Test: Alfa Romeo 147 je srdeční záležitost

38 komentářů

RADES BB
4. června • 16:19

B-] VZHLEDEM K DNEŠNÍMU DATU MAJÍ PŘEDEŠLÉ PŘÍSPĚVKY UŽ NĚJAKÝ TEN PÁTEK ZA SEBOU PŘESTO SE NEMOHU UBRÁNIT PÁR ŘÁDKŮM.
ANI NÁHODOU NEJSEM PŘÍZNIVEC ZNAČKY ALFA ROMEO NE SNAD PRO TO, ŽE JE ITALSKÁ ALE JE TO JINÁ KATEGORIE NEŽ KTERÉ FANDÍM , DOUFÁM ŽE TO BUDE NEZAUJATÉ LEČ VĚCNÉ. KAŽDÁ AUTOMOBILKA SE SNAŽÍ SE SVÝM ZBOŽÍM NĚJAK OSLOVIT ZÁKAZNÍKA
A TÍM HO V URČITÉM SEGMENTU DOSTAT NA SVOU STRANU COŽ JI NUTÍ SE NĚJAK ODLIŠIT
OD OSTATNÍCH ABY NEZAPADLA V ŠEDI PRŮMĚRU . TOHLE JE TIPICKÁ STRATEGIE U
ALFY , JEŽ JI OD JEJÍHO VZNIKU CHARAKTERIZUJE , MÉNĚ FINANCÍ ALE VELKÉ SRDCE. ITALSKÉ VOZY V NÍZKÉ TŘÍDĚ NEJSOU ŽÁDNÉ DRŽÁKY ALE PŘESTO SI S NIMI ČLOVĚK MŮŽE UŽÍT HODNĚ POTĚŠENÍ A RADOSTI ZE ŽIVOTA. TIPICKÝ UŽIVATEL TÉTO ZNAČKY PO PÁR LETECH JIŽ NETRPĚLIVĚ PŘEŠLAPUJE JAKÝ BUDE NOVÝ MODEL A JAK SI HO ZASE UPRAVÍ KE SVÉMU GUSTU. TO PLATÍ I V KATEGORII SPORTOVNÍ NAŘADÍ- VELMI OBLÍBENÁ
ALE I ÚSPĚŠNÁ , TRADIČNĚ ORIGINÁLNÍ A NEZAPOMENUTELNÁ. PŘIJDEME LI NA NĚJAKÉ
ZÁVODY AŤ HISTORIKY ČI SOUDOBÉ U ALFY JE V DEPU VŽDY TLAČENICE , FANOUŠEK SE
PŘIŠEL POKOCHAT A TO I OD KONKURENCE. JIŽ DNES SE AUTOMOBILKY RŮZNĚ PROPOJUJÍ
ABY PŘEŽILY ALE MÁM DOJEM ,ŽE U TÉTO ZNAČKY TO NENÍ MOC TIPICKÉ PROTOŽE MÁ SVOJI ZÁKLADNU VĚRNÝCH , KTEŘÍ JI STÁLE TLAČÍ DO NOVÝCH EXPERIMENTŮ A NEOTŘELÝCH NÁPADŮ. KDO MÁ TYTO PRIORITY JE MU JEDNO ,ŽE OBČAS OPAVUJE ALE
KDYŽ POTOM AUTO FUFGUJE TÍM MÁ VĚTŠÍ ZÁŽITEK. POKUD NEVÍTE CO MÁTE POD KAPOTOU MŮŽE BÝT NĚKDY I VELIKÝ PROBLÉM. PŘESTO ŽE MÁM MOMENTÁLNĚ TU NĚMECKOU KLASIKU VE STŘEDNÍ TŘÍDĚ PŘED ITALY MÁM ÚCTU. S POZDRAVEM BB
B-]

Martin Vaculík
30. listopadu • 3:06

Alfa 147 je v podstatě derivátem modelu 156, kterému přisuzuji doslova historický význam. Nevím, že by kdy kdo dokázal udělat takový skok, jako alfa z modelu 155 (platforma Tipo/Tempra) na kompletně originální (až na motory JTD) 156. V době maximální unifikace automobilové techniky (za pár let asi bude na světě 5 zážehových motorů, 3 diesely a značky se budou lišit jen karosériema) si zaslouží podporu ten, kdo odvážně a nákladně vyvíjí kompletně originální a dost výstředně se projevující techniku. Je jasné, že pak se může sem tam vloudit chyba, protože chybí zkušenost z předchozích aplikací (viz. problémy fabie a dokonalost pola). Alfě patří dík všech motoristů, kteří jízdou s vozem po cestě do práce čerpají energii pro celodenní boj. Alfa 156 (platí to i pro 147) navíc může i dost vydržet, jen je potřeba respektovat tyto zásady:

1) Motor je potřeba dobře zajet. Prvních 500 km volně, dalších 2000 km po důkladném zahřátí při mírné jízdě točit do 5000 min-1, poté pár tisíc na doraz. Jedině takto zajetý zážehový motor získá typickou mohutnou gradaci výkonu ve vysokých otáčkách (to u alfy překvapivě platí i pro šestiválce - 2,5 V6 má maximální točák při 5000 min-1)

2) Sportovní motory spotřebovávají olej, majitelé vozů Porsche o tom vědí své a hladinu oleje kontrolují při každém tankování. Spotřeba oleje u Alfy může při rasantním stylu jízdy vystoupit až na 1l/1000 km, aniž by to ukazovalo na nadměrné opotřebení. Nelze se tak spoléhat na to, že mezi jednotlivými výměnami hladina neklesne pod minimum. POZOR! Kontrolka tlaku oleje není žádným předběžným varováním, že máte dolít olej. Při jejím rozsvícení motor již nemaže a páchá na sobě nevratné škody. (zajděte do áček a nechte si předvést nějakou 156 - určitě uslyšíte klepat lágry - právě z této příčiny).

3) NIKDY nevytáčejte motor za studena. To je od jakživa hlavní problém alfy, který nezmizel s motory boxer v roce 1997. Tam platilo, že vytočit studený motor = zadřít ho. Navíc závodit ze studeným motorem - už jste to slyšeli?

4) Vyhíbejte se dírám ve vozovce. Na závodních okruzích zřejmě žádné nejsou, a proto má Alfa 156 velmi subtilní zadní příčná ramena. Snado je zohnete.

5) Chlaďte brzdy, jejich vadnutí je slabinou vozu, ač nástup mají rychlý. Pokud musíte natvrdo zastavit z 240 km/h, tak jeďte poté chvíli pomalu, aby stihly vychladnout. Kdybyste brždění chtěli hned opakovat, tak budete "šlajfovat" i očima. Zde nejde o spolehlivost, ale o život.

6) U přečipovaného motoru 2,4 JTD nesešlapujte na jedničku plný plyn. Pak je točivý moment na kolech tak brutální, že poškodíte přední nápravu. Na dvojku již pálit gumy můžete...

7) Naučte se s tím jezdit. V krizových situacích se Alfa chová jako závodní auto, a tudíž o dost jinak, než ostatní vozy postavené s ohledem na schopnosti většiny řidičů. Ubráním plynu v limitní rychlostí projížděné zatáčce vyvoláte přetáčivost. Pokud to máte nacvičené, tak jde o adrenalinový zážitek, pokud vás to překvapí, tak bývá výsledkem hromada šrotu. Určitě investujte do pár hodin jízdy na okruhu. Odnaučte se ručkovat na volantu - řízení těchot aut na navrženo tak, abyste vystačili s rukama v základní poloze.

Pokud vše dodržíte, tak vám bude alfa přinášet jen a jen radost. Důkazem její úrovně je, že v testech německého časopisu Auto Bild několikrát porazila německé BMW 3.

 

PX-50
4. prosince • 13:51

Děkuji za příspěvek do diskuse. Jsem velký příznivec italských vozů. Vlastním vůz Maserati a nedám na Itala dopustit. Myslím, že jsi to vystihl přesně. Jsou to vozy konstruované trochu jina (Alfa, Maserati,). Souhlasím, že mají charakteristiku závodního vozu, nejsou to těžkopádné obludy. Je nutné se s nimi naučit a pak je to zážitek. Ještě jednou díky.

Nick
24. listopadu • 11:06

"Zavazadlový prostor o objemu 280 litrů patří spíše k horšímu průměru." - Neznám auto, které má míň. Třeba i Corolla má 289, Stilo 305. A třeba malinká Fiesta má 284. Takže bych napsal, že má úúúúplně nejmíň.

V tabulce na konci chybí informace o rozvoru.

 

X12345678
24. listopadu • 22:26

Dovolil bych se Alfy zastat. Není to auto na převážení bagáže ale stylové sportovní autíčko. U Porsche, Ferrari nebo Smartu se taky nikdo nad velikostí kufru nepozastavuje, není to priorita. 156 Sportwagon je taky jen stylové kombi s miniaturní velikostí otvoru pátých dveří a přesto je to moc hezký kousek. A ani bych mu nevyčítal že po sto tisících kilometrech už není zrovna dvakrát fit. Není to ani Passat ani Avensis ani E-Klasse, je to stylová Alfa Romeo.

matuS
22. listopadu • 4:12

x123456> s tym celnym narazom mas samozrejme pravdu. ale tam uz nejde o to, akej je auto znacky, ale o jeho hmotnost....

ten clovek co to pisal, narazal prave na punto a jeho "diery" v motorovom priestore (a prave nove punto je co sa tyka barierovych testov na tom velmi dobre!) . a pritom je jedno v akom aute by sedel, ci v yarise, pole, fabii....do takeho auta ked narazi nieco vo velkosti a6, tak je to naozaj asi jedno kolko mas hviezdiciek. hmota vitazi...

X12345678
22. listopadu • 6:12

Někdo tam nahoře psal o Puntu se 60 tisíci km najetými manželkou.....to asi nebude nejnovější model.....bude asi stejně starý jako A6....nebo se pletu??? Jinak srdečný dík za to žes pochopil o čem je řeč......tady v diskusích to není častý úkaz

matuS
20. listopadu • 1:34

p747 - ty si jazdil s alfou 147 1.6 so 100konovou verziu alebo 120konovou?

P747
21. listopadu • 17:34

Měla 120 koníků.

matuS
20. listopadu • 1:30

ohladne kvality talianov, no su ako skodovka - raz dobre, raz zle.

co sa tyka punta-  http://www.auto.cz/magazin/crash/detail.phtml?kod=fipu1999

jedna vec je ako to  vyzera, druha ako to funguje...

Libor Machatý
16. listopadu • 13:56

Rád respektuji novinářskou či reportérskou svobodu slova, ale přece jen bych něco upřesnil:

- ve druhém odstavci článku je shrnutí palety motorů s tím, že dieslový agregát ze sebe vydává 81 kW (110 k). Chyba lávky, kdysi se tento chybný údaj někde objevil a od té doby je často přejímán dalšími autory. Motor vyvýjí výkon 85 kW (115 k). Toto je jediný správný údaj. Vím o čem mluvím, protože jízda s takto poháněnou 147kou mě donutila částečně změnit názor na diesely. Jen pro doplnění od příštího roku bude nahrazen ostřejší verzí o 103 kW.

- dále si myslím, že vůz oslovuje muže nejméně tak výrazně jako ženy

- a poslední věc: mám již třetího Fiata, kde výše zmíněný způsob ovládání zadního stěrače otočným knoflíkem na pravé páčce pod volantem spolehlivě funguje spoustu let (asi koncernová záležitost) a já osobně jsem s tím nikdy neměl nejmenší problém. Většinou jezdím dopředu, že, a to občasné utření zadního okna je myslím si zcela bez závad.

Jinak díky za vzácně neutrální článek o autě, které já možná dost nekriticky nazývám Auto Snů. Už jsem si myslel že všechny "nej" schlamstly jen německé "dokonalosti" na čtyřech kolech.

P747
18. listopadu • 7:32

Opravdu, konečně článek, který neleze do zadku německým neosobním vozům. Ale dá se to pochopit. Většina redakcí u nás je financována (vlastněna) německými "objektivními" společnostmi. To jen na okraj. Já jsem nikdy Alfu neměl, ani Fiat. Avšak většina těchto vozů se mi líbí. Svezl jsem se se 147-čkou 1,6 a byl jsem nadšen.A to nejen designem, ten je bezkonkurenční, ale i výkonem a jízdními vlastnostmi. Jinak již několik let používám především italské vozy a jsem stále nadšen. Nemám nejmenší problémy s kvalitou, servisem spolehlivostí apod.  

theo
18. listopadu • 18:55

Opravdu, testy u nás jsou typu s VW-Group na věčné časy a nikdy jinak. To když si vezmu do ruk nějakej anglickej časopis, tak tam je to taky jasný -Golf je shit a Focus jednička. Ta alfa je klenot ve své třídě - skoro ve všech směrech.

Funny
18. listopadu • 22:39

No podle italskejch redakcí určitě.....

P747
19. listopadu • 7:55

Každá redakce si hájí své. To je logické. Čí chleba jíš, toho píseň zpívej. Ale upřímně - nezdá se Vám, že toho německého vychvalování je podezřele mnoho? Mě se to fakt nezdá, že by to byla taková bomba, a proto se nemohu zbavit pocitu, že lidi u nás jsou jaksi nekritičtí a co je německé je dobré, tedy nejlepší. To je jak za bolševika- co bylo na východ bylo dobré (automaticky) a co na západ, bylo špatné (automaticky).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Libor Machatý
19. listopadu • 16:25

Díky za malou podporu P 747, ne že bych si myslel, že je nás zastánců krásných makarónských aut málo, ale každý takový příspěvek potěší. Naprosto souhlasím s názory o "objektivnosti" našich autožurnalistů, zvláště v  "nezávislých" časopisech typu Auto Hit aj. V posledním čísle jsem se např. dočetl, že černá přístrojová deska v Hyundai Coupé je příliš barevně fádní. Je strašně zajímavé, že u německých aut se totéž považuje za přednost. Stačí se podívat na majitele těchto periodik. Pak se nelze divit, že názory "jedině Golf" a pod. se to u nás jen hemží. No nic, alespoň je o čem psát.

theo
19. listopadu • 18:55

Takový časopisy jako Auto(s)hit jsou k popukání. Přečasem tam sepsuli nějakej Fiaťáckej motor 16v, že se musí víc točit než 8v motor (to je překvapení!) soudruhů z Wolksburgu - i když měl lepší pružnost, zrychlení, spotřebu, celkově motor hodnotili horší známkou. Ale taková servilita vůči všemu německému se v redakcích asi vyžaduje ... Já sám jsem příznivcem italských aut ať už u nás píšou cokoli. 

MaVa
19. listopadu • 21:10

Kdysi jsme si shodou okolností ve stejnou dobu koupili já a můj obchodní partner-ital auta. Já od jistého zde poplivávaného koncernu s přívlastkem Quattro a on od jistého italského koncernu s přívlastkem Kappa. On měl motor 2,0 turbo, já 2,2 turbo. Moje auto bylo o něco dražší, jinak až na pohon všech kol výbava velmi podobná. Protože se pracovně setkáváme přibližně každý měsíc, mohu porovnávat i historii dění. Já najezdím cca 120 tisíc kilometrů za rok, on cca 80 tisíc. První problém jsem měl já, ve 40 tis. km praskla hadice mezi turbem a chladičem vzduchu. Pak 300 tisíc kilometrů nic. Druhý a zásadní problém měl on...v 70 tisících se odporoučela rozvodovka...v 80 tisících měl kompletně rozpletené stehy na koženém obložení volantu a sedadlech a nefungoval palubní počítač a ABS. V 90 tisících auto při teplotě 0°C nenastartoval a tím jeho vlastenecká anabáze skončila. Teď má neosobní hnusný německý Mercedes a o čemkoli na kolech co vyrábí v jeho domovině nechce ani slyšet.

Jiný známý dostal šílený nápad pořídit manželce Fiat Brava. Po 80 tisících km dolíval olej každých 600 kilometrů, měl problémy s elektroinstalací a velmi těžko a za minimální cenu se auta zbavoval.

Další koupil manželce Punto. Už pohled pod kapotu působil úsměv na tváři...malý motorek a obří díra na zem, žádné vzpěry ani podélné výztuhy...s tímhle kdyby trefila plnou popelnici, byl by vdovec. Zásadní technické problémy, kdy řada věcí přestávala fungovat se dostavily už v 60 tisících km.

Ano, italská auta jsou stylová, designově extravagantní, ale tím to končí. Jinak je to mizerný drek. Pánům od ferrari a maserati se tímto omlouvám, o jejich produktech nebyla řeč. 

ristle
7. září • 21:13

no to si asi robis srandu, nie? porovnavat fiaty, co su podla mojho nazoru otrasne crepy, detto lancie, s alfou... ked sa ti tak nemecke auta pacia tak si ich kludne maj, ale hodit 147 do jedneho vreca s puntom tak to je demencia :-D s tymi fiatmi suhlasim, fiat ja volam pomsta za fasizmus, lanciu by som si v zivote nekupil, ale alfa to je nieco ine kamarat :-D teraz si ju planujem kupit, doteraz som mal OPLA nemeckeho. vectra 1.6 16V. motoricky uzasne auto, ale elektronika sla po 100k km uplne dokelu. jedine co je na tom aute dobre je motor. do toho som este aj teraz zalubeny. a co sa tyka golfa, kamarat ma jedneho, sice ojazdeneho, ale za ten cas co ho ma (1.9 TDi, 200k najazdene) sa mu zlomili obidve ramena, odisli mu brzdy, vytiekol mu olej, odislo mu lozisko, a motor huci jak svina diva ked je chladny. Tvoj nazor je podla mna uplne primitivny.

Monika
29. července • 20:14

Vážený pane, myslím, že patříte mezi ty, kteří neví o čem mluví... Těchto báchorek jsem slyšela již mnoho od zastánců německých aut. Měla jsem již Fiat Punto, Fiat Marea a teď mám Alfa Romeo 156 a zvažuji jako druhé auto Alfa 147, nic jiného než Alfu vlastně již nechci a musím říct, že vše super. Dokonce má kamarádka má Fiat Marea a najeto 300.000 km a bez problémů. Běžně na tyhle komentáře nereaguji, ale tady jsem se neudržela, klasický názor člověka, který je proti Italským autům, ani neví proč. Jste příklad klasického studeného čumáka, který má rád německá auta. Tak si nechte svá studená auta bez stylu a mi si budeme jezdil dále a spokojeně v Alfyčkách. Mi totiž máme Cuore Sportivo.

Tom
3. března • 12:35

Taky souhlas mám punto 1,2 z roku 1997 a krom klasických oprav v pohodě a do jiného auta než italského bych nešel... Docela uvažuji o Alfě 147. Vivat Italia :-))Narážky majitelů německých aut slýchám spousty,ale osobní zkušenost s italskými auty jim chybí.

Monika
29. července • 20:22

Pro upřesnění, má reakce byla na Re: Pár drobných výhrad
MaVa [212.27.213.xxx] | 19. 11. 2002 21:10 , nikdy jsem se těchto debat neúčastnila, tak nevím jak to chodí :-), jen mě ten příspěvek rozčílil...

jozef
14. prosince • 14:04

Kamarát má punto 1.2 to najslabsie a auto ma 230 000km z toho je 200 000km na lpg-jazdi denne 300km a autu nie je nic-jedine co sa pokazilo bol termostat po 200 000km a spojka po 220 000km. to je podla mna celko dobre :)

Martin Felix
26. listopadu • 13:29

Překvapuje mě, jak někdo, kdo ujede 120 000 km za rok, se stíhá ještě účastnit takovýchto zásadních diskuzí. Nehledě na to, že musíte nutně tedy psát své příspěvky za jízdy a nevěnujete se tak náležitě řízení, musela z Vás radost z jízdy již dávno vyprchat. A o tom ty Alfy právě jsou.

Martin

X12345678
1. prosince • 0:22

Najezdím taky přibližně tolik, spíš ještě o něco víc a diskuse a nejen je stíhám v pohodě. Přepočtěte to jednoduše, 10 000km za měsíc je v průměru 330 za den. Tři, čtyři, maximálně pět hodin jízdy. Už mě to ale pár let ani moc nebaví.

theo
20. listopadu • 22:00

Až se příště budeš usmívat nad tím, co je pod kapotou motoru Punta, tak se asi nad A6 popukáš smíchy - to subtilňoučký punto má totiž z crashtestů 4 hvězdičky a ta obtloustlá svině AUDI A6 má 3 hvězdičky, takže němečtí soudruzi tam zase nacpali tuny železa, ale asi úplně zbytečně.

BTW já jsem Čech, ale český auto bych si nikdy nekoupil ( ze stávající nabídky). 

 

Fidel Castrol
21. listopadu • 15:08

Hvězdičky jsou sice hezký nebeský znamení ale pokud bych už měl s něčím udeřit a nebylo vyhnutí, pak rozhodně radši s tříhvězdičkovým A6 než s italkou pixlou třeba s osmi hvězdičkama. U fiatu je počet hvězdiček pravděpodobně výrazem toho, kolik jich bude řidiči po nárazu kroužit nad čelem. Zkus se u punta z roku 99 a u A6 z stejného data podívat pod kapotu, třeba přestaneš plácat nesmysly. I když, pochybuju....k tomu je pořeba i mozek.

theo
21. listopadu • 22:02

Jestli nemáš místo hlavy kastról (prázdnej), zkus se podívat na fotky z těch crashtesů a zjistíš, kdo plácá nesmysly.

X12345678
21. listopadu • 22:43

Dovolím si pousmát se nad tímhle příspěvkem. Milý theo, vřele ti doporučuji sednout za volant Punta, rozjet ho na rychlost 56km/h a 40% šířky vozu narazit do stejně rychle jednoucího A6 nebo kteréhokoli jiného vozu vyšší střední třídy bez ohledu na značku a počet hvězdiček. Jeho řidič ti jistě na pohřbu věnuje slušivý věnec. A pokud si pleteš Castrol a kastrol, není to nic vážného.

Pokud mě napadneš že takhle test nevypadá, máš pravdu, test ne. Nárazy ano. Už jsem viděl na vlastní oči hodně čelních střetů ale takový kde vůz vyšší střední třídy dal berany duc s autem o dvě až tři třídy nižší a ti z malého z toho vyšli dobře, to jsem skutečně ještě neviděl.

Blade
31. srpna • 18:20

Skoda ze z tech milionu havarek, co si videl, si alespon jednu nevidel z mista spolujezdce te tve slavne kary, ovsem lepe z vozu Skoda 105..  mohlo bejt o jednoho zbytecnyho min...

 

theo
22. listopadu • 22:19

Ještě k Castrólu - nechtěl jsem se dotkonout jeho jemnocitů pochybností, zdali nemá v hlavě olej (vyjetej)  Ale jinak nic ve zlym, Fidele.

theo
22. listopadu • 22:16

Nikdy jsem netvrdil, že celkově vzato v provozu bude malý auto s **** bezpečnější než megaauto s ***, já sám beru výsledky crashtestů s rezervou  - je třeba divný, že Saab, kterej beru jako etalon bezpečnosti má v těchto testech tak mizerný výsledky. To byla jen reakce na silácký slova, že se někdo podívá pár vteřin pod kapotu a je to jasný - jestli je to Punto takovej papírák, tak by přece i po tom offsetovým nárazu muselo být namaděru (a ono není), když taková A6 je řádně pocuchaná.

X12345678
22. listopadu • 22:26

No vidíš jak hezky dokážeš příspěvkem 2 popřít příspěvek 1. O čem jsi to vlastně psal?

theo
23. listopadu • 20:20

Já nic nepopírám - čti pozorněji. Jak je možný, že při crashtestu obstojí Punto (ve kterým kromě motoru pod kapotou asi nic není) lépe než A3? Logicky by to mělo být naopak, ne? Přece malý auto by mělo být už při tom crashtestu na cimprcampr, ale ono není - teď se nebavím o tom, jak často v reálu je ten náraz jako tato simulace, i když vlítnutí do stromu (patřičně macatýmo) nebo pilíře nebo jánevímčeho se to může trochu podobat. Jde mi o to - pokud je na tom to Punto tak špatně, vyhoří už při crashtestech, ne?

X12345678
24. listopadu • 22:13

Ale tam nahoře byla řeč o starém puntu, ne o jeho poslední verzi která je dramaticky přepracovaná.

Nechápu proč je při offsetovém testu Octavia a Golf **** a konstrukčně identické A3 má o hvězdu méně a takhle rozdílné výsledky u konstrukčně shodných aut nejsou jen výsadou VAG. Pokud se pamatuji tak proti testu Euro NCAP v minulosti razantně vystoupili například Mercedes, Chrysler, Mazda, Ford a Toyota a prohlásili je za neseriózní, neprůkazné a komerčně zaměřené. Tuhle problematiku nijak detailně nesleduji a detaily jejich protestů neznám, jen by mě zajímalo proč výrobci ani zkušebny při homologačních testech v Evropě ani v USA tuhle metodiku nepoužívají.

Na okraj: nárazu do stromu se to nepodobá, strom není deformovatelný, má menší střetovou plochu a naprosto jiný tvar. Tenhle test má nejblíže k přesazenému čelnímu střetu dvou vozů přibližně shodné kategorie přičemž testovaný jede a druhý stojí zabrzděný a z toho zřejmě plynou i možné těžko pochopitelné rozdíly ve výsledcích. Pokud do sebe narazí dvě Punta nebo při téže rychlosti Punto a Lexus 400, není to totéž.

theo
25. listopadu • 22:14

Samozřejmě, ta bariéra je deformovatelná, souhlas. Stejně tak je deformovatelná je bariéra, která se rozjíždí zboku při testech na boční náraz. Jen přídavný testy (boční náraz) pro auta s bočními airbagy se tuším dělají nedeformovatelnou kulatinou, připomínající strom nebo sloup. Jinak to zmíněný Punto bylo z 99, čili už Punto II.

Jirka V.
16. listopadu • 15:34

Motor nevyvýjí nic, pokud, tak vyvíjí, i když použití tohoto výrazu u výkonu je dost podivné.

Libor Machatý
17. listopadu • 10:26

Díky za Váš odborný příspěvek, pane Lingvisto, pravopisnou chybu jsem skutečně udělal, čas od času se jí mohu i dopustit, zvláště když píši ve chvatu. A co takhle něco ke článku?

Doporučujeme

Články odjinud