Opravdové komplikace jsem měl u 156 akorát s elektronikou BOSCH. To je snad za trest! Té značce dnes říkám Hitlerova pomsta! Nepravidelný volnoběh může způsobit spousta závad, z nichž většina dotyčných komponent je právě značky BOSCH (krokový motorek, váha vzduchu atd.). Jel jsem ve spoustě aut v naprosto shodném stavu jaký je popisován v článku a nesly značky v této podivné zemi uznávané. Vymlácené přední nápravy, vyběhané vačky, zkroucené kotouče (hlavně na Octavii)... Nikdo nelituje 60-ti tisíc na opravu Passatu a u Alfy je to problém? A není to třeba tím, že s Alfou každý zachází jako se "sportovním autem" (rozuměj nastartuju a plnej)? Alfa přináší radost ze života, jezdit Passatem nebo Octávkou mě prostě nebaví!

Mc
21. ledna • 2:52

ahoj všem ,
alfu nemám a nikdy jsem ji neměl, ale chci si koupit buď alfu 147 nebo 156 ale pouze jtd
měl jsem golf 3 variant 1.9tdi 66kw kterej byl spolehlivej
(shnilý skončil na vrakovišti),protože nájezd za 16 let byl cca 120tkm -svépomocí měnil sem 3x čepy ,3x ramena,1x váhu vzduchu,5xstahování okna ,3x zámek kufru a jiné spotřební jako destičky olej.
rozvody nikdy.
bohužel koupil jsem superba 1.9tdi 96kw ,můj názor na něj je ,že je to
,neskutečný sráč celkově nudný auto bez emocí a ten debilní servis který se vůbec s fiaťackým nedá srovnávat.
-na všechno čekat,objednat se jak nějaká honorace,nakonec si zaplatíte za originál a dají vám tam druho výrobu(asi to bude stejný u vw).
za 2 roky 2xegr ,neustálé závady na el.inst spojené s centr zam.,1x posilovač brzd,řemenice u klimatizace,prasklá př.pružina(ráno sem přišel a auto dole :D),
samo upadlo sklo zrcátka,2x stahování okna,vylítlá hadice od turba za př světlem a jiné dobrodružství huckleberry superba :D vs vw das auto,hnije rychlejc než banán na míse.
z italských aut mohu porovnávát,fiat doblo 1.9jtd za dva roky a 30tkm jen ramena
a to jezdilo věčně přes patníky rozvoz obědů po praze,alfa 146 1.8 a alfa 156 2.4jtd po svezení se mi nechtělo ven :D
Alfa je skvělá

Durri
15. října • 23:12

Nemožno súdiť celú modelovú radu na základe jedného kusu auta. V tomto prípade šlo o auto o ktoré sa majiteľ nestaral zrovna vzorovo, a preto to aj tak vyzeralo. Rovnaké by to bolo asi u všetkých iných modelov v podobnom veku. Pravdou je že nápravy sú dosť náchylné, no lepšie by bolo povedať že naše cesty nie sú pripravené na športovo ladené viacprvkové nápravy. Keď už hovoríme o nich, passat na tom nieje o veľa lepšie so svojou 16 prvkovou prednou nápravou.
Dizajn je kategória sama o sebe a komu sa nepáči asi nemá dostatočný zmysel pre vkus.Mám osobné skúsenosti s alfou. Kúpil som ju náhodou, a bol to najlacnejší kus v ponuke. Bola to 156 sportwagon 1.9 jtd. Obavy som mal už pri kúpe, no postupom času som zistil, že sa vlase nieje čoho báť.
Auto jazdí spoľahlivo, bez porúch a zatiaľ ma nikde nenechalo. Išlo o dovezený kus s neznámou históriou a 250 000 km na tachometri. Postupom času som vymenil rozvody, a chystám sa dať do poriadku prednú nápravu. Jediná porucha ktorú auto za celý čas zatiaľ malo bola vypálená parkovacia žiarovka, a odtrhnuté lanko ručnej brzdy na pravej strane.Takže myslím že väčšia pozornosť ako rečiam by sa mala venovať hlavne minulosti auta, a tomu ako sa k nemu predchádzajúci majitelia správali. Od toho najviac závisí či nás bude čakať kopa investícií, alebo sa budeme spokojne voziť dlhé roky.

Tom
21. května • 11:28

Zdravím. Jako docela spokojený majitel ojeté AR 156 jsem se "testem" docela pobavil. Ostatní jsem ještě nečet, ale takto vzít ojetou trosku a ukazovat jako typiský exemplář a poruchy není moc objektivní. Ne že by 156 byla vrchol technické spolehlivosti....třešničkou autora je popis volantu jako "zdařilé imitace dřeva" - opravdu nevím co držel, ale já mám už 10 let dřevo dřevěné.. a je to supr.. :-) /Páka a palubka imitace je/
Přeji hezké zážitky se staršími auty. Tomáš L.

Durri
15. října • 23:14

Páka je celodrevená, nie je to imitácia.

Tomie
11. července • 17:26

náhodou jsem se dostal k téhle diskuzi...:D velice zábavná. Stejně jako Tom jsem majitelem 156, 2.0 Selespeed. Nějaké to vrzání od nápravy mi vynahradí každý průjezd zatáčky pod plynem. Jezdil jsem s mnoha auty běžné produkce (mj. Golf, Focus, Passat, Audi, Bmw 3, Bmw 1). Nikdy jsem neřídil čtyřkolku. Ale co mi 156 dovolí v zatáčkách, to mi dovolil jen bavorák a ppočítám, že velice podobně se chovají full 4x4. U 156 je to asi dané rozložením váhy na nápravy 50/50, myslím že podobně to má i Bavor. Tak se mějte a jezděte si v čem chcete, já se jenom bojim až moje Alfa dojezdí a já budu muset pořídit něco dalšího...:)

Jard
27. dubna • 19:03

Ja se musim vazne smat, kdyz ctu tyhle clanky o snad nejhorsich autech pod sluncem. Je jedno jestli zrovna Fiat nebo Alfa a nebo Lancia. Proste pro vetsinu je Ital spatny a hotovo. A je to dobre pro znalce - auta nedrzi cenu a vonavku z jihu pak muze koupit za par set uz tri roky po vyrobe, ceny nahradnich dilu jsou nizke, ostatne clovek znaly si je vzdy sezene za hubicku, blbec jde do autorizaku a soli desetitisice. Je to dobre. Alfa neni auto pro noumu z vesnice nebo pro namachrovanyho mestaka. Alfou se nejezdiu, Alfou se zije...
V r. 2003 jsem koupil za cenu pres jeden milion korun Sportwagona s kozenym interierem, maximalni vybavou a 16V commonrailem. Nahradilo stavajici 145ku, ktera mimochodem dodnes jezdi. To auto se mi zdalo tenkrat skoro dokonaly, zvenku stara klasika ale jinak facelift se vsim vsudy. Jezdim s nim doted, protoze novy auto nepotrebuju. Prvni tri roky autorizovany servis kvuli zaruce, pak samoservis. Jedina zavada co se projevila behem prvnich 10tkm byl vadny vstrikovac a ten byl vymenen v zaruce jako jedina zavada na celem aute. Za 9 let a 150tkm napisu vycet zavad. Pred tremi lety auto v zime stalo, takze zatuhly lopatky na turbu, stacilo vycistit - 3 hodky prace a naklady nula. Predloni novy termostat - 2 tisice, vloni ulozeni stabilizatoru a tycky stabilizatoru vpredu a vzadu - prace na odpoledne a investice za 2 tisice. Vloni novy vybojky v xenonech za 3 tisice a motorek u prednich steracu a k nim novy trysky - 3 tisice. Ted v zime levy kloub na poloose - 3 hodky prace a naklady 15 stovek. A to je veskery vycet zavad. Divny co? Taky patram po te nekvalite a nespolehlivosti. Letosni STK stejne jako obvykle v pohode a bez zavad s pochvalou za vyborny brzdy. To ze letos budu menit celou predni a zadni napravu s investici 15 tisic je mi celkem jedno, je to opotrebeni a neberu to jako zavadu, protoze to je uplne normalni a to auto na to ma za ty roky a kilometry pravo. Ze by jiny auto vydrzelo bez generalky podvozku vic? Urcite jo, ale urcite to neni auto s viceprvnovyma napravama a tezkym turbodieselem pod kapotou.
Nevim, jsem spokojen, rodina je spokojena a myslim ze jeste par let spokojenost bude. No a pak prijde na radu dalsi Alfa, nemam duvod menit znacku. Zase nova a pokud vydrzi finance tak opet model v nejvyssi vybave :-)

AntoníčekKoza
16. března • 12:08

Haha...musím se smát těm plkům o motoru, který to ma za sebou. NA starou kraksnu je zrychlení na 100 za 10 a hlavně ta pružnost na pětku na 120 za 11 naprosto božíííí! Kdyby tak jezdilo každé staré a vylítané auto. Pak tu někdo plkal (ale v dobrém pro Alfu) o Passatech a jejich spolehlivost - že jako Passat senese víc a 156 ne... Hahahaha...který Passat. Ten z 80. let? Ten jo! Ale ty s novější, hlavně ta legenda t přelomu 90. a začátku 3 tisícilteí je fakt sračka. Lichoběžníky vpředu v prdeli (a byly kdysi drahé), přečipované diesely v rozkladu..., oleštěné plasty uvnitř...lahůdka. Třeba já mám tu 156 z roku 98 v benzínu. Nejsem žádný vesnický čulin, takže ji už dlouhé roky používám pro ježdění na výlety, jako leštěnku k pomazlení, k cestám na dovolenou... atd. Výsledek? 168 000 Km bez problému. Všechno drží, furt je pěkná (garáž)...atd. Sice už prošla první generálkou, ale to až kolem 140 000. Vepředu ramena dole, hore, vzadu pouze dva příčné ramena a jedna tyčka stabíku. Teď mě čekají ložiska vzadu. Kotouče po 135 000 Km, výfuk furt originál!!!!!!!! Stejně tak lambda, kat, váha vzduchu, zapal cívky a kabely...(svíčky po 129 000!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ngk 600 1/kus) Klínový řemen plus kladky po 140 000 Km. Zažloutlá světla po 135000 (origo kus 2500 carello). Vodní Pumpa odešla po 135000. První termostat po 135 000. Tlumiče furt origo!!!! Koroze? Žádná!!! Poouze nabobtnalé lišty u oken.... ¨řešil šroťák za 200 kč/kus. Spojka odešla po 135 000. Sjetý přitláčák...pouze!!! Jinak hydraulika okey, a zybtek taky. Sada Luk plus ložisko i s prací asi 6000. Klima furt jede (neměnil jsem médium už x let!!!! furt podle testu dobré... klima made in japan). Je to dobré auto, vynikající technika made in Germany s nějakýma mouchama.... Po třinácti letech prošla technickou pouze s upozorněním na sjeté gumy Dunlop!!!!!! Emise na 0.6 max hodnot i s původní technikou. Pamatuju si na Vectru a její 2,5 x vyšší hodnoty před pěti lety (i s novým katem a lambdou...). Spotřeba dálky 6,3 - 7,5. Kombi 8,5, palba 9,5 - 13..... už zůstanu těmhle italům věrný... zajímavá a výlučná auta... jsou i jiná lepší... neříkám, že nějaký placatý sporťáček made in Japan není dobrý...ale mě se na AR líbí i ta pověst... špatná... líbí se mi, jak všichni kdysi řešili, že se mi to za chvíli posere...a už jezdím tolik let... a zaítm se lidem okolo serou ty jejich Ibizy, Passaty a superspolehliví japonci...

msdfghj
30. ledna • 23:40

Mám 156 V6 180000km z D a nedám nedám leda za pasáta-------vtip

jipaf
5. června • 22:28

tak by mě jenom zajímalo, co by se psalo, či jak by se chválilo, kdyby si kamarád pisatele, koupil nějakou Alfinu leštěnku, se servisní knížkou, po nějakém dědovi, který s tím jezdil jenom v neděli do a z kostela a to jenom za krásného počasí, najetých poctivých dejmetomu do 75oookm,....
to by se to najednou chválilo jak jsou všechny Alfice nejzachovalejší, díly co všechno snesou a vydrží, jak se s nimi báječně jezdí, atd.....
jenom mě trochu mrzí, (že kvůli tomu, že jeho kámoš si koupí dle písálka trupa), hází celou řadu.. značku.. či pomalu celou Itálii do jednoho pytle...
škoda cokoliv dále psát :-/
ps: tak mě napadá otázka, jestli náhodou pisálkovi neutekla manželka s nějakým Italem v AR156...

Pidli-pidli-pidli
8. června • 13:44


Nikdy nekupujte Alfu Romeo 156!!!! Jsou v ní samé nekvalitní německé dily! Brzdy ATE, brzidče ATE, tlumiče Bilstein, pružiny Eibach, rakouské chladiče klimy, váhy vzduchu Bosch, elektronika Bosch, japonské originální rádia, japonské svíčky NGK platinum ve standartu (fuuuj), navíc to má pozink...fuj. Taky se do toho dávaj díly TRW, co se dávaj do BMW, má to spojku Valeo s hydraulikou...blééééé..strašné italské auto...Nebrat! Kupte radši japonce z maďarska, korejce ze Slovákie, Opel z Polski, americko-italsko-německý shit Saab...atd...výběr je velký, určitě si dobře vyberete, ale Alfu Romeo nikdy.Jinak koupit starou, vylítanou AR 156 navíc v neprodejné verzi 2.0 TS a po vesnickém tunerovi může jen hovado. Tyhle 2.0 se prodávají v dobrém stavu za 60 000. Za 90 000 mám 2.5 rok 2001 po fanatikovi. Po psychopatovi, co ji nechal pozlatit. Jinak tady blb píše o poruchových dieselech...nevyvíjel to náhodou Fihat s Mercedesem? Není tohle náhodu evropská kooperace? Je....A navíc ty diesely 1.9 16V se dávají do Opelů....atd. Proč? Pro skvělou technologii a spolehlivost.Dnes je AR 156 dostupné auto (DOVOZ ALE POUZE Švycarsko, sever Itálie, Belgie...atd!!!!!!!) s levnými díly v obrovské výběru! Komplet spojka Valeo s hydraulickým ložiskem: 5500 Kč!!!!!!!!!!!!
Přední světlomet BOSCH se "strojkem" : 3000 Kč!!!!!!!!!!
Dolní ocelolitinové rameno Swag i s čepem a silentbloky: 3800Kč!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zadní podélné rameno (různí výrobci) kolem 2000 Kč!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Variátor proměnného časování FIAT: 4800Kč!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Váha vzduchu Bosch: 2500Kč!!!!!!!!!!!!!!!!!
Termostat komplet: 990 Kč!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kompletní origo tlumiče Sachs supertouring 4X 11 000Kč
Tyčka řízení MEyle a čep řízení Swag: 1000 Kč!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Mám pokračovat??? Ne??? Že je to levnější než na Oktávii II, která ani tyhle díly nemá?????Že stojí na internetu Selenia Racing míň než super vodička 0w-30 do PD chrochtů?Ano, stačí být buran a jít AR koupit do vesnického bazaru a pak s tím živit arogantní hovada z autosrizovaných servisů a budete mít problém!!! Budete ji nenávidět!

mas
12. března • 23:30

Jsi borec,jenze tyhle negativni clanky většinou stejne pisou Debilci,co v Alfe v zivote nesedeli,ale kamos kamose od Pepika z Dolni Polni ji prej mel,a rikal ze je to na picu....a taky rikal ze nejlepší je nacipovat 66kw tovou Octavku a litat s ni az do Horni Polni a mas klid:-D:-D:-D:-D:-D:-D Oni se taky Octavky lip shanej,kdyz jsou jich plny bazary a inzeraty,Kdo by taky jezdil pro Alfu do Belgie,Kdyz nevedi kde to je....:-D:-D

pidli-pidli-pidli
8. června • 13:58

MAlý dodatek na konec. Před rokem po mě u Oplu chtěli za samolepku přední značky Opel (je to shit výrobek, po dvou letech odletí z kapoty pryč) na historiskou Vectru A 800 Kč!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!CELÁ kompletní maska AR 156 i s plechovým znakem stojí origo nová od Fiatu 2000 Kč...celek složený z několika dílů!!!!! Ale nekupovat u Fiatu....pouze v nezávislých speciálkách. JE třeba více dodat? Navíc ta moje Vectra potřebovala už ve dvanácti letecch kompletně vyměnit lemy, prahy...což se projevilo na pazvucích při jízdě...nikdy to neděljte. Dopasovat to a vychytat se nikdy nepodaří.Zato 11 letá AR 156 má náznak koroze pouze na zadních pružinách...které ale stojí 120ü kus..takže fuck off, tp neřeším. Ony ty auta nestály 188 999 Kč...ale už před 10 lety začínaly na 700 000, takže to nemůže být takový shit! Veřte mi. Měl jsem 164 a mám 156. Žádná se nerozpadala a NEKORODOVALA!!!!Zkuste vzít do testu BMW 2.0 1992 po pátem vesnickém tunerovi....kolik jich vídávám na cestách jak stojí u krajnice s mobilem u ucha a otevřenou kapotou....

TEST
12. října • 14:23

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.""Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.""Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.""Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.""Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.""Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.""Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.""Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.""Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.""Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.""Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.":-D:-)):-);-):-P:-|:-/:-(3-[:-OB-]

Zdeněk
1. června • 19:31

Hodnocení se mi moc nelíbí, protože je nic neříkající. Pokud bych měl hodnotit auto, musím začít s tím jak bylo servisované, kdo a kde s ním jezdil atd. Měl jsem fiata Punto II a s minimálním servisem jsem ho prodal po najetí 120 tis. bez problémů s jedinou závadou na alternátoru. Počítač, klimatizace, motor, nápravy, brzdy, celá elektronika naprosto bez problémů. Bratr koupil Fábii a prodával ji při najetí 110. tis. s pravidelným značkovým servisem s problémy elektrika, brzdy, rozvodový řemen, tekoucí posilovač řízení atd. Při tom si myslím, že škodovky jsou celkem držáky, i když teď mě dvakrát vypekla služební Octávia v Německu a Francii při najetých 140. tis. - spojka a pak kladka na klíňáku, nemluvě o vybracích z nápravy a to má pravidelný servis. Prostě nelze hodnotit bez informací o tom kdo a jak to auto trápil!

ja-ne
20. května • 14:09

B-]:-D

Tazdevil
20. května • 12:16

Ten, kdo dal za takový šrot 90 tis. byl ignorant... Bez kousku znalostí o cenách ojetin, o tom, jak kupovat atd. To znamená, že tento článek je naprosto tendenčně napsán... Vybere se předražené italské auto v katastrofálním stavu a napíše se "erudovaný" test o jeho kvalitách...
Prostě tendenční, typické pro rádoby autonovináře z české kotliny... Neumíte ani pořádně vybrat auto k testu a proto ho neumíte ani pořádně otestovat... Kdyby ste raději tomu vašemu známému poradil jak nejlépe svých 90 tis. utratit...
Ano, možná jsem trochu ovlivněn faktem, že sám jsem na 156-ce 2.0TS z roku 2000 najezdil 268 tis. km a nebyl jsem nucen dělat jakékoliv závažné opravy (prodal jsem ho zjara s veškerou servisní dokumentací). Jen jsem se o vůz staral... A nebudu zastírat, že další auto je ze stejné fabriky - 159SW 2.4 JTDm...
Dále něco k té současné kvalitě... Pokud ji haníte, tak haníte člověka, který předtím dohlížel na kvalitu výroby vozů u BMW a konkrétně u sekce, kde se dělají M verze... Takže pokud ji haníte, haníte i své milované soudruhy z Německa... A to se v české kotlině přece nedělá...

bebel
25. května • 0:02

konecne normalne info...sa chlapi kua nehadajte...100 ludi, 100 chuti...faktom je, ze cim novsie auta...tym sa viacej kazia...mam rad vsetky pekne auta, a AR k nim rozhodne patri...MAJU CHARIZMA! starat sa treba o kazde...takze blaboly tipu " skoro zadarmo super kara" jednoducho normalnemu cloveku nieco povedia...a kazdy ma rad nieco ine....mam kamosa a niekto sa ho pytal, aku znacku auta ma rad - a on povedal jednoducho - SPOLAHLIVE...tak vela stastnych KM a curakom, co sa nevedia na cestach vpratat do koze odkazujem - ked si dobry, daj o pol sekundy rychlejsie kolo na okruhu od inych a budes frajer....ALE NIE NA ULICI! good luck

ja-ne
19. května • 13:38

Alfa
xxl [194.154.226.xxx] | 19. 03. 2002 08:34
Ach, Alfa ty si mi zobrala srdce ... Alfa Romeo je pre mna stelesnenim emocii, je to auto v ktorom zabudnete na starosti v zivote / danovy urad, zuriva svokra ... / a vnimate len jazdu. To auto naozaj nie je na presuvanie medzi bodom A a B je to permanentny orgazmus ... V Alfe je cloveku az luto, ze dosiahne svoj ciel a jedine naco mysli je, kedy opet bude pokracovat v ceste. A este pre milovnikov nemeckych sportovych aut, mozno su vykonejsie, kvalitnejsie, ale chyba im srdce a preto v mojom zivote nemaju vecsiu cenu ako vysavac alebo mixer

ja-ne
19. května • 12:58

CIZE, BMW MALO CO ROBIT.. A NIETO ESTE NEJAKE JAPONSKE KOPIRKY... www.youtube.com ...

ACE
19. května • 6:56

Ty nepřevzala Honda, ta je naopak měla v jednom ze svých modelů dávno před.

stoural
19. května • 6:54

Co autor clanku hulil za matros? Nic tak odporneho jsem jeste nevidel...

kejsik
18. května • 23:50

Stalo se národním sportem kritizovat italská auta..Ti co s nimi nikdy nejezdili o nich zasvěceně píší komentáře a naprosto přesně vědí,že jsou ta nejhorší na světě..Třeba Opel po 10letech provozu je hromada rezatého šrotu a nikdo o tom nepíše..Proč? No protože je to NĚMECKÉ auto a ta jsou nejlepší..Jakékoli auto se kterým někdo pouze jezdí a evidentně mu nedává údržbu nemůže být v dobrém stavu..A je jedno,jestli je to Mercedes,Audi nebo BMW..Znám auta,která jsou na odpis za 5 - 7 let,protože majitel neřeší údržbu a prostě si koupí nové..Alfu 90 jsem měl taky s motorem 2,5 V 6,150 koníků a na silnici neměla konkurenci..Spolehlivá a letadlo..V rodině máme Alfu 156 JTDM a naprosto parádní auto..A než bych si koupil třeba bezpohlavního Passata,který je 25 let stále stejný bez nápadu a tupým výrazem,raději koupím Alfu..Možná,že někdo nebude souhlasit,ale je to o pocitu a vnímání.Třeba nová Alfa Giulietta,to je nádhera..A NĚMEČTÍ mistři designu mohou jen a jen tiše závidět...

Adamsquare
18. května • 10:25

Když si představím, že jsem nedávno prodával 156SW 1.9JTDM 103kW z roku 2004, dovoluji si říct, že ve velmi dobrém stavu za 130.000kč, tak 90 za tenhle vrak je opravdu kumšt B-]

sato
18. května • 21:48

za 60 sa da zohnat uz V6 a asi sa neda ani povedat ze v horsom stave :D
napr: sauto.cz ...
sauto.cz ...

stratus
18. května • 9:33

proč si někdo technicky neznalý a nezručný může kupovat ojeté auto.Pokud si na ojetině neopravím 90% věcí sám a servis s hodinovou sazbou 450 až 900 Kč/hod využiju jen na skutečně odborné věci,je pro mne levnější využít TAXI nebo autopůjčovnu.V dnešní konzumní společnosti,kdy se každý snaží dělat poradce ,makléře nebo manažéra a neumí dotáhnout šroub mu teorie a čtení časopisů nepomůže.Maximálně tak,aby oslňoval v hospodě svými teoretickými znalostmi kolik jede Ferari a jak by s ním jezdil.Ojeté auto si může dovolit člověk,který prošel socialismem,který, aby měl nějaké auto,musel si ho z rezavého a nabouraného udělat.Průprava se hodí při údržbě a opravách auta tak,aby byl provoz a bezpečnost finančně únosný.

Kankunen
18. května • 10:58

Někdo si koupí nové auto a někdo za stejnou hromádku peněz koupí starší auto, něco do baráku a jede na dvě dovolené.

realita bez maskovani
18. května • 11:13

v techto uvahach mne vzdy prekvapuje, ze dotycni ignoruji tu moznost, ze si nekdo koupi nove auto, novy dum a jeste jede na dve dovolene. Ano i takovi jsou.

Mr.Murphy
18. května • 11:11

jistě, ale on spíš psal o lidech, kteří ví o autech prd a pak si koupí takovouhle Alfu (mimochodem, takhle olítané 156 se snad dají sehnat už za 40-50 tisíc, za 90 to může koupit opravdu jen blázen....)

Kankunen
18. května • 7:18

Tahle nádherná Alfa málem tuto značku pohřbila. Otec měl 2 nové, jedna do roka shořela a druhá byla pořád v servise. Už nikdy

Thor
17. května • 23:55

A proč je zamaskováno, že je to z AAA :-O:-P:-D

Peter75
17. května • 23:09

Rozhodne by som nebral do ust slovo "nespolahlivost". Je to jasny priklad auta so skutocnym nabehom asi 300 tis. a zanedbanou udrzbou. Rad by som vedel aky psycho si moze vyvlozkovat tak vyborne prevedenu napravu. Taktiez nahodenie nejakej kominarskej trubky namiesto vyfuku sa mi nezda, ze bol napad normalneho cloveka.
Auto s takou minulostou sa uz neda brat ako berna minca spolahlivosti daneho typu. Taky srot moze byt aj v Passate aj v 3er BMW ako aj v Audine. Je to uplne jedno, ci je to AR. Je to proste stare auto bez udrzby s nejasnou minulostou.

B
17. května • 21:04

... je u nás doma od novoty už 6 let s 1.9 JTD multijet a krom termostatu a přední nápravy v pohodě. Ještě že se tady píše o "staré" původní 156tce. :-)

Thor
17. května • 23:52

Jo, ale zapoměl jsi napsat, že ti hnije v garáži a máš najeto 15 000 km :-D

Tom.
17. května • 17:13

Ja mam 156tku 2,4JTD zhruba 2 roky. Mam najeto 40tisic. Za tu dobu co ji mam se mi pokazila pouze turbina, termostat, manzeta. Ted bude potreba vymenit ramena a zhavice a zas dlouho nic. Zadne problemy s elektrikou vstriky a temito veci jsem nemel.
Ja osobne se T.S. bojim a to jsem Alfista. Kdybych 156tku kupoval dnes tak bych sel urcite do 2,5 V6.
Par fotek killer1987.rajce.idnes.cz ...

Thor
17. května • 23:51

JEN turbína, termostat, manžeta? :-O A to je jako málo jo? :-O Teď uděláš JEN ramena .... Hm na 40 000 km docela drahý poježdění :-D Jinak promiň, ale to dřevo v kombinaci s červenou kůží a tmavym lakem .... No tě bůh. Kterej zločinec to zkombinoval? :-O Těžkej kýč :-/

Tom.
18. května • 15:45

A neni? Dal jsem 12 tisic za ty 3 veci. To mi neprijde nijak hrozny. No tak jestli si zviklej na fandni šeď koncernových plechovek tak chapu ze ti to prijde kýčovité. Tahle kombinace byla i ve starších alfách a Pagony ji ve svych zondach taky pouzívá.

Jenyk
18. května • 18:57

Mám Mondeo, za pět let a 100 000 se na něm nic - slovy NIC - nepokazilo. Ano, s takovým autem jsem spokojen (nejen pokud jde o spolehlivost, ale i o prostor a jízdní vlastnosti). Ten tvůj výčet závad mi tedy přijde trochu drsný a asi bych moc spokojený nebyl.

Tom.
18. května • 19:23

A auto si koupil nove?? Kazdopadne moje zavady nevypovidaj o tom ze by mi Alfa musela stat neustale v servise. Turba se kazej na kazdym aute. Je tam Garet jako v spouste jinejch aut.
Manzety se trhaj u kazde silnejsi predokolky. A ten termostat je prkotina. Problem s ramenama ma take kazde auto co je ma z hliniku. Nevidim v tom zadnou tragedii.

robert37
17. května • 16:47

I když v článku Alfa 156 dostává nátěr, asi si ho tenhle kus zaslouží... Co čekat od tak potuzeněného auta a se zanedbanou údržbou? Spíša je asi zázrak, že to ještě jezdilo.
Všechno ze 156-ky má jako mince 2 strany: Tu špatnou a tu ještě horší.Nee dělám si srandu:-D
+Skvělý sofistikovaný podvozek viz.: www.alfisti.cz ...
- Na českých silnicích se rychle opotřebí a ramena je třeba měnit skoro co 100tkm+vysokootáčkové pružné motory T.S., s parádní zvukovou kulisou
- velká spotřeba oleje a citlivost na kvalitní olej a z toho vyplívající problémy při nedodržení patřičných servisních úkonů (rozvody co 65tkm, olej max. co 10tkm atd.)+ krásný design jak zvenku, tak zevnitř
- málo místa....
+ korozi nenabouraná 156-ka nezná

Rac3r
17. května • 16:57

Lépe bych to nenapsal... !;-)

rac3r
17. května • 12:12

Tak jsem si ty sra.ky přečetl a došel k tomu že kupující byl asi idiot a koupil si jeden z největších šrotů mezi 156kama a teď podle toho hodnotí celou řadu 1563-[ no comment...:-/

Adam
17. května • 15:36

Ale on ji nekoupil to je auto nabízené v bazaru. Podle mě by při podobném zacházení vypadal Passat a další auta stejně, prostě tam kde se zanedbá údržba se od ojetiny zázraky čekat nedaj. Jednou by byl zajmavý srovnávací test ojetin, které na tom budou s údržbou tak nějak stejně, ale to by asi chtělo auta od soukromých osob.

Rhinox
18. května • 16:03

Jsem si jist, ze kdyby byl pasik tak ojetej ze by ho u tri acek nabizeli za 90 tisic, byl by v stejne zlem (neli jeste horsim) stavu. Jak uz nekdo vyse napsal, alfy si nekupovali vetsinou duchodci na poklidnou jistu na chalupu, nybrz nevycvalani hrebci, co si to "cuore sportivo" radi poslechli. Podle toho alficka bohuzel i vypada, adekvatne sve cene...

Nezavislak
17. května • 16:06

Tak trošku mě mrzí že zrovna od pana Duchoně je to trochu tendenčně proti Alfě. Stejné vůle na alu podvozku bude mít i 3er BMW když auto neuvidí pár let servis. Ruku na srdce, toto auto si koupil jako nové v r 1998 někdo kdo s ním za tři roky najel 100tkm (tj. 2001 auto změnilo majitele a to klidně už i 3x) a od té doby nikdo žádný autorizovaný servis neřešil. Dle tuzingu (na autě které žádný tuning nepotřebuje) případný mladík nebo mladící kterým prošlo auto rukama za poslední roky jen jezdili dělat frajery po diskotékách a autu nedopřávali to co si zasluhovalo. Takhle končí většina aut která jsou jako ojetá velice levná a designově atraktivní a dostupná této specifické skupině mládeže jenž má ale problém dávat autu to co si po překročení 100-150tkm zaslouží (Opel Calibra/Vectra, AR156, BMW 3er, Audi A4, všechny Hondy CRX, Civic, pseudo Type R ap.)
Ze svého okolí znám 2 majitele AR156 (jeden 2.0TS, jedna 2.4JTD), kteří spokojeně najeli více než 200tkm s běžným servisem tj. ramena, oleje, filtry, rozvody po 90tkm). Bohužel pan Duchoň má kamaráda, který pěkně skočil na špek nějaké superhyper výhodné koupi v 9 večer pod problikávající pouliční lampou. 156 jezdila dobře a i dnes to umí, když se k ní přistupuje o trošku lépe než k Felicii.

realita bez maskovani
17. května • 16:06

otazkou je, pros u Alfy vzdy fanousci v pripae vraku a poruch hovori o zanedbanem stavu? Ja sam jsme Alfu mel od novoti, selenii jsem menil co 7-10tkm, svicky co 40-50tkm, napravy tak co 50-60tkm apod. zahrival jsem to, chladil jsem to a choval se k tomu krasne. To auto stravilo za dobu zivota s nami tak 30% casu v servisu. A pri prodeji to auto melo nejakych 80tkm a bylo zrale na polo GO kde ceho. To se mi uprimne s dobove stejnou A4 od zeny nestalo. A to jsme ta auta stridali a jezdili napul a choval jsem se k nim dost podobne, naopak Audi dostavalo daleko vetsi zaprahy, uz kvuli zimnimu provozu a ruznym hranim si.Mohu dale nabidnou zkusenosti se tremi AR147, ktere i pres realtivne majetne majitele, co tomu davali co maji resili stale problemy. 3x praskle rozvody, stale problemy s elektronikou a elektrikou, totalni kolapsy veci o kterych ani servis nemel potuchy apod.Ano v dobach, kdy vse fungovalo jsem si uzil kazdy kilometr, ale bylo dobre v dane dobe mit jeste dalsi auto, kterym clovek jezdil pro tu Alfu do servisu. A to se pokladam za velkeho priznivce dane znacky. jen nemam ony ruzove bryle.Dnes bych si novou AR159 koupil, spolehlivosti se dotahla na nemeckou produkci a zkusenosti meho okoli to potvrzuji. Ale u 156tky ani velka snaha o udrzovani a servis nepomohlo.

Integrale
13. června • 12:24

No, to jste teda fakt odborník. Co slovo, to perla! Víte, ono auto není interiérovej plast... Co se takhle někdy podívat na auto i ze spoda? To by se panChytrej musel ohnout, co? A kdyby - nedej Bože - vyměnil destičky, to by si polámal pařátky, co? Jděte do háje s těmiá nesmysly!
156 byla proti benzinový 159 (vyjma TBi) vrcholem spolehlivosti, bezproblémovosti a hlavně dostupnosti náhradních dílů.
Kupte si 159 JTS a pak se divte, co všechno jde po..kakat. Alespoň konečně pochopíte, co to znamená poruchový auto. Že motor také může být vyroben z obsahu jímek kdesi v Austrálii (inu GM, majitelé Oplů jsou na absenci oceli zvyklí desetiletí a majitelům Saabů nemusím připomínat, jak to dopadlo, když "odborníci" z GM vylešpili Saabí turbomotory), že řízení může občas neřídit, že rozvodovka občas nic nerozvede, že variátor občas není variabilní, že olej občas změní skupenství... nic z toho jste nikdy nemohl vidět ve 156 nebo 147, které byly vyrobeny z kvalitní oceli, pečlivě a stojařsky perfektně! 159 JTS NENÍ ALFA ROMEO, ale nějaký dobastlený zku... Holden, který je vyroben při absenci jakýchkoli evrospkých strojařských standardů z materiálu, který ani na verzatilky není dobrý. Zaradmo drahej takovej šmejd!
P.S. řeči o prasklých rozvodech si nechte pro kanára, to se stane jen v případě, že rozvoďák buď nemění nikdo nikdy a nebo na něj normálně teče olej. Pro Vaši informaci - právě rozvody z TwinSparka 16v se dávají i do jiných soutěžních motorů, aby byly odolnější.... Vy hlavo!

homer
18. května • 14:28

Ten poslední odstavec myslíš vážně nebo ironicky?
Stejná fabrika se stejnejma lidma, stejnejma dodavatelama, s mafií na každym líp placenym místě v pátek skončí s výrobou šmejdů a od pondělka najede na kvalitu? :-D

xxx
17. května • 11:04

Za poruchy moze aj nemoze Alfa Romeo.
Vysvetlim, ak si niekto kupil Alfu 156 tak ju vytacal aj za studena a jazdil "sportovo", co sa odrazilo v zivotnosti. Malokto sa k nej choval "slusne".

JayDeeSq
17. května • 9:59

hůl si vždycky najde..autor článku už od začátku se nám snaží nadhodit jak sou alfy hrozný auta a aby neplácal do větru našel si tento skoro vrak oživený nejspíš v nějakém bazaru,už jen prvích vět o autě svědčí co je to asi zač..nechi tu vyvolávat jestli sou alfy špatný nebo ne,ale tento test je jaksi neobjektivní a má jen za účel pošpinit značku..proč se testy passatu nedělaj taky na podobných kouscíh?:-D

wolff
17. května • 10:45

Nesouhlasím.
Autor tento článek pojal velmi správně.
1) Jasně naznačil, že ALfa byla skvělé.. skoro až na svou třídu dokonalé auto
2) jasně naznačil, že Alfa za 90 je prostě Alfa za 90 a s největší pravděpodobností to nebude to auto, které bylo představeno jako nové. To si každý potenciální nákupčí musí uvědomit. Zhuntování auta není ani tak vinou výrobce jako spíše uživatele...
3) kdo chce Alfu...má možnost koupit výborné auto, které i dnes snese nejpřísnější kritéria. Ale musí se počítat další peníze na repasi zanedbané údržby. ;-)

Lolínek
17. května • 14:10

Dokonalé rozhodně nebylo.Emoce, vzhled,jistou dávku originality-bó se jich zas tak moc neprodalo tam vidím.Spolehlivost tam ale nevidím....technicky v dané době vpředu, ale jako vždy většinou něco za něco.Drahá údržba a nespolehlivost jdou ruka v ruce.Známej to fakt...B-]

Integrale
25. dubna • 23:02

Proboha čím přemýšlíte? Jestli chcete spolehlivé auto, měl jste si koupit Mareu nebo Bravo. Ne Alfu. Marea byla a Bravo je autem postaveným na servisní nenáročnost, spolehlivost a nízkou cenu. A to plní.
Smyslem existence Alfy a zejména modelové řady 156/147/GT nebyla nějaká spolehlivost, ale "Cupre Sportivo" = sportovní srdce. Pocit z řízení. Uveďte mi konkurenční auto s obdobnou dynamikou a jízdními vlastnostmi (česky: nedostane od 156 1s/1 km), které je spolehlivější. Aha.Nejvíce ze všeho v podobných diskusích mne překvapuje, jak obrovská množina lidí má problém tak strašně jednoduchou věc vůbec pochopit.

lamal
17. května • 16:56

japonci to vedeli aj spolahlivo a takisto s multilinkom v zadu a super motormi ... sice design nebol to co u alfy ale tak kto si chce uzivat si uzije..

realita bez maskovani
17. května • 21:14

Japonci to zdaleka neumeli tak dobre u beznych modelu, ano u sportovnich verzi beznych modelu se tomu umeli priblizit, ale v bezne produkci ne. Nejde jen o motor, ten meli docela solidni, ale o jine prvky ve kterych ztraceli.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Honza
18. května • 5:52

A co treba Accordy? V cem bezne verze Accordu proti Alfe ztracely...?

lamal
18. května • 10:29

pre neho vo vsetkom aj ked accord mal v zadu viacprvkovu napravu, mame tu fanatika tym padom su uz karty rozdane, alfa s tymi mizernymi prevodovkami je to najlepsie z 90`s :-))

Honza
13. srpna • 12:18

Honda ACCORD no moc bych tu nejuchal kdyz bych srovnal Hondu Accord type R proti Alfe GTA tak by se Alfa stydela i kdyz vykonostne je na tom lepe. Podvozkove je lepsi GTA jenze ta vaha a chybejici samosvor dela strasne moc. Tak uzasne auto jako Alfa GTA jsem uz dlouho neridil ale bral byhc radeji vsema deseti ATR type R je lepsi na okruhu a v zatackach. Prostor pro ridice je uzasnej jako v Alfe i kdyz proti alfe spartanskej. l

Integrale
13. června • 13:23

Ano, absenci samosvoru u GTA, který má naopak v sérii 150koňová 1.9 JTDm pochopí asi jen Ital... ostatně to není jediná nelogičnost, celá současná nabídka skupiny FIAT je skutečně rébusem, za nějž by se Ing, Rubik nemusel stydět.
Na straně druhé - jednak tam jde dát ten Quaife z JTDM a druhak jej lze normálně koupit zvlášť a domontovat, je to věc nějakých cca 40 litrů.
A filozofická úvaha, proč v řadě 147/156/GT nikdy nebyl žádný z úžasných fiatích turbomotorů, už naporosto přesahuje logiku celého tohoto vesmíru. Snad jiná civilizace mi to někdy vysvětlí...

realita bez maskovani
18. května • 10:40

uz to zacinam chapat. Co ma multilink je sportovni nacini...ale jinak nevsiml jsem si, ze bych z daneho vozu nejak ujizdel, zhodnotil jsem to myslim dost racionalne a v ramci toho, ze ted jezdim na vozech japonske produkce a to na rozdil od tebe novych, bych o meme fanatismu s Alfa moc nemluvil ;)
to spise ty tady delas z rodineho sedanu supersport, protoze uz vim - ma to multilink :)

lamal
18. května • 10:49

otocil si si to ako ti to vyhovuje, multilink vyrazne prispieva k jazdnym vlastnostiam na hrane a takisto aj komfortu to je fakt a aj ked su auta s nim /toyota/ ktore nemaju so sport vlast nic spolocne v sport ladenych autach tam prave prispievali k tomu co som pisal...stym, ze sa tu vystatujes v com novom ty jazdis - to je ako argument do debaty? kecalek, ty potom urcite vies s cim jazdia ostatni :-))

realita bez maskovani
18. května • 10:58

v tom cem jezdim nevidim nic zajimaveho, jenom to, ze ti nevychazi teorie o mem fandeni Alfe, pro mne to byla zivotni epizoda, stejne jako doba v DE vozech a FR vozech, nyni mam epizodo JP vozu a to ja i zena, priste to bude treba US nevim co prijde. Mi je jedno co to je za znacku, kupuji vzdy dle nabidky na trhu a potreb a chtice. To spise ty tu resis jak jsou ostatni fanatici a jen ty jsi objetkivni a pak spustis jak mas naprostou nahodou jak P10 tak P11 doma a ma to multilink a proto je to sportovni auto.
Ano je. Syn kolegy ma Felicii 1,3 s velkym vyfukem, polepy a 14" elektrony. Taky to auto pokalda za sportovni a nikdo mu to nebere. Nema to smysl resit.
Takze si zapisi, ze co ma mulitilink je sportovni.

lamal
18. května • 11:05

uz som napisal, ze u sport aut je multilink k dobru a su aj auta uviedol som toyoty ktore ho maju ale niesu sport.... tak citaj co pisem a nepis to iste dookola....filcku so sport vyfuk opat dobry priklad tvojich zvastov...na co to sem tahas? nemas lepsie argumenty ? ocividne nie

realita bez maskovani
18. května • 11:14

jake argumenty? pouzivam takove, jake ty. tedy prazdne reci, jen s tim rozdilem, ze ty vlastnis ona auta a hajis je az se nestacim divit, ze nekdo ztraci kvuli kope blbeho plechu soudnost.Nicmene mas za to, ze se dohodneme? ja bych rekl, ze ne. Ma v tom pripade smysl pokracovat v diskusi? ja bych rekl ze ne. Leda bys prinesl nejaka objektivni fakta (neplet si s nazorem).Takze na toto tema mame jasno. Dle tebe ma supersport multilink a proto je Primera sportovni auto.

lamal
18. května • 11:23

odvolavat sa na prazdne reci to je dobry znak tvojej kultury....mam ti sem davat clanky testy nazory alebo co vlastne je pre teba argument? kaslem na to najdi si to samaku soudnost stracam ? :-) koli tomu, ze mam iny nazor ako ty tak stracam soudnost ? po 3x opakujem multilink ma viac aut ale v tych sportovych to je na dobro veci pre jazdne vlastnosti - dame to este raz nech mi v dalsom prispevku nepises to iste ? ok - po 4x opakujem multilink ma viac aut ale v tych sportovych to je na dobro veci pre jazdne vlastnosti takze primera je a bola sportovy a vytecny sedan pre vyspele napravy, komunikativne a presne riadnie, komunikativny podvozok, tuhu kasnu, nizku a siroku stavbu, slusny rozvor, skvele motory a prevodovky, nizky posad.... takisto mam dojem, ze koli kusu plechu 156 ty stracas suoudnost vole ... ------este mi chyba reakcia ze preco je ACCORD uz konkurent 156 a primera nie ?? --------nie nedohodneme sa v tejto debate to si uhadol

realita bez maskovani
18. května • 11:34

bez si opucovat ty tvoje multilinkove primery, udelas lip.

lamal
18. května • 11:38

skvely argument pane majstre, mr Ikona :-D:-Dprajem pekny zvysok utorkoveho dna : )

Majkl
19. května • 18:05

Moc me ten vas rozhovor bavil,ale zdaleka sem ho nepretl cely,protoze se to porad jenom opakuje.Muj nazor je ten,ze drive ani tedka v dane tride nema na tyhle Alfy.Sou to neuveritelne povedena auto okolo jizdnich vlastnosti.Byly drive a jsou i tedka.Priznavam,mam taky 156,ale neni to muj zaujatej nazor.Muj kamarad je hlavni mechanik u nas v Alfe a jelikoz tech servisu dooporavdy moc neni,tak se muze povazovat za odbornika.Radsi poslechnu jeho a svuj pocit pri rizeni toho auta,nez nekoho,kdo ma asi neerva,ze tohle auto nema a s tou jeho kacabkou mu nesaha ani po kotniky.

lamal
20. května • 14:37

haha na alfu 156 nic nema a je to pravda nejde o to ze mam alfu 156 :-D tu je to samy mechanik a odbornik darmo.... sadni si aj do niecoho ineho a potom kecaj ak su sport vlastnosti to ze naletim do zatacky a potom ma oblieva pot aby som to z nej vykruzil tak prosim, pre mna su sport vlastnosti kde auto poslucha na slovo a necha si libit aj sialene rychlosti pri najazde ... toto si skus s primerou a az potom pochopis jake presne vedenie stopy ma to auto, alfa moze snivat bohuzel , taku kontrolu a ladovy klud pri takych kuskoch nema ani nebude mat...kazdy si vysvetluje charakter inac ale pri sport vlastnostiach nejde len o fun factor ci charakter atmosferu ale aj o ovladatelnost a kontrolu nad autom. Afa 156 je auto s charakerom a vysokym FUN factorom ale spickovu kontrolu nad vozidlom neponuka.

Integrale
13. června • 13:15

lamal: hele, ty odborníku, to, co tady píšeš jsou moc hezky vyčtený moudra z módních časopisů, problémem je, že ti chybí praxe, ale i teorie. Podívej se někdy na auto zespoda (by se musel ohnout, že?). Ten podvozek, který má 147/156/GT a měla předtím 164/Thema/Croma a ještě předtím Delta/Prisma jako první už v roce 1980, posbíral hodně titulů v soutěžích a i závodech. Z Itálie přešel do Francie, Německa, Británie a hlavně Japonska. Moc dobře si vzpomínám na to rozladění, když se na STi N14 neobjevil tento podvozek, ale ten současný. To bylo ran na horizontech... Vojtu Štajfa to málem stálo život... Žádná jiná konstrukce nebyla nikdy v historii tak suverénní. Dnes se nepoužívá ne proto, že by zastarala, ale jen a jen proto, že zabírá moc místa v kufru (Ford u Mondea dokonce svého času dělal tuto nápravu na sedanu - páč byla kinematicky lepší - a současnou konstrukci na kombíku, protože byla prostorově méně náročná, ale kinematicky horší). V podstatě všechna auta ve WRC od roku 1987 do roku 2004 ji používala - kromě Fordu, který je díky tomu nejzoufalejším týmem šampionátu - a na některých vozech se používá dodnes. Na okruzích totéž - pokud se vyskytla, vyhrála. NENÍ O ČEM DISKUTOVAT, VÝSLEDKY JSOU PROSTĚ DANÉ!!!
Alfa 147/156/GT má nejlepší kinematiku ze všech aut s jednou poháněnou nápravou VČETNĚ všech možných BMW M3 a podobných marností (podívej se i třeba na losí test německého AMS) - a překonává ji ze sériových aut pouze Giulietta, Lancer Evo a Impreza STi. O Z350/370 můžeme ještě diskutovat. Ber to prostě jako fakt, až se naučíš řídit a vyzkoušíš si prudkej šlajf na horizontu na hodně rozbitý, zvlněný silnici v oblouku, tak to pochopíš. Pochopíš, proč s tím chudý soukromník Martin Rada jede takovej nářez proti továrnou podporovaným ertrojkám sakra zazobaných týmů.
Čti raději odborné, než lifestylové časopisy, protože tu píšeš místy strašné nesmysly a když to čte někdo se zkušenostma se sportovními auty a ještě vystudovalý konstruktér, tak neví, zda se ti má smát nebo nad tebou brečet. Měj se.

lamal
20. května • 14:41

v ramci beznych sedanov somozrejme

lamal
17. května • 23:58

primera, almera v zadu multilink v predu multilink ked slo o silnejsie motorizacie 2,0 s alfou si nic nezadali, pritom sportova verzia GT bola obycajna primera s par konami navyse obmedzovacom u 7500ot a body kitom.... hondy accordy aj civic na tom tiez neboli zle ... nevyvysoval by som jazdne vlastnosti u alfy nad tymito autami

Integrale
13. června • 12:44

Ale houby velebnosti. Primera, Almera... ano, všechno příjemná auta, na svoji kategorii podvozky z těch rozhodně lepších, Primera GT dokonce dost dobrý... ale pardon, se 147/156/GT to proboha snad nehodláte srovnávat? Honda Integra, Civic Type-R - to už je jiná liga, tam srovnání sedí, je to pak věc vkusu - osobně mi ale vadí, jak se obecně cokoli sportovního od Hondy vlní: dejte si velkej šlajf v oblouku na hodně zvlněný nebo rozbitý silnici - Alfa drží jak přibitá, Honda vlaje zadkem. Aby bylo jasno, nehodlám tvrdit, že podvozky sportovních modelů Hondy jsou nějak špatné - to vůbec ne, právě naopak, je to výborné, ale mně osobně ty Alfácký podvozky sedí víc (ostatně je to podvozek, který udělal dobrých 10 titulů v rally a nejmíň 6 na okruzích, takže ještě aby stál za starou belu). Navíc 147 má lepší řízení, tužší kastli, 2.0 má větší brzdy a nehnije. Naproti tomu je Civic spolehlivější, servisně méně náročný a lehčí. U motorů je to zase o vkusu: V-TEC je do 4000/min. úplně mrrtvý, ale pak jsou výkonově výš, TS běhá líp od spodu, ale má méně výrazný strop. Zase - osobně mi víc vyhovuje ten TS, ale chápu, pokud někomu zase V-TEC (jsem spíš ujetej na rally, kam se víc hodí ten TS).

realita bez maskovani
18. května • 6:45

Tedy zrovna zminene Primery jak P10 tak P11 jsem vlastnil a mimo verzi GT to byly naprosto bezne silnicni komfortni houpave vozy. Kvalitni, ale naprosto frigidni. S nulovou zpetnou vazbou, podvozkem, ktery neumel prenest co ma apod. timto primerem muzeme rici, ze i Citroen C5 je to same, protoze ma volant a 4 kola. Takze GT ok, i kdyz u tohoto auta degradoval zazitek tupe rizeni, ale jizdne to bylo dost povedene.
Civic je konkurentem pro 156tku? Accordu chybela strmost rizeni, kvalita brzd a jizdni vykony, jinak to byl asi jediny souper pro Alfu 156 dane doby.

mato
18. května • 9:36

kecas... primera ma spickove jazdne vlastnosti... mam na nej honde najazdene a nie je to subjektivny pocit - staci pozriet testy...

realita bez maskovani
18. května • 9:57

A tu jsem nekomu slapl na ono slavne kuri oko. Ano Primera je spickove zavodni nacini o tom nepochybuji a Honda samozrejme taky. Psali to v Zena a zivot.A jinak, kdyz to neni subjektivni pocit, tak prosim tedy o ony objektivni fakta. Zadne nebudou, co?Proste se smirte s tim, ze z japoncu v dane tride nabidl nejky sportovni charakter jen Honda. Toyota, Mazda a Nissan v tomto segmentu mirili uplne jinam. Udelali auta vyborna v zatacce se neprevrati a vitr je nesmete, ale prosim nedelejte z toho neco, co to neni. Az budeme resit auta v dane dobe komforni, jista apod. pak tu bude toto auto na miste, ale v pripade reseni sportovniho charakteru, emoci apod. tak tu tyto vozy nemichejte, protoze pak skoncime u toho, ze Citroen C5 je vlastne supersport ;)

lamal
18. května • 10:22

chlapec ty si pretri oci a potom tu kecaj, vidim, ze fanatyk alfy nam tu ide nakecat, ze jedine alfa 156 bola sportovny sedan a nic ine sa nikdy na to nechytalo.... tymto uz pre mna nema debata zmysel.Primery P10 P11 boli aj su auta so spickovou odozvou a spickovymi napravami multilink , vzdy mali tvrdsie tlmice ktore preferovali jazdne vlastnosti tak co tu kecas o plavani a komforte ? Mam oboje a ako som pisal GT verzie nemali tvrdsie tlmice tak logicky podvozok bol tak isto tvrdy mal iba kusok nizsie pruziny a rozperne tyce na oboch napravach... citroen C5 ? :-D To ako porovnavas s primerou? To nema uroven co u kydas, bez urazky tak si chod sadnut do svojej alfy a nesnaz sa tu presviedcat, ze jedina alfa 156 mala schopny podvozok...ano mala ale nebola jadina ... primera jej hocikedy vyprasi kozuch ked bude stat na rovnakych gumach a kolach

martin
19. prosince • 20:18

alfa to je auto ktere splnuji vse co je treba jedinou alfu jsem nevidel stat na silnici s poruchou ale jinych znacek jsem videl hodne cesky automobily hodne nemecke automobily jako treba opel a dalsi alfa je nejspolehlivejsi vuz na alfu nema zadne auto ve spolehlivosti

alfonz
10. června • 20:07

Tak s tebou rozhodně souhlasit nemůžu. Neříkám, že jde o nekvalitní poruchové auto, to vůbec, ale já viděl na silnici stát Alfu. Tu svojí. Dvakrát. A ještě jednu kdysi kdesi. Spolehlivost ano, jak kde. Třeba nesmrtelné JTD... o Alfu se člověk musí starat, zvlášť podvozek to odnáší a u těžkého motoru, jako např. 2.4 JTD je potřeba měnit horní ramena cca každých 30-40tis. km. Ano, neni to nespolehlivé auto, když se o něj staráš. Je nespolehlivé, pokud do něj nedáš ani korunu a myslíš, že bude jezdit.

Honza
13. srpna • 12:12

No zapomel si rict ale jednu vec u primery GT P11 z P10 nemam zkusenosti. Dost casto diky podvozku odchazeji predni vrchni ramena, o praskajicich polosach nemluve a co takhle zadni vrchni ulozeni tlumicu (neni to zrovna levna zalezitos). Nu co dodat k motoru. Motor je velmi dobry. Jenze jeho velkym problemem je ze ma spicku v 6700 otackach a toci do 7300 ot. Tim padem mu kazdy dava a neni vyjimkou ze nekterym odchazi i po 140tisic km. Nechce se mu moc do otacek a taha az od 4500ot/min ale zas ma malou spotrebu (reknete mi kdo dokaze jet s 2,0l 150k za 5,5l). Doporucuje s emenit olej po 7000km. Hodne tomu motoru chybi 6kvalt. Sportovni nacini a multilink no ono jak se to vezme. Proc jen japonci (jeste k tomu ten vybornej motor sr20VE 190k verze ) a v USA maj jinou zadni napravu. Schanel si na ni nekdy poradnej podvozek a zkousel si resit vyvazeni predni a zadni napravy pro zavody do vrchu a nebo na okruh. Je to docela tezke. Zkousel jsem resit GO zadni napravy. Nedela se. Musej se koupit cela ramena coz nechapu ja to mam jako celek a jedno stoji 24000,-. Go predni napravy stalo 24000,- ( jen ty skurv... poloosy stojej 8000,-) podvozek 11500, ( kajaba EXCEL G nebo KONI kdyz uz )+ 6000 pruziny.
Jel si s ni na okruhu dal si na ni 17" kola to auto se pak chova uplne jinak. Nu a co brzdy sice vetsi kotouc ale koho mohlo napadnou tam dat kotouc co ma 280mm x 22m tloustku na auto co ma 1400kg a 150k. Nehlede na to dvoustupnove brzdeni, kdy zmacknes brzdu a ono jako by to brzdi a musis doslapnout. Dost lidem to vadi. Uz ALMERA GTI ma lepsi brzdy 280/32.Dalsi obrovskou veci je ta koroze jak muze na 11let starem aute s malo km uhnit tak dulezita vec jako brzdove trubicky. Koroze domecku nebo lemu, predni zadni haupny neni vubec zadna vyjimka. Pokavad se sezen P11GT v origo stavu, po dobrem majiteli, nevylitana na okruhu s malo km je to skvele auto. Jizdni vlastnosti no malej polomer otaceni, komunikativnost rizeni dobra s rychlosti tezkne (dej 17 kola a je to v prd...), Zadku jako kdyby se nechtelo zatocit s emi obcas stavalo zas jsme ji poradne utrhnul az tak ve 140km rychlosti a je dobre citelne. Motor nahovno proste s emusi drzet pod krkem.

Lukas
19. května • 15:16

tak ten testovaci ocas mel kamarada premluvit at si koupi wv koncern auto a neresilo by se,je mi uplne jedno co se rika o alfinach,ja je mam rad,kdo ne,tak at aspon nepise takto zaujate clanky,mam alfu a musim rici,ze je zatim spolehliva a pasatky a nevim co,co je ve stejne tride si na srazech mazu na chlebicek,protoze to s cim tenkrat vysel wv se da prirovnat k zmatku,prosim,ale vr6 neni konkurent,ani jizdnimy vlastnostmy a uz vubec ne propracovanym a libivym vzhelem auta,nechci to nak spinit,ale vr6 jsem mel ,zachovanou a vetsi klump jsem si snad koupit nemohl prirovnani snad jen k moskvici,ale i ten byl lepsi

realita bez maskovani
18. května • 10:34

Ale no tak, ono by to slo i slusne. A hlavne neni nad to, kdyz zazrany fanatik, ktery ma doma svoje dva stare pekace resi pripadne jineho fanatika. Uprimne receno mi je jak stara ojeta primera tak stara ojeta Alfa 156 naprosto ukradena. V dane dobe to byly zajimava auta. Alfa jako sportovne ladeny sedan a Primera jako komfortni auto pro nenarocne ridice. Obe plnila to co mela. Z alfy bych nikdy nedelal rodinny komfortni sedan a z Primery nikdy nic, co dava emoce. Klidne si to tak ty delej, mi je to jedno, je to tvuj boj a tvoje obhajoba toho, co mas doma. Mas tam vyborne rodinne vozy a nic vic. Pokud v tom vidis soupere pro Alfu, BMW 3 E46 pripadne i Accord je to tvuj boj. Je to asi jako kdyz se bavim s jednim znamym o zenach. Je silne zalozeny na tluste zeny, pro nej jsou to kocky nejvyssiho kalibru a vim, ze nema smysl s nim o tom polemizovat, subjektivni a nepodlozene pocity jsou tim, co je urcujici a ja ti je brat nebudu.
Takze ok, pro tebe je tlusta zena krasna, pro mne proste ne. Ale nebudu te kvuli toho urazet ci napadat.

ja-ne
19. května • 11:58

VELMI MUDRO..SUHLASIM SO VSETKYM CO SI TU NAPISAL;-)

ja-ne
19. května • 12:12

TO PATRILO REALITE BEZ MASKOVANI..ZE S NIM VO VSETKOM SUHLASIM.. LAMAL, POZRI SI LOSIE TESTY Z TEJ DOBY AKU MALA ALFA KONKURENCIU.. AJ V BMW SA CHYTALI ZA HLAVU KOLY JAZDNYM VLASTNOSTIAM 156..:-D:-D

lamal
19. května • 13:07

ja sa nehadam nech mala losie testy /mimochodom su aj auta co na to maju tiez/ ale ked jouda pise ze primera jazdi ako citroen c5 a vyklada potom, ze nieje fanatik tak niet o com... celkovo som si napisal aj dokazal svoje dalej tu uz nestracam cas

lamal
18. května • 10:57

navyse porovnavat BMW 3 zadokolku s autom s prednym nahonom napr 156kou je dalsi z tvojich vyplodov bujnej fantazie alfa 156 nema pri bmw3 co robit a primera vs accord ? takze uz zrazu accord je konkurentom pre 156 ku ? :-)) ale primera este stale nie vsak? dobre mne to staci :-)

realita bez maskovani
18. května • 11:16

Asi mi unikl nejaky novy zakon zakazujici srovnani aut s odlisnym nahonem. To jako mas za to, ze zakaznik prijde do Audi zjisti ze maji predokolku a pak jde do BMW a nemuze ty dve auta srovnat, protoze BMW je zadokolka?Takze dalsi zajimava uvaha. multilink = sportovni auto. Nelze srovnat predokolku a zadokolku. Musim to rict znamemu, zrovna totiz vaha mezi Audi a BMW, musim mu rici, ze to nejde srovnat. Nevim sice proc, ale nejde.Hele nechme toho, proste vidime to kazdy jinak, ja te nepersvedcim ty mne taky ne. Kdyz uz nic, alespon jsi mne pri uterku pobavil.

lamal
18. května • 11:25

no vynecham tie dalsie blbe kecy a pojdem rovno k veci - zadokolka predokolka sa neda zrovnavat preto, LEBO ZADOKOLKA MA Z HLADISKA KONCEPCIE VYRAZNY NASKOK V JAZDNYCH VLASTOSTIACH
treba este nieco alebo ma tu ides priesviedcat dalsimi zvastami ?

realita bez maskovani
18. května • 11:33

zkus drzet emoce na uzde. jak vyrazny je ten naskok? 2 cm? 10 minut? nebo jsou to zase jenom reci odbornika tveho razeni?

lamal
18. května • 11:37

nie su to reci odbornika tvojho razenia, mna si nepresvedcil nemas na to si to ani obhajit len patlas do vetra....dalej sa nemam k comu vyjadrit, svoje som k tomu napisal, pekny zvysok utorkoveho dna prajem :-)

dtsmaniac
18. května • 12:31

Ne, že bych ňák stranil goesovi (musí mít vždycky pravdu :-D), ale ujetě si tu začal plácat ty, už jen tím tvým "ňouma" stylem - "někdo mi šáhnul na bolístku, já mu ukážu ramena"...

lamal
18. května • 12:40

to je jedno aky ma kto styl, s tym nic nenarobis su aj podstatnejsie veci vid diskusia...nemozem za to, ze sa pri tom bavim trocha

Shimi
18. května • 13:52

to Realita bez maskovani + Lamal: Chlapci chlapci, kdy vás to přejde. Oba máte výpovědní hodnotu 0, páč s konkrétníma hodnotama, tudíž s aspoň nějakou relevancí, nepřišel ani jeden z vás, ale hádat se tu bude půl dne. Pro jednoho Primera sportovní auto je a pro druhého ne. A co z toho plyne? NIC. Prostě každý to vidíte jinak a nemá smysl to řešit, stejně se nedohodnete. A pravdu máte samozřejmě oba. Dokud nebudou na stole čísla, tak je to čistě subjektivní záležitost.P.S.: Ono u nás si hodně majitelů myslí, že vlastní sportovní auto, ale když se potom podívá na řeč čísel, tak zjistí, že to tak slavný není a kdejaká rodinná "plečka" mu vypráší kožich. ;-)

lamal
18. května • 14:17

Shimi ja sa nehadam iba diskutujem, na internetovej diskusii to je potom vzdy o vypovednej hodnote 0 o com je potom rec? Ja ho nepotrebujem ani nikoho ineho presvedcit a jasne, ze to nema zmysel, potom by ale ani diskusie nemali zmysel.Mozem tu dat linky testov, odkazov, nazorov, skusenosti...na co? kto chce vediet pravdu ten si to najde a kto mi tu porovnava primeru s citroenom c5 tak je proste vypatlany bohuzial...

realita bez maskovani
18. května • 14:50

nediskutujes, nadavas a urazis, protoze nemas nic mimo svou viru, cim bys to podporil. A jelikoz jsi v koute, tak zacnes pouzivat ostrejsi vyrazy, to je bezny jev a najdes to v uplne kazde publikaci o chovani lidi v situaci kdy nevi tzv. kudy kam. Proste zacnou pouzivat vulgarni vyrazy, zacnou pouzivat velka pismena misto malych, zacnou pouzivat mnoho vykricniku otazniku apod. to je proste fakt.
Takze pokud by ses tim bavil a byl nad veci, nebyl bys k takovemu jednani dotlacen, ale skutecnost, ze od jiste chvile zacinas utocit a urazet ukazuje, ze ti to neni tak jedno jak se zde snazis prezentovat.
proste tva snaha ukazat vsem "sem desne nad veci a jen se bavim" jaksi pokulhava na tom, ze se tak nechovas, ale naopak chovas se presne jako ti, kteri situaci nezvladaji.A muzes tu psat 100x o tom, jak se bavis, jak jen diskutujes a jak jsi free a nad tim vsim v klidecku. Nejsi.

lamal
18. května • 15:04

tvoje teorie su pekne a isto by sa ti hodili ale su mimo ako aj ty samnikohosom neurazil nenadaval a mam svoj slovnik, ktory bezne pouzivam a plati aj na teba, ked si myslim, ze si vypatlany tak si vypatlany neviem ako inac to mam napisatv kute by si ma chcel vidiet ale najprv by si ma tam musel zahnat a na to nemas ani fakty ani nic ine len rozpravky o psychologii ktorou sa teraz snazis nieco obratit proti mne---- sam si pisal: Kdyz uz nic, alespon jsi mne pri uterku pobavil. --- pises to tu 1x sam a teraz to pouzivas proti mne? sam mas snahu a tendenciu presviedcat ako si v `pohode free` a teraz to pises na mna : )ja situaciu zvladam velmi dobre a moj styl bol od zaciatku vysmesny a vysmievam sa ti aj do teraz ako fanatikovy co tu z alfy 156 robi sportovu ikonu 90`s ... zabudni tak to nieje smutne je , ze tebe argumenty nic nevravia najprv nieco napises a potom to na mna nakoniec vytiahnes jak keby to na teba neplatilo : )) len kecy ach jo

lamal
18. května • 15:10

navyse som uznal ze alfa je vytecne jazdiace auto tak co tu riesis ? to ze pre teba je primera ako C5 ? sa uvedom jedine o co ti ide je zhodit primeru neskor uz aj accord bol porovnatelny ale primera stale nie...ocividne chces len kydat na primeru tak kydaj ale alfa 156 nieje ani nahodou lepsia aj ked ponuka kusok lepsi charakter ... na druhej strane nevydrzi ani polovicu toho co primera

lamal
18. května • 15:16

navyse napises : Primery sportovych verzii /GT/ by si so 156 zadali no kto sa vyzna vie, ze sport verzie GT sa odlisuju par konmi navyse lepsimi brzdami a rozpernymi tycami ---------- takze primera GT VS 156 uz ano ale obycajna primera jazdi ako citroen C5 ano ?? cakam na nejaky argument ty chytrak a nielen kecy zas

realita bez maskovani
18. května • 15:44

BMW M3 se od sériového BMW 316i liší jen motorem, podvozkem a brzdami. Jinak je to to samé... ano. Ferrari se od Favoritu liší jen pád díly, jinak je to to samé... zhruba takto argumentuješ. GT mělo jiný motor, jiný podvozek, jiné brzdy, jinou geometrii kol, jiný rozměr pneu, ale jinak je to jako Primera 1,6 :) Podle mne dost rozdilu. Ono jen hloupymi tlumici auto dokaze zmenit naprosto svuj charakter apod. ale kdyz to je pro tebe nic, pak chapu, ze je pro tebe supersport to, co ma multilink :)Takze pokracuj dal, dovidam se same zajimave veci.

lamal
18. května • 15:57

haha teraz si sa pekne chytil ale moc pekne:GT ma presne ten isty motor ako primera 2,0 /ja som pisal o primere 2,0 nie 1,6/ motor GT ma: ostrejsie vacky, vyssiu kompresiu - dosiahnute inymi piestami, inu ECU , obmedzovac na 7500ot, ine nastavenie ecu samozrejme tiez...ide o motor SR20DEPrimera GT ma vacsie predne kotuce tym je cely rozdiel v brzdachPrimera 1,6, 2,0, 2,0GT pouziva rovnake tlmice, ma presne ten isty podvozok aj geometriu -- rozdiel som ti napisal v podvozku v rozpernych tyciach a kratsich pruzinachvety 316i vs m3 a favorit vs ferrari len svedcia o tvojej neschopnostiv mojom prispevku mas na rozdiel od teba konkretne rozdiely a fakty a keby si nebol len kecalek placajuci do neba tak napises niekco k veci ale ocividne si teraz napisal bludy z tvojej hlavy ktorym sa nerozumies...moje udaje si mozes overittak o com sa tu bavime jouda?

realita bez maskovani
18. května • 16:06

bez napsat do nissanu ze v tom maji zmatek, protoze z prehledu dilu + servisniho manualu vidno, ze ty rozdily jsou jaksi jine, nez tu uvadis, takze nekde bude asi problem.A dalsi prelicka "je to uplne to same" a pak k tomu "jen je tam jine A, B, C, D.." takze divej. Bud je to "ten jisty motor" nebo to je jiny motor. Pokud to ma streva apod. jine, pak to moc stejny motor asi nebude.Ale uz je to porad dokola. Nadavkami a nepresnostmi jen ukazujes "jak jsi desne nad veci". Nekdo ti sahnul na tvoje obstarozni nissanky a ted se tu certis. Proste smir se s tim co mas. Dobre komfortni rodinne auta, ale sportovni ani naznakem. A to, ze s tim na dalnici uhanis 150 a predjedes nejakou Alfu jedouci 130 opravdu neni o tom, ze mas zavodak s multilinkem.

lamal
18. května • 16:16

aky prehlad dielov aky manual co si z neho vycital ? napis konkretne a nebluzni ok ?motor je SR20DE a SR20De tak? darmo sa snazis mam v tom prehlad narozdiel od tebaJa som nad vecou a diskutujem ci niekto siahne na nissanky alebo nie, je vedla ked pise ze to jazdi ako C5 a ze nejaka 156 je oproti tomu F1 , to chod vykladat svojim detom a pokial nemas konkretne udaje tak chod do predele :-O ja som tu konkretne napisal o co ide a ty len placas svoje vseobecne teorie

lamal
18. května • 10:45

Jazdil som na alfe 156 1,8t-spark a viem to porovnat, tiez nemam potrebu pretlacat primery ani accordy a alfy su super mam ich rad ozaj...ale primera nebola autom pre nenarocneho vodica ani komfortna a z vlastnej skusenosti viem, ze si co sa podvozku a riadenia tyka s alfou v nicom nezadala... komunikacia bola tiez na spickovej urovni a ako sa o alfe pise tak aj o primere sa vie ze to bola najschopnejsia predkolka...potom prisiel mensi focus s zadnou napravou control blade a tiez to bol dobre jazdiaci autak co aj do dnes focus je... dva stare pekace? o ten druhy je o rok starsi ako 156ka....taky isty stary pekac. Co dodat primeru si nemal to je jasne, potom by si vytratil dojem z komfortneho auta. Tak ci tak alfy su OK az na niektore modely a tu povestnu haklivost tehcniky.

realita bez maskovani
18. května • 10:55

Tak P10 jsem mel krasnou, liftback takova ta svetle zeleno-modra, motor 2,0 8V paradni stroj, komfortni, nesportovni a nicim neobtezovala. Ridicsky prijemna naprosto nesportovni charakter. Vzdy mne tam fascinovaly ty chlupy kolem rucni brzdy.
P11 byla taky s dvoulitrem ale jiz modernejsim, tusim necelych 100 kW uz presne nevim. To same, jeste mrtvejsi charakter.
Ano obe auta umela jezdit rychle, ale to umi vice mene kazde. A velmi mi vyhovovala ta tupa vazba do volantu, nemam u beznych aut totiz rad, kdyz rizeni prilis mluvi. bezne auto chci komfortni, zapolit s volantem kazdy den mi pripada uchylne. Proto na ty Primery taky tak rad vzpominam.Ono mohu taky napsat, ze si s tou alfou jen vymyslis, ze jsi v ni ani nesedel. Takze tak nejak. A v ramci toho, jak se nejen v teto diskusi projevujes mam pocit, ze musis mit doma tak 200 aut a dalsimi 500auty jsi jezdil. Smekam pred tim tempem. Je vubec vuz co doma nemas pripadne se kterym jsi nejezdil?

lamal
18. května • 11:01

P10 nemala 2,0 8V od zaciatku mali 2,0 16V rady SR20 - tot legendarny motor od nissanu a okrem ineho tupe riadenie ? :D tak to je uz vazne moc, komunikativna bola p10 aj p11 aj co sa riadenia tyka....kecy ohladom toho ze mam 200 - 500 aut v garazi su opat len tvoje kecy a nijak ma to nerozhodi ako argument to nevidim takze zbytocne sa snazisbtw si uz pripustil ako rovnocenne auto accord - takze accord ma komunikativnejsie riadenie ako primera ze? keby si vedel nieco o accordoch tak prave boli naladene makksie ako primery ale vsak...

Mr.Murphy
17. května • 9:10

.... v článku se píše, že Alfa byla průkopníkem zavádění VVT.... Ano, to je pravda, nicméně nejen v roce 1987, ale už dříve, v roce 1980.... Tehdy to dali v USA do Spidera a bylo to vůbec první sériové auto s VVT (viz např. en.wikipedia.org ...

Integrale
7. listopadu • 18:08

I kdepak, prvním sériově vyráběným autem s variabilním natáčením sací vačky byl Fiat 128 Abarth v roce 1969.

petr
24. listopadu • 16:32

Abarth je úpravce, těžko mluvit o sériově vyráběném autu.

Integrale
13. června • 12:00

Abarth se to samozřejmě jen jmenovalo, byla to normální lepší sériovka.
Ostatně dnes je tomu stejně - lepší Fiat 500 se také jmenuje Abarth, má logo Abarth, ale je to normální sériové auto.
Kdybyste měl doma skutečného Abartha, třeba Deltu Integrale skupiny A, to bych Vám pak skutečně záviděl...

Giuseppe
17. května • 8:46

Alfa 156 2,4 JTD a následně i 166 2,4 JTD jsou dodnes mé noční můry! Obě kupované nové a obě zcela tragické. Na těch autech zlobilo naprosto vše co mohlo. 156 byla v záručním servisu 6x! Nakonec ji ode mne odkoupili a já si bláhově připlatil za "lepší" 166. Nádherný design a dobré jízdní vlastnosti (pokud to teda zrovna jede) vykoupené neustálými problémy zejména s elektronikou, ale bohužel i s turbem a vstřiky...... Toť moje 2 zkušenosti s Alfama.

Mertix
18. května • 0:36

joo, to moje noční můra je Peugeot 207 a 407, obě kupovné nové, 1. 407, v záruční době také 4x v servisu, a současná 207 je tam po roce a půl a 35tis km po 5., ale už naštěstí nikdo, včetně němců neví příčinu závady, tak naštěstí mění celý agregát, to jsou mé zkušenosti s Peugeoty, a tím chci říct, že to nejsou jen Italové, můj 16let starý Fiat Coupe jezdí bez problémů, oproti rok a půl starému autu...

Mchael
19. května • 20:48

Každý z nás ma nejaké skúsenosti s akým takým autom. Naša rodinná 207 je bez problémov od kúpy čiže od roku 2008. Jediné čo sa menilo boli sviečky. olej a filtre nič viac...Čiže je to aj o kuse nie všetky autá treba hádzať do jedného vreca

Vinc
2. dubna • 18:55

Ja mam 77 Kw 1.9 jtd a kupil som ju pri 120 000km ( skutočných) auto bolo servisovane v taliansku. Do 200 000 km som na nej vymienal iba olej gumy a tankoval naftu. Potom som do nej investoval 1000 ečiek a už má 250 000 a jazdí stale dobre.
Treba tam liat selenia olej a bezsírovú naftu a ide stále rovnako dobre a spolahlivo ako kedysi.

realita bez maskovani
17. května • 8:46

Pekne auto i dnes po tolika letech. Kdyz pomineme promenlivou spolehlivost a kvalitu, pak z pohledu ridice naprosto dokonaly stoj. Neni jine auto stredni tridy, ktere by i v tech nejzakladnejsich verzich nabidlo takovy skvely pocit z jizdy. To umi u konkurence jen v top verzich a to jeste vyjimecne, zde se to povedlo. Samozrejme, to auto melo mnoho negativ, mizerny prostor, plech za sedackami vzadu, strme rizeni, polovicni zivotnost podvozkovych dilu proti konkurenci to ja beru a s tim to clovek musel kupovat.Problememe toho atua byl design. Libivy design, ael lidi to kupovali a chteli se k tomu chovat jako k Passatu, jenze tak to neslo. Je uplne jedno zda je to dobre ci spatne, ael to auto vyzadovalo neustalou pozornost a peci. stale kontroly kapalin, stale vymeny kde ceho, boj s volantem, boj s prostorem apod. a samozrejme aby to fungovalo tak i stedrou srajtofli. Jenze chovani se k tomu autu jako k passatu, ktery snesl jine zachazeni vedlo k vytvoreni kultu nespolehlivosti. Ta byla dana hlavne tim, ze mnozi se k tomu chovali jinak, nez bylo vhodnot. To auto nesneslo blby olej jako passat, potrebovalo to jinou peci a zachazeni. nerikam, ze u spotrebniho auta je to dobre, to urcite neni, ale je to fakt, ktery vetsina lidi envedela a jejich auta taky tak dopadla.Takze v dane dobe famozni auto a ma i dnes co nabidnout. neskutecne dokonale ovladatelna predokolka, diky naladeni zazitek i se slabymi motory apod. ale chce to majitele, co tomu da, co si to auto rekne.

david
22. listopadu • 22:07

ALFU NEBRAT !!!!
To raději koloběžku !!!!

