Kapitoly článku:
- Velká očekávání, Bouřlivá doba nadějí, Odpovědný vývoj
- Nabízené verze a facelift, Zkoušený vůz, Na první pohled
- Uvnitř, Zavazadelník nepřekvapí, Za volantem, Na slinici
- A vystupujeme, Okem obchodníka, Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
- Kompletní fotogalerie
A vystupujeme
Alfa 147 je opravdu dobré auto, které potěší ušlechtilým, harmonickým designem zvenčí i uvnitř a jistou dávkou hbitosti, díky níž si lze jízdu s ním opravdu užít. Za volantem zkoušeného vozu jsme absolvovali 960 km, ačkoli se jednalo o velmi zachovalé auto, drobné závady jsme na něm již našli. Vozu se rozhodně nepodařilo vystoupit ze „stínu italské nekvality” - jeho stav sice nebyl nijak tragický, řada věcí by však měla být po dané dávce ověřených kilometrů jako nová bez ohledu na citlivost zacházení předchozího majitele. Žel bohu nebyla.
Mezi obecné nedostatky 147 počítáme hlavně spíše průměrný objem zavazadlového prostoru a špatnou manévrovatelnost danou skromnými úhly natočení kol. Alfu 147 by si neměl kupovat ani ten, kdo častěji vozí dospělé cestující na zadních sedadlech.
Během celého testu, jehož většinu tentokrát představoval dálniční provoz, jsme zaznamenali průměrnou spotřebu rovných 9,0 l/100 km, ve městě a při ostřejší jízdě klidně šplhá přes 11 l/100 km, zatímco mimo město ji lze udržet v okolí 7 l/100 km. Nový majitel se musí připravit především na rekonstrukci brzd.
Alfa 147 není dokonalá, přesto je moc dobře, že je.
Vůz k testu zapůjčila společnost AAA Auto.
Partnerem skce pro slovenský trh je Autobazar EU, www.autobazar.eu
Okem obchodníka
Automobil Alfa Romeo 147 byl oficiálně uveden na Turínském autosalonu v roce 2000 a je nástupcem modelové řady 145 a 146. V roce 2001 vyhrál titul Evropské auto roku. Alfa Romeo 147 nejenom dobře vypadá, ale má také skvělé jízdní vlastnosti. Z hlediska jízdního komfortu je srovnatelná s vozy o třídu vyšší. V rámci prostornosti poskytuje dostatek místa na předních sedadlech. Interiéru také dominují kvalitní a pohodlná přední sedadla. Horší už je to ale s prostorem na zadních sedadlech, kde mají cestující méně místa. Výtku si také zaslouží malý kufr. Zkrátka tento automobil je jako šitý na míru především pro dvojici cestujících. Alfa Romeo dále vyniká přesným řízením a co je podstatné, velmi příznivou cenou na trhu ojetin. Oproti konkurentům ve své třídě, jakými jsou VW Golf, Peugeot 307 a Opel Astra, je model 147 o dost levnější. Jeho dalšími jednoznačnými výhodami oproti konkurenci jsou největší místo na předních sedadlech a podmanivý design.
„S jasným původem a dobrou mechanickou kondicí je tento vůz Alfa Romeo 147 skvělou volbou pro řidiče, který si chce užít radost z jízdy,“ říká ředitel výkupu AAA Auto Petr Vaněček. Zároveň ale upozorňuje, „že sportovně laděné benzínové motory Alfy jsou ohledně své životnosti dosti citlivé na kvalitu oleje. Proto je vhodné přizvat ke koupi zkušeného mechanika, který posoudí technický stav konkrétního vozu. Řešením je i výběr Alfy Romeo s turbodieselovým motorem 1,9 JTD, který bývá dlouhodobě spolehlivější než benzínové verze.“
Přednosti
+ design interiéru i exteriéru
+ výborná přední sedadla
+ jízdní vlastnosti
+ přesné řízení
+ velmi nízká cena ojetin
Nedostatky
- malý kufr
- velký poloměr otáčení
- výhled vzad
- vadnoucí brzdy
- málo místa na zadních sedadlech
Petr Vaněček, ředitel výkupu AAA Auto
Kompletní technické údaje |
Počet válců/ventilů na válec | 4/4, DOHC |
Zdvihový objem motoru, typ | 1 598 cm3, zážehový, AR 37203 |
Vrtání/zdvih | 82/75,65 mm |
Stupeň komprese | 10,3:1 |
Nejvyšší výkon | 77 kW (105 koní)/5 600 ot./min. |
Nejvyšší krouticí moment | 140 Nm/4 200 ot./min. |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 11,3 s |
Nejvyšší rychlost | 185 km/h |
Převodovka – způsob řazení, počet stupňů | Man., 5 st. |
Zákl./max. objem zavazadl. prostoru | 280/1 030 l |
Objem palivové nádrže | 60 l |
Hmotnost pohotovostní/užitečná | 1 210/520 kg |
Spotř. paliva město/mimo město/komb. | 11,1/6,3/8,1 l/100 km |
Emise CO2 | 192 g/km |
Rozvor náprav | 2 546 mm |
Rozchod kol vpředu/vzadu | 1 518/1 502 mm |
Rozměr pneu | 185/65 R15 |
Délka/šířka/výška | 4 170/1 729/1 442 mm |
Naměřené hodnoty
Otáčky motoru na jednotlivé rychlostní stupně při silničních limitech |
Stupeň/rychlost | 50 km/h | 90 km/h | 130 km/h |
1 | - | - | - |
2 | 3 400 ot./min. | - | - |
3 | 2 250 ot./min. | 4 200 ot./min. | - |
4 | 1 700 ot./min. | 3 100 ot./min. | 4 600 ot./min. |
5 | | 2 650 ot./min. | 3 800 ot./min. |
Zrychlení z 0 na 100 km/h |
Číslo měření | Čas v s. |
1 | 11,69 |
2 | 11,79 |
3 | 11,48 |
Průměr | 11,653 |
Pružnost | |
60 – 100 km/h | |
3. st. | 7,79 s |
4. st. | 11,25 s |
| |
80 – 120 km/h | |
4. st. | 10,07 s |
5. st. | 11,79 s |