TEST : Mazda 323F Celebration

Hovoriť v Čechách a na Slovensku o bežnom osobnom automobile za 600 000 Sk/500 000 Kč zatiaľ nie je možné. V motoristicky vyspelých krajinách ide však o najpredávanejšiu skupinu automobilov triedy C.
TEST :   Mazda   323F   Celebration
Budúcnosť tejto triedy je veľká, pretože automobily sa ľahko ovládajú tak ako menšie vozidlá a sú relatívne cenovo prístupné vzhľadom na komfort, ktorý sa nebezpečne približuje strednej triede.

Klepněte pro větší obrázek Do spomínanej kategórie vozidiel patrí aj MAZDA 323 F Celebration. Zaujímavé je preto podrobiť takéto vozidlo redakčnému testu , pretože podobne ako v Európe už aj v Čechách a na Slovensku stúpa podiel C triedy na trhu. Záujemcovia o malé autá s lepšou výbavou často zmenia svoj úmysel, požičajú si ešte niekoľko tisíc korún navyše a kúpia auto nižšej strednej triedy.

Klepněte pro větší obrázek Mazda 323 F je päťdverový Hatchback dlhý 425 cm určený na každodenné používanie. Majiteľ potrebuje v prvom rade úžitok a tu má k dispozícii batožinový priestor so slušným objemom 356 l. Verzia Celebration nemá posuvné zadné sedadlá, operadlá však sú delené a po ich sklopení objem kufra vzrastie na 716 l. S operadlami sa ľahko manipuluje ale po sklopení nie je dno batožinového priestoru rovné. Vzdialenosť medzi nápravami je 261 cm a tomu zodpovedá  priestor pre posádku primeraný triede. Zvlášť ľahko sa nastupuje aj dozadu. Vzhľad karosérie je členitý akoby bola Mazda 323 F stavebnica. Interiér taktiež pozostáva z množstva plôch rôzneho povrchu a materiálu.

Klepněte pro větší obrázek Testovaná Mazda ponúka v prevedení Celebration širokú výbavu , v ktorej nechýba účinná klimatizácia, elektrické ovládanie predných okien, štyri airbagy výškovo nastaviteľný volant a sedadlo vodiča. Operadlo sedadla spolujazdca je možné sklopiť do vodorovnej polohy a použiťKlepněte pro větší obrázek ako praktický stolík. Veľmi jednoduché a praktické je elektrické ovládanie spätných zrkadiel. Sedadlá sú pohodlné a dobre tvarované akurát mohli by mať lepšie bočné vedenie. Mazda 323 F bola pôvodne športovou verziou radu 323. 

Klepněte pro větší obrázek Modifikácia Celebration je v značnej miere orientovaná na praktické každodenné používanie. Poslaniu zodpovedá aj benzínový motor objemu 1,6 litra a výkonu 98 koní. Vďaka dobre odstupňovanej prevodovke nemusíte čakať na vysoké otáčky ak potrebujete výkon. Stačí mierne podradiť a aj predbiehanie je bezpečné. Pri maximálnej rýchlosti 182 km/h vzniká výrazný aerodynamický hluk. Ak je to potrebne s Mazdou dosiahnete „stovku“ za 11,8 s a relatívne bezpečne zabrzdíte pomocou štyroch kotúčových bŕzd.

Klepněte pro větší obrázek Mazda 323 F Celebration je auto vhodné na každodenné používanie, má slušný batožinový priestor, variabilný interiér nenáročný na údržbu a osvedčenú techniku pod kapotou. Technologický pokrok v triede je však veľmi rýchly a Mazda 323 F by možno potrebovala výraznejšiu modernizáciu. Napríklad motor plní zatiaľ iba emisnú normu Euro 3. Napriek tomu Mazda 323 F celkom slušne obstála aj voči svojej Japonskej konkurencii v porovnávacích testoch nemeckých novinárov. Dokonca zvíťazila.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 67 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 55 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků