Giulietta je symbolem znovuzrození značky Alfa Romeo. Ale kolikátým už? Krátce jsme zkusili provedení s motorem JTDm2.
Kapitoly článku:
Víra ve značku Alfa Romeo
Je to zvláštní. Řada motoristů a milovníků automobilů z poněkud iracionálních důvodů jaksi podvědomě drží klasickým italským značkám palce. Přiznám se, že v případě Alfy Romeo jsem na tom podobně; kdykoli sedám do auta této značky, tak nějak si přeji, abych o něm mohl psát jen v superlativech. Nicméně dosud se mi to nepodařilo, ať už šlo o Alfu Romeo 156 1,8 TS, nebo Alfu Romeo 147 1,6 TS.
Tip: Na tomto místě najdete katalog modelu Giulietta
Nyní je zde ale další příležitost v podobě krátkého svezení s novou Giuliettou. Se zkušenostmi se zážehovou verzí Alfa Romeo Giulietta 1,4 T jsme vás již seznámili, tentokrát jsme měli ke krátkému svezení k dispozici Giuliettu se slabším ze dvou z nabízených vznětových dvoulitrů JTDm 2. Proto se v dalších řádcích zaměříme především na specifika tohoto konkrétního provedení.
Nezaměnitelný vzhled
Zcela nová Alfa Romeo Giulietta slavila svoji premiéru vloni na jaře v Ženevě, tedy v roce 100. výročí založení značky Alfa Romeo, a většina milovníků automobilů na ni toužebně čekala. Bylo v tom očekávání pokračování italské automobilové renesance, ale i trocha jisté nostalgie. Giulietta je synonymem pro rychlost klasických vozů Alfa Romeo, nyní se vrací na silnice a stává se ztělesněním toho nejlepšího, čím se může pochlubit současná italská designérská a konstruktérská škola. A čekání se vyplatilo.
Giulietta vznikla ve vlastním designérském oddělení Centro Stile Alfa. Můžeme se těšit na typickou trojúhelníkovou masku chladiče, jež je moderní interpretací tradičního firemního štítu, nebo zadní obrysová a přední denní světla složená z LED. Profil Giulietty byl navržen ve stylu kupé a kliky zadních dveří jsou proto opět (jako u předchozího modelu 147) skryty v zadních sloupcích. Za povšimnutí stojí také náznak difuzoru v zadním nárazníku s dvojicí kulatých koncovek zdvojené výfukové soustavy po stranách.
Výbava a ceny: | Alfa Romeo Giulietta JTDm Distinctive |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH): | 599 000 Kč |
Cena základního provedení (vč. DPH): | 454 000 Kč |
| |
Výbava | |
| |
Posilovač řízení: | Ano |
Airbagy: | 6x |
El. řízení podvozku: | ABS, VDC, Q2, Hill Holder |
Centrální zamykání: | Ano, dálkové |
El. ovládání oken: | Ano, 4x |
El. ovládání zrcátek: | Ano, včetně el. vyhřívání |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče: | Ano, man. |
Stavitelný volant: | Ano, výškově a podélně |
Zadní opěradla | Dělená, sklopná |
Tempomat: | Ano |
Klimatizace: | Ano, aut. |
Autorádio: | Ano, na CD a MP3 |
Přední mlhová světla: | Ano |
Nárazníky v barvě vozu: | Ano |
Litá kola: | Ano |
Palubní počítač: | Ano |
Šest moderních motorů
Na výběr je nyní celkem ze šesti výhradně čtyřválcových motorů, půl napůl benzínových a naftových, které se bez výjimky vyznačují přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Základem nabídky se stává jednotka 1,4TB ve dvojím naladění, slabší provedení dává 120 koní (88 kW) a to výkonnější s označením TB MultiAir pak 170 koní (125 kW). Vrcholným provedením je motor 1750 TBi dosahující i přes svůj skromný objem takřka neuvěřitelného výkonu 235 koní (173 kW). Milovníci extrémně hospodárných jednotek pak mají k dispozici „turbodiesely“ JTDm s nejnovější generací vstřikování common-rail. Základem je motor 1,6 JTDm s výkonem 105 koní (77 kW), náročnější uživatele pak jistě uspokojí „dvoulitr“ dodávaný ve výkonových verzích 140 a 170 koní (103, resp. 125 kW).
Tip: Na tomto místě najdete podrobné technické specifikace