TEST : Mazda 323F Celebration

Hovoriť v Čechách a na Slovensku o bežnom osobnom automobile za 600 000 Sk/500 000 Kč zatiaľ nie je možné. V motoristicky vyspelých krajinách ide však o najpredávanejšiu skupinu automobilov triedy C.
TEST :   Mazda   323F   Celebration
Budúcnosť tejto triedy je veľká, pretože automobily sa ľahko ovládajú tak ako menšie vozidlá a sú relatívne cenovo prístupné vzhľadom na komfort, ktorý sa nebezpečne približuje strednej triede.

Klepněte pro větší obrázek Do spomínanej kategórie vozidiel patrí aj MAZDA 323 F Celebration. Zaujímavé je preto podrobiť takéto vozidlo redakčnému testu , pretože podobne ako v Európe už aj v Čechách a na Slovensku stúpa podiel C triedy na trhu. Záujemcovia o malé autá s lepšou výbavou často zmenia svoj úmysel, požičajú si ešte niekoľko tisíc korún navyše a kúpia auto nižšej strednej triedy.

Klepněte pro větší obrázek Mazda 323 F je päťdverový Hatchback dlhý 425 cm určený na každodenné používanie. Majiteľ potrebuje v prvom rade úžitok a tu má k dispozícii batožinový priestor so slušným objemom 356 l. Verzia Celebration nemá posuvné zadné sedadlá, operadlá však sú delené a po ich sklopení objem kufra vzrastie na 716 l. S operadlami sa ľahko manipuluje ale po sklopení nie je dno batožinového priestoru rovné. Vzdialenosť medzi nápravami je 261 cm a tomu zodpovedá  priestor pre posádku primeraný triede. Zvlášť ľahko sa nastupuje aj dozadu. Vzhľad karosérie je členitý akoby bola Mazda 323 F stavebnica. Interiér taktiež pozostáva z množstva plôch rôzneho povrchu a materiálu.

Klepněte pro větší obrázek Testovaná Mazda ponúka v prevedení Celebration širokú výbavu , v ktorej nechýba účinná klimatizácia, elektrické ovládanie predných okien, štyri airbagy výškovo nastaviteľný volant a sedadlo vodiča. Operadlo sedadla spolujazdca je možné sklopiť do vodorovnej polohy a použiťKlepněte pro větší obrázek ako praktický stolík. Veľmi jednoduché a praktické je elektrické ovládanie spätných zrkadiel. Sedadlá sú pohodlné a dobre tvarované akurát mohli by mať lepšie bočné vedenie. Mazda 323 F bola pôvodne športovou verziou radu 323. 

Klepněte pro větší obrázek Modifikácia Celebration je v značnej miere orientovaná na praktické každodenné používanie. Poslaniu zodpovedá aj benzínový motor objemu 1,6 litra a výkonu 98 koní. Vďaka dobre odstupňovanej prevodovke nemusíte čakať na vysoké otáčky ak potrebujete výkon. Stačí mierne podradiť a aj predbiehanie je bezpečné. Pri maximálnej rýchlosti 182 km/h vzniká výrazný aerodynamický hluk. Ak je to potrebne s Mazdou dosiahnete „stovku“ za 11,8 s a relatívne bezpečne zabrzdíte pomocou štyroch kotúčových bŕzd.

Klepněte pro větší obrázek Mazda 323 F Celebration je auto vhodné na každodenné používanie, má slušný batožinový priestor, variabilný interiér nenáročný na údržbu a osvedčenú techniku pod kapotou. Technologický pokrok v triede je však veľmi rýchly a Mazda 323 F by možno potrebovala výraznejšiu modernizáciu. Napríklad motor plní zatiaľ iba emisnú normu Euro 3. Napriek tomu Mazda 323 F celkom slušne obstála aj voči svojej Japonskej konkurencii v porovnávacích testoch nemeckých novinárov. Dokonca zvíťazila.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků