Tesly už konečně budou závodit! Electric GT zavítá na Nürburgring i Silverstone

Dlouho očekávaný šampionát Electric GT se letos konečně dočká své premiérové sezony. Na startovní rošt se postaví 20 upravených elektromobilů Tesla.

Tak jsme se konečně dočkali. Již v půlce listopadu odstartuje v Jerezu nový, dlouho očekávaný šampionát Electric GT. Původně se měly první závody jet už v loňském roce, nakonec se ale start posunul až na letošní rok. Mezitím stihl šampionát získat certifikaci FIA a oznámit předběžný kalendář. 

Startovní rošt zaplní v premiérové sezoně celkem 20 speciálně upravených elektromobilů Tesla Model S P100D. Po úpravě byly vozy přejmenovány na Model S P100DL. Můžou se pochlubit výkonem 580 kW a točivým momentem 995 N.m. Zrychlení z nuly na sto zvládnou za 2,1 sekundy, tedy o 0,3 sekundy rychleji než silniční model. Maximální rychlost činí 250 km/h.

Tesla Model X se utopila v kanálu, posádku prý ochraňuje zajímavá pojistka

Tesla Model X se utopila v kanálu, posádku prý ochraňuje zajímavá pojistka

O pneumatiky se postarala společnost Pirelli. Kabina má ochranný rám podle regulí FIA a najdete zde také hasicí přístroj. Oficiální údaje o hmotnosti nebyly zveřejněny. Na internetu se ale šeptá, že úpravami mohl vůz "zhubnout" asi 525 kg a měl by tedy vážit okolo 1600 kg.

V předběžném plánu sezony je zatím 8 zastávek. Nebudou chybět ani ikonické závodní okruhy jako Silverstone či Nürburgring. Podporou elektrické série bude také série eKarting. Ta bude využívat elektrické motokáry a virtuální závodní platformu eSports Series.

Electric GT předběžný kalendář

  • 3.-4. listopadu 2018 Jerez
  • Únor/březen 2019 (datum bude upřesněno) Paul Ricard
  • Květen (datum bude upřesněno) okruh TBC
  • 29. června Nürburgring
  • 20.-21. července Assen
  • Září (datum bude upřesněno) Silverstone
  • Září (datum bude upřesněno) okruh TBC
  • 12.-13. října Algarve
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků