TEST : Mazda 323F Celebration

Hovoriť v Čechách a na Slovensku o bežnom osobnom automobile za 600 000 Sk/500 000 Kč zatiaľ nie je možné. V motoristicky vyspelých krajinách ide však o najpredávanejšiu skupinu automobilov triedy C.
TEST :   Mazda   323F   Celebration
Budúcnosť tejto triedy je veľká, pretože automobily sa ľahko ovládajú tak ako menšie vozidlá a sú relatívne cenovo prístupné vzhľadom na komfort, ktorý sa nebezpečne približuje strednej triede.

Klepněte pro větší obrázek Do spomínanej kategórie vozidiel patrí aj MAZDA 323 F Celebration. Zaujímavé je preto podrobiť takéto vozidlo redakčnému testu , pretože podobne ako v Európe už aj v Čechách a na Slovensku stúpa podiel C triedy na trhu. Záujemcovia o malé autá s lepšou výbavou často zmenia svoj úmysel, požičajú si ešte niekoľko tisíc korún navyše a kúpia auto nižšej strednej triedy.

Klepněte pro větší obrázek Mazda 323 F je päťdverový Hatchback dlhý 425 cm určený na každodenné používanie. Majiteľ potrebuje v prvom rade úžitok a tu má k dispozícii batožinový priestor so slušným objemom 356 l. Verzia Celebration nemá posuvné zadné sedadlá, operadlá však sú delené a po ich sklopení objem kufra vzrastie na 716 l. S operadlami sa ľahko manipuluje ale po sklopení nie je dno batožinového priestoru rovné. Vzdialenosť medzi nápravami je 261 cm a tomu zodpovedá  priestor pre posádku primeraný triede. Zvlášť ľahko sa nastupuje aj dozadu. Vzhľad karosérie je členitý akoby bola Mazda 323 F stavebnica. Interiér taktiež pozostáva z množstva plôch rôzneho povrchu a materiálu.

Klepněte pro větší obrázek Testovaná Mazda ponúka v prevedení Celebration širokú výbavu , v ktorej nechýba účinná klimatizácia, elektrické ovládanie predných okien, štyri airbagy výškovo nastaviteľný volant a sedadlo vodiča. Operadlo sedadla spolujazdca je možné sklopiť do vodorovnej polohy a použiťKlepněte pro větší obrázek ako praktický stolík. Veľmi jednoduché a praktické je elektrické ovládanie spätných zrkadiel. Sedadlá sú pohodlné a dobre tvarované akurát mohli by mať lepšie bočné vedenie. Mazda 323 F bola pôvodne športovou verziou radu 323. 

Klepněte pro větší obrázek Modifikácia Celebration je v značnej miere orientovaná na praktické každodenné používanie. Poslaniu zodpovedá aj benzínový motor objemu 1,6 litra a výkonu 98 koní. Vďaka dobre odstupňovanej prevodovke nemusíte čakať na vysoké otáčky ak potrebujete výkon. Stačí mierne podradiť a aj predbiehanie je bezpečné. Pri maximálnej rýchlosti 182 km/h vzniká výrazný aerodynamický hluk. Ak je to potrebne s Mazdou dosiahnete „stovku“ za 11,8 s a relatívne bezpečne zabrzdíte pomocou štyroch kotúčových bŕzd.

Klepněte pro větší obrázek Mazda 323 F Celebration je auto vhodné na každodenné používanie, má slušný batožinový priestor, variabilný interiér nenáročný na údržbu a osvedčenú techniku pod kapotou. Technologický pokrok v triede je však veľmi rýchly a Mazda 323 F by možno potrebovala výraznejšiu modernizáciu. Napríklad motor plní zatiaľ iba emisnú normu Euro 3. Napriek tomu Mazda 323 F celkom slušne obstála aj voči svojej Japonskej konkurencii v porovnávacích testoch nemeckých novinárov. Dokonca zvíťazila.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků