Tesly budou konečně umět jezdit úplně samy. Už začátkem příštího roku

Mariuss  |  28. 12. 2020 16:16

Ne, fakt ne :) Bud se bude platit pausal nebo jednorazovy poplatek, nikoliv oba zaroven...

Odpovědět  |   | 
Komik  |  28. 12. 2020 21:43

Osobně si myslím, že se poplatek bude platit u všech automobilek. A v ceně budou data, pojištění a další služby. Ono to totiž dopadne, že za nehody budou odpovědné automobilky a ty to přehodí na klienty tak, že je donutí se v rámci paušálu pojistit.

Odpovědět  |   | 
Pikus  |  28. 12. 2020 21:47

Když by v tom paušálu byly aktualizace, které zohlední data a případy nasbírané z celé flotily... Případně za real-time sdílený dohled řidičem na centrále by asi taky mělo smysl si připlácet.

Odpovědět  |   | 
 |  28. 12. 2020 22:38

Moula a tlučhuba.
Ty nikdy Teslu mít nebudeš.
Konec

Odpovědět  |   | 
Max  |  28. 12. 2020 16:18

O mesicnim poplatku nebyla rec. Naopak lakali na “kup ted, s tim jak to bude pokrocile, zdrazime”.
Kdybych zaplatil pres 200k za tohle, asi bych z toho byl kyselej. Tesle na jednu stranu fandim, na druhou stranu se mi jejich lhani a pristup hnusi.

Odpovědět  |   | 
Otas  |  28. 12. 2020 23:39

Lžou autoři článku, nikoliv Tesla. Ti co zaplatili jednorázově 200k nic měsíčně platit nebudou. Měsíční platba bude jen alternativa pro ty, co se jim 200k jednorázově platit nechce.

Odpovědět  |   | 
 |  29. 12. 2020 00:08

Hmm,objevil jsi Ameriku.
Gratulujeme.

Odpovědět  |   | 
Max  |  29. 12. 2020 16:59

No ono to puvodne bylo primo v titulku clanku, ze platit budou vsichni

Odpovědět  |   | 
..  |  28. 12. 2020 16:19

za 200 000 se dá koupit slušné auto a měsíční poplatek na benzin pro obyčejné lidi. halt budute muset elektroprasata buď zabíjet lidi, zakazovat lidem normální auta nebo je totálně zdanit..jinak ten váš lepší svět nevybudujete

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  01. 01. 2021 12:41

Za 200 tisic mas docela dobrou masaz do sedacky v docela slusnym aute.

Odpovědět  |   | 
Reverse  |  28. 12. 2020 17:25

Pokud to při tom autonomním řízení nerozezná pevnou překážku a narazí do ní, kolik měsíčních plateb budou vracet zákazníkům?

Odpovědět  |   | 
Lulda  |  28. 12. 2020 17:32

Naleštěný prd.

Odpovědět  |   | 
Jim  |  28. 12. 2020 17:35

No jo to zase bude spolehlivost sama. Přesně jako zkratka jejich názvu TEchnicky SLAbé.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  28. 12. 2020 19:24

Máš snad nějaké data nebo konkrétní důvody, že předem víš jak to bude nebo nebude fungovat? Jsi mi schopný konkrétně říct, v čem je technicky slabší autonomní řízení Tesly konkurenci?

Odpovědět  |   | 
AI  |  29. 12. 2020 10:51

tak hadej, jak funguje uceni tesly. a hadej, jak moc prace je ojebat vstupni data pro jejich ml/ai. naznacim: nijak moc. takze to, co ty uvidis jako zakaz odboceni vlevo, tesla muze pri vhodnem nauceni videt jako rychlostni limit 130 v obytne zone. chtel bych vedet tak malo, jako vy, fandove tesly. bylo by mi na svete mnohem lip.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  01. 01. 2021 12:54

ty jsi ej aaaj sam

Odpovědět  |   | 
igorcas  |  28. 12. 2020 17:38

Opravte si to.
200,0000 anebo mesicny poplatek (NE plus mesicny poplatek)

Odpovědět  |   | 
Berentes  |  28. 12. 2020 17:45

Novinářská kachna 😂 buď jednorázový poplatek nebo měsíční platba 😃

Odpovědět  |   | 
Petr  |  28. 12. 2020 18:16

To je zase pytel sraček. Není to totiž 200k A měsíční poplatek. Ale je to 200k NEBO měsíční poplatek což je sakra velkej rozdíl a reálně jde o další vstřícný krok k zákazníkům i když tenhle hloupý článek se to snaží podat jako opak.

Odpovědět  |   | 
AloisM.  |  28. 12. 2020 18:38

Ty jsi neskutečný ........
Baráky po Praze, letadlo k dispozici, peněz hodně moc a tady se budeš hádat o pár drobných?
Ono totiž v tom skladu ND pro korejská auta ,kde pracuješ,moc nevyděláš a tady jen šlapeš vodu.

Odpovědět  |   | 

měsíční poplatek musí být z důvodu změny třeba dopravního značení a přenos dat taky něco stojí.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 28. 12. 2020 18:39

Odpovědět  |   | 
 |  28. 12. 2020 18:42

Instead of paying $10,000 to add FSD mode to the Tesla advanced driving system, called Autopilot, Tesla CEO Elon Musk tweeted Sunday about subscription access. That means anyone with a Tesla could pay month-to-month for the driving mode. It's currently in beta with a select group of Tesla users and that's it.20. 12. 2020

Odpovědět  |   | 
 |  28. 12. 2020 23:18

Dolar je kolik?
Takže 10 tisíc dolarů je rozhodně více, než 200k ,ale nikdo ani muk.
Každý jen své o ničem, plané nic nevypovídající písmena poskládané do slov.

Odpovědět  |   | 
upřesnění  |  28. 12. 2020 23:55

Třeba to počítají s takovým kurzem, který bude platný až v době, kdy to Tesla opravdu začne prodávat za ten měsíční paušál. Je ovšem otázkou, zda-li dolar do té doby tak moc oslabí jen kvůli měsíčním platbám zákazníků za použití autopilota Tesla, anebo i z jiných důvodů?

Odpovědět  |   | 
 |  29. 12. 2020 00:10

Aby nebyl 30 .

Odpovědět  |   | 
upřesnění  |  29. 12. 2020 09:51

Že by snad až takovým kurzem USD ocenil mezinárodní trh přínos autonomního řízení od Tesly pro celou Zeměkouli?

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  28. 12. 2020 20:02

VEla sa tu hejtuje, ale v skutocnosti okrem Tesly nikto nedokazal doposial ani sa len priblizit autopilotovi na podobnej urovni.
Pracovnici Tesly su TOP na svetovej urovni.

Odpovědět  |   | 
 |  28. 12. 2020 20:54

Ano,ty jsi tu s tou Haťmaťilkou chyběl.

Odpovědět  |   | 
lvy  |  28. 12. 2020 21:08

Zatím to nedokázala ani Tesla, takže to chce klid a nohy v teple.

Odpovědět  |   | 
Petr Zmrd  |  29. 12. 2020 13:54

Honda je už dál.

Odpovědět  |   | 
=  |  29. 12. 2020 14:03

A ty jsi jake latky uzival,ze jsi schopen toto vypotit
Honda uz davno neni velkym hracem,paberkuje a s vypetim vsech sil preziva .

Odpovědět  |   | 
Petr Zmrd  |  29. 12. 2020 17:10

Honda získala typové schválení pro autonomní řízení 3. úrovně.

Odpovědět  |   | 
=  |  29. 12. 2020 18:26

Uroven 3 je pritomna i v Octavii ,zmrde.
Je to stupen niceho,chapes ty hlavo.

Odpovědět  |   | 
Petr Z.  |  29. 12. 2020 19:00

Není.
„V souvislosti s autonomním řízením se automobilka Honda příliš nezmiňuje, ale chce být první, kdo bude masově vyrábět vozy s řízením úrovně SAE Level 3. Má se tak stát už na jaře příštího roku."

Odpovědět  |   | 
=  |  29. 12. 2020 20:35

Takze,pekna zmena a zkraceni na ''Z'' - pochvala
Level 3 je defacto zaklad autonomniho- opravdu autonomniho rizeni. Pokud to takhle Honda hroti ,tak je to usmevne,protoze je to jako rikat kazdemu,ze mate kulate KOLO. S argumentem,ze moje kolo je vic kolo nez kolo jineho vyrobce.
A masove vyradet maso je masove maso

Odpovědět  |   | 
Slavek  |  28. 12. 2020 21:12

Už to konečne umí jezdit samo po parkovišti?

Odpovědět  |   | 
Garam Masala  |  28. 12. 2020 22:34

Snad jo,ale při parkování z toho občas něco odpadne

Odpovědět  |   | 
 |  28. 12. 2020 22:40

Ó jak vtipné.
Děkujeme

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  29. 12. 2020 11:19

vrazda v priamom prenose, napisala.

Odpovědět  |   | 
.  |  29. 12. 2020 11:52

zpatky na strom

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  29. 12. 2020 12:08

Stev Wozniak (spoluzakladatel Apple) se loni vyjádřil, že plně automatické řízení vyžadující level 5 bude k dispozici nejdříve za 20 let a možná ani to ne. Myslím, že je to dostatečně fundovaný člověk. Říká. že těch situací, které hravě posoudí řidič, ale nesnadno počítač je totiž příliš mnoho. Zatím jsme někde na úrovni 2-3 a pokud Tesla tvrdí, že je na úrovni 5 tak to asi bude v praxi stejné jako s tím automatickým parkováním nebo flotilou tahačů SEMI co už údajně brázdí Ameriku. Nadpis k článku považuji za nebezpečné šíření fake news stejně jako kdysi nám média tvrdila, že chodci mají absolutní přednost na přechodech. Zejména pak ve vztahu k našim tak skvěle čitelným komunikacím (kromě dálnic a hlavních tahů). Jen to může generovat mrtvoly důvěřivců i jejich obětí. Jinak jsem rád. že v údajném levelu 5 dokáže rozpoznat červenou na semaforu. Úžasný pokrok.

Odpovědět  |   | 
David Pecha  |  29. 12. 2020 12:54

Nevyvážený, zřejmě Teslou zaplacený, nikým nepodepsaný reklamní článek. Ve světě tajně placených článků, zaplacených facebokových followerů a cinknutých recenzí bohužel už standard. Čtenáři ale nejsou hloupí a dokážou si najít pravdivé informace a ví, že dnes neexistuje automobil, který jede z bodu A do bodu B a zvládl by přitom veškeré situace. A dlouhou existovat nebude.
Lžete, neříkate celou pravdu. Míříte na důvěřivou laickou veřejnost. Velmi nebezpečné chování a to jak tady, tak v politice.
Naštěstí jsem svobodný a mohu se rozhodnou zda váš web ještě někdy otevřu.

Odpovědět  |   | 
=  |  29. 12. 2020 13:17

Amen ,pravim Vam.
Svobodny ,jako ze te nechce zadna zena ,chlap

Odpovědět  |   | 
josephko  |  29. 12. 2020 19:25

Zatiaľ som veľkým fanúšikom Tesly, ale...
Automatickému riadeniu, ktoré nie je istené LIDAR-mi, asi nebudem nikdy dôverovať. Pokiaľ sa E.Musk bude silou-mocou držať svojej filozofie, že Tesly LIDAR-i nepotrebujú, tak na to skôr či neskôr doplatí. Napr. aj smrteľnými nehodami svojich samoriadiacich áut.
Osobne si myslím, že v štátoch, ktoré v budúcnosti schvália samojazdiace autá na cestách, budú lidari jednou zo základných podmienok.
Autopilot bude musieť byť istený, resp. zálohovaný, podobne ako pri veľkých dopravných lietadlách. Tie musia mať 3 navzájom nezávislé riadiace systémy, každé s hardwarom aj softwarom od iného výrobcu. Aby sa nestalo, že keď nejaká chyba vyradí jeden systém, tak že sa rovnaká chyba objaví aj v záložnom systéme.
Podľa mňa bude nástup samojazdiacich áut postupný, vo forme jednotlivých krokov. Najskôr na vybraných a dobre označených úsekoch diaľnic, pričom na tom úseku bude s veľkou pravdepodobnosťou znížená rýchlosť pre všetky autá. Úseky budú vyznačené výraznými značkami - začiatky aj konce. Mimo týchto úsekov bude automatická jazda zakázaná. Softvér auta to vie spoľahlivo zariadiť.
Testovacia prevádzka sa po čase vyhodnotí a schvália sa ďalšie úseky. Tie sa opäť vyhodnotia, hlavne z hľadiska nehodovosti. Ak budú výsledky priaznivé, postúpi sa na ďalší level, ak nie, bude sa čakať na zdokonalenie systému autopilotov.
Predpokladám, že autá, ktoré budú jazdiť na autopilota, budú musieť byť v okamihu jazdy pre ostatných účastníkov premávky /provozu/ jasne identifikovateľné, aspoň v začiatkoch. Napr. nejakými svietiacimi či blikajúcimi LED prvkami viditeľnými zo všetkých strán.
Keď sa samojazdiace autá stanú bežnou súčasťou života, tak naopak budú musieť byť podobným, samozrejme nie rovnakým spôsobom označené autá, ktoré šoférujú sami vodiči. A samojazdiace autá sa tejto povinnosti zbavia. Skrátka aj dnes, aj kedykoľvek v budúcnosti budú musieť byť oba spôsoby riadenia áut jasne rozlíšiteľné. Aj pre ľudí, aj pre automatických pilotov.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  01. 01. 2021 13:02

Rikas "Automatickému riadeniu, ktoré nie je istené LIDAR-mi, asi nebudem nikdy dôverovať."

Takhle funguje clovek. Z toho plyne, ze nikdy nemuzes duverovat zadnemu cloveku.

K jisteni - Tesla to jisti 2 nezavislymi autopiloty v jednom baleni. Kdyz jeden selze, prebira ulohu druhy.
Jen tak mimochodem ne kazdy system v letadlech je kryt 3x a rozhodne neni pravda, ze kazda varianta je od jineho vyrobce, to je naprosty nesmysl.

K tomu, ze useky silnic budou muset byt upravene pro autonomni jizdu - NE. To potom neni plne autonomni jizda a tohle reseni NIKOHO nezajima (krome GM, ktere chce par let vypadat, ze drzi krok a potom budou mit system, na ktery nikdo nesahne ani chlorovanym klackem).

Zadna identifikace autonomnich aut nebude, predpokladas spatne.
A ani naopak to nebude.
Snad jedine, ze by zakony psali takovy tydyt jako ty, to se potom muze stat cokoliv.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  29. 12. 2020 19:36

Čo sa týka schopností samojazdiacich áut, rámcovo nie je až tak zložité odhadnúť vývoj. Stačí na to použiť osvedčené pravidlo 20 % : 80 %. Dá sa použiť v mnohých, prakticky všetkých oblastiach života, ale v prípade týchto áut by sa dalo vyjadriť asi takto: Zvládnuť 80 % situácií, s ktorými sa auto v bežnom provoze stretne, na to stačí 20 % úsilia programátorov. Tých 80 % je jazda po dobre označených diaľniciach, kvalitných okreskách či v meste. Zvyšných 20 % však bude vyžadovať viac oveľa viac práce ako tých prvých 80%.
Preto si myslím, že nástup samojazdiach áut bude postupný, viď môj predošlý príspevok. Najskôr na tých 80 % ciest, ktoré dokážu zvládnuť aj dnešné samojazdiace autá, postupne sa budú pridávať ďalšie a ďalšie úseky a raz - o 10, 20 či 30 rokov - sa dočkáme aj áut, ktoré zvládnu všetky dopravné situácie lepšie ako skúsený vodič.
Veľkou výhodou bude totiž to, že ak sa jedno auto stretne s nejakou nečakanou situáciou, a či už ju zvládne alebo nezvládne, tak pomocou aktualizácie softvéru túto skúsenosť získajú všetky autá s rovnakým systémom. Na rozdiel od ľudí bude u automatických áut vlastná skúsenosť prenosná.

Odpovědět  |   | 
=  |  29. 12. 2020 19:52

Cizinecka legie geniu v zastoupeni dementa. Tohle se vam moc nepovedlo .
Opravdu mate tak silne nutkani se nutit na fora v jinem jazyce a jeste navic pouzivat vas jazyk. Je to tak trochu invaze,protoze se snazite usurpovat neco,co vam nepatri. Vnucujete nazory,jste agresivni,sprosti. Opravdu je to nutne a nemate nic na Slovensku.
Pokud mas trvaly pobyt v Ceske rep. ,mel by jsi byt schopen psat a mluvit cesky.
Takze proc ,tot otazka.....

Odpovědět  |   | 
josephko  |  30. 12. 2020 21:19

Zakomplexovaný Čecháček sa ozval... Drž sa radšej sukne svojej matere a nemiešaj sa do diskusie dospelých, cype...

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  01. 01. 2021 13:04

Jsi uplne mimo, 80% zvladalo AI nekdy v roce 1990.
Ted se bavime o 99.9999% a vic.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  01. 01. 2021 13:09

Ach jo, to je prdel.
Je mi skoro 40 a zazil jsem to v zivote nekolikrat.
Lidi proste nechapou, co je to exponencialni krivka. Ten vyvoj jde exponencialne. Nejde linearne.
Takze si tady zjevne plebs mysli, ze autonomni auta budou snad mozna za 30 let a pritom za 5-10 let to bude jezdit 10x lepe nez vy vsichni dohromady.

Ale to je marny, to proste lidem, kde 1-10 ma IQ pod 80 tezko vysvetlovat.
Ale o to dulezitejsi je, aby misto nich byla auta rizena pocitacem. Bude nam vsem lip.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  01. 01. 2021 13:09

to melo byt lomeno jako 1/10 tedy jeden z deseti

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 75 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků

Nejčtenější články

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 80 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být st…

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

6.  1.  2021 | | 28 N/A
Vladimír Kadera
České cenyFiat
Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji hodnotí dobový tisk a zkušený majitel?

Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji …

Dlouhých dvacet let trvala výroba Tatry 603, aerodynamicky pokrokově řešeného automobilu vyšší třídy se vzduchem chlazeným osmiválcem za zadní, poháněnou nápravou. Dost dlouhá doba, aby se vystačilo jen s inovacemi. Uvažovaných nástupců bylo hned několik (603 A, 603 X). Nakonec se nástupcem šestsettrojky stala Tatra 613.

31.  12.  2020 | | 137 N/A
Tomáš Dusil
TatraHistorie
Škoda Scala je novým autem Policie ČR. Zakázku za stamiliony chtěl také Hyundai

Škoda Scala je novým autem Policie ČR. Zaká…

Hatchback od škodovky rozšíří vozový park české policie. Do služby zákona však nenastupuje úplně poprvé.

29.  12.  2020 | | 207 N/A
Daniel Fuglevič
PokutyPolicieŠkoda Scala
Konec zamlženému oknu. Ford ukazuje vychytávku, která se o všechno sama postará

Konec zamlženému oknu. Ford ukazuje vychytá…

V posledních Fordech najdete novou verzi systému, který automaticky detekuje zamlžení čelního okna.

21.  1.  2021 | | 18 N/A
Daniel Fuglevič
VýbavaFordŽivot řidičeTechnika