Martin
28. listopadu • 16:33

Zdravim vsechny kritiky italskych aut. Ale musim rict ze jsem mel Alfu Romeo a zatim me nejlepsi auto ktere jsem mel. Mel jsem 2 Francouze a tam elektronika si dela co chce. Ted mam Bmw a spotreba se neda srovnat s Alfou stejny motor 1.6 benzin. A zere to jako prase, zatim Alfa vede. A to TDI ktery vsichni maji za Nemecke je vynalez Italsky mimochodem.

Tomas
7. dubna • 18:45

A Davide,už máš tu koloběžku???Nevím,asi máš špatnou zkušenost s Alfou Romeo,když tohle píšeš.Já osobně se setkal s názory "Alfu nebrat",ale vždy to byli kluci co Alfu v životě neměli.Tak jak můžu něco kritizovat,když s tím nemám zkušenost??Nevím,beru to jako povahu českého člověka.Ale to je jedno,ať si každý jezdí s čím chce.Já osobně mám rád Alfy,mám 2,jednoho veterána Spidera a druhou GTV pro běžné ježdění a jsem spokojen.Spotřební zboží jako jsou brzdy,výfuk neberu.To musíš časem vyměnit u každého auta.A pochybuji,že bych zrovna já trefil na "dobré"kusy.Tak to je zhruba vše.S pozdravem Tomáš:-))

Martin
9. května • 17:35

zdravim, pisete tu ze mate dvoje alfy, ja mam moznost vzit, jako vyrovnani dluhu, tady recenzovanou alfu 156 1,6 benzin, pry to je rok 99 a ma najeto mozna ke 200 000km, ma novou prevodovku, pry to nema klimatizaci, hledal sem koukal na recenze a porad nevim jeslti to mam vzit, jestli to neni na motor moc najeto, a jestli se mi nerozpadne treba po roce, nejsem zadnej zavodnik a uvedomuju si ze auto potrebuje servis aby se chovalo jako auto, ale taky koukam ze ji hodne lidi kritizuje ale taky par chvali, a radsi bych chtel zkusenost od nekoho kdo ji primo ma a treba rovnou dvoje, za odpoved budu vdecnej, klidne primo na mail mimao@volny.cz

Integrale
7. listopadu • 18:41

VTIP?
Alfy 156/147/GT jsou naprosto bezkonkurenční na trhu ojetin v poměru cena/jízdní vlastnosti. V tom nemají konkurenci a jakékoli srovnání vždy skončí na tom, že není s čím srovnávat. Za jakékoli jiné auto jiné značky s podobnými jízdními vlastnostmi zaplatíte troj- až pětinásobek - přičemž spolehlivější rozhodně nebude a cena náhradních dílů bude snad vždy vyšší.
Motor testovaného auta evidentně měl v háji debimetr (váhu vzduchu), s největší pravděpodobností i lambdu. Kdo na auto vybavený debimetrem dá bavlněnou vložku filtru vzduchu, je trouba, protože debimetr okamžitě odpálí (destička se zanese olejem, jímž je vložka napuštěná). Navíc elektronika firmy BOSCH je prachmizerné kvality a není náhoda, že v nových Alfách BOSCH nenajdete (všude už je Marelli; proč asi?). Čidlo debimetru stojí cca 2 800 Kč a lambda Hella 3500 (je dražší než Bosch, ale vydrží). K tomu vyčistit škrticí klapku a případně zaslepit EGR ventil (volnoběh se uklidní a motor poběží jak zjara). Obavy, že by to na ME někdo poznal jsou zbytečné... Pak bude zase auto dělat kilo pod 9 s (nové 8,2 s). Největším mínusem toho auta z hlediska provozu je krom elektroniky BOSCH - MADE IN GERMANY přední náprava, resp. relativně slabší čepy horních ramen. Rameno stojí cca 1700 Kč vč. DPH a čepu, tyčka stabilizátoru 550 Kč a výměna není nijak náročná. Dále u vozů z prvovýroby slepla nechutně světla - nové stojí cca 2600 Kč. S oblibou za 10 zim zarezly zadní bowdeny ruční brzdy, když je tahalo auto po rozsolené sněhobřečce, které uměly pak rozhodit samoštelunk zadních třmenů. To je asi tak vše.
Elektronika Bosch byla obdobná svého času v ostatních autech, takže její poruchovost byla normální, jen u AR se z toho dělal cirkus a důkaz nekvality Italských aut (i když právě ta elektronika je Německá, ale hlupák zůstane hlupákem). Přední náprava vydrží víc než u Passatta nebo jakéhokoli Audi s motorem podélně, takže ani tady žádná hrůza, spíš horší průměr. Zadírání motorů TwinSpark - 11 % je na Alfu velmi vysoké číslo, ale třeba TDDI od Fordu má 19%... Navíc od roku 2000 nahoru, s novým víkem ventilů, jsem neviděl jedinou zadřenou...
Shrnuto potrženo: Alfa 156/147/GT NEMÁ na trhu ojetin ve své ceně konurenci v jízdních vlastnostech. Nemá! Je mírně podprůměrně spolehlivá, přičemž nejvyšší výdaje stojí elektronika BOSCH a právě onen podvozek, což je dost logické: jestliže jsou kola se silnicí o něco více v kontaktu, než je běžné, opotřebovávají se podvozkové komponenty o něco více než je je běžné. Jaký to div, že? Mechanická spolehlivost je průměrná, vyjma 2.0 TwinSpark 97-00 dokonce vynikající, stejně jako ochrana proti korozi (ta se vyskytuje jen tam, kde bylo auto zbořený).
Z článku soudím, že autor není úplný trotlík, jak se ve střední a zejména závěrečné fázi článku Bůh ví proč snaží vypadat. Úvod článku je technicky na českého novináře dost slušný, takže předpokládám, že blba ze sebe dělá úmyslně. Buď chce varovat před nákupem doprasené Alfy, což je bohulibé, bohužel velmi nešťastně vyjádřené, nebo chtěl odradit od nákupu Alfy Romeo vůbec, ale nějak opomněl navrhnout jakoukoli alternativu. Podle mého ani nemohl. Není...

DDD
25. dubna • 19:53

to "Integrale":Romane, jak seš starej, tak máš mezerya) žádná benzinová Alfa nemá debimetr, ale klasickou váhu vzduchu, která tak jako tak nevadrží víc než 100tkm, s olejem z tuningových filtrů ještě méně
debimetr, neboli průtokoměr je toto http://www.ebay.com/itm/BRAND-NEW-AIR-MASS-FL... ...
b) problematickou jednotku Bosch má u AR156 benzinový motor 1.6, 1.8 a 2.0.
problematickou protože se jedná o tzv. hybridní verzi, pcb v želé, kontakty na konektory nabodovanými drátky. vypadá to takto http://www.ecu-center.ru/alfa_romeo/...
problémem je, že ty kontakty přes drátky časem upadnou.
stejnou technologii a problémy mají všechny Bosch jednotky ABS od verze 5 (cca 1998 a výše)
sranda zde je ta, že Fiat si tuto generaci jednotek sám dobrovolně vybral (kvůli ceně)
ovšem motor 2.5 V6 má klasickou konstrukci řídící jednotky a nemá problém
to stejné diesely

apropos, marelli vyráběl/vyrábí také hybridní jednotky s úplně stejnými problémy, a mimochodem procentuální poruchovost u všech jednotek marelli je vyšší než u bosche...

Integrale
25. dubna • 22:49

Ale kdepak...
a) Debimetr od italského "debimetro" , jímž je myšlen obecně měřič množství protékajícího vzduchu (air flow sensor). Pojem "váha vzduchu" je v dnešní době trochu mimo, protože většina Motroniců používá ke snímání množství protékajícího vzduchu ochlazovanou destičku (MAF = Mass Air Flow sensor), zatímco ten link vede na klapkový měřič množství vzduchu, který se používá tuším od L-Jetronicu (?).
Typickou "váhu vzduchu" míval tuším kdysi Bosch KE-Jetronic (?), kde šlo o desku vychylovanou hmotností nasávaného vzduchu, přičemž napětí určovala velikost výchylky měřící desky a jež se již nepoužívá. Dnes se nejčastěji používá systém měření ochlazování zahřívaného prvku (tuším od prvního LH-Jetronic (?)) – tehdy to byl drátek, dneska plošná destička, jako to má např. Motronic M1.5.5 používaný v testované AR 156/I 2.0 TS 16v.
(Ta označení starých systémů nemusí být přesná, přeci jen paměť už moc neslouží...).
b) stejnou konstrukci řídící jednotky mají i jiná auta, včetně produkce VW, MB nebo BMW, na něž zde někteří přísahají jako na etalon kvality, což je samozřejmě jen výsledek marketingu. Bosch ji prostě svého času v této podobě nabízel a kupodivu někteří výrobci byli holt tak naivní, že to koupili (protože netušili, co je čeká).Marelli má nejčastěji trochu jiné problémy u řady IAW5, které se obvykle týkají takřka výhradně Fiatů, a tím je uložení ŘJ s kontakty směrem vzhůru bez zakrytování. Mezi sběrnicemi (obvykle jsou 2) a kontakty ŘJ dochází k usazování vlhkosti, často přímo vody (dokonalý mikrobazén), která následně proniká dovnitř, ale nejčastěji přímo kontakty na ŘJ a sběrnici prostě ureznou. Tatáž ŘJ umístěná opačně nebo opatřená zakrytováním nejeví problémy. Tady bych chybu viděl spíš u Fiatu, kde to soudruzi trochu s tím umístěním ŘJ nedomysleli.
Co se týká poruchovosti, nemohu souhlasit, nejhorší je podle mých osobních zkušeností Siemens, potom Bosch. Na straně druhé uznávám, že nejvíc zkušeností mám s vyššími řadami výrobků Marelli (IAW 4W-P8), které jsou třeba ve srovnání s pozdějším Motronicem M2.10 (k výše uvedenému MAF senzoru má ještě MAP = Mass Air Prussure – měřič tlaku vzduchu), který je v produkci Fiatu nahrazoval, skutečně dokonalé dílo. Jenomže IAW4W-P8 vůbec neměří průtok vzduchu, ale pouze jeho tlak a teplotu.

homer
17. května • 9:29

Skákat kolem vyjímečnýho auta není nic špatnýho ale kolem rodinýho sedanu? To přece nikdo nemůže očekávat.

Libor64
11. září • 14:02

AR 156 není rodiný auto :D

realita bez maskovani
17. května • 11:15

no vzdy to taky pisu

james
17. května • 9:10

a nie je vyhoda prave to, ze sa nemusis o auto tolko starat aby bolo vobec pojazdne?

realita bez maskovani
17. května • 9:29

ale to ja nepopiram, ze to je pro spotrebitele vyhoda se o auto nestarat, jenom pisi proc vznikla vetsina problemu daneho vozu, protoze to auto vyzadovalo jine zachazeni. Prestoze to byl vuz pro masy, tak konstrukci a tedy potrebou starosti se blizil spise "vikendovym vozum". proste nestastne reseni, ktere prineslo neskutecne zazitky za volantem, vykoupenych nutnou starosti jako o auto na vikendy.

Doporučujeme

Články odjinud